MuscleMeat

In the zone - Alex Moonen

• Topic Starter Topic Starter
  • #1.641
Dank je, wat bedoel je met ondiep? In het midden komt nog een houten vlondertje. Overhead gaat er ook niet echt. Kont het niet hoger dan 220cm maken. Het is de bedoeling om twee standaarden te halen. Dan kan ik er liften en buigen. De basis. Maar je moet het meer als een 'hebbedingetje' zien. Je weet wel, vrouwen met tasjes en schoenen, mannen met gewichten ;)

haha dus je gaat er bijna nooit trainen?

wel netjes gemaakt !

Ziet er goed uit Bubba. Voor squats en deadlifts prima. Overhead met voorslaan zal inderdaad wat krap worden, maar die zou je desnoods nog buiten op 2 matjes kunnen doen. Nice work!

• #1.644
thanks guys! tuurlijk zal ik er gretig gebruik van maken.Kan een man toch niet weerstaan :) Soms wil je geqoon eens alleen trainen of even snel tussendoor wat doen

Dank je, wat bedoel je met ondiep? In het midden komt nog een houten vlondertje. Overhead gaat er ook niet echt. Kont het niet hoger dan 220cm maken. Het is de bedoeling om twee standaarden te halen. Dan kan ik er liften en buigen. De basis. Maar je moet het meer als een 'hebbedingetje' zien. Je weet wel, vrouwen met tasjes en schoenen, mannen met gewichten ;)

Dat als je klaar staat voor de lift op je vlonder.. je weinig voor of achteruit kan als je bezig bent met een snatch of voorslaan... Maar bij 220 cm hoogte kan je sowieso alleen maar cleanen...

Leuk hebbedingetje :D

Mooi Alex. 2 standaards en klaar.

• #1.647
Gisteren laat uit Riga terug gekomen. de wedstrijd was voor mij alles behalve geslaagd. Erg zwaar maar erg mooi. Geweldige show en mooi naast de al eerder ontmoette jongens om met big Z in het veld te staan en Raimonds Bergamnis de hand te schudden. Ook Jarek Dymek en Heinz Ollesh waren als special gast uitgenodigd.

Wheelbarrow: 400-450kg, Bij poging tot uittillen schoot het in mijn rug. Blessure van de zondag ervoor toch niet helemaal hersteld. Enorm balen want had echt zin in deze wedstrijd.

Rest van de wedstrijd met de rem erop gespeeld, om hem maar uit te doen. Wilde niet afhaken tegen ieder verstandigheid in. Mentale deuk, maar goed. Ook op Powerstairs en Yoke laatste. Op vikingpress, medley en stones nog wat puntjes kunnen sprokkelen.

Ga nu 2 weken niets doen muv bankdrukken en goed naar mijnonderrug laten kijken. Lijkt niet ernstig maar heb wel zenuwpijn in mijn linker bil en been. Daarnaast 0 spanning in bekken.

pfff.. lekker k*t die rug van je.. beterschap!

beterschap man moet genezen voor NK :D

hmmz klikt ruk...sterkte pooh!

Is toch weer een mooie ervaring geweest. K*t van je rug, doe maar ff rustig aan dikke.

jammer kameroad, maar det ze nog op drei ongerdeele mit ne gekwetste ruck nog punkte hubs kenne pakke zeat auch waal get, succes mit dien herstjel

• #1.653
Thanks guys! Mijn rug voelt goed stijf vandaag, maar niet echt pijnlijk bij draaien. Wel wordt ik gek die zenuw in mijn been/ bil. Twee weken rust en dan een week of 10-11 werken naar NK PL. Maar goed dat de echte zware werksetjes er in zitten. Nu wordt het voornamelijk nog wennen aan suits...

aaaahh shit jammer man lex...kheb dat ook wel es gehad, omgeving staartbonkje uitstraling naar been..maar dat kwam door overkill aan deadlifts, goed dat rsi gewricht in je onderrug blijven losmaken..en wat betreft die wedstrijd, kdenk dat de motivatie al een winst is waar velen een moord voor doen;)

waarschijnlijk inderdaad rsi gewricht. Heb ik ook gehad, ook uitstraling in been en bil. Komt wel weer goed. Even rustig aan.

Erg jammer van die rug, word maar snel weer beter man! Je hebt toch maar lekker op wereldniveau punten kunnen pikken op een paar onderdelen terwijl je in de prak lag, dat beloofd dus nog ;)

• #1.657
Strongman trainingplan 2012

Na enkele jaren strongman denk ik dat onderstaand het ideale schema voor mij persoonlijk zou zijn. Ik denk deel het maar met jullie. Misschien hebben jullie er iets aan!

Week 1:

D1: Benen
Truckpull, Squat, yoke, farmers, hams, quads

D2: Cardio & Explosiviteit
30 min interval, cleans, sloophamer, kettlebell swings

D3: Press 1
Bench, MP, pushdown, tricep ext. Biceps

D4: Rust

D5: Rug
LPD, DL, Tyreflip, Stones, dumbbell rows

D6: Press 2
Loglift, incline dumbel, pull overs, dumbbell flies

D7: Rust

Week 2:

D1: frontsquat ipv squat

D2: loading ipv sloophamer

D3: seated shoulder press ipv MP

D4/5/6/7: idem

Geen gecompliceerde getallen voor gewichten, sets of reps. Onder geleide van de dag er uit halen wat er in zit. Een volledig schema waar ik me in kan vinden, wat me op den duur sterker kan maken en waar ik plezier in denk te hebben. Maar vooral ook tijd geeft om te herstellen. Het is een rode draad van mijn on-season trainingen. Wat betekend dat er best eens geschipperd zal gaan worden in de strongman oefeningen. Kan me zo voorstellen dat ik op de benen-dag een medley doe met tyre er bij. Er is echter 1 kanttekening! Niet alle alle oefeningen binnen een training kunnen op 1 plaats gedaan worden. Zo zal ik thuis met de explosiviteit aan de slag moeten, terwijl de intervalcardio in de sportschool zal zijn. Denk in ieder geval dat de sleutel van strongman succes in het combineren van gym-work met event-work ligt! Off-season natuurlijk veel de gym in om de basis sterker te maken!

Doelen 2012:
Verbetering PR DL en loglift en de focus op Sterkste Limburger en SMvNL. Dat zullen ook de enige wedstrijden zijn waar ik aan deelneem. Mocht er een CL uitnodiging komen dan zeg ik volmondig ja. Maakt niet uit waar of wanneer, het is een enorme eer om met die jongens te mogen wedijveren!

Ziet er goed uit Alex. Ben het met je eens dat het combineren van Strongman en gymwerk op de lange termijn je weer verder kan helpen. De hele dagen strongman zoals we voorheen deden zijn goed maar erg taxing qua herstel. Ook weer een van de redenen dat als het weer iets warmer is ik weer 2x in de week terug in de hal ga trainen. Het LB en UB werk is ook goed te splitsen.

Ben benieuwd. Die log gaat stilaan naar de 200kg toe als je nog wat vooruitgang maakt :D

nice lex, ik heb het hier ook al vaker met je over gehad en op jou niveau lijkt het me zeker handig

---------- Post toegevoegd Tue 10 Jan 2012 om 09:07 ----------

overigens lijkt farmers me meer een rug oefening dan benen?

Terug
Naar boven