MuscleMeat

In the zone - Alex Moonen

• Topic Starter Topic Starter
Gaat zeker gebeuren. Het zij langzaam, maar ik ben op de weg terug!

Events:

Yoke

3*180*24mtr
2*260*24mtr
1*320*24mtr

Timbers

1*48mtr*50kg p/h
1*24mtr*100kg p/h

(gestopt met loop oefeningen, voelde een klein pijnscheutje in mijn knie)

Wheelflip

5*5*360

Ging best aardig vandaag en had nog wel wat meer willen doen. Maar goed, in deze periode zie ik het nut er niet van in om nog meer te gaan doen. Sommigen zullen het te weinig vinden, maar ik vond het vandaag al een aardige stap. Een rustige opbouw naar het nieuwe seizoen...

Dinsdag weer aan de slag met events omdat ik deze week weinig in de sportschool ga doen...

Laatst bewerkt:
Mss volgende keer ook lichter pakken dan 500kg per hand :p ?

hmm, zou het daar aan gelegen hebben:D

Dit moet toch wel een wereld record zijn die 500kg farmers per hand :roflol:

Wie zijn sommigen?

Niets negatiefs hoor Gijssie, haha!! Had het er misschien niet bij moeten zetten. Door een logje bij te houden voel ik me af en toe gejaagd om al snel weer richting de wedstrijd gewichten te gaan.
Maar, uhhh... heb jij een idee?:D

Vandaag weer events getraind: loglift, yoke, tyre en stones. Geen bijzonder zware training of vermeldingswaardige prestaties.

Wat wel erg mooi is, is dat ik met de twee oude rotten in het vak heb getraind. De mannen waar de strongmantraining voor mij 3 jaar geleden mee begon en waar ik nu zeker een jaar niet meer mee getraind heb. We trainden iedere zondag ochtend de meest gekke dingen in een enorme staalfabriek. Dat mis ik vaak. Daarom vond ik het leuk om met Maurice Hellebrand en Raymon Merckx weer een keertje getraind te hebben...

Heb net de bevestiging gekregen dat we komend jaar weer mee mogen doen bij Sugdens Strongest Man. De wedstrijd zat eigenlijk al vol maar de organisator had er geen problemen mee om vier man mee te laten doen. F*cking hard!! Dominique Moonen, Maurice Janssen, Jules Bremers en ik zullen afreizen naar Manchester om één van de raarste en zwaarste wedstrijden te doen in een zeer passende omgeving! YEAH BABY!!!

Sunday 17th April 2011

@ Olympic Sports Gym
4th Floor Portland Mill
Ashton Under Pants
Lancashire
OL6 7SX

LETS TRY AND HAVE A GOOD SUGDEN GET TOGETHER BOYS !

Event 1 : Overhead Railsleeper Medley - Sleepers with Handles.

Event 2 : Brick Deadlift - Max DL Event.

Event 3 : Chain Yoke Race.

Event 4 : Farmers Medley.

Event 5 : Jerk from Blocks. Max OH Event.

Event 6 : Stone loading. Mixture of Atlas and irregular Shaped Stones.

Zeker aparte onderdelen.
Succes met de voorbereidingen.

Heel gaaf kijk dat vind ik nu leuk, als je sterk bent dan ook op alles! Zo is sterkste man ook bedoeld.

cool :) dominique zou toch geen wedstrijden meer doen dacht ik?

vette odd !!

wat betekent het eerste eigelijk ? (beetje gegoogled maar helaas)

o, waarsch haal ik dan mensen door elkaar :) dacht dat ie gestopt was met strongman vanwege de blessures

Nee heeft eerst aan zijn basis gewerkt en wat zwaarder geworden om serieus wat te kunnen betekeken. Vorig jaar een wedstrijdje in Belgie en dit jaar twee keer bij ons. Hij is iemand die pas mee doet als hij van zichzelf overtuigd is.

---------- Toegevoegd om 19:43 ---------- De post hierboven werd geplaatst om 19:39 ----------

vette odd !!

wat betekent het eerste eigelijk ? (beetje gegoogled maar helaas)

Manchester is een echte oude industriestad en had daarom veel spoorwegen. Een rail-way sleeper is een biels van zo een spoorweg, deze worden gebruikt om overhead te duwen. Apart, moeilijk maar erg ruig. Kijk maar eens in dit filmpje als laatste in de overhead medley:

http://www.youtube.com/watch?v=b4gL3boeLWg

Cool filmpje en idd ruig.

Nu met handles dus

wtf die biels is egt hardcore.

Rustige been/rug training vandaag:

Squat:

10*20/20/40/40/50/70/100/100/100/100/100

Frontsquat

10*20/20/40/40
5*50/70/100/100/100/100/100

Squat en frontsquat steeds setje om en om

Deadlift (veel benen)
5*100/150/150/150/150/150

Weer pijnvrije training en kan steeds dieper zakken. Met front zit ik voor mijn gevoel op parallel. Toch voelen kieën ietwat instabiel ondanks specifieke oefeningen.

Ondanks lage gewichten begint de oude spanning weer terug te komen. Het heeft er natuurlijk ook mee van doen dat ik weer wat yoke gelopen heb.

Morgen fysio, eens kijken wat ie zegt!

Tsjüs!!

dikke shit alex! moeilijk in evenwicht te houden die biels bij het pressen of niet? idd hardcore:cool:

Events 28-11:

Vandaag eindelijk weer eens het gas open kunnen draaien. Ben afgelopen donderdag naar de fysio geweest en heeft mijn knie + kuit goed losgekneed. Deze zat goed vast van het "compenserend" lopen. Daarnaast ook een soort van electro therapie op mijn knie toegepast. Hier ben ik erg tevreden over!

Lange warmup met lichte yoke, deadlifts en biervattillen

Medley:
2* 300kg yoke 24mtr + 3wheelflips

Timbers:
5 sprintjes met 110kg á 12 mtr (pick up and go--> snelheid)

Timberhold:
1,02 minuut met 110kg (poeh alles werd uit elkaar getrokken, is ook alweer een tijd geleden)

Korte pittige training, maar erg lekker!!

Terug
Naar boven