XXL Nutrition

Contest Log Imnewhere's BTMC-log 2024

Status
Niet open voor verdere reacties.
  • Topic Starter Topic Starter
Training week 30

datumkrachthardlopen op de weg
22-710 km in 50:46
23-7upper *
24-7lower + core *
25-710 km in 49:38
26-7upper
27-7lower + core
28-710 km in 49:35

* thuis, met weerstandsbanden en beperkte gewichten. Heb het notitieboekje uit 2020 van tijdens de lockdown erbij gepakt, om die trainingen nog eens te herhalen. Leuk is anders, maar als ik straks laatste word in deze contest, wil ik niet dat het aan een gebrek aan inzet heeft gelegen.

Reden: spelfout hersteld
Laatst bewerkt:
Gain je geen gewicht —> eet meer kcal
Val je niet meer af —> eet minder kcal

👍

En de weekly food update:

Clipboard02.jpg

Op zo'n dag als vandaag, met het hardlopen erbij met ruim 20 graden is het wel buffelen en goed timen met eten. Ik zweet dan enorm, zeker op de stukken met rugwind en weinig verkoeling, waardoor ik ruim een liter meer moet drinken dan normaal. En voor een hardloopsessie kun je ook niet teveel eten. Maar goed, de 4000 weer gehaald voor vandaag. Nu met m'n bolle buikje naar bedje toe. Truste.

Vanaf 26 juli zit ik op een intake van 4000 KCal. Ik voel me hierop zowel fysiek als mentaal bijzonder goed! Ik loop over van de energie, heb altijd zin in trainen, en zit ook supergoed in m'n vel. Kortom: life is good! Gekke is alleen dat m'n gewicht nog steeds niet omhoog wil gaan. Sterker nog, ik zie een licht dalende trend deze week. Toch twijfel ik om na het weekend nog meer te gaan eten. Als ik me de rest van m'n leven voel zoals ik me nu voel, dan teken ik direct bij het kruisje.

Soms komt de gedachte bij me op dat er misschien toch iets mis is met m'n stofwisseling. Heb me jaren geleden al eens laten testen op coeliakie (gluten allergie), want dat zit in de familie, maar de uitkomst was negatief. Heb verder ook geen problemen met de vertering. Dit lijkt dus op het eerste gezicht onwaarschijnlijk.

Komende maandag volgt weer een gedetailleerde update, maar ik wilde dit alvast kwijt.

Vanaf 26 juli zit ik op een intake van 4000 KCal. Ik voel me hierop zowel fysiek als mentaal bijzonder goed! Ik loop over van de energie, heb altijd zin in trainen, en zit ook supergoed in m'n vel. Kortom: life is good!
Vergeet niet dat veranderingen in gewicht ook beïnvloed worden door de temperaturen buiten

Er is niets mis met je metabolisme. Er zit gewoon erg veel verschil in van persoon tot persoon in hoeveel kcals iemand nodig heeft.

Wat jij nu (al een paar weken) nodig hebt is een goede bump in kcals. Dan hebben we het niet over 100kcal, want dat is niet eens genoeg om je uit die dalende trend te halen. Knal er nu gewoon eens 10% bovenop zodat je in een klein overschot komt.
Ik sluit niet uit dat je daarna op korte termijn weer moet gaan verhogen, maar dat zal moeten blijken ahv metingen.

Er is niets mis met je metabolisme. Er zit gewoon erg veel verschil in van persoon tot persoon in hoeveel kcals iemand nodig heeft.

Wat jij nu (al een paar weken) nodig hebt is een goede bump in kcals. Dan hebben we het niet over 100kcal, want dat is niet eens genoeg om je uit die dalende trend te halen. Knal er nu gewoon eens 10% bovenop zodat je in een klein overschot komt.
Ik sluit niet uit dat je daarna op korte termijn weer moet gaan verhogen, maar dat zal moeten blijken ahv metingen.
Eens met bovenstaande.

Het is eigenlijk simpel. Kom je niet aan? Meer eten of activiteit verlagen.

Doordat jij meer energie hebt, is het goed mogelijk dat jij meer beweegt. Dat kan bewust, door dat je bijvoorbeeld meer activiteiten gaat ondernemen. Maar ook onbewust, door meer 'trekjes' te krijgen. Denk aan tikken met je vingers of voeten.

Beweeg je meer? Dan zal je meer verbruiken en moet je dus weer meer eten. De kleine bumps in kcal worden daardoor teniet gedaan. Dus grotere bump in kcal maken jij!

Als dagelijks x kcal meer eten te veel is pak je gewoon 2x pw een cheat naar keuze.

• Like
Waarderingen: Onit

Omdat mensen niet 3m zijn en ook geen 30cm, is er ook geen variatie van 100% in metabolisme. Er heeft stabiliserende selectie plaatsgevonden en sterk afwijkende waarden kunnen daardoor beter verklaard worden door verschillen in activiteit.

Omdat mensen niet 3m zijn en ook geen 30cm, is er ook geen variatie van 100% in metabolisme. Er heeft stabiliserende selectie plaatsgevonden en sterk afwijkende waarden kunnen daardoor beter verklaard worden door verschillen in activiteit.
Ik heb het helemaal niet over variatie van 100%🤷‍♂️

Doordat jij meer energie hebt, is het goed mogelijk dat jij meer beweegt. Dat kan bewust, door dat je bijvoorbeeld meer activiteiten gaat ondernemen. Maar ook onbewust, door meer 'trekjes' te krijgen. Denk aan tikken met je vingers of voeten.
EAT en NEAT in vaktermen :cool:

Ik loop sinds vandaag de hele dag met een Garmin Forerunner 165 om m'n pols (en ook 's nachts om m'n slaap te tracken). Misschien geeft deze enig inzicht wat voor een bezig baasje ik ben. Vandaag ook voor het eerst er mee hardgelopen en dat klokje verzamelt echt ongelofelijk veel data. Bijvoorbeeld ook paslengte en pasfrequentie: https://connect.garmin.com/modern/activity/16661988991

Laatst bewerkt:
Daar heb je geen watch voor nodig. Je weet dat je niet aankomt, of amper met je huidige beweegpatroon én kcals inname !
Zo’n watch is leuk om een leidraad te hebben, maar ga er maar niet vanuit, dat alle data correct is.
Btw; stapafstand doet bijna elke tracker. Zo zit er ook verschil tussen Strava en polstracker qua kcal verbruik.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Naar boven