Fitness Seller

Weinig energie naar meer energie

Kan het niet zijn dat wat je neemt tegen ADHD als side effect heeft dat je je zo leeg en futloos voelt? Misschien moet je dat eens onderzoeken.

Ik heb bijvoorbeeld een tijd anti-depressiva gebruikt en daar werd ik ook niet echt vol levensvreugde van. Die shit remt je gewoon af. Dat is enerzijds fijn natuurlijk omdat het negatieve gedachten en denkpatronen afremt, maar het positieve eigenlijk ook.

Het is een verzameling van symptomen met enorm veel comorbiditeit en een niet bestaande neurologische / neuropsychologische verklaringsbasis. Het is niet voor niks een classificerende gedragsdiagnose. We zitten vast in het stoornis denken. Wacht maar tot het paradigma weer wisselt.
Je hebt een goed punt.

Mooie beschrijving! Ben het met je eens grotendeels. Therapie (cgt en emdr) volg ik al bij een top therapeut, trauma verwerking jeugd, vader narcistisch (inmiddels no contact en verwerkt), moeder is emotioneel afwezig / onvolwassen (het inzicht kwam afgelopen weken, dus daarmee aan de slag). Veel tekorten in behoeftes in contact.. ik sluit mij dan ook emotioneel snel af.

Kan zijn dat dit gewoon lang duurt. Denk je dat ook?
Emdr kan behoorlijk pittig zijn en je krijgt dat niet voor een vervelende ervaring. Je hebt tijd, ruimte en zorg van anderen en jezelf nodig voor herstel.

Gun jezelf de tijd. Zorg intussen goed voor jezelf.

Wat op zich wel bekend is, is dat sporten, zonlicht en gezond eten kunnen helpen met je te helpen je goed te voelen. Trauma’s echter zijn niet zo makkelijk te verwerken/er mee om te gaan en tips op dit forum zullen je waarschijnlijk niet de oplossing geven. Het zou kunnen helpen hormonen etc te checken en corrigeren waar nodig.

Wij kunnen vanaf hier echt niet beoordelen wat je wel en niet exact nodig hebt behalve de algemene dingen die je wss zelf ook al wel wist.

Het niet/weinig eten van carbs zal ook niet perse helpen voor je gemoedstoestand, zeker niet icm je medicatie. Toen ze mij ritalin gaven trouwens viel ik kilo’s af en ik voelde me net een zombie, werd er wel heel ‘normaal’ van. Ik heb leren omgaan met mijzelf zonder die shit zooi, maar dat lukt niet iedereen.

Als laatste: altijd blij, happy en tevreden bestaat niet, geluk bestaat uit momenten en een balans die gemiddeld positief is in mijn optiek. Het leven is niet perfect en ‘geluk’ bestaat in die zin niet.

Gezien mijn geringe concentratie niet alles gelezen 😆. Ik denk dat je 1 moet accepteren dat niet iedere dag goed is en niet iedere dag slecht ipv de druk van ik moet vrolijk zijn. Door die druk voel je je instant slechter. Verder geloof ik heilig in voeding om te zorgen dat je brein alle voedingswaarden krijgt om optimaal te kunnen functioneren. Daarnaast sport ik dagelijks en put ik mijzelf wellicht wat uit wat top werkt voor mijn concentratie en niet te vergeten mijn slaapkwaliteit. Tenslotte ben ik geen voorstander van dagelijks adhd medicatie. Gebruik je methylfenidaat? Vroeger ook gehad maar naarmate ik ouder werd mijn weg gevonden in mijn overvolle brein o.a. door bovenstaande. Ook gebruik ik geen anticonceptie meer. Heeft wel jaren geduurd voordat ik daar stabiliteit door ervaarde. Heb je voldoende structuur? Structuur is 1 van mijn keys voor een happy leven. Sporten werken vreten slapen. Niet nadenken of je zin hebt in iets gewoon gaan en doen. Hoe jong ben je eigenlijk?

Kan het niet zijn dat wat je neemt tegen ADHD als side effect heeft dat je je zo leeg en futloos voelt? Misschien moet je dat eens onderzoeken.

Ik heb bijvoorbeeld een tijd anti-depressiva gebruikt en daar werd ik ook niet echt vol levensvreugde van. Die shit remt je gewoon af. Dat is enerzijds fijn natuurlijk omdat het negatieve gedachten en denkpatronen afremt, maar het positieve eigenlijk ook.
Je moet niet sleutelen aan je geest. Die doet het goed. Je zit gewoon in het verkeerde land. :thumb: Hou vol. Alles gaat voorbij, straks krijgen jullie ook weer verwarming en MC Donald en echte koffie.

Gezien mijn geringe concentratie niet alles gelezen 😆. Ik denk dat je 1 moet accepteren dat niet iedere dag goed is en niet iedere dag slecht ipv de druk van ik moet vrolijk zijn. Door die druk voel je je instant slechter. Verder geloof ik heilig in voeding om te zorgen dat je brein alle voedingswaarden krijgt om optimaal te kunnen functioneren. Daarnaast sport ik dagelijks en put ik mijzelf wellicht wat uit wat top werkt voor mijn concentratie en niet te vergeten mijn slaapkwaliteit. Tenslotte ben ik geen voorstander van dagelijks adhd medicatie. Gebruik je methylfenidaat? Vroeger ook gehad maar naarmate ik ouder werd mijn weg gevonden in mijn overvolle brein o.a. door bovenstaande. Ook gebruik ik geen anticonceptie meer. Heeft wel jaren geduurd voordat ik daar stabiliteit door ervaarde. Heb je voldoende structuur? Structuur is 1 van mijn keys voor een happy leven. Sporten werken vreten slapen. Niet nadenken of je zin hebt in iets gewoon gaan en doen. Hoe jong ben je eigenlijk?
Ik heb alleen de eerste zin van jouw post gelezen. Snel gereageerd met een smiley 🤣

Maar die structuur kan zeker helpen niet af te glijden naar navelstaarderij en jezelf opsluiten en isoleren enzo.

Ik heb alleen de eerste zin van jouw post gelezen. Snel gereageerd met een smiley 🤣

Maar die structuur kan zeker helpen niet af te glijden naar navelstaarderij en jezelf opsluiten en isoleren enzo.
Dan scoor ik makkelijk bij jou 😉 Naast eigen ervaring werk ik met mensen met een dubbel diagnostiek. En waar iemand ook is je begint altijd met structuur/ritme/regelmaat.

Dan scoor ik makkelijk bij jou 😉 Naast eigen ervaring werk ik met mensen met een dubbel diagnostiek. En waar iemand ook is je begint altijd met structuur/ritme/regelmaat.
Makkelijk scoren en zo weer vergeten 😂

En met een beetje oefenen kun je je eigen hersens de baas worden.

I can fix you.

Ik heb adhd en slik daar medicijnen voor.
Ik heb 3 jaar lang in een depressie gezeten door mijn ADD medicatie.

Ik denk bijna voor 99% dat je afgeremde levenslust komt door die troep.

Helaas als je er mee stopt duurt het nog wel even voor je je weer normaal voelt, maar het is echt rotzooi

Helaas als je er mee stopt duurt het nog wel even voor je je weer normaal voelt, maar het is echt rotzooi
Ritalin heeft over het algemeen meer zulke nare bijwerkingen dan dexamfetamine. Je zou kunnen vragen of je over kan stappen om te kijken of je je daar beter op voelt als je het echt nodig blijkt te hebben.

Ritalin heeft over het algemeen meer zulke nare bijwerkingen dan dexamfetamine. Je zou kunnen vragen of je over kan stappen om te kijken of je je daar beter op voelt als je het echt nodig blijkt te hebben.
Ik ben gewoon gestopt toentertijd met die zooi. Had het ook niet nodig. Ze proberen alles op te lossen met medicatie want dat is voor de hand liggend. Durf te wedden dat 90% van de ADHD/ADD gevallen opgelost kan worden door een andere invalshoek van educatie toe te passen. Zij het meer bewegen oid.

• Topic Starter Topic Starter
En welk merk raaad je aan? Ik kan het idd even aankaarten bij de huisarts. Of kan ik ze ook online bestellen? Vind bij. Apotheek alles veelste duur in verhouding!

Nooit begrepen waarom ouders hun kinderen amfetamines geven om ze rustig te krijgen.

Genetally speaking. Geen idee of dat bij jou van toepassing is.

Nooit begrepen waarom ouders hun kinderen amfetamines geven om ze rustig te krijgen.

Genetally speaking. Geen idee of dat bij jou van toepassing is.
Volledig mee eens, meest kwalijke vind ik nog dat nota bene een kinder arts het voorschrijft.

Is eigenlijk fucking raar dat je een kind vol drugs stopt :roflol:

Is eigenlijk fucking raar dat je een kind vol drugs stopt

Geen idee of je met amfetamine ook methylfenidaat bedoelt, ik vermoed van wel aangezien methylfenidaat een aan amfetamine verwante stof is en voornamelijk voor ADD gebruikt wordt.

Ik ben een moeder die bewust de keuze heeft gemaakt om wel te starten met methylfenidaat bij haar kinderen (beiden diagnose AD(H)D). Ik hoef geen discussie over of het gerechtvaardigd is of niet. Het enige wat ik wil meegeven is dat het een beslissing is die (bij de meeste ouders) niet over 1 nacht ijs gaat.

Het is heel makkelijk om de geciteerde berichten hierboven te roeptoeteren, totdat je er zelf mee te maken krijgt.
Dat kinderen er rustig van worden is fijn voor de ouders/school/speeltuin wat dan ook, maar vooral voor het kind zelf. Het is niet fijn voor het kind als er zoveel onrust in zo'n lijfje/hoofd zit

Laatst bewerkt:
Het is heel makkelijk om de geciteerde berichten hierboven te roeptoeteren, totdat je er zelf mee te maken krijgt.
Dat kinderen er rustig van worden is fijn voor de ouders/school/speeltuin wat dan ook, maar vooral voor het kind zelf. Het is niet fijn voor het kind als er zoveel onrust in zo'n lijfje/hoofd zit
Ik weet niet wat mijn keuze zou zijn als ik die moet maken, maar ik hoop dat ik dan een weloverwogen keuze kan maken welke het beste voor het kind is.

Moeilijk moeilijk. Veel teveel cortisol is ook ongezond.

Terug
Naar boven