Strongman trainingplan 2012
Na enkele jaren strongman denk ik dat onderstaand het ideale schema voor mij persoonlijk zou zijn. Ik denk deel het maar met jullie. Misschien hebben jullie er iets aan!
Week 1:
D1: Benen
Truckpull, Squat, yoke, farmers, hams, quads
D2: Cardio & Explosiviteit
30 min interval, cleans, sloophamer, kettlebell swings
D3: Press 1
Bench, MP, pushdown, tricep ext. Biceps
D4: Rust
D5: Rug
LPD, DL, Tyreflip, Stones, dumbbell rows
D6: Press 2
Loglift, incline dumbel, pull overs, dumbbell flies
D7: Rust
Week 2:
D1: frontsquat ipv squat
D2: loading ipv sloophamer
D3: seated shoulder press ipv MP
D4/5/6/7: idem
Geen gecompliceerde getallen voor gewichten, sets of reps. Onder geleide van de dag er uit halen wat er in zit. Een volledig schema waar ik me in kan vinden, wat me op den duur sterker kan maken en waar ik plezier in denk te hebben. Maar vooral ook tijd geeft om te herstellen. Het is een rode draad van mijn on-season trainingen. Wat betekend dat er best eens geschipperd zal gaan worden in de strongman oefeningen. Kan me zo voorstellen dat ik op de benen-dag een medley doe met tyre er bij. Er is echter 1 kanttekening! Niet alle alle oefeningen binnen een training kunnen op 1 plaats gedaan worden. Zo zal ik thuis met de explosiviteit aan de slag moeten, terwijl de intervalcardio in de sportschool zal zijn. Denk in ieder geval dat de sleutel van strongman succes in het combineren van gym-work met event-work ligt! Off-season natuurlijk veel de gym in om de basis sterker te maken!
Doelen 2012:
Verbetering PR DL en loglift en de focus op Sterkste Limburger en SMvNL. Dat zullen ook de enige wedstrijden zijn waar ik aan deelneem. Mocht er een CL uitnodiging komen dan zeg ik volmondig ja. Maakt niet uit waar of wanneer, het is een enorme eer om met die jongens te mogen wedijveren!