AndroidHealthClinic

In the zone - Alex Moonen

• Topic Starter Topic Starter
Press training vandaag:

Was van plan bench + shoulder press +assistance Op het eind kwam ik de sportschool uit met cleans +loglift + assistance. Snap jij het?

Nou bank was steeds bezet. F*cking monday-benchday!!
Dus conditie wat aangepakt met barbell cleans (conditie viel gisteren tegen bij de onderdelen) En omdat ik (m.u.v. gisteren) al een tijdje geen boom meer gedaan had (serieuze setjes), deze oefening er maar bij gepakt. Axle komt nu even mijn neus uit... Oh ja, shoulderpress was ook bezet... hmmm...

Cleans
10*50/50/70/90

Loglift
5*80/80/100/120
6*140 (eerste rep echt slecht, totaal geen groove in deze set, dat ben ik dan toch een beetje kwijt wanneer ik lang geen boom getraind heb. Verwacht het snel weer terug)
2*160 (evenals de 140 een goed pr, maar had echt graag voor de 3e willen gaan, maar ja die zat er niet in dus niet eens geprobeerd, volgende keer andere opbouw en dan zou het moeten lukken)

assistance: tricep extentions en smal bankdrukken

Nu: Kaput!!!

Morgen benen en rug!!!

haha, maffe vent, na 6x140 met 2x160 niet helemaal tevreden zijn.. :D Maar ik snap het wel, hadden we het al over gehad. Volgende keer een 3tje met 140 doen en dan pak jij zeker een 3tje met 160!

aso log alex echt asociale nummers!

Ik kan het maar nauwelijks aanzien.......... 6x140 en 2x160 pffffff. Ik hoorde dat Arjan Voorburg ook 3x160 had gedaan. Zou het eens een andere log zijn dan de IFSA van de finale dan ben ik nog benieuwd waar jullie staan tegenover Jarno.

Wat de fuuuk, 6x140 en 2x160. :eek:

zeer brutaal eindbaas!:D

Gewoon tevreden zijn met de gewichten Lex. Snap wel wat je bedoelt want de vorm op de boom was gister niet optimaal, maar dat is misschien een stukje gewenning wat je weer moet krijgen als je een poos de boom niet gedaan hebt. Maar goed het geeft wel aan waar je staat als je zulke PR's kunt drukken zonder goed in de "groove" te zitten.

Zie je vanavond.

Thanks, über brute männer!

@Gijs: het is zo vreemd op de boom van jarno, onze boom heeft exact dezelfde afmetingen en toch... in 2009 135 duwen terwijl ik 150 kon en nu 150 duwen terwijl er 165-170 in zat... De grote van de gewichten zijn iets anders, maar die gaan pas echt werken bij 170-180kg want lege boom + één 25kg schijf aan ieder kant maakt de boom niet echt langer...

Ach ja, misschien eens een keer een andere goede boom op de NK er in knallen, of misschien wel de dumbbell of axle...:D

Thanks, über brute männer!

@Gijs: het is zo vreemd op de boom van jarno, onze boom heeft exact dezelfde afmetingen en toch... in 2009 135 duwen terwijl ik 150 kon en nu 150 duwen terwijl er 165-170 in zat... De grote van de gewichten zijn iets anders, maar die gaan pas echt werken bij 170-180kg want lege boom + één 25kg schijf aan ieder kant maakt de boom niet echt langer...

Ach ja, misschien eens een keer een andere goede boom op de NK er in knallen, of misschien wel de dumbbell of axle...:D
Zitten de handvaten ook op dezelfde positie? Het viel mij op dat deze bij die van Jarno niet in het midden van de opening zitten maar een stuk naar binnen vallen. Triceps worden dan meer belast.

Volgens mij zitten ze op dezelfde plek in de ronding als onze boom. Het kan zijn dat de gaten iets anders van maat zijn. Dat moet ik even aan jules vragen

Wat ook grappig zou zijn is als blijkt dat de IFSA log van jules geen 80kg is :roflol:

Maar lex als je de groove weer te pakken hebt durf ik te beweren dat een 180 als kerstcadeautje niet onrealistisch is !

X

-De jarige jop-

Laatst bewerkt:
Max, we hebben een andere soort humor! Ik zie je vrijdag b*ch!!

Beestachtig sterk, en bijlange na niet tevreden. ;)

Snap ik toch schatje;)

Mijn lichaam voelde vandaag aardig beurs na zondag events en gisteren de pittige overhead. Dus lekker rustig aan gedaan. Heeft nu aan het eind van het seizoen toch geen zin om dan nu ook weer voluit te gaan. Ik moet zeggen dat deze rustige training ook wel eens lekker is. Toch het gevoel wat gedaan te hebben zonder enorme gewichten te hebben verplaatst!

Squat (safety-bar)

5*24/64/84/104/124/144/164/184

Voor het eerst gesquat met safety bar. Ik moet zeggen dat me dit goed bevallen is. Maar op de één of andere manier voel ik het bijna niet in mijn benen maar toch waren de lifts pittig.

Deadlift (staand op 8cm hoog blok)

5*60/100/140/180/200

Wel genoeg geweest. Komende 4 dagen cardio-recovery en dan zondag knallen!

Strongman seizoen 2010

Ik heb vandaag te horen gekregen dat het team evenement begin november in de RAI-Amsterdam niet door gaat. Ik zou daar deelnemen met Richard van der Linden. Het tweedaagse affiche was erg fraai en had flink wat prijzengeld. Maar ben er ook niet rouwig om, mijn lichaam is toch wel een beetje op. Daarom is dit het moment om weer aan de basis in de sportschool te gaan sleutelen. En natuurlijk om de lijst van 2010 op te maken:

Sugdens Strongest man (Manchester) - 1ste plaats
Strongman Champions League Duitsland - 10e
Süd-Deutsche Strongman Meisterschaft - 4e
Strongman Champions League Bulgarije - 8e
Strongman Champions League Nederland - 10e
Strongest Man Team Limburg Truckpull Challenge - 2e
Sterkste Man van Nederland - 3e
Belgium Strongman Cup - 2e
Giants Live (qualifier World’s Strongest Man) - 11e
International Strongest Man of Switzerland - 1ste
Haeflandsport International Strongman Cup - 2e

Een seizoen dat voor mij in het teken stond van het debuteren op internationaal topniveau. De lage kwalificeringen op de champions league lijken niet spectaculair, maar zijn voor mij wel het belangrijkst. Ik weet waar ik sta, wat er nog aan werk verricht moet worden. Daarnaast weet ik hoe mooi deze wedstrijden zijn, het zorgt voor een enorme drijfveer om te trainen. Het recept voor komende maanden is de benen en rug een stuk sterker maken. Veel werk in de sportschool dus. Volgend jaar verwacht ik niet zoveel grote internationale wedstrijden. Jarno is weer terug en zal ook internationaal van de partij zijn in het volgende jaar. Zal hij een keer niet mee doen, dan verwacht ik dat de nummer twee van dit jaar zijn plaats zal innemen. Ach ja, het heeft ook zijn voordelen: ‘Ik kan me focussen op wedstrijden als de Nederlandse en effectief meer trainen gedurende het seizoen’.

Dat het echt stil wordt rondom mij en de stichting, dat kan ik ook weer niet zeggen. Zes jongens gaan nog deelnemen aan een teamwedstrijd in Landgraaf, er staan nog demonstraties op het programma, de “max-week” en de oefenwedstrijden i.v.v. een wintercompetitie gaan nog komen.

Laten we ook niet vergeten dat dit seizoen de stichting Strongest Man Team Limburg geboren is. Met een aardige trainingslocatie en drie wedstrijden (mede) georganiseerd te hebben lijken we op de goede weg. Wie weet wordt Limburg nog wel eens het Mekka voor de sterke mannen ;-)

Groet Alex

Laatst bewerkt:
Hulde !

Super prestaties geleverd dit jaar Alex!

Sowieso iets waar je trots op mag zijn!

Back to the drawingboards! ;)

flink lijstje Bokito. Zoals je zelf zegt, lekker concentreren op de SM v NL volgend jaar en dan voor 1ste gaan!

gr

Terug
Naar boven