Fitness Seller

intensiteit cardio

Elmo zei:
Als je met cardio vet wilt gaan verbranden moet je zeker geen HITT doen omdat je daarmee teveel spiermassa verbrand. Ga voor lange sessies met een hartslag van niet hoger dan 130 bpm. (ongeveer op 60-65 van je max BPM) Het is bewezen dat je doormiddel van lagere intensiteit cardio voornamelijk vet aanspreekt. Daarom lange wandelingen of lage intensiteit loopband. Met HITT verbrand je zeer zeker meer calorien echter wel door de verbranding van koolhydraten en eiwittten....

Alles boven de 130 bpm is goed voor je conditie maar minder voor je spiermassa.

Peace

Dit is mij dus ook aangeraden door een ervaren fitnessinstructeur. Alleen bij mij gaf hij mij het advies mn hartslap max op 160 bpm te houden. En dat is bij mij een loopsnelheid van 8.5 op de loopband.

younggod zei:
dat is idd wat mij ook is vertelt. Je hartslag onder de 140 houden en altijd langer dan 20 minuten omdat je na 20 minuten pas begint met verbranden.
Maar het zou best zo kunnen zijn dat je in een kwartier h.i.i.t cardio ook geen spiermassa verbruikt, maar daar zullen andere misschien wel meer van weten.

Als je dus op je hardslag let en op lage intensiteit cardiot, maakt het dan nog uit hoelang je dat doet? of verbruik je binnen een half uur net zo weinig spiermassa als na anderhalf uur?

Het schijnt een fabeltje te zijn dat je pas na 20 min vet verbrandt, dit dacht ik zelf ook hoor maar las in de krant dat het toch niet het geval is. Die ene donkere man van NL 1 geloof ik die 's ochtends op tv die oudjes traint, ben zn naam kwijt magoed, hij gaf het aan in de krant. Hij zegt: je begint al na een paar minuten vet te verbranden en niet zoals velen denken na 20 min, alleen je conditie verbetert na ong 20 min lopen.

• Topic Starter Topic Starter
Suat zei:
Het schijnt een fabeltje te zijn dat je pas na 20 min vet verbrandt, dit dacht ik zelf ook hoor maar las in de krant dat het toch niet het geval is. Die ene donkere man van NL 1 geloof ik die 's ochtends op tv die oudjes traint, ben zn naam kwijt magoed, hij gaf het aan in de krant. Hij zegt: je begint al na een paar minuten vet te verbranden en niet zoals velen denken na 20 min, alleen je conditie verbetert na ong 20 min lopen.

hahaha... ik weet niet of je die bejaarde ochtend gymnastiek wel eens gezien hebt maar ik vind hem niet echt een geloof waardig persoon :D Ik denk zelf dat het wel waar is, want Ik heb het volgens mij laatst ergens gelezen. Ik zal kijken of ik het nog kan vinden.

Maar zo te horen heeft iedereen hier weer een andere mening over.

K heb me altijd laten wijsmaken dat je beter zou fietsen als cardiotraining ipv lopen. Met lopen verlies je namelijk spiermassa ...

In dat geval lekker blijven zitten en als je toch moet lopen, telkens even achterom kijken :D

tommieboy zei:
K heb me altijd laten wijsmaken dat je beter zou fietsen als cardiotraining ipv lopen. Met lopen verlies je namelijk spiermassa ...

"High Intensity Interval training, de ultieme vetverbranding

In tegenstelling tot wat je in het algemeen hoort en ziet is deze methode van training superieur aan de gewone duurtraining als je doel is om je energieverbruik op te jagen en je vetverbranding te stimuleren.

Langdurige training met een lage intensiteit is lang niet zo effectief als korte intensieve intervaltrainingen als je vooral je vetmassa wilt verminderen.
Gedurende deze intervaltraining wordt de snelheid van je stofwisseling wel vijftien of meer verhoogd boven zijn normale niveau.
Ook uren na de training is je stofwisselingssnelheid nog steeds hoger dan normaal dus dat betekent dat je nog steeds meer energie dan normaal verbruikt"

van http://www.fitnesscentrumnoord.nl/

Site van Hans Kroon, 20 jaar clean bodybuilder, mischien een iets geloofwaardiger persoon? (zie ook http://www.ergogenics.org/kr2.html )

Lijkt me zelf ook het meest aannemelijke als je logisch nadenkt, hoe hoger de intensiteit hoe hoger de verbranding, dat cardio op een lage hartslag is achterhaald. Een gezond lichaam gaat echt niet meteen spieren verbranden hoor, dat is er iets niet in orde met je.

Terug
Naar boven