AndroidHealthClinic

Incline Flyes

Dat je voor flye bewegingen dezelfde uitgangspunten wat betreft volume/intensiteit aan moet houden als voor je presses.

Nou.. ik doe 4 setjes:
10 herhalingen 7kg
8 herhalingen 8kg
6 herhalingen 9kg
4 herhalingen 10kg

Ook al is 7 nogal zwaar op het begin

Persoonlijk vind ik dat het stadium waar jij nu in zit (kracht opbouwen), die zware flyes onnodig zijn.
Het is naar mijn mening een oefening waar je lichaam aan moet wennen.
Pak gewoon 4 setjes van 10 herhalingen met 7kg.
Laat iemand waarvan je denkt dat hij het wel snapt naar je uitvoering kijken en je tips geven.
Komt goed!

• Topic Starter Topic Starter
Persoonlijk vind ik dat het stadium waar jij nu in zit (kracht opbouwen), die zware flyes onnodig zijn.
Het is naar mijn mening een oefening waar je lichaam aan moet wennen.
Pak gewoon 4 setjes van 10 herhalingen met 7kg.
Laat iemand waarvan je denkt dat hij het wel snapt naar je uitvoering kijken en je tips geven.
Komt goed!
Bedankt zal het bekijken!

Kan ook gewoon zijn dat je gewrichten het niet aankunnen oid. Ikzelf kan geen flyes doen met dumbell, en zeker geen incline flyes, dan krijg ik binnen de kortste keren last van mijn rechterschouder (zoals bij nog veel oefeningen :()) Zelf doe ik het nu op een machine, op een meer 'decline' stand en dit voelt wel goed aan.

• Topic Starter Topic Starter
Kan ook gewoon zijn dat je gewrichten het niet aankunnen oid. Ikzelf kan geen flyes doen met dumbell, en zeker geen incline flyes, dan krijg ik binnen de kortste keren last van mijn rechterschouder (zoals bij nog veel oefeningen :()) Zelf doe ik het nu op een machine, op een meer 'decline' stand en dit voelt wel goed aan.
Ja volgens mij pak ik hem te hoog. Toch kan ik hem wel doen zo hoog maar is niet goed

probeer je bankje eens tussen de cable flyes te zetten, handvaten onderaan en zo je incline flyes te doen, misschien heb je dan minder last, deze doe ik en kan ik nog beter op men borst concentreren.

Zelf ook een tijd pijntjes gehad bij fly's. Ellebogen iets meer buigen hielp voor mij. Niet teveel want het moet wel een fly blijven:D

Bij mij heeft het geholpen om de cables/dumbbells in positive move niet te ver naar elkaar toe te bewegen, maar een beetje marge te laten. Thanks to @Jwdoetookmee

Terug
Naar boven