Fitness Seller

In the zone - Alex Moonen

ey lex
ik hoorde dat je nog gebeld had:) spoedig hestel gewenst...

komend jaar gaat jou jaar worden!! komt er weer zon wintercompetitie?:)

grts. domie

• Topic Starter Topic Starter
Eventjes een update!

De afgelopen drie weken niet getraind vanwege verbouwing en aanhoudende knieblessure.

Ben naar de sportarts geweest en zijn bevindingen waren een scheurtje of oprekking van de kniebanden in mijn rechter knie en door het compenserend lopen, een overbelaste linker knie (het klinkt een stuk minder pijnlijk dan dat het was). Ik heb dus gedwongen mijn rust moeten nemen en dat heeft ook weer zijn voordelen. Gelukkig kon ik nog behoorlijk wat energie kwijt met de verbouwing.

Afgelopen vrijdag mijn trainingen weer opgepakt. Voorlopig wordt het 2 maal pressen in de week, 1 rug en benen (onder geleide van pijn) en twee keer cardio + revalidatie oefeningen.

Vrijdag 29-10

Benchpress (paused)
10*20/60/80/100/120
5*140/160
3*170
2*180

Best tevreden met die resultaat. Ik geloof niet dat ik ooit 2*180 paused geduwd had!

Assistance: Frontraises en dumbbell flies

Maandag 1-11

Log-Strictpress
5*80/80/80/90/100/110/120
3*130/140/140

Vet PR! Toch 6*140 strict, nog een paar weken zo door en dan eens toppen op de boom. Moet wel kijken hoe de overdracht straks met de explosiviteit vanuit de benen is.

Assistance: tricep extentions 10 setjes

Al lang niet meer zo een spierpijn gehad in triceps, maar ook core weer goed aangepakt met de strictpresses.

Woensdag 3-11

Partial squats: 10*10*40kg

Stifflegged deadlift: 6*10*70kg

LPD: 6*10*120

Ik heb de halve uurtjes fietsen, leg extentions en curls maar niet vermeld:p

Ben erg blij weer een beetje aan de bak te kunnen, want werd er niet zo vrolijk van!

Vervelend om te horen beertje. Maar je bent en blijft een sterke jongen.

Thanks Chuck! Jammer, nu er de tijd is kan ik nog niet langs komen bij RPB! Tenminste om te trainen

Hoop dat het snel in orde is met je poten, want dat fietsen is niks voor je. Wel goed dat je al weer wat presses kunt doen en daar wat progressie op kunt boeken.

na je herstel ben je net zo'n afgetrainde god als ik! sterkte man!

Dank u, mannen! Een afgetrainde god! Haha, ja indien ik 25kg aan vet zou verliezen. Maar ja, we moeten Gijs toch een beetje weerstand bieden. Maar voorlopig geloof ik niet dat ik ook maar iets lichter ben:o

Training 5-11-2010

Bench (paused)

10*20/60/80/100/120
5*140/160
3*170
2*180 (argghhh, beter dan vorige week, maar toch niet voor 3e rep gegaan. wanneer ik vanaf 140 triples maak zou hij wel moeten kunnen)

Small Bench

4*10*100kg (speed reps, met 60 sec pauze tussen de setjes)

Vettige pomp en krampjes in linker schouder. Lekker dus!

Assistance: Frontraise & Pectorials

Niet te uitgebreide trainingen nu ik twee maal zwaar ga met pressen in de week.

Ik was alweer 106 in de avond met kleren gister (na de vakantie nog 102,5 op die weegschaal) dus ik ga jou weerstand proberen te bieden!

Tja en dan denk ik wat maken die 4 kilootjes nu weer uit. 1 keer een poepbeurt ophouden en .... Haha, nee mooi man. Tegenstand biedt je me sowieso man, daar zorgt alleen al je voor spirit voor!

Dank u, mannen! Een afgetrainde god! Haha, ja indien ik 25kg aan vet zou verliezen. Maar ja, we moeten Gijs toch een beetje weerstand bieden. Maar voorlopig geloof ik niet dat ik ook maar iets lichter ben:o

Training 5-11-2010

Bench (paused)

10*20/60/80/100/120
5*140/160
3*170
2*180 (argghhh, beter dan vorige week, maar toch niet voor 3e rep gegaan. wanneer ik vanaf 140 triples maak zou hij wel moeten kunnen)

Small Bench

4*10*100kg (speed reps, met 60 sec pauze tussen de setjes)

Vettige pomp en krampjes in linker schouder. Lekker dus!

Assistance: Frontraise & Pectorials

Niet te uitgebreide trainingen nu ik twee maal zwaar ga met pressen in de week.

Denk indd dat je te veel energie en kracht steekt in je warming-up sets. 5x160kg vreet al de nodige kracht die je indd beter in die triple 180kg kunt steken. Al dan niet, toch sterk.

Goed dat je effies een update geeft! :)

Jammer dat je last had/hebt van een knieblessure en hoop uiteraard dat je heel snel weer de "oude" bent!

Sterke presses hoor, blessure of niet, je blijft gewoon een uitzonderlijk sterke beer! :thumbs:

Ik lees dat je als assist ook frontraises doet op je benchday.
Mag ik vragen aan welke versie je de voorkeur geeft? (dumbbell, barbell of plate raise) en heb je ook een voorkeur voor een X-aantal reps/sets?

Geen van allen René! Ik doe het gewoon met de machine. Je weet wel de brug waar je links en recht, boven en beneden de stangetjes vast kan maken. Doe hem gewoon beneden en stap over het koord heen. Vind ik de lekkerste manier. Voor de rest heb ik geen echt schema voor het drukken. Wil het gewoon weer oppakken en doe paused 5 setjes van 10, 2 setjes van 5 en dan is de bedoeling 3 van 3. Daarna 3-4 setjes leegpompen.

Groetjes

Gisteren een mindere training vanwege privé omstandigheden. Toch het posten waard:

Savickas press (zoals wij het noemen: iig zittende military press zonder rugleuning)

2*10*20
2*10*40
2*10*60
2*8*70
2*6*80
2*4*90
2*2*100
1*2*110

LPD (close grip)--> ik had behoorlijke spanning van de press op mijn bovenrug, met deze oefening doorbloeding!

12*60
12*80
12*100
3*12*Full Block

Cable Frontraise

4*12*40

Woensdag benen en rug naar the next level! Yeah!!! 60kg!!

Jezus 110 voor een dubbel Savickas stijl. Killer!

mooie training lex, doe je die savickas press vaker?

ps ik ben er zondag niet, mijn club organiseert dan het jaarlijkse toernooi

Jezus 110 voor een dubbel Savickas stijl. Killer!

Heb de oefening niet vaak genoeg gedaan om te weten of dit serieuze gewichten zijn. Een pittige oefening ook voor de core!
Wat doe jij hiermee dan. Ik voelde me die dag k*t en had het idee dat ik niet zoveel eruit gehaald heb!

---------- Toegevoegd om 10:21 ---------- De post hierboven werd geplaatst om 10:20 ----------

mooie training lex, doe je die savickas press vaker?

ps ik ben er zondag niet, mijn club organiseert dan het jaarlijkse toernooi

Alleen de gouden plak voldoet als excuus!

Heb de press in het verleden wel eens gedaan, wil hem nu 1 keer in de drie weken naar voren laten komen. Zo weinig maar omdat ik niet met "echte" zware gewichten kan pressen.

Laatst bewerkt:
Lex hou met die savickas press je liezen in de gaten, ik heb daar erg veel last door gekregen in ieder geval.

Moet je in kleermakers-zit gaan zitten ipv benen strekken!

heb er in het verleden ook wel eens last van gehad idd!!

vanavond weer @ the gym?

yes yes, ben er weer. Dan zal ik ook eens in de kleermakers zit gaan zitten! thnx for the tip. Tot vanavond :kiss: ik zal je sony vegas meenemen.

Benen en rug recovery:

Squat (bijna parallel)
2*10*20
2*10*40
6*10*60 (geen probleem dus geen pijn, gelukkig ook wat dieper)

Front-squat
5*5*60

Block-pulls
2*5*120
2*5*170
2*5*220
1*5*240

Leg extentions
6*13*56

Heb een behoorlijk volume gedraaid en ben benieuwd wat de scharnieren morgen zeggen

Tsjüss!!

Terug
Naar boven