Fitness Seller

In the zone - Alex Moonen

• Topic Starter Topic Starter
Champions League Holland Ulft 20-06-2010
Ik heb vandaag alweer mijn derde CL-wedstrijd afgewerkt. In twee maanden tijd heb ik drie maal met de groten der aarde mogen strijden. Ik moet zeggen dat dit de minste van de drie was. Even balen maar goed de ervaring blijft nog steeds het meest waard! Uiteindelijk ben ik 10e van de 13 geworden, waarvan de nummer 12 en 13 de uitvallers Jarno Hams en Simon Sulaiman waren. Spoedig herstel voor de heren!

Event 1: Truckpull (harnas only)
Met een tijd van 29sec. een vierde tijd in dit veld. Flitsende start dus!

Event 2: Rocklift medley (110-120-125 en 130kg)
Kon de kat een beetje uit de boom kijken omdat ik pas als negende aan de slag mocht. Duidelijk was dat de 120kg rock door nagenoeg niemand gedrukt werd. Enkelen hadden hem wel omhoog. De eerste steen ging vrij rap, wat me uiteindelijk redelijk wat punten opleverde. De tweede rock kreeg ik makkelijk op de borst gecleaned maar geen kans om te pressen, kreeg geen grip op de steen. Helaas pindakaas want de 125 rock had ik bij Jarno wel al eens gepressed. Zoals ik al zij doordat de eerste steen vrij vlot omhoog ging heb ik hier toch wat punten weten te besparen. 5e op dit onderdeel

Event 3: Carry & Drag (duckwalk 200kg en chain 300kg over 20m meter)
41 sec. en een op één na laatste plaats! Balen, enorm balen! Dit had ik niet echt verwacht. Halverwege het kettingslepen sloeg de verzuring in en had ik het gevoel dat mijn benen niet meer konden. Op dit moment was ik op. Dacht dat ik redelijk aan de conditie gewerkt had, hieruit bleek wel dat het nog niet genoeg was!
Event 4: Loading (koelkast, 2 wasmachines en 2 rollen)

58 sec en een paar jongens achter me gelaten. Voor de eerste keer een laadrace met die vreemde typisch Hollandse objecten en Gris Kazelniks in een direct gevecht verslagen. Maar zeker niet tevreden. Ik leek wel lamgeslagen. Er zat totaal geen explosiviteit in me, dat mis je dan gewoon!

Event 5: Conan’s Wheel
Optillen en weer neerzetten. Het werd meteen zwart voor mijn ogen en zakte gewoon door de hoeven. Ik weet niet waar dit aan ligt! Is het onvoorspelbaar. Vorige week was het Terry Hollands die na een half rondje out ging. Nu ik. Is het de hartslag die bij aanvang niet hoog genoeg is? Toch wel een beetje frustrerend want nu had ik de kans op een voor mij goede klassering wel verspeeld.

Event 6: Stones (120-140-150-160-170)
Een goed resultaat was voor mijn gevoel een pleister op de wond. En omdat ik de stones echt geweldig vind, maakt dit mijn dag een beetje goed. Streven was om alles er in 30sec. op te krijgen. Gezien de resultaten de laatste tijd op dit onderdeel was dit niet eens zo gek. 4 stenen in 47 seconden was het magere resultaat.
Op naar de NK, heb er in ieder geval een portie trainingsinspiratie bij ;-)

Toch mag je heel trots zijn Alex. Je bent nu net met de grootheden der aarde aan het strijden en als je dan hier en daar een onderdeel kan winnen van zo'n grootheid en een flink gedeelte achter je kan laten, mag je al heel blij zijn.

Daarom, toch gefeliciteerd en je mag echt wel met opgeheven hoofd naar de wedstrijd terugkijken.

Ik heb maar 1 woord er voor..

RESPECT!

Top gedaan man en klote met die conan's wheel. Bij mezelf wordt het vanaf 250 kg ook bijna altijd gelijk zwart, echt geen idee waar dat aan ligt, laatste wedstrijd ook out na twee stappen.

Toch een mooie wedstrijd Alex!
Op naar de volgende wedstrijd. :)

Toch nog mooie prestaties Alex, respect!

Volgens mij hebben velen dat bij de conans wheel Alex. Zaak is soms om na het oppakken niet meteen te gaan lopen als je je licht gaat voelen maar eerst je lucht weer te pakken. Maar ja dat weet jij ook wel.

Toch petje af big guy..!
Van sulaiman zijn we het bijna wel gewend, maar wat hebben de heren opgelopen?

Thanks guys!

Heb vandaag toch een beetje de frustratie ervan af moeten trainen. Misschien verwacht ik meer van mezelf, maar ik miste gisteren explosiviteit en agressie. En dat had me in deze "lichte" CL-wedstrijd al wat meer punten kunnen opleveren:rolleyes:

Voel me na een pittige press-training nu helemaal naar de kloten, maar met voldoening:D

Jarno verdraaide zijn pols met de rocklift waardoor hij bijna geen grip meer had. Tja, en da heb je nodig met bv de laadrace. En natuurlijk met het oog op NK niets forceren. Van Simon weet ik het niet zeker

Simon heeft een kuitspier afgescheurd bij het vrachtwagentrekken vertelde Jimmy mij.

Arme Simon.

Alex, proficiat met je (ondanks de diarree ;)) welverdiende 3e plaats!
:thumbs: :clap: :bow:

Het scheelde slechts een half puntje, anders was je weer 2e!
Maar een topdrieklassering is natuurlijk geweldig...je hebt daarmee laten zien dat je ondanks een sterker deelnemersveld dan afgelopen jaar géén ééndagsvlieg bent, maar dat ze serieus rekening met je moeten houden!

Je hebt er hard voor moeten knokken...Jarno was terug en wist 5 van de 6 onderdelen te winnen...Richard kwam sterk terug door de Herculeshold te winnen en ook Jan Wagenaar was weer beresterk. Je hebt karakter getoond door in het laatste onderdeel een beslissing te forceren..je gaat door tot het einde, en dat is kenmerkend voor een ware kampioen, want die geeft nooit op!

Richard is inmiddels meen ik overigens ook 40 (plus) en zal naar verwachting geen jaren op dit niveau meer meedoen...dus jij bent de coming man!
Zeker weten dat jij de opvolger van Jarno gaat worden...je bent stukken sterker geworden dan afgelopen jaar...een mooi pr op de DL...150kg op de boom (en ik weet wel dat je meer kunt, maar het is toch beduidend meer dan bij de SM van NL vorig jaar!) sterk op de stones en de truckpull en ook nog eens snel op het laatste en slopende onderdeel de medley.

Het voordeel wat je nu wederom hebt is dat je je niet hoeft te kwalificeren en je de wedstrijden voor het uitzoeken hebt het komende seizoen ;)

Laatst bewerkt:
alex je bent een held! jammer van de loglift en herculeshold, ik weet dat je beter kan (heb je geloof ik een week terug nog easy 156 zien pressen en weet dat je normaall ook een bovengemiddelde grip hebt) op sommige onderdelen maar om met die spanning/hitte/aantal slopende events zo te presteren is een monsterprestatie en je hebt je woord gehouden (je zei dat je misschien wel 330 kon trekken)... ik vond het de treinreis waard om te komen kijken naar DE TROTS VAN LIMBURG!

Aaah jammer, net niet 2de maar de 3de plek is zeker en vast ook knap Alex! Ik kijk al uit naar je verslagje

Geweldig gepresteerd beest! Ik denk dat jezelf heel erg tevreden mag zijn!

De loglift ging gewoon wat minder, omdat je niet stabiel kon blijven staan door die ****ing 3 verschillende matten. Je zag dat veel mensen daar problemen mee hadden. Verder heb je toch mooi een nieuwe PR op de deadlift gezet en ik denk ook zeker een PR op de medley, want die ging vliegensvlug!

Spreek je snel!

Mzzl

erg mooi resultaat, gefeliciteerd :)

Proficiat Meester Moonen !

Dank je mannen!

---------- Toegevoegd om 12:02 ---------- De post hierboven werd geplaatst om 12:01 ----------

Sterkste man van Nederland 2010
Dit jaar stond er behoorlijk meer druk op de ketel. Het was niet meer alleen maar genieten! Erg veel jongens hebben indruk op mij gemaakt in de voorrondes. Ik wist dat de strijd erg close zou worden. Met name mijn Friese vriend Jan Wagenaar had al laten blijken erg sterk te zijn. Maar de druk was er voornamelijk doordat ik wist wat er allemaal mogelijk is wanneer je de nummer 1 of twee van een land bent. De drie Chamionsleague wedstrijden die ik dit jaar gedraaid heb, hebben een enorme indruk op mij gemaakt. En ik ben vast besloten dat ik voor vast bij die jongens wil gaan horen! En daarom…

Event 1: Truckpull
Ik had een derde tijd achter Jarno en Jan. Enigszins teleurstellend om eerlijk te zijn. Als ik Jarno op een onderdeel had kunnen pakken dan was het deze geweest. Het mocht niet baten, hij was duidelijk sneller. Ondanks ik een goede warming up had gedraaid, kots misselijk na dit onderdeel. Knikkende knietjes weet je wel!

Event 2: Loglift
Ik had het al weken in mijn hoofd zitten. In de eerste beurt 150kg, tweede 160 en dan kijken wat er nog in zit. Op deze manier was ik er zeker van bij de eerste drie te eindigen. Maar evenals vorig jaar was de boom weer teleurstellend. Gelukkig heb ik hier gaandeweg het jaar een goede basis opgebouwd zodat ik met de eerste beurt 150kg toch een derde plaats wist te behalen. Waar 165 mogelijk zou moeten zijn, blijf ik 15 kg onder mijn kunnen. Helaas! Jarno pakt weer de winst en Jan tweede met een nette 155kg!
Oh ja, en de mat als ondergrond was niet best. Kon gewoon geen balans vinden. Kon niet goed legdrive gebruiken omdat ik dan helemaal het gevoel had uit balans te raken.

Event 3: Stones
Ik dit seizoen al herhaaldelijk alten zien dat stones wel mijn ding is. Maar omdat ik me niet optima forma voelde en het op de CL-Nederland mis ging, had ik voor mezelf besloten een safe run te doen. Het is belangrijker om alle steentjes erop te leggen dan een super tijd neer te zetten met het gevaar dat je een fout maakt. En dat deed ik ook. Ook hier weer een derde plaats. Diegene die won moge duidelijk zijn, alleen nu kwam Richard van der Linden op plaats twee ipv Jan.

Event 4: Deadlift
Dit jaar ben ik op de deadlift mentaal gedeukt. De trainingen gingen niet lekker en in diverse wedstrijden had ik de grootste moeite met de Cardeadlift. En ik had al meegekregen dat dit onderdeel juist het onderdeel was waar veel jongens vooruitgang op hadden geboekt. Zorgen dat ik dus niet teveel punten verspeel. Met drie redelijk nette lifts (zonder echte hitch) op 310-320-330 had ik aan mijn voornemens voldaan en een vette PR te pakken. Denk plaats 5 op dit onderdeel

Event 5: Hercules hold
Een raar event. Voor mijn gevoel kun je hier niet echt op trainen. Het is maar hoe je handen zich die dag voelen. Je kunt wel in de training wennen aan de pijn. De grip daar train ik al geruime tijd regelmatig op, dat gaat nauwelijks vooruit. Grote slanke handen winnen het gewoon van die kleine gupjes! Hier op twee tellen een punt of vier laten liggen. Nu stond ik opeens vierde. Balen, maar dit soort situaties brengt echt het beste in mij naar boven. GRRRRR

Gevent 6: Medley (wheelflip/ rollen stof)
In een twee strijd met Jan Wagenaar wist ik Jan een paar tellen voor te blijven. Ik moest zeggen dat die zware band met goed af ging. Jammer dat ik de rol stof daarna niet meer geschouderd krijg om nog wat meer tijd te kunnen besparen. Maar goed! Tweede op dit onderdeel achter de ontketende Jarno Hierdoor stelde ik een podiumplek veilig. Erg spannend einde Richard werd tweede met een half punt meer dan mij, en ik weer derde met een half punt meer dan Jan. Zuur voor Jan want hij is enorm goed op dit moment. Jarno chapeau!!!
YEAH BABY YEAY, voor de tweede keer in twee jaar een podium plek. Belooft nog wat voor de toekomst. Ik heb het gevoel nog behoorlijk te kunnen groeien, waar met alle respect, beiden heren boven me toch al behoorlijk tegen hun top zitten. Een plaatsje minder dan vorig jaar, maar het voelt absoluut niet als een nederlaag. Ben erg blij dat ik in dit sterke veld weer mijn mannetje heb gestaan. Vergeet niet dat voor eigenlijk iedereen, het niveau enorm veel verbeterd is!

Opvallend/ overige opmerkingen
-Wat is er toch met die boom en stones van Jarno? Zijn die zwaarder of moeilijker? Denk dat veel jongens onder hun kunnen zijn gegaan met name op de stones. Erg vreemd!
-Niet dat de organisatie er iets aan kan doen, maar vond het wel erg vervelend dat op het moment dat ik de truckpull en herculeshold ga doen, er iets met het materiaal is waardoor ik 5 minuten moet wachten
-Heb afgelopen zaterdag een flinke buikgriep gehad. Daar had ik de eerste drie onderdelen last van. Moest gewoon in mijn reserves tasten. Gelukkig kon ik gaandeweg die dag goed eten zodat ik al snel weer aansterkte tijdens de wedstrijd.
-Supporters: dank je wel jongens!
-Andere atleten: jullie kunnen trots op jezelf zijn hier te mogen staan. Voor Nederlandse begrippen begint het toch echt al een goed niveau te worden. Als we dat vol weten te houden…

congrats! jammer van je log... met een stabielere ondergrond had het waarschijnlijk geen probleem geweest?

Je was flink sterk gisteren:).

Terug
Naar boven