Tja die onderdelen mss nog iets te zwaar (mag ik dat wel zeggen??)
Truckpull en stones had je zeker beter gedaan, en 450 yoke is ook gewoon insane tegenwoordig. Echter is er geen twijfel dat in de nabije toekomst jij hier ook gewoon goed kan meedraaien. Bovenalles gewoon moedig dat je er steeds al staat op dit niveau en alles geeft Alex.
Thanks Gijs, deze woorden uit jou mond zijn wat waard!
Ben vandaag teruggekomen uit Polen en ik moet zeggen dat het weer een mooie ervaring was. Indrukwekkend waren Arild Haugen (wat een ****ing beest) Darren Sadler (wat een sterk lego-poppetje) en die nieuwe letlander Lalas Vi......nogwat..is Meest beestachtige bovenrug en schouders die ik ooit heb gezien, maar ook nog eens erg snel. Belooft wat voor WSM.
Voor mezelf kan ik m.u.v. farmers tevreden zijn. Ik bedoel, ben wel een-na-laatste geworden (Kevin Nee achetr me gelaten), maar heb geen flater geslagen. Genoeg gerenomeerde gasten eindigden de onderdelen ook niet, maar waren net een sec. sneller of een paar meterstjes verder.
Wel nog een paar opmerkingen over onze poolse vrienden:
-Alles was op een grasveld en dat terwijl het al een paardagen regende, kun je voorstellen hoe ene Yoke van 450 dan loopt. Niet voor niets de helft van de deelnemers met een blessure
-De stang van de Yoke was spiegelglad, geen tape erom, dat hoefde niet! Bij velen gleed het Yoke steeds uit de nek waardoor het vele malen uittillen werd (maar ja, bij mij is dat na 4 maal leeg). Mooi was dat sommige van onze poolse deelnemers een t-shirt met tapestrips op de schouders droegen
-Truckpull was in het zand en ja hoor de polen hadden voetbalschoenen bij zich
-De poolse scheidsrechter vertelde me dat bij loading de voorwerpen op de rubber mat gezet moesten worden, dus dat deden de eerste jongens (waaronder ik) ook netjes. De polen mochten met deze gooien. Ook jammer omdat de tijden erg dicht bij elkaar lagen.
Maar goed, heb dit jaar erg veel ervaring opgedaan, dat is erg belangrijkn en ik denk dat ik naast jarno één van de weinig ben die begrijpt wat het van je vergt om op dit niveau mee te doen. Maar ik wil er voor gaan....
Door de vele wedstrijden heb ik effectief weinig kunnen trainen en al helemaal niet structureel. Nu is het weer tijd om dit op te pikken en weer echt sterker te gaan worden, ik heb hier nu ook de tijd voor. Er komen wel nog 2 leuke zware wedstrijden dit jaar en die wil ik echt winnnen, maar ik ga mijn trainingen er niet voor aanpassen.
Na 2 1/2 jaar strongman ben ik erg tevreden met wat ik berijkt heb. Het internationale top niveau is zeker nog niet mijn niveau. Wat dat betreft zijn de wedstrijden van dit jaar nog wat te vroeg gekomen. Maar goed dit is ook een stukje van de puzzel. En alles kan snel gaan! Ik bedoel... vorig jaar won ik nog de sterkste man van Sint Job