Kort verslagje overhead challenge:
Het eerste doel voor mij en de stichting SMTL was een unieke wedstrijd neer te zetten. Promotie voor de sterke man sport maken. In grote lijnen is dit weer gelukt. Toch een paar kleine leer momentjes die in de wedstrijd voor mijn gevoel beter kunnen. Heb eigenlijk alleen maar positieve geluiden gehoord, toch ben ik een perfectionist wat organisatie betreft.
Boom:
1*160 (voelde vrij easy en vol vertrouwen toch de 170, gewicht dat ik afgelopen week niet haalde)
1*170 Fail (voelde mijn knie behoorlijk verdraaien, veel speling en een steek. hier erg van geschrokken want heb al een aantal knieoperaties er op zitten. Bleek wel mee te vallen)
1*170 Fail (te veel met mijn knie bezig, niet goed durven doorzakken en op dit moment is 170 gewoon het meest haalbare, dan moet gewoon alles kloppen)
Axle:
150/160/170: ook dit ging niet van een leien dakje. Normaal kan ik hier veel meer uit de techniek halen. Zelfde verhaaltje als hierboven. Toch evenaring PR
Dumbbell:
1*85
2*95 Fail (kwam door de losse schijven op de load-dumbbell. De dumbbell draaide gewoon weg. Weet zeker dat ik 100+ kan duwen met een vaste dumbbell. Een dikke maand geleden in oekraine nog 5 keer de 95 boven mijn hoofd gehad)
Totaal: 160 + 170+ 85= 415 en daarmee winst.
Evenals de Sterkste Limburger die ik eerder dit jaar organiseerde was ik nu ook met allemaal randzaken bezig om de wedstrijd naar behoren te laten verlopen. Je moet natuurlijk met je eigen wedstrijd bezig zijn om aan je eigen top te kunnen komen. Naast 15kg verlies aan lichaamsgewicht moet ik concluderen dat onder deze factoren vandaag een oke resultaat is.
Maar goed, ik heb vandaag hele mooie dingen gezien, wat nog veel belangrijker was!
* Mijn broertje met 150 boom, 160 axle en 80 dumbbell met een lichaamsgewicht van nog geen 100kg was ongekend.
* Sterke lichtgewichten uit Belgie, maar dan ook echt lichte jongens. Met name Olivier en Stijn vond ik erg mooi.
* Gebroeders Tauro die ongelofelijk ' In the zone' zitten op het moment.
* Nieuwkomer Chris van Hoeflaken die maar bleef proberen!!!
* Olivier, Frank en Gijs die gewoon besloten mee te willen helpen na hun wedstrijd!
Jammer vond ik de vele afzeggingen en jongens die niet op zijn komen dagen. Begrijp ik persoonlijk niet. Ik begrijp dat tegen het einde van het seizoen vele strongman een beetje brak zijn. Maar goed, ben een man van je woord. Wil hier verder geen woorden aan vuil maken, hoop dat jongens uit het land vaker de trip naar het zuiden willen maken.
Bij deze wil ik iedereen nogmaals bedanken!!! Volgend jaar keren we zeker terug naar de Vrijemarkt om weer een leuke wedstrijd te organiseren. Misschien een push&pull of een teamwedstrijd voor teams van 5. Maar daar moet ik nogmaals goed over nadenken