MuscleMeat

Illuminati

Status
Niet open voor verdere reacties.
dat bedoel ik niet, als je 50+ was kon ik namelijk nog begrijpen dat je zo onwetend reageert, omdat je niet beter is aangeleerd

Het is mij niet aangeleerd de keuze is nog steeds aan mij of ik geloof of niet.
In de islam heb je de vrijheid om een moslim te worden of niet om in god te geloven of niet.
Al die wetenschap wat nu net ontdenkt word stond al 1000 jaar geleden in het heilige boek de kuran.
Het is jullie verkeerd geinformeerd door de meneer Wilders.
In ons geloof hebben we respect voor iedere mens en iedere geloof we geven iedereen de vrijheid in wat ze geloven of doen als ze maar ons niet lastig vallen.
De laatste generatie moslimse jeugd noem ik geen moslim nee ze zijn verkeerd bezig. Ik mag ze ook niet en heb ook een hekel aan ze ja.
Ik geef jullie daar een pluspuntje bij ik mag ze dus ook niet.
Ik respecteer jou en heel DBB als je mij niet mag respecteer ik het ook.
Ik wil nu dat deze discussie stopt we komen hierzo nergens mee.

Zalig zijn de onwetende.

From Christian to atheist: The problem of evil caused Flew to question the possibility of an omnipotent God

probleem 1: geen rationele wetenschappelijke beslissing, maar een gevoelskwestie die hem deed afkeren van zn geloof

From atheism to theism

This debate was held in Dallas in front of a crowd of three thousand people. It was judged by two panels of experts from leading American universities: one panel comprised five philosophers who were asked to judge the content of the debate, and the other comprised five professional debate judges who were asked to judge the quality of the arguments.

probleem 2: relgieuze overtuiging van de panel leden was?

Flew was particularly impressed with a physicist’s refutation of the idea that monkeys at typewriters would eventually produce a Shakespearean sonnet. The likelihood of getting one Shakespearean sonnet by chance is one in 10690; to put this number in perspective, there are only 1080 particles in the universe. Flew concludes:

‘If the theorem won’t work for a single sonnet, then of course it’s simply absurd to suggest that the more elaborate feat of the origin of life could have been achieved by chance’ (p. 78).

probleem 3: gebrekkige kennis in het onderwerp chaos theory, zie filmpjes enkele paginas terug voor meer uitleg:)

Three questions must be answered: ‘Where do the laws of physics come from? Why is it that we have these laws instead of some other set? How is that we have a set of laws that drives featureless gases to life, consciousness, and intelligence?’ (p. 108). Flew argues along with many other classical and modern scientists that theism is the only serious answer.

When Flew was an atheist, he argued that the universe and its laws were themselves ultimate (p. 134). Every belief has some fundamental assumption; for theists, the existence of God is the fundamental assumption. Flew, however, took the universe and its most fundamental features as that assumption. The discovery that the universe was not infinite threw a wrench into this assumption; if the universe had begun to exist at some point in time, it was reasonable to assume something caused its beginning. Because it is more likely that God exists uncaused, rather than the universe, it is logical to argue for the existence of God from the existence of the universe (pp. 144–145).

probleem 4: zoals ik al zei "tijd is een dimensie" dus the universe is god assumptie kan nog steeds kloppen:)
probleem 5: hoe dan ook is 'er kan EEN god bestaan' geen enkel bewijs voor de god met de eigenschappen uit het christendom, islam, jodendom,... dus je staat nog steeds nergens

Not only does our universe follow finely tuned physical laws, but laws which seem to be finely tuned to enable life to exist. The most common atheist answer is to assert that our universe is one of many others—the ‘multiverse’ speculation. It is interesting that atheists who refuse to believe in an unseen God, based supposedly on the lack of evidence for His existence, explain away the appearance of design by embracing the existence of an unknown number of other universes for which there is no evidence—or even any effect of their evidence. In any case, Flew argues that even if there were multiple universes, it would not solve the atheists’ dilemma; ‘multiverse or not, we still have to come to terms with the origin of the laws of nature. And the only viable explanation here is the divine Mind’ (p. 121).

probleem 6: ze zijn niet finely tuned zodat leven kan bestaan. Leven bestaat omdat ze op die manier finely tuned zijn. Leuke poging om cause-effect proberen om te keren
probleem 7: divine mind meer plausibel dan multiverse, give me a break:rolleyes: Stochastische aard van de quantummechanica is een overtuigender argument (uiteraard ook nog steeds geen bewijs) dan het "gevoel" van een mens;)

Flew identifies his god as the god of Aristotle, with the attributes of ‘immutability, immateriality, omnipotence, omniscience, oneness or indivisibility, perfect goodness and necessary existence’ (p. 92). He is adamant that his conversion to theism does not represent a paradigm shift, because his paradigm remains simply to follow the argument where it leads (p. 89).

probleem 8: sorry, maar omnipotent, omniscient and perfect goodness is een contradictie in termen en bovendien ook nog eens in tegenspraak met de wereld die we voor ons zien:)

en dit is voldoende, nu ben ik er wel klaar mee, aangezien jullie ook weigeren mijn argumenten (die ergens op slaan in tegenstelling tot die van jullie) proberen onderuit te halen:)

wow impressive angelus

ben zelf gelovig opgevoed maar wil wel graag aan een vorm van geloof vast blijven houden.

ben er alleen nog niet uit.

wow impressive angelus

ben zelf gelovig opgevoed maar wil wel graag aan een vorm van geloof vast blijven houden.

ben er alleen nog niet uit.

Je kan PERFECT in een één of meerdere Goden geloven, zolang deze niet in strijd is met de wetenschap. Het is zoals iemand hiervoor reeds postte; wetenschap ontkracht het bestaan van een God niet, ze ontkracht enkel bepaalde (zoniet alle) verhaaltjes die zogezegd bij deze God(sdienst) horen.

Je kan PERFECT in een één of meerdere Goden geloven, zolang deze niet in strijd is met de wetenschap. Het is zoals iemand hiervoor reeds postte; wetenschap ontkracht het bestaan van een God niet, ze ontkracht enkel bepaalde (zoniet alle) verhaaltjes die zogezegd bij deze God(sdienst) horen.

maarja, een god zonder eigenschappen is een beetje zinloos, niet?:rolleyes:

maarja, een god zonder eigenschappen is een beetje zinloos, niet?:rolleyes:

Je moet God niet kunnen omschrijven om erin te geloven. Karakteristieken zijn enkel nodig indien men erover wil communiceren en er een standaard van wilt maken, maar dan verliest men wel het doel of nut van een godsdienst uit het oog.

Precies, dat is wat ik steeds probeer te vertellen. Wetenschap kan God niet ontkennen, dus ik snap niet waarom je nu ineens van mening veranderd bent.

Beetje raar discusseren. Denk dat we nu deze topic kunnen afsluiten.

Als je in iets gelooft waarvan je 1) niet de eigenschappen kent 2) absoluut géén eigenschappen definieert dan heeft je geloof geen enkele betekenis.

Het is hetzelfde als zeggen 'ik geloof in iets' -wat dan? 'weet ik niet'.

Een inrichting voor geesteszieken zit vol met mensen die geloven in iets en de eigenschappen kunnen omschrijven, in iets geloven en het vervolgens niet kunnen omschrijven is nog een niveautje erger.

Maar slotje op vraag van meerdere leden.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Naar boven