AndroidHealthClinic

Contest Log Imnewhere's BTMC-log 2024

Status
Niet open voor verdere reacties.
zie het zo niet 1-2-3 terug, maar hoeveel vetten eet je ?

Twee keer 10km hardlopen is zo’n 1000 calorieën in de min? Je intake over de 10 weken is 3726kcal.

Waarom nog nooit een bloedtest gedaan om gewoon wat inzage te krijgen hoe je hormoonhuishouding erbij staat. Kost nauwelijks iets maar kan wel heel waardevol zijn.

Weekoverzicht - week 31

training:

datumkrachthardlopen op de weg
29-7
30-7upper
31-710 km in 48:59
1-8lower + core
2-8upper
3-810 km in 49:09
4-8lower + core

voeding:

Clipboard01.jpg

Gewichtsverloop over de volledige duur van de contest tot nu toe:

Clipboard02.jpg

Gewichtsverloop over de laatste vier weken:

Clipboard03.jpg

Naar aanleiding van een suggestie van @Steks bereken ik mijn doel-intake voor de komende week op basis van de trend over de afgelopen 4 weken en niet meer over de volledige periode van de contest. De gemiddelde intake over deze laatste vier weken was 3850 KCal en hierop viel ik in deze periode 170 gram per week af. Om dit om te buigen naar 250 gram gewichtstoename per week zou ik mijn intake moeten verhogen naar, schrik niet:

4400 KCal per dag!

M'n maag keert zich al bijna om bij de gedachte, maar ik ga het gewoon proberen. Whatever it takes goddamit!

Dat ga jij redden.

Misschien een idee om te sparren over je voedingskeuzes. Er zijn manieren om het makkelijker te maken, zonder dat je hoeft af te wijken van een 'gezonde' manier van eten.

Voedingsmiddelen die goed verteren en hoge kcal met laag volume bevatten zijn key

dat is dan wel de hele dag knagen man, het is wel een struggle voor je zoals ik het allemaal lees, kan mezelf daar als dikkie zijnde helemaal niks bij voorstellen dat het zo moeilijk voor iemand kan zijn om aan te komen.
zou zoals @Steks al aangaf toch eens vragen wat @SP1988 daar over te vertellen heeft, wellicht heeft die bruikbare inzichten voor je.
goodluck.

Ik ben blij dat je tot dit inzicht ben gekomen.

Ik heb ook wel ideeën hoe je die intake wat makkelijker kunt behalen, maar ik denk dat @SP1988 dat op een betere wijze kan overbrengen.
Alleen met meer eten gaat hij of wie dan ook natuurlijk nooit gespierder worden. Voeding is alleen een randvoorwaarde. Als je niet hard genoeg traint met gewichten wordt je alleen maar vetter door meer te eten.

• Topic Starter Topic Starter
Alleen met meer eten gaat hij of wie dan ook natuurlijk nooit gespierder worden. Voeding is alleen een randvoorwaarde. Als je niet hard genoeg traint met gewichten wordt je alleen maar vetter door meer te eten.
Als je hiermee suggereert dat ik niet hard train, mag je gerust een keer met me meetrainen bij Big Gym in Groningen hoor, om vast te stellen of deze aanname klopt. Je bent van harte welkom.

Wat een feit is, is dat als ik met mijn huidige (ultra)lage vetpercentage niet zwaarder word, ik ook zeker niet gespierder ga worden.

Daarnaast is 'vet worden' wel het allerlaatste waar ik me zorgen over hoef te maken. Als ik het voedingsschema wat ik nu hanteer weer loslaat en op gevoel ga eten, vliegt dat eventuele overtollige vet er als sneeuw voor de zon weer af. Dat is dan mijn talent ;)

Als je hiermee suggereert dat ik niet hard train, mag je gerust een keer met me meetrainen bij Big Gym in Groningen hoor, om vast te stellen of deze aanname klopt. Je bent van harte welkom.

Wat een feit is, is dat als ik met mijn huidige (ultra)lage vetpercentage niet zwaarder word, ik ook zeker niet gespierder ga worden.

Daarnaast is 'vet worden' wel het allerlaatste waar ik me zorgen over hoef te maken. Als ik het voedingsschema wat ik nu hanteer weer loslaat en op gevoel ga eten, vliegt dat eventuele overtollige vet er als sneeuw voor de zon weer af. Dat is dan mijn talent ;)
Op je trainingsvideo´s is te zien dat je slechte mmc hebt. Je wordt ook niet sterker, in drie jaar trainen moet je gewoon 3x8x80kg kunnen bankdrukken als je het een beetje goed doet.

Schoon en vega eten en de hoeveelheden die jouw beweging dekken en nog daarover heen lijkt mij ook heel lastig als je van nature weinig eetlust hebt. Andersom is ook lastig, mijn eetlust is heel groot, maar heb niet veel nodig. Ik haal veel inspiratie uit de docuserie my600pound life.

• Topic Starter Topic Starter
Schoon en vega eten en de hoeveelheden die jouw beweging dekken en nog daarover heen lijkt mij ook heel lastig als je van nature weinig eetlust hebt. Andersom is ook lastig, mijn eetlust is heel groot, maar heb niet veel nodig. Ik haal veel inspiratie uit de docuserie my600pound life.
Noten is toch ook vega ?

@imnewhere zou je vetten eens verhogen als je moeilijk kunt aankomen(had ik dacht ik al eerder gezegd)

imnewhere zou je vetten eens verhogen als je moeilijk kunt aankomen(had ik dacht ik al eerder gezegd)

Daarnaast zorgen vetten doorgaans voor een langer vervaardigd gevoel, wat je in het geval van imnewhere niet wilt. Tevens kunnen sommige personen last krijgen van verteringsproblemen als ze hoog in vetten gaan zitten. Al met al zorgt dat voor minder eetlust over het grotere geheel.

Welke hormoonwaardes zou ik dan allemaal moeten laten meten volgens jou?
Persoonlijk vind ik het geen overbodige luxe om gewoon eens per jaar een algemeen bloedonderzoek te doen. Mocht er dan ooit in de toekomst wat zijn dan heb je tenminste iets waarop je kan terugvallen.

Cortisol, test & schildklier schieten mij als eerste te binnen.

Maar wat is de reden dat je nog nooit een test hebt gedaan. Want heel zwart wit gezien moet je toch wel meer aankomen op die calorieen dan dat jij nu doet?

Want heel zwart wit gezien moet je toch wel meer aankomen op die calorieen dan dat jij nu doet?
Als je je daar druk om maakt zou in me ook afvragen of een mens wel 500gram havermout en een half volkorenbrood per dat optimaal ka mb verteren, of dat er minder energie in je bloedbaan komt dan je voedingsschema aangeeft.

Jij bent het voorbeeld van iemand zonder enig talent die met tonnen drugs een kale kop en lelijke bulten krijgt en dan een handeltje opzet door anderen uit te buiten.
je geeft altijd aan dat je zo goed bent met bochtenwerk op je moter.
maar vlieg je hier nou niet een klein beetje erg ver uit de bocht?

Als je je daar druk om maakt zou in me ook afvragen of een mens wel 500gram havermout en een half volkorenbrood per dat optimaal ka mb verteren, of dat er minder energie in je bloedbaan komt dan je voedingsschema aangeeft.
Daarom zou ik allang een bloedonderzoek gedaan hebben om dingen uit te sluiten

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Naar boven