XXL Nutrition

Contest Log Imnewhere's BTMC-log 2024

Status
Niet open voor verdere reacties.
Michael Richards Ok GIF

• Topic Starter Topic Starter
Ben op dit moment de balans aan het opmaken wat betreft de voeding van deze week, en ik schrik er zelf bijna van.
Deze week o.a. 3 hele volkorenbroden en 3½ kg havermout (7 pakken van 500 gram) gegeten.
I'm not kidding you!

Ben op dit moment de balans aan het opmaken wat betreft de voeding van deze week, en ik schrik er zelf bijna van.
Deze week o.a. 3 hele volkorenbroden en 3½ kg havermout (7 pakken van 500 gram) gegeten.
I'm not kidding you!
Als het zo makkelijk zou gaan, was iedereen buff geweest. Lets get it!

Ik ben een poging aan het doen om weer een beetje in te lezen in de context logjes. Helaas kan ik zelf niet mee doen dit keer😛

Ik wil je even succes wensen en er ook direct een vraag ingooien. Vanwaar trouwens je keuze om weer zo hoog in de vezels te zitten?

I'm not kidding you!
Ook nog iets met relatief veel vet?

• Topic Starter Topic Starter
Ik wil je even succes wensen en er ook direct een vraag ingooien. Vanwaar trouwens je keuze om weer zo hoog in de vezels te zitten?
Goed punt. Gewoonte. Ik eet al heel mijn volwassen leven alleen maar volkoren, omdat dit gezonder zou zijn. Maar 100 gram is wel erg veel ja. Misschien toch wat lichter verteerbare krentenbollen in de mix gooien, zoals hier al eerder is geopperd.

Ook nog iets met relatief veel vet?
Momenteel 50 gram noten en 20 gram lijnzaad per dag. De volle yoghurt heb ik toch weer vervangen door magere kwark.

Goed punt. Gewoonte. Ik eet al heel mijn volwassen leven alleen maar volkoren, omdat dit gezonder zou zijn. Maar 100 gram is wel erg veel ja. Misschien toch wat lichter verteerbare krentenbollen in de mix gooien, zoals hier al eerder is geopperd.

Momenteel 50 gram noten en 20 gram lijnzaad per dag. De volle yoghurt heb ik toch weer vervangen door magere kwark.
Das nog geen 50 gr vet.... das wel weinig...
Misschien nog eens 50 gr rozijnen vervangen door noten.
100 gr noten per dag kan prima.

Omdat rozijnen per volume-eenheid (veel) meer calorieën bevatten dan vers fruit.

Oke..maar het ging om het feit dat je volle yoghurt weer vervangt voor magere kwark.
Nu vervang je dus vetten voor suikers. Vet bevat 9 kcal per gram. Als je je niet vol wilt moeten proppen, moet je juist hoger in vetten gaan. Niet vet vervangen voor suiker.

Omdat rozijnen per volume-eenheid (veel) meer calorieën bevatten dan vers fruit.
Als je grotere spieren wil moet je stoppen met al die cardio en als een bodybuilder gaan trainen en daarnaar eten. Als je dat niet wil moet je gewoon zo doorgaan.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Naar boven