AndroidHealthClinic

ik weet het ook niet meer

Interessant topic. Ben nu momenteel ook school- en werkloos. Het is in het begin niet prettig met de gedachte dat iedereen op school zit terwijl jij thuiszit. Ik heb dan ook lang een slechte gewoonte aangehouden die ik nog steeds heb. Ik begin dan met een beetje rond te surfen en uiteindelijk ben ik 8u verder en kom ik erachter -op het einde van de dag- dat ik wéér niks heb uitgevoerd... Dit is zó zonde...

Dus ik ben sinds kort begonnen met lezen. Op aanraden van velen hier ben ik boeken gaan lezen voor zelfontwikkeling. Als iemand nog goede boeken weet voor sociale vaardigheden / presenteren, dan hoor ik dat graag! (nu bezig met: ''hoe je vrienden maakt & mensen beïnvloedt)

Het trainen blijf ik altijd al doen, probeer nu 4 keer per week te gaan, maar voor mij is het meer iets wat ik doe om mijn tijd te doden. Ik denk overigens dat dit voor de meesten hier wel geldt, je gaat naar de gym en na zo'n trainingssessie heb je (meestal)een voldaan gevoel, dat je IETS bereikt hebt en gedaan hebt wat nog moest. Tenminste, deze gedachte heb ik daarbij en dit kan goed kloppen..

Dat het schoolsysteem fked up in elkaar zit ben ik met je eens. Vooral als je een maandje of 3 aan een opleiding begint maar dan wilt wisselen, dan kun je de rest van het jaar uitzitten en ''wachten'' op die nieuwe opleiding die je zó graag wilt doen. (als die wel bestaat).

Een raar en ingewikkeld systeem, dat meer zombies uit ons maakt en waaraan iedereen ''moet'' deelnemen, anders ben je het buitenbeetje en wordt je uitgelachen of in een psychiatrie gestopt, dan willen ze weten wat er met je aan de hand is en dan krijg je een etiket op je plakt.

Maar komop je bent pas 19 dus kan nog alles doen met je leven. Ik ben nu ook 19 en heb helemaal niks, moet nog beginnen. Ook al een studieschuld, so what? Ik weet zelfs niet wat ik wil gaan worden later, terwijl sommige al plannen hebben om naar het buitenland te gaan verhuizen na hun studie.

Laatst bewerkt:
Zou gewoon lekker HBO gaan doen, uni is schijnbaar niet aan je besteed. Dat zal je makkelijker afgaan en ook een boost in zelfvertrouwen en een toename van vrije tijd opleveren, waarin je dingen kunt doen waarvan je gelukkig wordt.

• Topic Starter Topic Starter
Zou gewoon lekker HBO gaan doen, uni is schijnbaar niet aan je besteed. Dat zal je makkelijker afgaan en ook een boost in zelfvertrouwen en een toename van vrije tijd opleveren, waarin je dingen kunt doen waarvan je gelukkig wordt.

uni zou me ook makkelijk af moeten gaan

Studies zijn kut, 9-5 werken is kutter.

Zoek iets semi makkelijks zodat je wel veel vrije tijd heb en het gewoon kan halen met weinig uren.

Hoeveel studiepunten heb je behaald dan in 2,5jaar?

(en waarom kreeg ik het gevoel dat OP gekopieerd van iets anders was?)

Jij was toch van het harde studeren en het lekkere gevoel als je een goed cijfer kreeg?

• Like
Waarderingen: mat
Denk dat de adviezen om te proberen er in de praktijk mee bezig te gaan wel heel goed zijn. Voordeel van trainen is dat je alles wat je erover leest/hoort/bespreekt/bedenkt meteen of de volgende dag kunt uitproberen. Dat is leuk. Met je studie zit je een brok theorie in elkaar te stampen waar je over jaren misschien eens iets mee kunt doen.

Dat dagelijks kwijt kunnen werkt inderdaad misschien wel heel motiverend.

Of er moet echt iets in de essentie van dat soort werk je tegen zitten, zo ben ik zelf gewoon heel erg allergisch geworden voor vast zitten achter een bureau en kantoor mensen/omgevingen. Dan wordt het een eigen weg vinden.

Snap je wel een beetje.. Heb het zelf ook. Kan me nooit pushen om naar school te gaan en verslaap me 3/5 dagen in de week. School is gewoon niks voor mij, net als werken. Maar dat kan ook zijn omdat ik een luie fl**ker ben.

ik ga wel met zon papi van de uni praten een keer

en eigen osso zoeken
gr meaantje

soms moet je een stap terug doen om weer vooruit te komen. Het werkt niet wat ik nu doe, ik studeer al 2.5 jaar zonder effect, dat is alleen maar geld weggooien

Als iets niet werkt en je hebt het gevoel dat je vast loopt, kun je maar beter even je rust nemen.
En soms kost het leren van een wijze les geld, that's life.

Ik heb ook een opleiding gedaan die ik heel leuk vond, maar helaas was ik niet de geschikte
kandidaat voor deze opleiding en ging het niet meer wegens privé problemen, ook meer
dan 1200 euro naar de maan.. maar ik heb er wél wat van geleerd.

Niet de moed opgeven. Doe wat jij denkt dat goed voor jou is!
Komt wel weer goed! :)

En... verslapen vandaag

Wat voor geweldigs wordt hem geboden waar hij op tijd voor op moet staan dan?

Wat voor geweldigs wordt hem geboden waar hij op tijd voor op moet staan dan?

Een nieuwe dag? Een leven om te leven?

Als hij wacht tot hem iets geweldigs geboden wordt dan kan hij lang wachten, beter doet ie er zelf wat aan.

Kan dat niet beter als je uitgeslapen bent?

Blijkbaar niet anders had ie hier niet zitten jammeren.

Het is imo heel gevaarlijk om jezelf dat soort dingen wijs te maken want op die manier is de kans groot dat je gaat denken dat je goed bezig bent terwijl je je leven wegslaapt.

True, maar dat doen de meeste mensen sowieso - ongeacht hoe vroeg ze opstaan.

Hoe oud ben je?

Terug
Naar boven