Fitness Seller

In the zone - Alex Moonen

Jammer dat je niet 100% op kracht was beertje, maar dan toch nog 3e worden is zeker een hele prestatie. Dus met opgeheven hoofd terug naar Limboland om vervolgens een jaar lang sterker en sneller te worden.

Komt er nog een verslagje?

Gefeliciteerd kerel. Met een zwak gestel nog derde worden... Toch erg knap man.

• Topic Starter Topic Starter
  • #1.543
Ik hou niet van excuses, toch heeft een fikse verkoudheid + antibiotica me aardig dwars gezeten. Had de laatste dagen wel weer goed gegeten en voelde me aardig aangesterkt. Echter na een uiterste inspanning zat ik te snel in mijn reserves. Na sommige onderdelen ook rillen en bla bla. Zorgde iig ervoor dat ik niet scherp was, energie voor agressie was er gewoon niet. Nu laatste woord hierover. Want hou er niet van. Je moet er maar gewoon staan die dag

1) Yoke: 16.18, te traag uitgesquat maar aardig gelopen. 4e tijd

2) Loglift: geprobeerd op gewichthefschoenen, maar omdat het schuin afliep werkte dit averechts. Toen met zaalvoetbalschoenen nog een 140 en 150 opgewarmd en dat volede aardig. Openingsbeurt 160, gekozen om safe en strict te duwen. Dit ging aardig. 2e beurt 165 fail, toen begon ik de uitwerking van bovenstaand te merken. Gelukkig 3e beurt niet nodig. Winst op dit onderdeel. Maar na een aantal maal 175 geduwd te hebben is dit magertjes

3) Meldey: (wheelflip en loading)tegen jantje beton. Alles ging gelijk op tot aan de 2e wasmachine, die gleed onderuit op de aanhangwagen en schoof achterdoor. Erop klimmen recht en terug. Dit heeft mee een seconde of 5 gekost en daarmee ook 4-5 punten. Jan won het onderdeel. Denk 5-6 hierop. Alles erg close

4) Truckpull: dit was het dieptepunt voor mijn gevoel. Ik zag het niet meer zitten. Maar moest verder voor fans en karakter. 5e tijd geloof ik. Pull was erg licht. Te verduidleijking dat ik niet echt lekker ging: had ongeveer dezelfde tijd als gringo loco die toch een dikke 50kg lichter dan me is...

5) Stones: had besloten de tijd te nemen en hopen dat ze allen erop gaan. Podium veilig stellen als het ware. Gelukkig ging dit, niet verwacht, eigenlijk nog relatief makkelijk. 3e hierop.

6) Carry & Drag: wasmachine en anker. Tegen Jan die als een speer ging. Ik geloof 4e tijd

Eindresultaat 3e met een goede afstand op de rest. Nu 3 maal meegedaan, 3 maal podium. Op zich netjes, maat gezien mijn vorm de laatste tijd had ik op z'n minst wat meer weerstand willen bieden. Ach ja, ik ga er van uit dat er nog genoeg kansen komen

Ik begrijp dat je geen "excuses" wil aanvoeren en dat siert je...maar op een SM van NL doet je vorm op dat moment er natuurlijk wel degelijk aan toe.
Op een regionaal wedstrijdje zou je het op halve kracht nog wel halen, maar op een NK moet zelfs zo'n krachtmens als jij 100% kunnen geven om 1e te kunnen worden.

Ik vind dat je karakter getoond hebt door - ondanks dat het tegenzat - niet de handdoek in de ring gegooid hebt en alsnog een podiumplek hebt weten te behalen. Zeker weten dat er nog genoeg kansen komen...je kunt nog wel ruim 10 jaar vooruit op dit niveau in de wetenschap dat je nog niet op je top zult zijn! En ik heb er zoals reeds gezegd alle vertrouwen in dat je die titel alsnog zult weten te behalen! :)

Laatst bewerkt:
  • #1.546
Ik begrijp dat je geen "excuses" wil aanvoeren en dat siert je...maar op een SM van NL doet je vorm op dat moment er natuurlijk wel degelijk aan toe.
Op een regionaal wedstrijdje zou je het op halve kracht nog wel halen, maar op een NK moet zelfs zo'n krachtmens als jij 100% kunnen geven om 1e te kunnen worden.

Ik vind dat je karakter getoond hebt door - ondanks dat het tegenzat - niet de handdoek in de ring gegooid hebt en alsnog een podiumplek hebt weten te behalen. Zeker weten dat er nog genoeg kansen komen...je kunt nog wel ruim 10 jaar vooruit op dit niveau in de wetenschap dat je nog niet op je top zult zijn! En ik heb er zoals reeds gezegd alle vertrouwen in dat je die titel alsnog zult weten te behalen! :)

Dank je René!

---------- Post toegevoegd Sun 17 Jul 2011 om 21:20 ----------

;)

Toch gefeliciteerd man en de aanhouder wint he zeggen ze...

daarover gesproken, kunnen de mannen zich zorgen gaan maken jp?;)

Ik doe op dit moment gewoon mijn ding op mijn manier en mijn voorwaarden beetje vaag maar dat moet maar op een forum. Lokaal zul je me zeker zien. Op landelijk niveau misschien volgend jaar al, ga in ieder geval hard door blijven trainen de komende maanden.

• #1.550
Eventtraining 24-7-2011

http://www.youtube.com/watch?v=EooUlMuoU6A

Voelde me weer een stuk beter. Eindelijk opgeknapt en best hongerig om weer aan het zware werk te gaan. In het kader van leren van je trainingen door videomateriaal terug te bekijken ga ik mijn trainingen vaker filmen. Had vandaag toch niets te doen, dus maar een compilatie gemaakt.
Heb zin in komende zaterdag!! Hoop wel dat er nog een aantal sterke jongens mee doen. Het is een mooie wedstrijd, dat is al jaren zo...

---------- Post toegevoegd Sun 24 Jul 2011 om 17:49 ----------

Wat me trouwens op viel is de tijd die ik gebruik voor een events training. Het filmpje is bijna mijn hele training. Exclusief wat warm worden. En dan zit ik op een 7 minuten, dat is wat me sloopt. Relatief kort bezig, toch voldaan gevoel. Daar onderscheidt strongman zich echt van vele andere sporten. Daarom is strongman extreem...

En Max je moet me dat eens leren van die code onder youtube zetten, wil er graag een muziekje bij, maar overal zitten rechten op...

Laatst bewerkt:
Harde training, vooral ook goed aan conditie gewerkt.

Flinke training chef, ook lekker zwaar weer idd! 400 yoke sprint ziet er ook nice uit.

Maarre.. hebben we nu ook een 170 stone? Of is dat de 165?

cool fimpje lex

• #1.554
Flinke training chef, ook lekker zwaar weer idd! 400 yoke sprint ziet er ook nice uit.

Maarre.. hebben we nu ook een 170 stone? Of is dat de 165?

Het is idd de 166, maar denk altijd in gewichten van jarno stones. Vandaar het foutje!

Heb net te horen gekregen naar Giants Live te mogen in Oekraine. Dit kwam nogal als een verrassing na het resultaat van afgelopen week. Jan kon niet want was nog op vakantie. Jammer voor hem, hij krijgt nog genoeg kansen zich te bewijzen. Ben er dus niet minder rouwig om.

Onderdelen pittig als gewoonlijk:
-Truckpull
-Farmers
-Stones (200/235 op hh)
-Squat
-Dumbbell 95kg
-Conan's Wheel

Wel mooi want kan er nu een maand naar toe trainen. Heb nogal een lange vakantie. Maar ach, wat moet je anders ;)

Laatst bewerkt:
Hard lex, onderdelen liggen je ook wel opzich!..vet filmpje ook!!

Supertof dat je die kans hebt gekregen Teddy en die onderdelen zijn echt bruut!

Truckpull, stones en Dumbbell liggen je wel. Ik heb er zeker vertrouwen in dat je die 200kg stone minstens 1x kunt pakken en die Squat zal ook moeten gaan!

Misschien eens die Brian Shaw-armsleeves van Enzo uitproberen (schijnen echt heel erg fijn te zijn) op stones. Lijkt me wel fijn als je een zware stone op reps moet doen. Wellicht én meer grip én geen last van vuiligheid en skin burns. Mochten ze fijn zijn, dan kun je ze nog gauw bestellen via internet.

Damn die stones haha. 235 is wel een ultieme stone.

• #1.558
Haha, ja idd, 235 is wel een steentje ja. 180 is het zwaarst wat ik in mijn handen heb gehad. Zal hopelijk de 200 worden

Het is idd de 166, maar denk altijd in gewichten van jarno stones. Vandaar het foutje!

Heb net te horen gekregen naar Giants Live te mogen in Oekraine. Dit kwam nogal als een verrassing na het resultaat van afgelopen week. Jan kon niet want was nog op vakantie. Jammer voor hem, hij krijgt nog genoeg kansen zich te bewijzen. Ben er dus niet minder rouwig om.

Onderdelen pittig als gewoonlijk:
-Truckpull
-Farmers
-Stones (200/235 op hh)
-Squat
-Dumbbell 95kg
-Conan's Wheel

Wel mooi want kan er nu een maand naar toe trainen. Heb nogal een lange vakantie. Maar ach, wat moet je anders ;)

Hey Alex jij succces daar.

Ik gun jou het van harte dat je daar naar toe gaat maar ik vind het wel een vreemde gang van zaken dat de nummer 3 2010/2011 daarvoor gevraagd word?
Maar daar kan jij niks aan doen en dat zegt genoeg.

naja geld een nk officieel als maatstaaf voor deelname andere internationale wedstrijden? ik denk dat het bij twijfel wel de doorslag geeft niet zo dat jan als 1e mag gaan, zo niet jij, zo niet eric, zo niet... etc.

Terug
Naar boven