MuscleMeat

Contest Log Imnewhere's BTMC-log 2024

Status
Niet open voor verdere reacties.
  • Topic Starter Topic Starter
Waarom probeer je niet nu al wat mee te eten om toch de 1kg per maand aan te tikken? Als ik naar je grafiek kijk zie ik een dalende trend over de laatste 3 weken.
Ik ben deze week van 3800 naar 3900 KCal gegaan. Ik denk dat voorzichtig ophogen de kans groter maakt dat ik dit langdurig ga volhouden.

Ik ben deze week van 3800 naar 3900 KCal gegaan. Ik denk dat voorzichtig ophogen de kans groter maakt dit ik dit langdurig ga volhouden.
Het volhouden is een probleem waar ik niet bij stilstond. Jij eet natuurlijk vegetarisch en weinig eenvoudige suikers wat het wel lastiger maakt.

Waarom probeer je niet nu al wat mee te eten om toch de 1kg per maand aan te tikken? Als ik naar je grafiek kijk zie ik een dalende trend over de laatste 3 weken.
als je 40km hardloopt in een week en 3x de Mont ventoux beklimt.

Nog even als aanvulling hierop. De gewichtstoename gaat niet in het tempo wat ik bij de start van de contest voor ogen had. In plaats van een kilo per 4 weken zit ik nu eerder op een halve kilo per 4 weken. Het positieve wat ik er tot nu toe wel uit haal, is dat ik op de goede weg zit. Het tracken kost me weinig moeite en is daardoor makkelijk vol te houden. Ik heb niet veel moeite met het verteren van deze hoeveelheid. Wel een paar keer per week wat buikpijn of een opgeblazen gevoel. Ik moet oppassen met hard fruit (appels, peren?). Als ik dit lange tijd vol weet te houden en als dit nodig is weer met 100 Kcal verhoog, dan kom ik er uiteindelijk wel. Dit is geen sprint, het is een ...

Als je meer beweegt dan normaal, moet je nog meer eten om aan te komen

Als je al besmet bent, helt een vaccinatie niets meer. Dacht me trouwens te herinneren dat je niet eens een vaccin mag nemen als je al besmet bent. zgn booster zeiden ze; het voorkomt opname in het ziekenhuis. dus je kunt nog wel besmet worden,én ziek worden. Ik heb 1x covid gehad in juli '22, dag of 10 na bruiloft. Mijn zoon had het al en was licht verkouden, ik kreeg paar dagen lichte droge keel, en dacht de testen liggen hier toch, dus Positief. verder niks van vernomen. als ik niet had getest had ik het nooit geweten, ook verder niet ziek geweest.

Het staat vast wel ergens maar oprecht interesse. Heb je moeite met voldoende/veel eten of ben je bang om te snel aan te komen?

Beide, maar er lijkt nu enige schot in de zaak te zitten en dat is positief.
Dat lijkt alleen maar door de vertekende schaal van de y-as. Alfa's laten zich daar altijd door bedonderen. Zo kende ik vroeger iemand die agogiek had gestudeerd en een kortere weg dacht te nemen door vele keren links en rechtdoor te gaan ipv 1 keer. Uitleg van de stelling van Pythagoras werkte averechts.

@imnewhere, als stille meelezer valt mij op dat je veel (goedbedoelde) kritiek krijgt op de voorzichtigheid waarmee jij je kcal verhoogt. Meningen mogen daar uiteraard over verschillen, persoonlijke voorkeuren ook.
Zelf denk ik dat een manier die voor jou werkt, die vol te houden is, altijd de beste keuze is.
Dus goed bezig, en ga zo door!

Ik ben meer van het aanzetten tot denken middels vragen ipv de antwoorden voorkauwen.
Ik ben meer van daden, en niet teveel over nadenken.

Als je weet dat 7000Kcals nodig is, om in theorie 1kg vet te verbranden, weet je ook dat je dat zowel met bewegen als minder eten kunt halen.
Iemand die zo lean is als TS, moet dus zijn bewegingspatroon aanpassen, of zijn voeding. 100kcals meet zou dus 700kcals per week zijn, waar je, met bovenstaand in gedachte dus 100gram aankomt. en per 4 weken 300-400 gram. Dit geldt alleen als je bewegingspatroon(energieverbruik) hetzelfde blijft !
Dit is ook de reden dat ik gelijk al zei om er 400kcals bij te eten, van toen 3600 naar 4000kcals. In de praktijk kom je echt niet ineens 1kg vet aan, als je zo lean bent. je eet dan ook 2800Kcals per week extra= 11200Kcals per 4 weken. het is dan niet zo dat uit de 11200kcals, voor 7000Kcals vet is. het is een samenstelling van maag/darminhoud, vet, vocht, glycogeen en spier wat je zwaarder zal wegen.

* Dit is geen aanval op TS, maar info voor elke lezer van dit bericht.

edit: 2 scoops ultra fine oats(vegan) is 380-400kcals, en merk je niets van. Vegan hoeft ook geen uitzondering te zijn van hoge Kcals. oa tofu, havermout, rijst,airfryed partjes en noten kun je genoeg eten

Laatst bewerkt:
Dit topic beschikt over alles wat nodig is om een goed lopend topic te zijn:
Een TS die keer op keer dezelfde fouten blijft maken, zijn eigen plan niet volgt en tegenvallende resultaten goed praat.

Maarja maar goed ook. Anders ben je ook zo uitgepraat natuurlijk over deze sport😂

Vanochtend heb ik voor de zekerheid toch maar een coronatest gedaan en die viel helaas positief uit.
Ben sinds vanochtend klachtenvrij, dus ga morgen gewoon weer naar de sportschool. Als ik even terugdenk aan maandagochtend, heb ik toen per ongeluk misschien wel een paar fragiele oudjes omgelegd. Ik zat toen namelijk in de wachtkamer van het ziekenhuis om bloed te prikken en heb daar toen en paar keer vies zitten hoesten terwijl ik waarschijnlijk toen het virus al bij me droeg. Een paar patiënten die daar ook zaten te wachten, zagen er al niet al te best meer uit...

Verder gaat het hardlopen wel lekker. Vandaag voor het eerst onder de 50 minuten gedoken op de 10K (49:38). Heb afgesproken dat als ik op 1 augustus nog steeds blessurevrij rondloop, ik een sporthorloge mag kopen, zodat ik de intensiteit (hartslag, tempo) kan monitoren. Het gaat om dit nieuwe instapmodel van Garmin: https://tweakers.net/reviews/12208/garmin-forerunner-165-veel-sporthorloge-voor-weinig-geld.html

Garmin leuk horloge. Zou wel een hartslag band erbij kopen

Garmin leuk horloge. Zou wel een hartslag band erbij kopen
Dat kan altijd nog. Volgens de review is de ingebouwde hartslagmeting van dit model 'betrouwbaar tot zeer betrouwbaar'.

Heb zelf jaren met een hartslagmeter gereden en kan dat iedereen afraden.
Maar zijn die ervaringen nog steeds relevant anno 2024? Ik ken de problemen met die hartslagmeters uit de jaren '90 van de vorige eeuw van Polar (die toen nog marktleider was) ook nog wel, maar de techniek is inmiddels ook flink doorontwikkeld.

• Like
Waarderingen: GruX
Als je echt je trainingen wilt doen op hartslag zou je kunnen overwegen een powermeter ala stryd aan te schaffen. Dan zit je niet met zomer winter goed geslapen vs slecht icm hogere hartslag enzo. En zou je dus beter je trainingen kunnen uitvoeren om puur op wattage te lopen.

Dat kan altijd nog. Volgens de review is de ingebouwde hartslagmeting van dit model 'betrouwbaar tot zeer betrouwbaar'.

Maar zijn die ervaringen nog steeds relevant anno 2024? Ik ken de problemen met die hartslagmeters uit de jaren '90 van de vorige eeuw van Polar (die toen nog marktleider was) ook nog wel, maar de techniek is inmiddels ook flink doorontwikkeld.
Ik dacht aan 2010. Kon eigenlijk niets met die informatie en bij mij zakte de band voortdurend af.

Laatst bewerkt:
er lijkt nu enige schot in de zaak te zitten en dat is positief.
Dat lijkt alleen maar door de vertekende schaal van de y-as. Alfa's laten zich daar altijd door bedonderen
Dan moeten ze beter grafieken leren lezen. Dit gebeurt overal. Mijn spreadsheet doet het ook als ik het een grafiek laat genereren. Er is ook een goede reden voor: verschillen of trends duidelijker zichtbaar maken. Als ik de y-as (gewicht) op 0 kg zou laten beginnen, zou er een zo goed als vlakke lijn uit komen.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Naar boven