Net terug uit Zuid-Afrika. Ben wel een beetje gaar, maar het was het allemaal meer dan waard. Uiteindelijk ben ik laatste geworden. Ondanks dit resultaat ben ik niet teleurgesteld.
1) Truckpull: normaal een van mijn betere onderdelen. Vandaag ging ie niet zo goed. Omdat de truck erg licht was werd besloten het zonder touw te doen. Normaal nog beter voor me. De fout die ik maakte was veel kleine stapjes maken en erg lnag heel laag blijven. Terwijl met grote passen en meer hangend in het harnas veel meer snelheid gemaakt had kunnen worden. Nr. 1 had 27 sec. de rest zat op 31-33 sec. Ik op één na laatste. Slechte start, zeker gezien er twee zwakke onderdelen van mij volgen.
2) Deadlift op hh 350kg: Tja, geen rep laatste dus. Het was een cardeadlift met gewone stang. Deze had ik nog niet gedaan. Heb het een goede poging gegeven maar kansloos (gewicht auto's gewogen op 347.8)
3) Farmers 165kg over 50 mtr: mocht hier dus op starten. Liep 1 baan met de koffers. Gelukkig niet diep uitpakken. Dit is wel een vet pr voor me. Grip gaat dus goed vooruit! Jammer dat de rest precies wist hoe ver te gaan en de rest overlapte net een aantal meters. Gedeeld laatste hier op.
Tja, en daar sta je dan met je eerste serieuze wedstrijd van het jaar aan de andere kant van de wereld. 4 1/2 punt na 3 onderdelen. Erg jammer want ben erg hongerig na de mooie ervaringen van afgelopen jaar. Hard getraint en dan komt dit er uit. Gelukkig was er even pauze. Dit heb ik gebruikt om de mindset weer een positieve tune te geven.
4) Tyre 430kg 8 flips: pittige band maar goede grip op. Ik had een tijd van 33 rond en werd geloof ik 5e op dit onderdeel. Alle atleten zaten volgens mij op 3 sec. uit elkaar. Ettiene Smit won met 31 nogiets
5) Loglift max: drie beurten. Ik had op basis van de trainingen voorgenomen voor een wedstrijd pr te gaan, 175kg dus. Had de agressie goed te pakken. Toch een positief impuls gekregen de tyre. Ik zag iedereen opwarmen en het meest lichte gewicht was 150kg. Tijdens het opwarmen dus. Toien dacht ik: WTF gaat hier gebeuren. Heb me niet gek laten maken en mijn stappen 160-170-175 gedaan. Drie goede beurten! Erg lekker dus. Helaas was dit resultaat maar goed voor een 5e plaats. Kun je na gaan wat een niveau...
6) Stones: 120-140-150-165-180 op aflopende hoogte. Denk een 5-10cm lagher dan de muur op de nederlandse. Eerste vier in iets van 25 sec erop. En daarmee snelste van diegenen die er maar vier op kregen. 4 man hadden wel de 180 er op. Gematigd tevreden op dit onderdeel, die laatste had gewoon erop gemoeten. Maar ja, iedere steen is anders en veel sterke jongens kregen hem ook niet geladen.
Uiteindelijk laatste geworden. Wel nog een hoop punten op een paar stevige jongens ingelopen. Maar de schade niet meer goed kunnen maken. Wel laten merken dat er progressie in zit. Recept voor komende tijd: sterke punten onderhouden, rug en grip nog meer aan pakken...
Over 2 weken CL Holland. Weer een behoorlijk deelnemersveld!