Fitness Seller

In de bijbel staat dat god niet de aarde heeft geschapen!

Hoezo, als er voor bijde evenveel bewijs is:eek:, dan is dat toch niet irrelevant?

Juist wel..want je beredeneert in deze vanuit het punt dat er miljarden gelovigen zijn. Heeft dus niks te maken met een verschijnsel waar geenzins bewijs voor te vinden is. Bovendien door dat af te doen d.m.v. de vergelijking met een vaag verschijnsel is het niet alleen irrelevant maar ook respectloos.

Voor veel atheisten is welke godheid dan ook een vaag verschijnsel. Dat anderen wel geloven in die goden maakt de mening van een atheist nog niet tot respectloos. Of mag je niet kritisch t.o.v. religies staan?

Juist wel..want je beredeneert in deze vanuit het punt dat er miljarden gelovigen zijn. Heeft dus niks te maken met een verschijnsel waar geenzins bewijs voor te vinden is. Bovendien door dat af te doen d.m.v. de vergelijking met een vaag verschijnsel is het niet alleen irrelevant maar ook respectloos.

Ik denk dat we hier best de discussie stoppen. Je bent niet bereid open te staan voor discussie dus het heeft toch geen nut.

Bovendien door dat af te doen d.m.v. de vergelijking met een vaag verschijnsel is het niet alleen irrelevant maar ook respectloos.

De god waarin jij en miljarden anderen geloven is een vaag verschijnsel. Een verschijnsel dat zijn oorsprong kent in de behoefte om het onbekende te verklaren en orde te scheppen.

Je kan heel hard roepen dat de vergelijking niet relevant is maar toon jij maar aan dat behalve de grootte van de supportersgroep de vergelijking niet volledig correct is.

Ignorance is bliss, zoals ze zeggen. En dat is je vol recht. Maar zou je niet liever naar de waarheid zoeken dan iets zomaar accepteren. Zelfontwikkeling, zoals ze ook zeggen?

Nee, ik benader het leven als een project op zich. De waarheid zoeken is hetzelfde als tijd verspillen. De waarheid is de waan van de dag.

Het kader van mijn leven, en voor meerdere gelovigen, is mijn geloof. Uiteraard neem ik het niet zo specifiek op als sommige gelovigen het doen maar that's not the point. Ik ben hier op aarde met een reden, god is mijn vader, ik weet altijd 100% zeker dat na zware tijden de goede zich snel zullen aandienen en ik geloof in het leven na de dood.

Ik weet dat daar miljoenen reactie's voor te verzinnen zijn om het te ontkrachtigen. Maar dat vind ik juist zo mooi. Daarom is het voor mij, mijn religie.

Dat ik dat als kader voor mijn leven zie, zie ik echter niet als een belemmering voor mijn persoonlijke ontwikkeling.

Je kan heel hard roepen dat de vergelijking niet relevant is maar toon jij maar aan dat behalve de grootte van de supportersgroep de vergelijking niet volledig correct is.

Och, dat gebeurt veel, dat beestje heeft zelfs een naam, een Appeal to Popularity/Emotion-fallacy.

X is waar omdat Y mensen geloven dat het waar is, en Y is een groot getal.

Nee, ik benader het leven als een project op zich. De waarheid zoeken is hetzelfde als tijd verspillen. De waarheid is de waan van de dag.

Het kader van mijn leven, en voor meerdere gelovigen, is mijn geloof. Uiteraard neem ik het niet zo specifiek op als sommige gelovigen het doen maar that's not the point. Ik ben hier op aarde met een reden, god is mijn vader, ik weet altijd 100% zeker dat na zware tijden de goede zich snel zullen aandienen en ik geloof in het leven na de dood.

Je zoekt niet naar de waarheid, maar hebt hem dus al gevonden. De waan van de dag, valt religie daar ook niet onder?

Ik weet dat daar miljoenen reactie's voor te verzinnen zijn om het te ontkrachtigen. Maar dat vind ik juist zo mooi. Daarom is het voor mij, mijn religie.

Dat ik dat als kader voor mijn leven zie, zie ik echter niet als een belemmering voor mijn persoonlijke ontwikkeling.

Als jij je daar lekker bij voelt wie ben ik dan om je tegen te houden, maar bedenk wel dat je op een placebootje zit te zuigen.

Ik wel, want alles dat niet in je religie past zul je nooit accepteren. En dat is een heel, heel groot deel dat je wegsmijt. Maar op zich kan ik je standpunt wel begrijpen.

Als jij je daar lekker bij voelt wie ben ik dan om je tegen te houden, maar bedenk wel dat je op een placebootje zit te zuigen.

Dit gaat er wel over en is wel respectloos, vind ik. Puur trollen.

Je zoekt niet naar de waarheid, maar hebt hem dus al gevonden. De waan van de dag, valt religie daar ook niet onder?

Nee. In voor en in tegenspoed, wat voor omstandigheden ik ook onderga. Mijn religie zit in mij, net zoals dat het geloof dat god niet bestaat verankert zit in sommige onder ons.

Religie valt naar mijn mening niet te scharen onder aardse verschijnselen zoals de bij ons bekende tastbare predikaten (waarheden, tegenstrijdigheden, wetenschap)

Dit gaat er wel over en is wel respectloos, vind ik. Puur trollen.

Dat jij het respectloos vindt, ok. Misschien is dat dan zo maar dit was geen troll.

Religieuzen krijgen van mij bijna net zoveel respect als lieden die zeggen ontvoerd te zijn door buitenaardsen maar met de kanttekening dat religieuzen er vaak van kind af aan ongevraagd mee zijn aangetast plus het gegeven dat ze het in de menselijke aard ligt om de opvattingen van de grote massa te interpreteren als een argument op zich.

Dat jij het respectloos vind, ok. Misschien is dat dan zo maar dit was geen troll.

Religieuzen krijgen van mij bijna net zoveel respect als lieden die zeggen ontvoerd te zijn door buitenaardsen maar met de kanttekening dat religieuzen er vaak van kind af aan ongevraagd mee zijn aangetast plus het gegeven dat ze het in de menselijke aard ligt om de opvattingen van de grote massa te interpreteren als een argument op zich.

Je weet ook dat dit een heftige reactie kan/zal uitlokken die niks bijbrengt aan de orde in dit topic, niet?

Dat jij het respectloos vindt, ok. Misschien is dat dan zo maar dit was geen troll.

Jammer Klaaswitz, wat ik ook al tegen Xtralarge zei...dat vele onder ons steevast de fout maken hun overtuiging naar buiten toe te verdedigen, gemaskerd met veel frustratie en onbegrip.

Dit keer bega ik die fout dus niet nog een keer.

Dat noemen ze nou irrelevante logica.

Respectloos he, wat ik al zei. Het geloof van miljarden (mensen, net als jij:eek:) vergelijken met het geloof in een vreemd irreel monster.
Nobody is right, when everybody's wrong.

Omdat 1 mening word gedeeld door de overgrote meerderheid wil natuurlijk niet zeggen dat deze mening ook daadwerkelijk de waarheid is.
Geloof is hier het beste voorbeeld aangezien het full of crap is, maar omdat er zoveel miljarden mensen in geloven er nog TEGENBEWIJS geleverd moet worden om te BEWIJZEN dat er geen god bestaat.

Dit is gewoon de omgekeerde logica die een groep mensen(die al hard genoeg tript zonder enige vorm van drugs) al sinds de oudheid iedereen dwingt om te geloven door middel van indoctrinatie met als beste argument hel als bangmakerij. Want owee als je niet geloofd, nee dan zal niet de pedofiele priester maar jij als ongelovige eeuwig branden in de hel.

Nee sorry, ik heb geen respect voor dit soort mensen. Ik vind het maar sukkels met geen eigen mening. Kijk maar naar het CDA, stelletje pannekoeken.

klaaswitz zei:
Dus zodra we een drug uitvinden die niet schadelijk is voor het lichaam maar wel hetzelfde effect heeft als XTC zijn we zo'n beetje waar we moeten zijn?
Marky would suck your d*ck for inventing that.

motivation zei:
Ik ben hier op aarde met een reden, god is mijn vader
Ojee, Jezus is weer terug op aarde. Ik heb snel een joodse knokploeg nodig.

motivation zei:
ik weet altijd 100% zeker dat na zware tijden de goede zich snel zullen aandienen
En na regen komt zonneschijn.

Laatst bewerkt:

Daar bestaat trouwens een echt redelijk grootschalig onderzoek van, het effect van bidden vanuit verschillende bidplaatsen tegelijk, door gelovigen.

Drie groepen genomen uit verschillende ziekenhuizen met allemaal dezelfde serieuze hartkwaal vlak voor een gelijksoortige ingrijpende operatie.

Groep A. Werd niet voor gebeden
Groep B. Werd voor gebeden zonder dat de patienten daarvan op de hoogte waren.
Groep C. Werd voor gebeden, de patienten zijn daarvan op de hoogte gebracht voor de operatie

Resultaat was dat groep A en B evenveel mensen de ingrijpende operatie overleefden. Binnen groep C had significant meer slachtoffers.
Een van de geopperde redenen zou zijn dat mensen in groep C onder de indruk waren van het gegeven dat voor hen gebeden ging worden waardoor ze door de spanning in slechtere conditie waren dan de andere groepen.

Wat toont dit aan? In ieder geval dat bidden geen reet helpt, of zou God (serieus argument van de gelovigen..) gedacht hebben 'wij trappen hier niet in haha'.

Dit experiment is overigens uitgevoerd door ene Dr. Herbert Benson, heeft miljoenen gekost, deden zo'n 1800 patienten aan mee, verdeeld over die drie groepen.

Daar bestaat trouwens een echt redelijk grootschalig onderzoek van, het effect van bidden vanuit verschillende bidplaatsen tegelijk, door gelovigen.

Drie groepen genomen uit verschillende ziekenhuizen met allemaal dezelfde serieuze hartkwaal vlak voor een gelijksoortige ingrijpende operatie.

Groep A. Werd niet voor gebeden
Groep B. Werd voor gebeden zonder dat de patienten daarvan op de hoogte waren.
Groep C. Werd voor gebeden, de patienten zijn daarvan op de hoogte gebracht voor de operatie

Resultaat was dat groep A en B evenveel mensen de ingrijpende operatie overleefden. Binnen groep C had significant meer slachtoffers.
Een van de geopperde redenen zou zijn dat mensen in groep C onder de indruk waren van het gegeven dat voor hen gebeden ging worden waardoor ze door de spanning in slechtere conditie waren dan de andere groepen.

Wat toont dit aan? In ieder geval dat bidden geen reet helpt, of zou God (serieus argument van de gelovigen..) gedacht hebben 'wij trappen hier niet in haha'.

Dit experiment is overigens uitgevoerd door ene Dr. Herbert Benson, heeft miljoenen gekost, deden zo'n 1800 patienten aan mee, verdeeld over die drie groepen.

Ik hoop dat niemand voor mij aan het bidden is!

Terug
Naar boven