Dank je mannen!
---------- Toegevoegd om 12:02 ---------- De post hierboven werd geplaatst om 12:01 ----------
Sterkste man van Nederland 2010
Dit jaar stond er behoorlijk meer druk op de ketel. Het was niet meer alleen maar genieten! Erg veel jongens hebben indruk op mij gemaakt in de voorrondes. Ik wist dat de strijd erg close zou worden. Met name mijn Friese vriend Jan Wagenaar had al laten blijken erg sterk te zijn. Maar de druk was er voornamelijk doordat ik wist wat er allemaal mogelijk is wanneer je de nummer 1 of twee van een land bent. De drie Chamionsleague wedstrijden die ik dit jaar gedraaid heb, hebben een enorme indruk op mij gemaakt. En ik ben vast besloten dat ik voor vast bij die jongens wil gaan horen! En daarom…
Event 1: Truckpull
Ik had een derde tijd achter Jarno en Jan. Enigszins teleurstellend om eerlijk te zijn. Als ik Jarno op een onderdeel had kunnen pakken dan was het deze geweest. Het mocht niet baten, hij was duidelijk sneller. Ondanks ik een goede warming up had gedraaid, kots misselijk na dit onderdeel. Knikkende knietjes weet je wel!
Event 2: Loglift
Ik had het al weken in mijn hoofd zitten. In de eerste beurt 150kg, tweede 160 en dan kijken wat er nog in zit. Op deze manier was ik er zeker van bij de eerste drie te eindigen. Maar evenals vorig jaar was de boom weer teleurstellend. Gelukkig heb ik hier gaandeweg het jaar een goede basis opgebouwd zodat ik met de eerste beurt 150kg toch een derde plaats wist te behalen. Waar 165 mogelijk zou moeten zijn, blijf ik 15 kg onder mijn kunnen. Helaas! Jarno pakt weer de winst en Jan tweede met een nette 155kg!
Oh ja, en de mat als ondergrond was niet best. Kon gewoon geen balans vinden. Kon niet goed legdrive gebruiken omdat ik dan helemaal het gevoel had uit balans te raken.
Event 3: Stones
Ik dit seizoen al herhaaldelijk alten zien dat stones wel mijn ding is. Maar omdat ik me niet optima forma voelde en het op de CL-Nederland mis ging, had ik voor mezelf besloten een safe run te doen. Het is belangrijker om alle steentjes erop te leggen dan een super tijd neer te zetten met het gevaar dat je een fout maakt. En dat deed ik ook. Ook hier weer een derde plaats. Diegene die won moge duidelijk zijn, alleen nu kwam Richard van der Linden op plaats twee ipv Jan.
Event 4: Deadlift
Dit jaar ben ik op de deadlift mentaal gedeukt. De trainingen gingen niet lekker en in diverse wedstrijden had ik de grootste moeite met de Cardeadlift. En ik had al meegekregen dat dit onderdeel juist het onderdeel was waar veel jongens vooruitgang op hadden geboekt. Zorgen dat ik dus niet teveel punten verspeel. Met drie redelijk nette lifts (zonder echte hitch) op 310-320-330 had ik aan mijn voornemens voldaan en een vette PR te pakken. Denk plaats 5 op dit onderdeel
Event 5: Hercules hold
Een raar event. Voor mijn gevoel kun je hier niet echt op trainen. Het is maar hoe je handen zich die dag voelen. Je kunt wel in de training wennen aan de pijn. De grip daar train ik al geruime tijd regelmatig op, dat gaat nauwelijks vooruit. Grote slanke handen winnen het gewoon van die kleine gupjes! Hier op twee tellen een punt of vier laten liggen. Nu stond ik opeens vierde. Balen, maar dit soort situaties brengt echt het beste in mij naar boven. GRRRRR
Gevent 6: Medley (wheelflip/ rollen stof)
In een twee strijd met Jan Wagenaar wist ik Jan een paar tellen voor te blijven. Ik moest zeggen dat die zware band met goed af ging. Jammer dat ik de rol stof daarna niet meer geschouderd krijg om nog wat meer tijd te kunnen besparen. Maar goed! Tweede op dit onderdeel achter de ontketende Jarno Hierdoor stelde ik een podiumplek veilig. Erg spannend einde Richard werd tweede met een half punt meer dan mij, en ik weer derde met een half punt meer dan Jan. Zuur voor Jan want hij is enorm goed op dit moment. Jarno chapeau!!!
YEAH BABY YEAY, voor de tweede keer in twee jaar een podium plek. Belooft nog wat voor de toekomst. Ik heb het gevoel nog behoorlijk te kunnen groeien, waar met alle respect, beiden heren boven me toch al behoorlijk tegen hun top zitten. Een plaatsje minder dan vorig jaar, maar het voelt absoluut niet als een nederlaag. Ben erg blij dat ik in dit sterke veld weer mijn mannetje heb gestaan. Vergeet niet dat voor eigenlijk iedereen, het niveau enorm veel verbeterd is!
Opvallend/ overige opmerkingen
-Wat is er toch met die boom en stones van Jarno? Zijn die zwaarder of moeilijker? Denk dat veel jongens onder hun kunnen zijn gegaan met name op de stones. Erg vreemd!
-Niet dat de organisatie er iets aan kan doen, maar vond het wel erg vervelend dat op het moment dat ik de truckpull en herculeshold ga doen, er iets met het materiaal is waardoor ik 5 minuten moet wachten
-Heb afgelopen zaterdag een flinke buikgriep gehad. Daar had ik de eerste drie onderdelen last van. Moest gewoon in mijn reserves tasten. Gelukkig kon ik gaandeweg die dag goed eten zodat ik al snel weer aansterkte tijdens de wedstrijd.
-Supporters: dank je wel jongens!
-Andere atleten: jullie kunnen trots op jezelf zijn hier te mogen staan. Voor Nederlandse begrippen begint het toch echt al een goed niveau te worden. Als we dat vol weten te houden…