MuscleMeat

In the zone - Alex Moonen

SMTL Winter competition

kort verslag

1. Carry & Drag 4kegs + 270 sled
--> 2e tijd 48sec

2. Loglift
--> 1ste 130kg /140kg

3. Squat
--> 1ste 200/220/240

4. Medley farmers 120/yoke 320/ 3 flips 360kg
--> 2e 30.38sec (vergrabbelde me op 2e flip)

5. O.H.D
--> 1ste (5hh)

6. Stones (hoogste op 170)
--> 4 stenen in 26 sec

Zeker niet all out gegaan, veel regelen en scheidsrechter. Maar zit nu wel aardig brak op de bank en heb een aardig idee waar ik nu sta. Wel even schrikken na C&D, een bekende pijntje in de knie leek even aan de orde...

Wel erg ver onder je kunnen. Maar ik snap dat regelen en wedstrijd moeilijk samengaan. Er stond natuurlijk ook weinig op het spel.

• Topic Starter Topic Starter
  • #1.022
Snap wat je bedoeld G. Wilde eigenlijk niet eens mee doen. Maar heb vorige week een rustweek gehad en kon nu de weerstand niet weerstaan. Het is dan ook maar een training. Ben niet eens gek gegaan. Hoop dat ik het met mijn boomtraining van vandaag iets goed kan maken!

Loglift singles:

Waarom?

1. Heb in het verleden veel te weinig singles getraind en merkte dat ik de groove op de eerste rep te vaak niet te pakken had.
2. Ik voelde me nogal brak van de events van gisteren en omdat een log op de wedstrijd ook vaak niet ideaal is (bv Nk 2009 benen/ rug leeg na yoke, stone en deadlift) leek me dit wel een goede test.

5*80/80/80
3*100/100
1*110/120/130/140/150/160/170

Technisch niet goed, maar lomp doorpressen. Wel erg blij met mijn 170. De 165 had ik al 3 maal geduwd en best prima. De 170 had ik alleen bij Jimmy geduwd.

Laatst bewerkt:
170 log!

is het nederlandse record nog steeds 177,5?
of heeft Jarno Hams als 180 gedrukt?

Doe je de log wel 's á la Poundstone? Dus op reps en in 1x doorstoten vanaf het lappen?

• #1.025
Heb het wel eens geprobeerd maar die techniek ligt mij niet voor max. Wel is deze techniek goed voor herhalingen / overhead medley. Althans mijn ervaring...

nice lex, 170 !!:)

Oke je hebt het goed gemaakt haha

170 log? Ik voel me gewoon kleiner worden als ik het lees. Erg indrukwekkend weer.

Nice log!

Nu weet je zeker dat je echt 170 aankan! Super kerel! Erg nice. Dit jaar voor de 185!

• #1.032
Squats 03-02

5*20/20/40/60/80/100/120/160/200
4*240
4*240
1*240 ( eerste squatfail in mijn leven, moest er eens van komen)
4*240
4*240

Stifflegged Deadlift

5*100/140/180
3*200/220/240

Ben helemaal kapot van deze training! Doel was 5 setjes met 4 á 5 herhalingen. Leek me wel te doen op basis van mijn 5*5 met 220kg en de singles 240 van vorige week.
Ik ben nog aan het trainen op techniek. Het 'je durven laten vallen' met 240 lukt nog niet helemaal. In de 3e set raakte ik iets uit balans onderin met de dubbelklapper als gevolg. Dit deed mijn vertrouwen geen goed. Positief is wel dat ik de laatste twee setjes zo goed als paused kon maken. Dat betekend dat met de goede techniek er nog behoorlijk winst te behalen is!! Volgende week 3*3 met 250 en langzaam meer aandacht voor de lifts.

Flinke squats Alex! Top!

jammer van die vage fail, maar super sterke squatting uiteraard

Sterk zat maar ik had vorige keer aangegeven dat ik dacht dat je voor 230 zou moeten gaan vanwege die techniek. Is die stabiliteit nu al verbeterd, andere schoenen?

dubbelklappen heeft voornamelijk te maken met timing, het 0 punt bij de squat ( het punt van zakken en weer omhoog gaan ) kan je voor je of ontzettend tegen je laten werken... Als je hierna toch nog die 2 sets pakt weet je zeker dat het hiermee te maken had... Weet je zelf al waar het aan lag of zal ik het een keer voor je filmen ?

Nogmaals KRACHT zat .... ik wou dat ik het kon offcourse

xxx

nice squats lex!!

• #1.038
Sterk zat maar ik had vorige keer aangegeven dat ik dacht dat je voor 230 zou moeten gaan vanwege die techniek. Is die stabiliteit nu al verbeterd, andere schoenen?

Klopt Gijs, maar ik doe niet alles wat jij denkt;), waardeer je tips natuurlijk wel.

Zoals ik al zei, op basis van de 5*5*220 van 2 weken terug en de singles 240 van vorige week dacht ik wel dat het er in moest zitten. Denk dat ik gewoon niet mijn squat dag had!

---------- Toegevoegd om 09:52 ---------- De post hierboven werd geplaatst om 09:47 ----------

dubbelklappen heeft voornamelijk te maken met timing, het 0 punt bij de squat ( het punt van zakken en weer omhoog gaan ) kan je voor je of ontzettend tegen je laten werken... Als je hierna toch nog die 2 sets pakt weet je zeker dat het hiermee te maken had... Weet je zelf al waar het aan lag of zal ik het een keer voor je filmen ?

Nogmaals KRACHT zat .... ik wou dat ik het kon offcourse

xxx

De 3e set was de concentratie bij de 2e rep niet optimaal denk ik. De stang duwd je naar voren als je even niet focust op de houding van rug / nek. En de coordinatie bij het snelle zakken is bij mij nog ongewennig. gewoon vaker doen, dan komt het goed. Ik moet misschien ook niet teveel van mezelf verwachten. Het is tenslotte de eerste keer dat ik wekelijks gestructureerd squat en nog experimenterend ben. Low barr / high barr is ook nog een vraagteken voor me. Maar je hulp is altijd welkom max!! Zie ik je vanavond?

Ik ben vanavond weer daar :d mijn squat techniek is ook niet optimaal dus kan je eigenlijk geen tips geven :( Maar ik weet wel dat je elkaar altijd hulp kunt bieden en door ideeën uit te wisselen je er altijd beter op wordt.

Tot vanavond mein freund

xx

• #1.040
Lichte press 04-02

Bank 10*20/40/60/80/100
5*120/140/160
2*2*180

Incline
10*45/65/85/105
5*125/125/125/125

Gewoon lekker pompen, zondag events