Thanks Hugs!
Zo nu pas tijd om aan mij logje te werken. Heb de uitslagen van de Limburger gedigitaliseerd, verslag geschreven en naar Jan Haring opgestuurd. Dus hou RDP in de gaten. Want uitslagen hier posten ging niet fatsoenlijk.
De Sterkste Limburger was voor mijn gevoel een succes. Ik ben sinds Oktober afgelopen jaar met deze wedstrijd bezig geweest. Deze keer was het niet zo gemakkelijk als voorgaande jaren. Nu kwam er meer bij kijken. Naast veel papierwerk, sponsorwerving en reklame vind ik het ook belangrijk om voor de atleet goed te verzorgen. Zo was er bv een goody-bag met een mouwloos-shirt, een gewoon shirt, broekje, balsem, magnesium en benodigd eten en drinken. Gewoon de kleine dingen die je als atleet kan waarderen.
Voor mij was het veel belangrijker om een super wedstrijd te organiseren en reklame te maken voor de sport, niet te vergeten de trainingsmaten een moment of fame te geven, dan zelf een super wedstrijd te draaien. Natuurlijk heb je voor je thuiswedstrijd wel wat in gedachte maar daar kon ik tot 10 minuten voor de wedstrijd niet mee bezig zijn. Ook allemaal niet erg, maar goed, top van je kunnen haal je dan niet.
Loglift
155-165-175F
Van de training weet ik dat ie er in moet zitten. Voelde ook goed op de borst. Bij deze gewichten moet er steeds meer gaan kloppen en dan is mentale staat en vorm van de dag net datgene wat je nodig hebt.
Carry & Drag
twee postzakken voor mijn doen goed kunnen laden. merkte wel dat de postzakken te licht waren om en verschil te kunnen maken tegen de lichtere en snellere jongens. Duckwalk 200kg ging prima over 20 meter terug. Totaal tijd 35 sec.
SMTL Giant Medley
Zon + vorige onderdeel waren killing. Dat zag ik al bij mij voorgangers. Teun, normaal best aardig op de medley ging voor zijn doen te langzaam. Dus was eens benieuwd hoe het voor mij aanvoelde. Farmers 125kg over 20 meter evenals het 325kg zware yoke gingen goed rap en foutloos. Bij de band aangekomen merkte ik wel sporen van vermoeidheid. Explosiviteit was er ver uit. Band kon sneller maar 47 sec totaaltijd was 20 sec sneller dan de nummer twee.
Squat
Veilige beurten neergezet. 240-260-280 netjes, rustig en probleemloos. Ik weet dat de 300kg dit jaar de lucht in moet, dat had vandaag al gekund, maar zoals met de boom was de mindstate er niet naar.
One Hand Dumbbell
70kg is voor mij met alle respect een cardio oefening, de dumbbell is gewoon te licht. Na deze oefening heb ik altijd last van mijn schouder omdat ik hem bij een soort push-jerk hard lock. Dominique maakt het me hier toch weer wat lastiger door hem 10 keer te drukken. Moest dus wel even in de conditie reserves tasten.
Stones
Hier had ik dus echt zin in. Toch mijn favorite onderdeel kwa strongman plezier. Een tijd vooraan in de 20 seconde moest realiseren zijn. in 19 sec eerste 4 er op. Laatste steen, een behoorlijke omvang, was nog door niemand serieus beroerd. Bij het oppakken gleden mijn handen helemaal weg van het zand dat er op zat (ondergrond matten waren afkomsten uit een zandbak/glijbaan). Even re-grippen en 41 sec was het resultaat
Tevreden gevoel en zeker een constante wedstrijd gedraaid. Alle zes onderdeen met overmacht gewonnen. Voel dat ik aardig in vorm begin te komen...