Fitness Seller

In de bijbel staat dat god niet de aarde heeft geschapen!

Wie weet wat ze nog allemaal verkeerd vertaald hebben in de Bijbel. Misschien was die Jezus een mannenwijf ofzo (vandaar dat hij/zij altijd met een kleed wordt afgebeeld...?) ;)

Kan een van jullie atheisten, mij eens uitleggen, in welk perspectief jullie het onstaan van de aarde nou zien??

Je zou het moeten bewijzen omdat je dan met recht kan zeggen dat God niet bestaat, als je het niet kan bewijzen klinkt het imo alleen maar stom als je zegt dat God niet bestaat.

Het klinkt veel stommer te geloven in entiteiten waarvan er op geen enkele manier is aan te tonen dat ze bestaan.

Ik val in herhaling maar nogmaals, ik kan zoveel dingen verzinnen die jij niet kan weerleggen met bewijs, klink jij daarom stom?

---------- Toegevoegd om 12:50 ---------- De post hierboven werd geplaatst om 12:47 ----------

Wie weet wat ze nog allemaal verkeerd vertaald hebben in de Bijbel. Misschien was die Jezus een mannenwijf ofzo (vandaar dat hij/zij altijd met een kleed wordt afgebeeld...?) ;)

Hij was in ieder geval niet blank in tegenstelling tot hoe hij in honderduizenden gedesilutioneerde christenzieltjes op het netvlies gegraveerd staat.

Het klinkt veel stommer te geloven in entiteiten waarvan er op geen enkele manier is aan te tonen dat ze bestaan.

Ik val in herhaling maar nogmaals, ik kan zoveel dingen verzinnen die jij niet kan weerleggen met bewijs, klink jij daarom stom?

Als je het niet kan weerleggen met bewijs, dan klinkt het imo alleen maar stom als je daar met alle geloof in volhoud ja.

Hij was in ieder geval niet blank in tegenstelling tot hoe hij in honderduizenden gedesilutioneerde christenzieltjes op het netvlies gegraveerd staat.

Waarschijnlijk was hij niet blank, kan niet met zekerheid gezegd worden.
Wel zeker is dat hij niet zo eruit ziet als hij nu word afgebeeld.

Als je het niet kan weerleggen met bewijs, dan klinkt het imo alleen maar stom als je daar met alle geloof in volhoud ja.

Ik weet niet op basis waarvan jij zo van mening bent dat je alle verzonnen verschijnselen zou moeten kunnen weerleggen met wetenschappelijk bewijs. De wetenschap werkt juist andersom. Je bewijst dingen die mogelijk zijn en we zijn daar al een heel eind mee gekomen zou ik zo zeggen.

Denk je dat ik een malloot ben als ik zeg dat ik geloof dat er een paars astroide vretend reuzenmonster ergens honderdduizenden lichtjaren hiervandaan leeft met een verdomd goed gevoel voor humor maar met manisch depressieve trekjes?

Waarschijnlijk wel, maar bewijs jij maar dat ik ongelijk heb.

Ze leven als een stel eenheidsworsten maar delen een zelfde overtuiging. (Dat god niet bestaat en er geen leven na dood is)

Eerste fail. Atheïsten geloven enkel niet dat een god bestaat. Er zijn atheistische stromingen in meerdere religies(buddisme bv). Als atheïst kan je dus nog geloven dat de aarde gemaakt is door een scheet van sniperx.

Ik respecteer ze ten zeerste. Alleen ben ik het totaal niet eens met hun zienswijze. Iedereen heeft wel op wat voor manier dan ook iets negatiefs op een ander aan te merken...Waarom zou ik dan geen respect kunnen tonen in de zin van, dat ik ze in hun waarde laat. Andersom gebeurt dat helaas niet.

Je generaliseerd enkele personen voor een ganse groep.

Het is tot op een zekere hoogte toch een actie - reactie proces. Als er zoveel mensen rondlopen die iets beweren waar ik het niet mee eens ben, ga ik me des te harder verdedigen. Al heb ik aan het einde van de dag respect voor iedereen. Alleen het verschil is dat ik respect zie als iets echts, iets tastbaars. Dus niet het prototype lik-me-reet gedrag. Nee, ik vertel ten alle tijde hoe het zit, maar schud altijd de hand van mijn gesprekspartner. Echt respect dus:rolleyes:

En waarom mag je je niet verdedigen? Maakt niet uit, maar kom dan wel met een onderbouwing. Pas wel op, tegen de onderstroming Scientific Atheism maak je zeer, zeer weinig kans, en er zijn veel atheisten die naar wetenschap neigen. Die weten meer van de meeste religies dan hun gelovigen, en de argumenten die de gelovigen aanhalen zijn meestal dezelfde.

Ik weet niet op basis waarvan jij zo van mening bent dat je alle verzonnen verschijnselen zou moeten kunnen weerleggen met wetenschappelijk bewijs. De wetenschap werkt juist andersom. Je bewijst dingen die mogelijk zijn en we zijn daar al een heel eind mee gekomen zou ik zo zeggen.

Denk je dat ik een malloot ben als ik zeg dat ik geloof dat er een paars astroide vretend reuzenmonster ergens honderdduizenden lichtjaren hiervandaan leeft met een verdomd goed gevoel voor humor maar met manisch depressieve trekjes?

Dat bestaat niet klaas.
Er is maar 1 GOD:
http://www.venganza.org/

Dat noemen ze nou irrelevante logica.

Respectloos he, wat ik al zei. Het geloof van miljarden (mensen, net als jij:eek:) vergelijken met het geloof in een vreemd irreel monster.

Respectloos he, wat ik al zei. Het geloof van miljarden (mensen, net als jij:eek:) vergelijken met het geloof in een vreemd irreel monster.

Hoezo, als er voor bijde evenveel bewijs is, dan is dat toch niet irrelevant?

Tjah, dit kan je dan wel zeggen maar hoe kan jij bewijzen dat er geen god is?

Ik ben zelf niet gelovig maar ben ook geen Atheist, je kan niet bewijzen dat er wel een god is maar je kan ook niet bewijzen dat er geen god is.

Dan ben je een agnost, net als ik. Al geloof ik niet in een mogelijkheid als een god of godendom zoals diegene ontworpen door de door mensen gemaakte huidige religies.

Laatst bewerkt:

Meen je dit nu? Hij noemt een overdreven voorbeeld, maar het principe is precies hetzelfde.

Hij kan ook een minder vreemd en minder irreëel 'monster' verzinnen en er een boek over schrijven, misschien gaan er dan wel meer mensen in geloven. En verzinnen ze er regeltjes bij, en iets over een plek waar je naartoe gaat als je dood gaat.

Dan zijn er ineens vrij veel overeenkomsten, gebaseerd op hetzelfde principe.

Dat miljarden mensen erin geloven is überhaupt geen argument.

Respectloos vind ik dit ook niet, misschien ben je wat snel op je teentjes getrapt?

Maar bewijs jij eens dat je gelijk heb?
Je zegt dat dat je dingen bewijst die mogelijk zouden kunnen zijn, maar alles is mogelijk is het niet?
Dus dan is het ook mogelijk dat er een god is, maar het is ook mogelijk dat hij er niet is en er nooit is geweest.

Kan een van jullie atheisten, mij eens uitleggen, in welk perspectief jullie het onstaan van de aarde nou zien??

De big-bang theorie lijkt op dit moment de meest aannemelijke, omdat er bewijzen zijn voor gevonden dat deze steekhoudt. Ofdat het 100% waar is kan niemand zeggen, en dat is iets dat veel mensen niet kunnen aanvaarden. Religie geeft makkelijkere antwoorden, al wordt de muur altijd verder geschoven(ziektes, wolken, zon,...).

PS: een catholieke priester heeft de big bang theorie voor het eerst ontwikkeld.

Laatst bewerkt:
Eerste fail. Atheïsten geloven enkel niet dat een god bestaat. Er zijn atheistische stromingen in meerdere religies. Als atheïst kan je dus nog geloven dat de aarde gemaakt is door een scheet van sniperx..

Mijn fout Calyptus. Kom ik terug op een aantal posten terug waarin ik verklaar dat menig boodschap gebaseerd is op een visie, maar naar buiten wordt gebracht met rancune/frustratie. Uiteraard is elke visie onderhevig aan een genuanceerde basiskennis.

En waarom mag je je niet verdedigen? Maakt niet uit, maar kom dan wel met een onderbouwing. Pas wel op, tegen de onderstroming Scientific Atheism maak je zeer, zeer weinig kans, en er zijn veel atheisten die naar wetenschap neigen. Die weten meer van de meeste religies dan hun gelovigen, en de argumenten die de gelovigen aanhalen zijn meestal dezelfde

Ik vind ook dat je je mag verdedigen. Maar als persoon sta ik er niet achter dat welke religie dan ook ter discussie komt te staan. Dus dat eindeloze ik-probeer-me gelijk-te-halen irriteert mij mateloos. Als jij atheist bent, sta ik niet achter jou overtuiging, maar moet ik wel met jou om kunnen gaan..Zelfde tussen moslims en christenen, joden en moslims etc..

Maar bewijs jij eens dat je gelijk heb?
Je zegt dat dat je dingen bewijst die mogelijk zouden kunnen zijn, maar alles is mogelijk is het niet?
Dus dan is het ook mogelijk dat er een god is, maar het is ook mogelijk dat hij er niet is en er nooit is geweest.

Klopt, helemaal mee eens. Maar de waarschijnlijkheid van het bestaan van die god is daarmee net zo groot als dat ludieke paarse monster dat ik net verzon.

Meen je dit nu? Hij noemt een overdreven voorbeeld, maar het principe is precies hetzelfde.

Hij kan ook een minder vreemd en minder irreëel 'monster' verzinnen en er een boek over schrijven, misschien gaan er dan wel meer mensen in geloven. En verzinnen ze er regeltjes bij, en iets over een plek waar je naartoe gaat als je dood gaat.

Dan zijn er ineens vrij veel overeenkomsten, gebaseerd op hetzelfde principe.

Het feit dat hij die vergelijking kiest, is voor mij het bewijs van zijn aanhoudende ondertoon jegens gelovigen.

Dat miljarden mensen erin geloven is überhaupt geen argument.

Bij mij is dit dus wel een argument...we leven in het hier en in het nu. Iedereen dient zich naar elkaar te schikken. Dat bereik je niet door mensen hun leven op te jagen door te stellen dat hun levens visie, hun overtuiging gebaseerd is op een luchtbel. Los van de te bewijzen waarheden vind ik het uit humaan oogpunt niet meer dan normaal dat je elkaar accepteert.

Willen we in dit leven nou gelijk hebben? Of zijn we met ze allen op zoek naar het ultieme geluk?

Respectloos vind ik dit ook niet, misschien ben je wat snel op je teentjes getrapt?

Nee, totaal niet. Jij mag het niet respectloos vinden, ik ben een andere mening toebedaan.

Bij mij is dit dus wel een argument...we leven in het hier en in het nu. Iedereen dient zich naar elkaar te schikken. Dat bereik je niet door mensen hun leven op te jagen door te stellen dat hun levens visie, hun overtuiging gebaseerd is op een luchtbel. Los van de te bewijzen waarheden vind ik het uit humaan oogpunt niet meer dan normaal dat je elkaar accepteert.

Willen we in dit leven nou gelijk hebben? Of zijn we met ze allen op zoek naar het ultieme geluk?

Ignorance is bliss, zoals ze zeggen. En dat is je vol recht. Maar zou je niet liever naar de waarheid zoeken dan iets zomaar accepteren. Zelfontwikkeling, zoals ze ook zeggen?

Dus zodra we een drug uitvinden die niet schadelijk is voor het lichaam maar wel hetzelfde effect heeft als XTC zijn we zo'n beetje waar we moeten zijn?

Nee, ik geloof in kennis opdoen en ontwikkelen, dat is ons enige drijfveer. De kansen vergroten dat we overleven en dat gaan we doen aan de hand van wetenschap en technologie. Religie heeft even zijn nut gehad, alhoewel dit ook discutabel is, maar die tijd is voorbij. We hebben geen kerk en religie meer nodig om ons te voorzien van een ethisch raamwerk.

Terug
Naar boven