MuscleMeat

ik weet het ook niet meer

Miss even doorzetten tot je voldoende punten hebt om een stage te doen. Dat een half jaar doen. Kan je extra studiepunten opleveren, is sowieso goed voor je cv, je leert er van en dat t praktijk is kan voor motivatie zorgen.

Als je de studie zelf niet als een doel ziet in je leven of als een tussenstap naar een hoger doel, is motivatie vinden erg lastig. Een goede 'work ethic' creëren gaat pas als je iets echt leuk vind om te doen.

Je zal zelf de afweging moeten maken wat het beste is om te doen. Bedenk wel dat als je stopt, je met een beter alternatief moet komen dan de situatie waar je nu in zit.

Zoek naar je passie. Doe wat je leuk vind. Verwijder stoorzenders: ga op jezelf. Zoek een baantje. 'Neem' een vriendin. Ga een half jaartje in het buitenland werken oid. Free your mind en als je studie tot iets leiden kan waar jij door gepassioneerd bent dan zal je je trainingsdiscipline daarin moeten douwen!

Ja! Neem een vriendin!

hoe doe je dat een vriendin nemen? :(

Kindjes :D

Wat studeer je en, vooral, waarom heb je toentertijd voor deze opleiding gekozen? Misschien moet je eens voor jezelf op een rijtje zetten wat je nou echt wilt...? Kennelijk heb je 2,5 jaar geleden voor deze studie gekozen, omdat je er later iets mee wilt doen? Is dat nu anders dan?

Toen ik zelf van het vwo af kwam had ik totaal geen motivatie ( heel weinig gedaan op de middelbare school ook ), kwam altijd te laat en werkte niks bij. Toen ben ik een jaar gaan werken voordat ik begon met mijn huidige opleiding.

Dit jaar heeft me discipline, motivatie en wat geld opgeleverd zodat ik nu makkelijker kan studeren. En wat is nou 1 jaar op je leven.

Erg herkenbaar.. ben vorig jaar gestopt met uni en heb nog steeds niet echt een idee wat ik wil gaan doen. Geen idee of het me gaat lukken om dit jaar wel te beginnen. Doe nu af en toe wat werk maar alsnog veel te veel gamen en niksdoen.

Wilde alleen zeggen dat je echt niet de enige bent. En niet studeren (als in helemaal niet) vind ik zelf geen optie. On/laaggeschoolde banen gaan meer en meer verdwijnen en dat is alleen maar een sneeuwbaleffect wat een baan zoeken nog lastiger maakt.

Misschien niet zo janken en het afmaken. Ga daarna wat anders doen. Stel doelen. Mijn opleiding vind ik ook niet geweldig op bepaalde punten maar ik weet dat ik een eigen bedrijf wil beginnen in hetgeen wat ik tijdens mijn opleiding doe.

Je hebt de opleiding toch wel gekozen omdat je er enigszins wat interesse in hebt? Je kan je ook concentreren op de leuke dingen van de opleiding. Verander je mindset ;)

Misschien kun je wat brainboosters proberen. Kan zomaar dat extra zetje zijn wat je nodig hebt.

Ga maar eens googlen. Nootropics(sterkste is noopept, de minst sterke piracetam). Dan kun je daar nog wat andere dingen bij nemen zoals omega 3, R-ALA, Rhodiola, DMAE, Phosphatidylserine.

Is geen pseudo-science, deze middelen zijn wetenschappelijk onderzocht. Dit kan net de doorslag geven zodat je hersenen iets vloeiender werken.

Terug
Naar boven