MuscleMeat

In the zone - Alex Moonen

Ondanks je "matige" stonesrun , toch gewoon een hele goede wedstrijd gedraaid. Je hebt je met de grote jongens niet alleen gemeten, maar het ze gewoon heel lastig gemaakt. Een top 5 klassering had je gewoon verdiend, maar je krijgt niet altijd waar je recht op hebt. Ook dit is weer een ervaring voor je die je uiteindelijk sterker maakt.

Nette prestatie man. Moet mooi zijn om deel uit te maken van zo'n competitie.

Super gedaan Lex en congrats met je 8e plaats!

Was er graag bijgeweest, maar is me niet meer gelukt om te komen. Zie je deze week nog wel!

gr

aaah.. ****ing nice gedaan Alex.. en je begint nu zelfs al te ruiken aan die top 3 ! Cool !

You know wassup!

• Topic Starter Topic Starter
  • #1.526
Ben van de week nogmaals bij Leon Smeets (powerlift coach) langs geweest om eens naar mijn deadlifttechniek te laten kijken. Niet dat ik het gevoel had slecht te deadliften. Ik heb er nooit iemand naar laten kijken. Conclusie was dat mijn techniek op zich best netjes is. Maar:

-Ik til redelijk vanuit mijn benen tot onder mijn knieën. Daarna lock ik mijn benen. Vanaf de 1/2 R.O.M. kan ik ook nog mijn benen gebruiken. Zodat ik schouders en benen tegelijk lock. Ik heb dit geoefend tot 260kg en moet zeggen dat het meteen natuurlijk voelt. De vraag is natuurlijk; hoe doe ik het als de nummertjes serieus worden.

-Daarnaast bleek dat bij het aanzetten mijn schouders op 1 lijn zitten met de stang. Wanneer ik mijn schouders iets voorbij de de verticale lijn met de stang breng komt de kracht op een kleiner gedeelte van mijn rug. Waardoor ik meer kracht zou moeten kunnen zetten. De theorie klinkt logisch, de pratijk is dat ik deze iets naar vorenhangende houding moet oefenen om van het profijt overtuigd te raken. Zit nu met balans onwennigheid.

-Voor mezelf ben ik er van overtuigd geraakt dat de spanning en kracht vanuit de hamstrings bij lifts niet te onderschatten is. Heb nu een week of 6-7 geen back-squats meer gedaan en merk een duidelijk spanningsverschil op de deadlifts onderin. Uit zich in een snellere lock-out van de benen (wat natuurlijk niet bevorderlijk is voor de lift). En backsquats geven mij die spanning...

Voor velen waarschijnlijk gesneden koek, voor diegenen die hier wat mee kunnen. Be my guest!!

Overigens weinig noemenswaardig de laatste training. Ben erg diep gegaan op onderdelen. Snelheid en conditie verbeteren. Op statische oefeningen heb ik lekker wat setjes gemaakt 3tjes en 2tjes. Triple 310 deadlift en een double 150kg M.P. waren wel PRretjes en geven de burger moet!

Dat 2e gedeelte is nieuw voor me, maar hoe je het onderbouwd is het inderdaad logisch. Ga het eens uitproberen, Thnx lex :thumbs:

• #1.528
Graag gedaan Max! Wat bedoel je met het 2e gedeelte, aangezien het in 3-en is verdeeld ;)

het 2e stukje:

''-Daarnaast bleek dat bij het aanzetten mijn schouders op 1 lijn zitten met de stang. Wanneer ik mijn schouders iets voorbij de de verticale lijn met de stang breng komt de kracht op een kleiner gedeelte van mijn rug. Waardoor ik meer kracht zou moeten kunnen zetten. De theorie klinkt logisch, de pratijk is dat ik deze iets naar vorenhangende houding moet oefenen om van het profijt overtuigd te raken. Zit nu met balans onwennigheid.
''

• #1.530
oke man, volgens mij zetten gewichtheffers ook aan met schouders iets voorbij met die verticale lijn (indien ik het goed heb natuurlijk). Wel nuttige infor voor jou ;)

In de filmpjes van rip en consorten heel vaak benadrukt. Ook meteen de reden waarom de lats zo'n belangrijke rol spelen bij deadlift namelijk omdat de schouders iets voor de bar horen zullen de lats de armen naar het lichaam getrokken moeten houden zodat de bar langs de schenen omhoog komt. Zwakke lats betekend dat de bar voor de scheen komt en er meteen een bolle rug ontstaat. Ook weer de reden dat Kroc zo'n fan is van zware dumbbellrows.

Goeie informatie inderdaad! Ga er zeker wat meedoen de volgende deadlift sessie

Brutal hoor!! Staat de date nog @wout the fifteenth?

Wat je echt nog moet verbeteren (je moet niks, maar hier kun je echt nog veel uit halen) is je ademhaling na je 1e rep... de 1e gaat zo hard omdat je volledige spanning hebt, bij je 2e rep is je spanning compleet weg omdat je bovenin je adem niet pakt...

Ik weet, ik loop altijd op iedereen te zeuren als de ademnhaling niet goed is, maar het scheelt echt zoooo ontzettend veel he!

:kiss:

• #1.536
Yes brohammed! Die afspraak staat.

@max: dat ik hem niet vast hou in lock wil niet zeggen dat ik daar geen lucht pak

True maar je pakt op de borst ook nog eens adem en dan verlies je spanning

Nice vid, maar hier wel eens met Maxje. Als je een volle teug lucht bovenin zou pakken en onderin niet te lang zou wachten met adem vasthouden, dan pak je zo 3 reps. ;)

xje d*ck

Heel veel suc6 morgen Alex op de SM van NL!
Ik heb er alle vertrouwen in dat JIJ de titel mee naar huis zult nemen.
Na een 2e en een 3e plek is nu het moment voor de 1e plek!
Zet hem op! :thumbs: :cheer:

Proficiat Alex met je 3e plek op de SM van NL! :bow: :thumbs: :clap:

Ik was (helaas) zelf niet bij de wedstrijd en heb het wedstrijdverloop niet kunnen gadeslaan.
Uiteraard had ik je die 1e plek van ganser harte gegund, en wellicht dat je zelf ook op een betere ranking had gehoopt?

Maar een wedstrijd is altijd een momentopname, en daarbij zijn de huidige toppers in NL zoals Jan, Richard, Jarno en jij ook wel erg aan elkaar gewaagd denk ik. Het zal ook wel te maken hebben met de vorm van de dag (van jezelf en natuurlijk ook de andere deelnemers), de onderdelen, en wellicht soms ookwel een beetje geluk of juist pech hebben.

Je mag zeer zeker trots zijn want je draaid gewoon nu al diverse jaren constant mee op het hoogste niveau in NL...en ik weet zeker dat je nog wel wat progressie zult weten te boeken en nog jaren vooruit kunt en die titel van SM van NL beslist nog zult weten te veroveren! :)

Terug
Naar boven