XXL Nutrition

In the zone - Alex Moonen

Toch gewoon weer een degelijke training, zeker wetende hoe lang jij met je knie hebt gerotzooid, is het goed om te zien dat je weer zonder problemen een hele eventstraining afrond.

• Topic Starter Topic Starter
  • #1.003
Thanks rubiceps!

Press 24-01

Shoulder press
10*20/40/60
5*80/100/100
3*120/120/120

Poeh, doe ik normaal niet. Best pittig, kon wel zwaarder maar dat hoefde vandaag niet. Lekker doch pittig vandaag!

Incline bench
10*70/70
5*90/110/130/130/130

Tricep extentions
15*half-block
15*3/4-block
4*12*full-block

Frontraise
6*15*half-block

wat weegt zo een full block?

• #1.005
Eigenlijk geen idee +/- 100kg? Maar die cijfertjes zeggen niet veel, het gaat er ook nog om hoeveel katrollen de kabels geleid

Sterke presses alex!

4*12*100kg zoud dan wel erg sterk zijn!

Mr. Shampoo heeft dan ook wel een beetje kracht :p

• #1.009
Squat 26-01

Training bij powerlift bondscoach Leon Smeets. We zijn hier naar toe gegaan om eens te kijken of wij aan een squat volgens de powerlift regels voldoen!

10*20/20/60/60/80/100/120/140/160/180/200
1*220
5*1*240

De 240 weer eens een keer met riem gepakt. Voelt super dat ik onderin nog wat extra druk kan genereren. Het was toch even aftasten want had al een tijdje niet meer dit gewicht in mijn nek gehad op dit onderdeel. Was eigenlijk van plan om meteen de 5*4/5 240 te doen, maar goed dat gaat niet echt als je ergens komt om naar je techniek te laten kijken. Vandaar de singles. Maar goed ook want was nog een beetje zoekende onderin bij de eerste twee reps, ook de snelheid was ver te zoeken. Rep 3 en 5 gingen wel super. En het is mooi dat een powerlift scheidsrechter er mee akkoord ging.

Maurice Janssen, heeft in de training wel eens moeite met diepte te zoeken, ging naar huis met het ere predikaat "Beauty Lifts". Hij is dan ookwel een uitzonderlijk knappe jongen.

Daarnaast met leon gepraat over de Sterkste man van Limburg. We willen de squat op powerlift wijze laten plaatsvinden en aangezien hij bondscoach is heb ik hem gevraagd als scheidsrechter. Gelukkig is hij enthousiast!! Maar deelnemende strongmen ben gewaarschuwd, de squat moet echt op diepte! Weet je niet of je diep genoeg komt, film je squats!! Beelden liegen niet, sportkameraden vinden het soms lullig om de waarheid te zeggen:D

Tjüss

goed bezig :thumbs:
leuk om eens een squat op PL regels in een wedstrijd te zien

dus als ik goed lees 120 reps?
zal leuk stappen zijn morgen:p

Nice Alex, ben benieuwd of je veel geleerd hebt! ;)

• #1.013
We hebben het er zondag over ruben!

Wel 120 reps, maar veel daarvan stellen niet echt veel voor, heb gewoon veel hh nodig om goed warm te zijn. Het is warming up en oefening in één!

Biceps en Bovenrug

Machine curls
6*15*35kg ph arm

LPD
6*10*full-block

Arm curls (cable)
6*20*50kg

B.O.R.
6*10*85kg

Bicep Curls (cable)
6*15*22kg p/h

Vertical rows
4*10*full-block

haha een 10x180 en 10x200 als w-up.... pfff mijn squat gaat leuk maar als je dat dan weer leest...

• #1.015
Gijssie, ik breng ook wat meer vlees in de kuip vrind! Bovendien heb ik met die korte dikke v.... poten ook niet echt een bijzondere ROM. In verhouding zullen we elkaar niet zoveel ontlopen. Maar idd het gaat best aardig. Nog even geduld hebben en dan maar eens kijken wat de top is

• #1.016
SMTL Winter competition

kort verslag

1. Carry & Drag 4kegs + 270 sled
--> 2e tijd 48sec

2. Loglift
--> 1ste 130kg /140kg

3. Squat
--> 1ste 200/220/240

4. Medley farmers 120/yoke 320/ 3 flips 360kg
--> 2e 30.38sec (vergrabbelde me op 2e flip)

5. O.H.D
--> 1ste (5hh)

6. Stones (hoogste op 170)
--> 4 stenen in 26 sec

Zeker niet all out gegaan, veel regelen en scheidsrechter. Maar zit nu wel aardig brak op de bank en heb een aardig idee waar ik nu sta. Wel even schrikken na C&D, een bekende pijntje in de knie leek even aan de orde...

Lex, je hebt jezelf ingehouden vandaag en de hele wedstrijd op de easy mode uitgelopen.

Op de Sterkste Limburger wil ik toch minstens een 280 squat van je zien! En een PR attempt op de boom!

• #1.018
Ruben, ik ga voor de 300squat! Als ik daar niet zeker van ben zeg ik zoiets niet. En boom, tja. Als het die dag goed voelt ga ik natuurlijk voor een verbetering van mij PR!

Ben vandaag ook geschrokken van jou! Als we je maar kunnen prikkelen, dan zit er nog een hoop in je verscholen. En flink respect voor Enzo!

haha, is goed beertje! Ben benieuwd!

xxx

Je bent goed bezig Alex! Met dit soort dingen zal de sport alleen maar beter kunnen worden. Nice

Terug
Naar boven