MuscleMeat

ik wil wedstrijden kickboxen (1 bezoeker)

Bezoekers in dit topic

Bob Schreiber had dat bijv.
Klopt. Knokt gewoon door met een gebroken hand, jukbeen en enkele ribben. Groot incasseringsvermogen en kan goed met emoties omgaan in de ring. Heel aardige kerel, zijn vrouw idem.
 
Het gaat hier over een amateur van 17 jaar oud die voor het eerst de ring in gaat.
De meesten gaan de eerste keer in hun leven ko als ze tijdens het sparren een goede op de kaak krijgen. Die ervaring mist de ts en ik denk dat ie dan ook meteen ligt met de eerste de beste goede klap.
Als ts dat niet heel erg vind en ervaring wilt opdoen in de wedstrijd ring ipv in de training ring zal het alleen heel lang duren voordat ie het een ronde volhoudt.
 
en ervaring wilt opdoen in de wedstrijd ring ipv in de training ring zal het alleen heel lang duren voordat ie het een ronde volhoudt.
Welke organisator laat een onervaren autodidact toe in de ring, en welke tegenstander gaat dat accepteren. Wat is de kans op blessures door een onervaren iemand die uit paniek de meest vreemde combinaties gaat maken (zwaaien) en de regels niet naleeft omdat die niet geleerd zijn.

TS, ga eens een keer kijken bij een wedstrijd zodra dat weer kan. In Amsterdam had (of heb) je Noord Gestoord. Een kolkende naar zweet ruikende massa. Als je dat leuk lijkt om daar ook te staan spreek je mensen aan en ga je gewoon trainen.
 
Hoe vroeg beginnen de meeste vechtsporters die uiteindelijk een hoog niveau halen nationaal/internationaal met trainen/vechten?
 
Hoe vroeg beginnen de meeste vechtsporters die uiteindelijk een hoog niveau halen nationaal/internationaal met trainen/vechten?

Volgens mij zat toppers die als tiener zijn gestart. Bonjasky was pas 18 geloof ik, Groenhart ook een late tiener, evenals Bas Rutten. En natuurlijk Ngannou. Joop Kasteel 27? Stond de sport nog wel in de kinderschoenen natuurlijk.

Denk dat de voorsprong die je opbouwt voor je 13e te verwaarlozen is. Je kon vroeger vast wel wat gasten op school die aan vechtsport deden maar je never nooit bang voor hoefde te zijn.
 
Je bent nog jong en hebt een sportieve achtergrond. Met enige inzet en hard werk kun je wel meedraaien in zo´n toernooi. Maar wat weerhoudt je een club te kiezen en je aan te sluiten. Je hebt maar zoveel slagen die je kan incasseren totdat de neurologische toll te groot is. Dan kun je mijnsinziens er best zoveel mogelijk uithalen door je goed te laten ondersteunen en te omringen met ander talent.
 
Hoe vroeg beginnen de meeste vechtsporters die uiteindelijk een hoog niveau halen nationaal/internationaal met trainen/vechten?
Hangt van de discipline af. Als je alleen boksen, alleen worstelen, alleen karate doet- is dat korter dan wanneer je alledrie zou combineren voor mma. Natuurlijk heb je inmiddels mma scholen en lessen, en worden die ook steeds beter in NL maar voorheen moest je toch gevorderd zijn in meerdere disciplines. Meestal zie je wel dat iemand is begonnen met worstelen bijvoorbeeld en later is gaan boksen o.i.d.
 
Je bent nog jong en hebt een sportieve achtergrond. Met enige inzet en hard werk kun je wel meedraaien in zo´n toernooi. Maar wat weerhoudt je een club te kiezen en je aan te sluiten. Je hebt maar zoveel slagen die je kan incasseren totdat de neurologische toll te groot is. Dan kun je mijnsinziens er best zoveel mogelijk uithalen door je goed te laten ondersteunen en te omringen met ander talent.

Weer zo'n ervaringsdeskundige.

Fucking internet
 
Volgens mij zat toppers die als tiener zijn gestart. Bonjasky was pas 18 geloof ik, Groenhart ook een late tiener, evenals Bas Rutten. En natuurlijk Ngannou. Joop Kasteel 27? Stond de sport nog wel in de kinderschoenen natuurlijk.

Denk dat de voorsprong die je opbouwt voor je 13e te verwaarlozen is. Je kon vroeger vast wel wat gasten op school die aan vechtsport deden maar je never nooit bang voor hoefde te zijn.
Ernesto 16 kickboksen, Peter Aerts 14 boksen, Ramon Dekkers pakweg 12/13, Rob Kaman 16, Alistair 15 vechtsport.
 
Zonder te sparren moet je nog niet eens beginnen denken aan wedstrijden.
Beetje te vergelijken met goed in Call of Duty zijn en in Iraq tegen Isis vechten.
 
hallo, ik ben 17 jaar en heb al heel mijn leven voetbal gedaan. als voetballer heb ik altijd al een passie gehad voor gevecht sport ik wou het altijd al zelf doen maar heb me zelf nog nooit ingeschreven voor een club. nu tijdens corona heb ik niet stil gestaan en ben ik op me zelf beginnen trainen is er een mogelijkheid om een amateur wedstrijd te vechten voor nieuwelingen zonder in een club te zitten?
Nee of een hele kleine kans, ik zelf doe aan kickboks, meestal worden wedstrijden onderling met de clubs gemaakt..


Hoelang kickboks je al, anders word je gewoon kapotgeslagen en zeker als je geen sparring ervaring hebt.. meteen knocky
 
Back
Naar boven