AndroidHealthClinic

insuline en late training

ECLIPSE

Ripped Bodybuilder
Elite Member
Waardering
3
he mannen, kort vraagje.. ik ben meestal rond een uur of 20.00 / 20.30 pas op de sportschool en ben soms dus rond een uur of 21.30/22.00 klaar.. als ik dan insuline zou injecteren en begin met post insuline voeding kan ik voorlopig niet naar bed en zou ik rond 00.30 de laatste maaltijd moeten nuttigen.. correct? beetje laat als je de volgende morgen weer vroeg op moet ;)

enige alternatief is eerder trainen?

ja is idaad lastig...of eerder trainen...of slin s'ochtends zetten net als je wakker word...

• Topic Starter Topic Starter
hmm waarom spreekt slin (alleen) 's morgens zetten me niet zo heel erg aan? ;) maar thanks klaas.. ik zal ff kijken wat het wordt

Goed punt.

Mijn training is vaak tussen 20.30 en 21.00 klaar, dus dan kan slin gebruik net aan als je voor 0.00 in bed wilt liggen.

Pak hoe dan ook wel de humalog!!!
Als je dan het protocol volgt is er niets aan de hand.

Het is tricky spul ok, maar je moet het gewoon een beetje uitproberen.

lekka :D

Humalog® (EU): Mogelijke wisselwerkingen (= interacties) o.a.

* ACE-remmers
* Alcohol (afname van de insulinebehoefte)
* Androgene en anabole steroïdhormonen
* Bèta-blokkers
* Corticosteroïden
* MAO-remmers
* Oestrogene hormonen, waaronder de pil
* Plasmiddelen, bepaalde (= thiazide-diuretica)
* Progestagene hormonen
* Salicylaten, zoals Aspirine® en Ascal®
* Schildklierhormonen
* Sympathicomimetica

humalog heeft tevens een wisselwerking met schildklierhormoon.. wat moet ik me hierbij voorstellen..

ja is idaad lastig...of eerder trainen...of slin s'ochtends zetten net als je wakker word...

Ben het hier niet mee eens

Slin in de morning is alleen goed voor anti catabole doeleinden(ideaal in je pct), het hele aspect slin is om na je training als je lichaam een grotere behoeften aan voedingsstoffen heeft slin te gebruiken zodat er meer voedingsstoffen opgeslagen worden. Wat ik er mee wil zeggen is dat slin in de ochtend niet hetzelfde effect zal geven als PWO dus na de training.

GRtz

Grtz

Slin in de morning is alleen goed voor anti catabole doeleinden(ideaal in je pct), het hele aspect slin is om na je training als je lichaam een grotere behoeften aan voedingsstoffen heeft slin te gebruiken zodat er meer voedingsstoffen opgeslagen worden. Wat ik er mee wil zeggen is dat slin in de ochtend niet hetzelfde effect zal geven als PWO dus na de training.

GRtz

Grtz

Erg goed antwoord!!!

Ik train/ben aanwezig ook altijd laat op de avond en neem mijn Humalog altijd pas tegen 22.00 en dat gaat perfect!
Direct als ik de gym uit strompel gaan de 10 eenheden erin en direct er achter aan mijn crea shake en als ik thuis ben de rest.
tot nu toe nog nooit 1 enkel probleem ermee gehad, maar je moet je eigen lichham een beetje kennen en goed weten hoe je op welke dosis reageert en hoeveel carbo,s je nodig hebt erna das per persoon erg verschillend en kijk dus hoe je het zelf ervaart dan klakkeloos alles van anderen over tenemen.
Best vind ik om laag te starten als je laat traint en zo je slin per dag te verhogen met je carboshake en zodoende kijken hoe je het ervaart de uren erna.
wel neem ik voor het slapen wat langzame carbo,s zodat ik op safe speel voor het geval dat:eek: :eek:

succes

maar hoelaat ga je slapen dan pipo

waarom neem je de slin niet VOOR het trainen, het piekt zo ongeveer na 1 uur bij IM, stel dat je een uur traint dan is de piek precies op het juiste moment, + je kan eerder slapen + je hebt een betere pomp, ikzelf heb dit heel vaak gedaan en vind het top

goed topic..

waarom neem je de slin niet VOOR het trainen, het piekt zo ongeveer na 1 uur bij IM, stel dat je een uur traint dan is de piek precies op het juiste moment, + je kan eerder slapen + je hebt een betere pomp, ikzelf heb dit heel vaak gedaan en vind het top

Omdat je tijdens training je carbs juist worden deplete...dus kans op hypo enorm vergroot.

ontopic..

Neem anders kleine dosis na trainen 5 iu..kans op hypo dan gelijk stuk kleiner en 10 iu oid in de ochtend.

Laatst bewerkt:
Omdat je tijdens training je carbs juist worden deplete...dus kans op hypo enorm vergroot.

ontopic..

Neem anders kleine dosis na trainen 5 iu..kans op hypo dan gelijk stuk kleiner en 10 iu oid in de ochtend.

je moet natuurlijk meer carbs tot je nemen:cool:

ik vind insuline zowiezo risky shit.. en om dan de kans op een hypo te vergroten zie ik niet zitten.. dan slaap ik liever wat korter ;) wat mooi zou zijn is de hierboven genoemde opties met elkaar te vergelijken.. en zo een redelijk goed beargumenteerde keuze te kunnen maken

a) 's morgens nemen
b) voor het trainen innemen
c) na het trainen een lagere dosering
d) combinatie van a/c en 's morgens tevens kleine dosering?
e) etc..

d) combinatie van a/c en 's morgens tevens kleine dosering?

lijkt mij in jou geval de beste optie..
IMO is voor het trainen een te groot risico.

als je voor je gevoel te laat nog carbs moet binnen krijgen wanneer je na het trainen je volle doses neemt, slaap je zowiezo niet goed (pak je rust, verlaag je risico met slin.)

Het punt naast dat je tijdens trainen keihard je carbs deplete ook minder snel hypo signalen opvangt omdat je bezig bent met andere dingen.

GRtz

Grtz

Klopt wel, alleen zit volgens mij eclipse ook aan de hgh?! Zit dan zowiezo meer synergie tijdens slin gebruik, dus zou dan zelfs bij iedere maaltijd er wat aan hebben...
Zoniet, dan idada pwo beste..

Terug
Naar boven