AndroidHealthClinic

In the zone - Alex Moonen

Iemand heeft lex de stok weggeschopt... die hij achter de deur hield.. om zijn trainingen te posten!!.. Idd Spijtig maar ik begrijp het wel..

Tot vanavond lex x:cool:

• Topic Starter Topic Starter
  • #1.502
Wie is dat dan geweest?

A.Moonen him self ! :cool:

Jammer dat je stopt! vond het altijd mooi om je trainingen te zien.
Begrijp het ook wel dat het trainen al veel tijd in beslag neemt, en dan nog loggen erbij.
Dan laat je loggen als eerst vallen natuurlijk ;)
wens je veel succes met je wedstrijden!
ben fan van je :)

• #1.506
Bedankt jongens. Vind het erg mooi om te lezen dat jullie graag mijn log lezen, er van leren en dat er zelfs fans zijn. Ik zal echt niet verdwijnen en bijzondere zaken blijven vermelden...

Hey Lex was je training @ jimmy nog gelukt. Nog pr's gezet.. Jammer dat je stopt met loggen. Mja mensen kunnen je wedstrijd ervaringen/verslagjes nog altijd lezen en dat lijkt me inspirerend genoeg. X junior haha

je had wel nog eventjes die laatste eventraining bij Jimmy nog eens mogen posten:P
...(en de die van het beest zelf :D)
maar we zullen de pr's wel zien op joetoep zeker?:cool:

• #1.509
Het beest heeft met de groep mee gedaan. Zij hebben de onderdelen en gewichten conform aan de finale getraint. Ik ben met yoke, vikingpress en hooggooien bezig gegaan! Niet zwaar maar op techniek en explosiviteit

• #1.510
Net terug uit Zuid-Afrika. Ben wel een beetje gaar, maar het was het allemaal meer dan waard. Uiteindelijk ben ik laatste geworden. Ondanks dit resultaat ben ik niet teleurgesteld.

1) Truckpull: normaal een van mijn betere onderdelen. Vandaag ging ie niet zo goed. Omdat de truck erg licht was werd besloten het zonder touw te doen. Normaal nog beter voor me. De fout die ik maakte was veel kleine stapjes maken en erg lnag heel laag blijven. Terwijl met grote passen en meer hangend in het harnas veel meer snelheid gemaakt had kunnen worden. Nr. 1 had 27 sec. de rest zat op 31-33 sec. Ik op één na laatste. Slechte start, zeker gezien er twee zwakke onderdelen van mij volgen.

2) Deadlift op hh 350kg: Tja, geen rep laatste dus. Het was een cardeadlift met gewone stang. Deze had ik nog niet gedaan. Heb het een goede poging gegeven maar kansloos (gewicht auto's gewogen op 347.8)

3) Farmers 165kg over 50 mtr: mocht hier dus op starten. Liep 1 baan met de koffers. Gelukkig niet diep uitpakken. Dit is wel een vet pr voor me. Grip gaat dus goed vooruit! Jammer dat de rest precies wist hoe ver te gaan en de rest overlapte net een aantal meters. Gedeeld laatste hier op.

Tja, en daar sta je dan met je eerste serieuze wedstrijd van het jaar aan de andere kant van de wereld. 4 1/2 punt na 3 onderdelen. Erg jammer want ben erg hongerig na de mooie ervaringen van afgelopen jaar. Hard getraint en dan komt dit er uit. Gelukkig was er even pauze. Dit heb ik gebruikt om de mindset weer een positieve tune te geven.

4) Tyre 430kg 8 flips: pittige band maar goede grip op. Ik had een tijd van 33 rond en werd geloof ik 5e op dit onderdeel. Alle atleten zaten volgens mij op 3 sec. uit elkaar. Ettiene Smit won met 31 nogiets

5) Loglift max: drie beurten. Ik had op basis van de trainingen voorgenomen voor een wedstrijd pr te gaan, 175kg dus. Had de agressie goed te pakken. Toch een positief impuls gekregen de tyre. Ik zag iedereen opwarmen en het meest lichte gewicht was 150kg. Tijdens het opwarmen dus. Toien dacht ik: WTF gaat hier gebeuren. Heb me niet gek laten maken en mijn stappen 160-170-175 gedaan. Drie goede beurten! Erg lekker dus. Helaas was dit resultaat maar goed voor een 5e plaats. Kun je na gaan wat een niveau...

6) Stones: 120-140-150-165-180 op aflopende hoogte. Denk een 5-10cm lagher dan de muur op de nederlandse. Eerste vier in iets van 25 sec erop. En daarmee snelste van diegenen die er maar vier op kregen. 4 man hadden wel de 180 er op. Gematigd tevreden op dit onderdeel, die laatste had gewoon erop gemoeten. Maar ja, iedere steen is anders en veel sterke jongens kregen hem ook niet geladen.

Uiteindelijk laatste geworden. Wel nog een hoop punten op een paar stevige jongens ingelopen. Maar de schade niet meer goed kunnen maken. Wel laten merken dat er progressie in zit. Recept voor komende tijd: sterke punten onderhouden, rug en grip nog meer aan pakken...

Over 2 weken CL Holland. Weer een behoorlijk deelnemersveld!

Het is en blijft wereldniveau alex en jij stond er weer en dat is no mather what al heel wat! Spijtig dat je laatste bent geworden maar ik vind toch dat je sterk gepresteerd hebt maat

alles jezus wat een gewichten. good luck over 2 weken

Nice wedstrijd gedraaid en nu lekker klaarstomen voor CL Holland!

vriend , dit is gewoon baas/shit, je bent de enige nederlander daar...dat is neit zomaar..

kakka van de truck, maar je weet wrm. volgende x niet doen dus hehe

DL jammer..met gewone bar~¨plus schijven had je hem mischien gehad 1 x..maja zown auto met een normale stang is toch andere drukverdeling plus, 350 kg for reps, wat denken ze?? dat jullie heftrucken eten voor ontbijt ofzo?

farmers is altijd k*t om te beginnen,,met doorbijten kan je altijd je ogen op een doel zetten..maar 165kg is ook niet zomaar iets, toch heel behoorlijk netjes man

wheelflip episch

log muthafrikin episch

stones is hard man, die 4 stones in die tijd die laatste achja..als je straks nog meer ervaring hebt op dat niveau en de basis nog meer omhoog gekrikt hebt ,kan je bij die 25 sec nog 5 sec bijrekenen;)

harde shit man, drop gauw die footage!

je deadlift is al omhoog aan het gaan, die log is echt supernice! Die blijft ook steady omhoog gaan. Gelukkig heb je er wel van genoten zo te lezen!

mooi dat je na de pauze je herpakt en nog flinkw at punten pakt en een paar keer 5de

Welke wedstrijd was dit ?

• #1.518
Ik ben idd 8ste geworden en Rick verdienstelijk 9e. Erg netjes voor zijn debuut. Op zijn onderdeel, tyre, werd hij 3e en zette een aantal mondiale toppers even te kijken.

Onderdeel 1 Tyre:

Ik ging tegen Rick. Vond ik zelf prettig omdat ik dan weet wanneer ik bij hem in de buurt blijf dat het wel goed zit. Ik een 6e tijd hierop. Het ging fout bij de laatste flip. Daar gleed ik met mijn hand weg. Een paar tellen hierop verspeeld. Ook merkte ik dat de tyre niet netjes naar de grond ging waardoor ik wiebelen van het wiel kreeg. Dus techniek was niet helemaal wat het moest zijn

Onderdeel 2 Truckpull:

48sec en weer iets van een 6e tijd. Niet goed voor mijn gevoel want benen zaten goed vol na 20 meter en heb de laatste 5 meter niet vol kunnen gaan.

Onderdeel 3 Loglift (IFSA 140kg ophh 60 sec):

5hh voor mij een pr op dit onderdeel. Heb de tijd genomen om 1 per 10 sec te doen. Gecontroleerd gedaan en niet gek gegaan. Het was immers Jarno's boom waar ik geen goede ervaringen mee had. gedeeld 3e op dit onderdeel

Onderdeel 4 Loading (tapijtrol, 2 wasmachines en koelkast)

34sec nogwat en een 5e tijd hierop. Tevreden! Heb veel op laden getraind en conditie zat goed. Dit was een bevestiging hiervan

Op dit moment stond ik 5e met alle kans op een podiumplaats. Geloof dat de nummer 3 op dat moment een punt of 3-4 voor me stond.

Onderdeel 5 Stones (120-180)

Hier kijk ik altijd naar uit omdat ik dit hét onderdeel vind. Ik vind dit het leukst en wist dat wanneer ik alle stenen erop zou leggen in een rappe tijd dat ik mijn positie verstevig. Normaal niet zo een probleem. Maar evenals verleden jaar vergrabbel ik me bij de eerste steen. Ik probeer die om in one-motion te doen om tijd de besparen. Ook 2cm tekort op de laatste steen. Niet alles erop en dan denkelijk een late tijd vawege de dubbel op de eerste. Denk 10-11e hierop. Flink gezakt in klassement. ARGGGHHHH daar gaat mijn kans op een goede klassering. En zo vaak krijg je die niet! Ik was furieus op mezelf!

Onderdeel 6 Carry & Drag ( 2 tapijtrollen en een anker 300kg over 15 meter)

Rollen beiden geschouderd en rap verplaatst. Anker was een ziekmaker voor velen. Een enkeling kreeg hem gefinished. Ik denkelijk tot 10 meter gekomen. Een plaats in de middenmoot!

CL is voor mij een prijs op zich. Maar merk dat iki de grote jongens steeds meer kan plagen. Nog even doorgroeien en een betere klassering kan niet uitblijven.

Denk dat Rick, Fouad en ik Nederland goed vertegenwoordigd hebben. We hebben iig alles gegegeven!

respect lex, nu nog wedstrijden of vol voor nk?

Heel goed gedaan!

Terug
Naar boven