AndroidHealthClinic

Contest Log Imnewhere's BTMC-log 2024

Status
Niet open voor verdere reacties.
Persoonlijk vind ik het geen overbodige luxe om gewoon eens per jaar een algemeen bloedonderzoek te doen. Mocht er dan ooit in de toekomst wat zijn dan heb je tenminste iets waarop je kan terugvallen.

Cortisol, test & schildklier schieten mij als eerste te binnen.
zou daar ook aan denken, nu gaat de volledige focus naar voeding, mocht er uit je bloedwerk blijken dat er waardes off zijn, kan dit natuurlijk een wereld van verschil gaan maken in je aanpak/progressie

Ik heb dat in zijn andere log ook aangegeven, maar hij is selectief doof. dat wil zeggen, hij hoort wat je zegt, maar luistert alleen naar wat hij zelf wil. Ik heb zoiets ook ontwikkeld voor Hell.
zou daar ook aan denken, nu gaat de volledige focus naar voeding, mocht er uit je bloedwerk blijken dat er waardes off zijn, kan dit natuurlijk een wereld van verschil gaan maken in je aanpak/progressie

• Topic Starter Topic Starter
En dan nog heb je nooit eraan gedacht om ze te checken?
Nee. Want los van het feit dat ik moeilijk aankom ben ik verder gezond. Als ik de symptomen bekijk die horen bij een te laag testosteron, een te hoog cortisol of een te actieve schildklier, herken ik me ook bij geen van die drie in de symptomen die daarbij horen. Ik kan nu wel naar de huisarts gaan met dat ik moeilijk aankom, maar ik betwijfel of die me door gaat sturen naar een endocrinoloog als ik verder geen symptomen heb.

Nee. Want los van het feit dat ik moeilijk aankom ben ik verder gezond. Als ik de symptomen bekijk die horen bij een te laag testosteron, een te hoog cortisol of een te actieve schildklier, herken ik me ook bij geen van die drie in de symptomen die daarbij horen. Ik kan nu wel naar de huisarts gaan met dat ik moeilijk aankom, maar ik betwijfel of die me door gaat sturen naar een endocrinoloog als ik verder geen symptomen heb.
Je kan letterlijk naar je huisarts en een bloedtest aanvragen en dan ga je naar een prikpost toe klaar. Of als je geluk hebt boem het bij de huisarts zelf. Dan krijg je de uitslag vraag je even of ze deze willen uitprinten voor je klaar. Daarmee sluit je gewoon heel veel uit.

Dat hele endocrinoloog doorsturen is ook totaal niet nodig om een bloedtest te doen.

Ik ook.
top flag GIF by Omrop Fryslân

Je kan letterlijk naar je huisarts en een bloedtest aanvragen en dan ga je naar een prikpost toe klaar.
Misschien zie ik te veel beren op de weg hoor, maar dan zie ik alle dikkertjes ook al naar de huisarts gaan, die van hun vrienden te horen hebben gekregen dat het wel een eens hun hormonen zou kunnen liggen dat ze niet af kunnen vallen en dan bij de huisarts een bloedtest gaan eisen. Ik denk niet dat een huisarts dat direct gaat doen zonder verder door te vragen.

Misschien zie ik te veel beren op de weg hoor, maar dan zie ik alle dikkertjes ook al naar de huisarts gaan, die van hun vrienden te horen hebben gekregen dat het wel een eens hun hormonen zou kunnen liggen dat ze niet af kunnen vallen en dan bij de huisarts een bloedtest gaan eisen. Ik denk niet dat een huisarts dat direct gaat doen zonder verder door te vragen.
Op eigen kosten kan het sowieoso, maar “ dan zie ik alle dikkertjes ook al naar de huisarts gaan, die van hun vrienden te horen hebben gekregen dat het wel een eens hun hormonen zou kunnen liggen dat ze niet af kunnen vallen” hier ben ik het wel mee eens.

T3
T4
TSH
oa, maar beter is de hele rataplan

Oestrogeen
progesteron
prolactine
testosteron
vrij-testosteron
DHT
DHEA-S
SHBG
17-hydropregnenolon
GH
IGF-1

• Like
Waarderingen: GruX
Je testosteron zou laag kunnen zijn door al die duursport, had ik 10 jaar geleden ook een beetje last van.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Naar boven