Fitness Seller

interesse in voedingsschema's?

Oke ik wil graag een voedingsschema, maar er is zoveel waar je op moet letten dat ik door de bomen het bos nie meer zie en dus niet weet hoe ik zon schema moet samenstellen.

Ik wil graag een bulkschema. Zodra ik een voedingsschema heb kies ik ook een definitief ( en beter ) trainingsschema. Ik wil een aantal kilo aankomen en kracht winnen. Ik ben geen echte bodybuilder, maar zit wil graag meer aan de kant van de powerlifters zitten ( niet helemaal graag ).

wat gegevens:

Leeftijd: 17
Lengte: 175 cm
Gewicht: 69 kg
Training: 4x per week

Probeer zoveel mogelijk normale alledaagse voedsel in het schema te stoppen, zodat mijn moeder geen gekke dingen hoeft te halen.

eettijden: ( doordeweekse dag als ik naar school ga )

1: ontbijt 7:30 - 9:30
2: schoolpauze 10:15
3: lunchpauze 13:00
4: schoolpauze of thuiskomst van school 15:00
5: warme maaltijd met familie 18:00
6: Verder op de avond 22:00

Hopelijk kan je hier wat mee. Ik eet iedere ochtend in ieder geval al havermouth en ik wil best beginnen aan kwark. ik vind het lekker, maar ik eet het nog niet

Als je reageert, doe het dan aub via een PM

Alvast bedankt

Is dit ok, Ricchard? en die wheyshake na training is ook ok? aangevuld met creatine dan? of beter mee wachten?

bedankt!

stats: 22j 174cm en 77kg

mijn energieverbruik in rust is 1841 kcal. verbruik training : geen idee

werk is kantoorjob

hieronder mijn schema:

maaltijd 1

7u30

100 gr muesli (met gedroogde stukjes fruit)
500ml half volle melk
1 banaan

10u

2 bruine boterhammen met beetje boter?
1 blikje tonijn
1 ei

12u

6 bruine boterhammen met kippewit (kipfilet)
2 eieren
1 appel

15u

250gr magere kwark
1 banaan
1 appel

18u

eten wat de pot schaft (meestal aardappelen/groente/vlees-kip-vis)

training (rippetoe program) 45min - 60min schat ik

na training whey shake?

21u

250gr kwark
50gr pindanoten ongezouten

in totaal 3134kcal

33% eiwitten , 43% koolhydraten en 24% vetten

Is dit OK of moet ik zaken aanpassen?

Hoi Riggard,

Leuk innatief dat je zoiets aanbiedt !

Zou je me een bulk schema in elkaar kunnen zetten?

Wat gegevens:
Gewicht; 66kg (woog 52 toen ik 9mnd geleden begon)
Leeftijd; 23 jaar
Geslacht; man
bf % onbekend (gok 8 a 10%)
Volg een 4 daags split schema, ma; bicep/rug di; tricep/borst wo; rust do; schouders/abs vr; benen en train om 20:00
Verder heb ik een zittend beroep en verbrand weinig energie.
Woensdag avond doe ik nog aan volleybal (2 a 3 uurtjes)

Alvast bedankt.

Groetjes,

Mike

• Topic Starter Topic Starter
hey,

ik heb zojuist even wat schema's bij elkaar gezet in de openingspost. zouden degenen die een schema hebben gevraagd misschien kunnen kijken of er wat voor hun bij zit en dan aangeven of ze ermee geholpen zijn of dat ze toch nog een schema willen?

ik wil graag zoveel mogelijk mensen helpen, maar er is nogal wat animo voor en ik heb ook niet alle tijd van de wereld. dus ik hoop het zo wat beter te regelen.

hey

ik ben helemaal nieuw in voedingschemas
ik ben 23j oud 1m69 en 63kg
vetpercentage weet ik niet maar ligt redelijk laag kan blokjes redelijk goed zien
ik zou dus binnenkort willen gaan bulken en zag jou post als je me zou willen helpen of een voedingsschemasamensteken zou dit een prachtige diesnt zijn :D

[Link niet meer beschikbaar]
dit is een link naar het voedingsschemadat ik gemaakt had
maar toen ik het op bodybuilding forums poste kreeg ik niets anders of slechte reacties , misschien zou je daar ook iets mee kunnen doen aangezien ik makkelijk aan die voeding geraak zou ook zeker die gainer erbij willen pakken dit is een makkelijk snel te maken maaltijd met zekerheid aan waarde kh/eiw/vet :)
hopelijk hoor ik van je !
mijn email is chr.demey@telenet.be of msn zionteck@angelfire.com
thx !

eeh Rich wat bedoel je eigenlijk met broodjes? betekent 1 broodje 2 sneedjes brood of gewoon 1 snee?
Ik bedoel met een broodje altijd 2 sneetjes brood op elkaar... :p

schema

Hey Riggard, nog steeds tijd?? Zoja, dan mag je voor mij ook wel een schema samenstellen..:pIk train nu zo'n halfjaar, maar vind de voeding wel moeilijk. Ik zit ook met hypoglycemie, dus suiker is niet toegestaan.
Ik ben 24jr, 1.73 en 61kg. Mijn doel is om droger te worden. M'n vet% weet ik niet precies, (24,5% gemeten met zo'n Soehnle, maar op sportschool met zo'n soort app. kom ik op 13% ofzo ???) Ik ben er even uitgeweest door m'n gezondheid, maar wil het nu weer op gaan pakken om ca. 4x/wk te trainen. Daar komt straks ook nog 2 a 3x dansen bij (waaronder 1x/wk wedstrijd). (wedstrijden beginnen echter pas in oktober weer, dansen zelf eind augustus) Aantal cal...kom ik op 1958 cal, dat is nog zonder de 500 cal. eraf voor het droger worden...

Wat ik nu ongeveer eet:

8.00
Kiwi
Halfvolle melk met havermout
Vitamines A-Z, extra vit. B, chroom
Glas water

9.30/10.00
Roggebrood of LU cracker met light boter en light kaas

12.00
2x volkorenbrood met light boter
Pindakaas
Kaas met cherrytomaatjes en wat komkommer

15.00
1x volkorenbrood met light boter en tonijn (op water) of ham oid
1x wheyeiwit

Training rond 5 uur/half 6 ong. 1,5 uur (full body) en in het weekend 's ochtends

19.00
kipfilet/gehakt
groente
1 aardappel of 25gr rijst

20.30
Yoghurt met soyavla en 2 eetl. lijnzaad. en aardbeien

eeh Rich wat bedoel je eigenlijk met broodjes? betekent 1 broodje 2 sneedjes brood of gewoon 1 snee?
Ik bedoel met een broodje altijd 2 sneetjes brood op elkaar... :p
1 broodje bedoel ik inderdaad 2 sneetjes mee, had het er even duidelijker bij moeten zetten.

Hey Riggard, nog steeds tijd?? Zoja, dan mag je voor mij ook wel een schema samenstellen..:pIk train nu zo'n halfjaar, maar vind de voeding wel moeilijk. Ik zit ook met hypoglycemie, dus suiker is niet toegestaan.
Ik ben 24jr, 1.73 en 61kg. Mijn doel is om droger te worden. M'n vet% weet ik niet precies, (24,5% gemeten met zo'n Soehnle, maar op sportschool met zo'n soort app. kom ik op 13% ofzo ???) Ik ben er even uitgeweest door m'n gezondheid, maar wil het nu weer op gaan pakken om ca. 4x/wk te trainen. Daar komt straks ook nog 2 a 3x dansen bij (waaronder 1x/wk wedstrijd). (wedstrijden beginnen echter pas in oktober weer, dansen zelf eind augustus) Aantal cal...kom ik op 1958 cal, dat is nog zonder de 500 cal. eraf voor het droger worden...

Wat ik nu ongeveer eet:

8.00
Kiwi
Glas water

9.30/10.00
Roggebrood of LU cracker met light boter en light kaas

12.00
2x volkorenbrood met light boter
Pindakaas

15.00
1x volkorenbrood met light boter en tonijn (op water) of ham oid
1x wheyeiwit

Training rond 5 uur/half 6 ong. 1,5 uur (full body) en in het weekend 's ochtends

19.00
kipfilet/gehakt
groente
1 aardappel of 25gr rijst

20.30
Yoghurt met soyavla en 2 eetl. lijnzaad. en aardbeien
hey,

ja drukdruk, maar jouw schema kan wel even snel tussendoor ;)
ik heb even snel wat gegoogled en begrijp dus dat hypoglycemie een "aandoening" is waarbij meer insuline wordt aangemaakt? je insulinepieken zijn dus hoger dan die van "normale" mensen?
ik kan best naar je schema kijken, maar het dieet dat ik hanteer is wel grootendeels gebaseerd op het manipuleren van insuline. (als je weinig energie nodig hebt vooral vetten en eiwitten eten, wanneer je energie nodig hebt redelijk snelle koolhydraten eten) ik weet dus niet watvoor uitwerking dit zal hebben op jou, dus hou daar rekening mee als ik commentaar geef :cool: ik weet dus ook niet of ik je erg van dienst kan zijn.

dit is het commentaar op jouw schema:
light boter en light kaas kun je m.i. beter vervangen door kipfilet/rosbief/tonijn/kalkoen of ander mager beleg verder heb ik eigenlijk geen aanmerkingen op je schema.

echter bevat je schema veel koolhydraten, ik weet niet of dit per se nodig is vanwege je hypoglycemie, maar mocht dat niet per se nodig zijn, hier mijn aangepaste versie:
8.00
Kiwi
Glas water

9.30/10.00
handje noten (cashews/notenmelange/pinda's)
met eventueel nog een 2 plakjes kalkoenfilet/kip (*plakjes kun je gewoon los eten)

12.00
3 eitjes (met geel)

15.00
1x tonijn (op water) met 1 eetlepel mayonaise (echte mayo, met plantaardige olie etc.)
1x wheyeiwit

19.00
kipfilet -> geen gehakt nemen
groente 50gr rijst, dit is na je workout, dan is je energiebehoefte vrij hoog en kun je denk ik wel wat meer koolhydraten nemen.
1 glas magere melk
aardbeien

20.30
lijnzaad
halve bak kwark

zeg maar wat je ervan denkt, ik heb in de haast niet alles precies nagerekend, kwa calorieen, maar het zou ook rond de 2000kcal moeten zijn.

Oke ik wil graag een voedingsschema, maar er is zoveel waar je op moet letten dat ik door de bomen het bos nie meer zie en dus niet weet hoe ik zon schema moet samenstellen.

Ik wil graag een bulkschema. Zodra ik een voedingsschema heb kies ik ook een definitief ( en beter ) trainingsschema. Ik wil een aantal kilo aankomen en kracht winnen. Ik ben geen echte bodybuilder, maar zit wil graag meer aan de kant van de powerlifters zitten ( niet helemaal graag ).

wat gegevens:

Leeftijd: 17
Lengte: 175 cm
Gewicht: 69 kg
Training: 4x per week

Probeer zoveel mogelijk normale alledaagse voedsel in het schema te stoppen, zodat mijn moeder geen gekke dingen hoeft te halen.

eettijden: ( doordeweekse dag als ik naar school ga )

1: ontbijt 7:30 - 9:30
2: schoolpauze 10:15
3: lunchpauze 13:00
4: schoolpauze of thuiskomst van school 15:00
5: warme maaltijd met familie 18:00
6: Verder op de avond 22:00

Hopelijk kan je hier wat mee. Ik eet iedere ochtend in ieder geval al havermouth en ik wil best beginnen aan kwark. ik vind het lekker, maar ik eet het nog niet

Als je reageert, doe het dan aub via een PM

Alvast bedankt
ik ga er even mee aan de slag!

ben uit gegaan van ongeveer 3000kcal per dag, denk dat je aan dit schema uit de openingspost genoeg hebt, heb een paar kleine dingetjes veranderd.
keuze voor pl style trainen lijkt me goed, voor beginners is zoiets ideaal. (ook voor gevorderden hoor ;) )

3000 kcal, onderhoud/lichte bulk

maaltijd 1
500ml melk
65gr havermout
30gr whey
1 appel of ongeveer 100 a 150gr fruit

maaltijd 2
5 sneetjes bruin brood
110gr mager beleg (kip/kalkoen/rosbief/tonijn etc.)

maaltijd 3
50gr rijst (zilvervlies bij voorkeur)
150gr kipfilet
1 stuk fruit of 100 a 150 gr fruit
(rijst kun je koud eten, dus dat zou moeten lukken op school, gewoon heel papperig koken)

maaltijd 4
40gr mayonaise
150gr tonijn op eigen nat
zilvervlies uitjes
gesneden augurk
dit is een soort van salade.

maaltijd 5 avondeten
gewoon mee eten maar geen aardappelen of rijst etc. nemen
en hierbij dan een handje nootjes pakken

maaltijd 6 (kan misschien beter om 21:00
125gr rundergehakt
(groenten)
of
40gr noten (ongeveer 2 handjes)

maaltijd 7 voordat je gaat slapen
500gr kwark
6gr visolie (hoeft niet per se)

op trainingsdagen de maaltijd voor de workout eventueel 30gr whey toevoegen, tijdens de training ongeveer 20gr dextrose nemen. na de training een bak kwark met 30gr honing nemen en 650ml yoghurt met 40gr havermout en 40gr rozijnen nemen, dit ter vervanging van de maaltijd die normaal na de workout zou komen.

Laatst bewerkt:
hey,

ja drukdruk, maar jouw schema kan wel even snel tussendoor ;)
ik heb even snel wat gegoogled en begrijp dus dat hypoglycemie een "aandoening" is waarbij meer insuline wordt aangemaakt? je insulinepieken zijn dus hoger dan die van "normale" mensen?
ik kan best naar je schema kijken, maar het dieet dat ik hanteer is wel grootendeels gebaseerd op het manipuleren van insuline. (als je weinig energie nodig hebt vooral vetten en eiwitten eten, wanneer je energie nodig hebt redelijk snelle koolhydraten eten) ik weet dus niet watvoor uitwerking dit zal hebben op jou, dus hou daar rekening mee als ik commentaar geef :cool: ik weet dus ook niet of ik je erg van dienst kan zijn.

dit is het commentaar op jouw schema:
light boter en light kaas kun je m.i. beter vervangen door kipfilet/rosbief/tonijn/kalkoen of ander mager beleg verder heb ik eigenlijk geen aanmerkingen op je schema.

echter bevat je schema veel koolhydraten, ik weet niet of dit per se nodig is vanwege je hypoglycemie, maar mocht dat niet per se nodig zijn, hier mijn aangepaste versie:
8.00
Kiwi
Glas water

9.30/10.00
handje noten (cashews/notenmelange/pinda's)
met eventueel nog een 2 plakjes kalkoenfilet/kip (*plakjes kun je gewoon los eten)

12.00
3 eitjes (met geel)

15.00
1x tonijn (op water) met 1 eetlepel mayonaise (echte mayo, met plantaardige olie etc.)
1x wheyeiwit

19.00
kipfilet -> geen gehakt nemen
groente 50gr rijst, dit is na je workout, dan is je energiebehoefte vrij hoog en kun je denk ik wel wat meer koolhydraten nemen.
1 glas magere melk
aardbeien

20.30
lijnzaad
halve bak kwark

zeg maar wat je ervan denkt, ik heb in de haast niet alles precies nagerekend, kwa calorieen, maar het zou ook rond de 2000kcal moeten zijn.

Hey, met tonijn, bedoel je dan zo'n heel blikje? Ik gebruik nu alleen zelfgemaakte yoghurt (langer gefermenteerd), maar kan wel weer proberen om kwark erbij te doen. Waarom kan gehakt btw niet? Ik koop zelf de magere variant, is dat beter? Als al het brood eruit is, mis je wel een boel vezels, komen die genoeg terug in de vervanging dmv vlees/pinda's? Voor het droger worden, is dit dan ook goed, of is dit schema (wat je net gepost hebt) dan te veel/vol?

Hey, met tonijn, bedoel je dan zo'n heel blikje? Ik gebruik nu alleen zelfgemaakte yoghurt (langer gefermenteerd), maar kan wel weer proberen om kwark erbij te doen. Waarom kan gehakt btw niet? Ik koop zelf de magere variant, is dat beter? Als al het brood eruit is, mis je wel een boel vezels, komen die genoeg terug in de vervanging dmv vlees/pinda's? Voor het droger worden, is dit dan ook goed, of is dit schema (wat je net gepost hebt) dan te veel/vol?
ik zou een half blikje nemen.

je zou ook die yoghurt kunnen nemen ipv de kwark, maakt niet zo heel veel uit, die koolhydraten kun je opzich ook wel gebruiken omdat je 's avonds traint.

gehakt kan opzich wel, maar niet na je workout, dan zou ik vetten vermijden en koolhydraten en eiwitten nemen. mager gehakt is wel al minder vet dan normaal rundergehakt, maar nog steeds erg vet.

pinda's en andere noten zijn zeer rijk aan vezels en ook groenten bevatten voldoende vezels. lijnzaad zit ook bomvol vezels, aan vezels heb je denk ik geen tekort ;) ook omdat je minder brood (koolhydraten) eet is het denk ik minder belangrijk voor je om veel vezels te nemen, omdat noten koolhydraatarm zijn en er dus geen koolhydraten zijn waarvan de opnamesnelheid onder controle gehouden moet worden.

of je er ook droger van word kan ik nooit van tevoren zeggen, wel denk ik dat het een goed begin is. wanneer je de spiegel en weegschaal in de gaten houd zie je vanzelf of je droger word of niet, word je droger, prima, blijven gaan! word je niet droger of kom je zelfs aan dan moet je hier en daar wat dingetjes minderen. als dat het geval is moet je maar weer posten, dan help ik wel.

en nu ga ik een pizza halen :D (junkdag ;) )

Hey riggard,

Ik ben 1.90, 80~85kg bf 8%, train nu ongeveer 5 maanden en wil fors wat aankomen.

Ik train ma,di,do en zo ,meestal rond 21:00 uur.
Het aantal kcal ongeveer tussen de 3500/4000.
Het is voor bulken.
En 30min voor trainen 1 shake en 15min na trainen 1 shake.

Oja nog een laatste ding ik lust geen havermout dus dat niet in de ochtend.

Ik heb die van de openings post doorgenomen, en ik zou toch nog een andere schema willen, als je dat wilt doen, Thx!

Laatst bewerkt:
hey, ik heb je schema net even bekeken en het ziet er zeker goed uit! het is te zien dat je je huiswerk hebt gedaan.

alleen ik zou persoonlijk een paar dingetjes omwisselen.
bij je maaltijd van
10:30
-meestal 8st nootjes, 20gr rauwe cacaopoeder, 1 visolie en evt. kokosolie om aan mn dag. vet behoefte te komen.

eet je dit, persoonlijk zou ik m'n vetten (langzame energie) bewaren voor wanneer je verbranding ook wat minder snel gaat werken, laat in de avond dus, ik zou deze dingen dus tussen je avondeten en je eten voor het slapen in doen.
als ik alles ongeveer invoer in m'n exell sheet kom ik ook op 1700kcal, misschien heb ik dan wel de verkeerde maaltijden gepakt, ik denk dat dat het is.

puntje twee is dat ik vind dat je rond je workout nogal weinig energie neemt, terwijl je als ik het zo lees toch best een intensieve workout doet. mijn suggestie zou zijn om voor het trainen nog wat koolhydraten te nemen bij je wheyshake, bijvoorbeeld wat rijst met kip, alleen rozijnen of roggebrood met mager beleg. en na het trainen bijvoorbeeld nog een half bakje kwark met honing te nemen voor de snelle energie.

ook fan van cacaopoeder zie ik? is mooi spul!
groene thee is ook super voor de vetverbranding, een van de belangrijkste ingredienten van de meeste fatburners.

of whey beter is dan casseine weet ik niet, het lijkt me sterk, ik zou het gewoon lekker bij je kwark houden.

op rustdagen eet ik zelf ook altijd wat minder kh, mijn theorie is dat je omdat je verminderd actief bent ook minder snelle energie nodig hebt en prima op vetten en eiwitten kunt leven. hoeveel minder kan ik niet zeggen, meestal laat ik m'n post workout maaltijd (honing en kwark) en m'n 20gr dextrose van tijdens de workout weg, dat zijn dan de carbs die ik minder eet. ik denk dat het belangrijker is dat je kijkt naar hoeveel carbs je rond je workout neemt dan hoeveel carbs je elke trainingsdag extra neemt.

Nog even op terugkomen, het is alweer een tijdje geleden dat je mij advies hebt gegeven. Dank je wel nogmaals! Ik wil alleen wat tips teruggeven, als je dat niet erg vindt. Je hoeft er natuurlijk nix mee te doen! Iedereen heeft uiteindelijk zn eigen ideeen en gevoel over bepaalde richtlijnen!
Het gaat om de pre- en post-workout maaltijden:
Ik heb gelezen dat je als tip gaf dat ik nog meer kh moet nemen voor sporten. Is 2uur een flinke portie kh, samen met eiwitten niet genoeg? Ik neem dan 1uur voor sporten alleen een whey-shake om mn spieren te beschermen tijdens sporten.
Bij post-workout moet je juist toch snelle eiwitten nemen? En/of 1uur na sporten, complexe eiwitten? Om zo snel mogelijk je spieren 'op te vullen'? Casseine van kwark heeft een veels te lange verteringsproces, vandaar dat je dat alleen neemt voor het slapen gaan.
Honing zal dit proces niet helpen aangezien honing nogsteeds niet snel genoeg kh zijn. Alleen dextrose helpt. En dan ook niet in combinatie met kwark. En snelle suikers is ook niet echt nodig als je in de cut bent.
Ik wil je hiermee niet bekritiseren! Alleen maar helpen zoals jij mij ook geholpen hebt!
Veel succes! Het gaat goed! Je hebt het echt druk!

ik zou ook graag een schema willen.

ik ben 24 en train nu ongeveer 2 jaar.

ben 1.88m en 81-82 kg. vet ongeveer 8-10%.

ik train 4 x in de week. upper/lowerbody schema en overdag zit ik op kantoor.

dit is wat ik nu eet:

08:30 brinta met melk.

10:30 3 plakken brood tarwe of volkoren met pindakaas

11:30 1 stuk fruit.

13:00 3 plakken brood tarwe of volkoren met pindakaas

hiertussen ergens nog een stuk fruit.

+- 16:00 3 plakken brood tarwe of volkoren met pindakaas

17:30 avondeten wat de pot schaft.

18:30 trainen.

na training een eiwitshake.

nu nog niks s'avonds alleen af en toe is eiwitshake,fruit of melk.

alvast bedankt.

Nog even op terugkomen, het is alweer een tijdje geleden dat je mij advies hebt gegeven. Dank je wel nogmaals! Ik wil alleen wat tips teruggeven, als je dat niet erg vindt. Je hoeft er natuurlijk nix mee te doen! Iedereen heeft uiteindelijk zn eigen ideeen en gevoel over bepaalde richtlijnen!
Het gaat om de pre- en post-workout maaltijden:
Ik heb gelezen dat je als tip gaf dat ik nog meer kh moet nemen voor sporten. Is 2uur een flinke portie kh, samen met eiwitten niet genoeg? Ik neem dan 1uur voor sporten alleen een whey-shake om mn spieren te beschermen tijdens sporten.
Bij post-workout moet je juist toch snelle eiwitten nemen? En/of 1uur na sporten, complexe eiwitten? Om zo snel mogelijk je spieren 'op te vullen'? Casseine van kwark heeft een veels te lange verteringsproces, vandaar dat je dat alleen neemt voor het slapen gaan.
Honing zal dit proces niet helpen aangezien honing nogsteeds niet snel genoeg kh zijn. Alleen dextrose helpt. En dan ook niet in combinatie met kwark. En snelle suikers is ook niet echt nodig als je in de cut bent.
Ik wil je hiermee niet bekritiseren! Alleen maar helpen zoals jij mij ook geholpen hebt!
Veel succes! Het gaat goed! Je hebt het echt druk!
als jij 2u voor het sporten kh's neemt neem je ze eigenlijk net iets te vroeg en is je bloedsuiker al weer aan het zakken tijdens het sporten.

snelle eiwitten doen er alsnog 1 a 2u over om in aminozuurvorm in het bloed te komen, daarom moet je ze dus 1 a 2u vantevoren nemen zodat ze pieken als jij klaar bent met trainen. onderzoek wijst ook uit dat melk na je workout beter is voor spiergroei dan whey.

honing bevat vele verschillende soorten kh, je lichaam bevat meerdere trajecten voor het verwerken van suikers, waardoor honing relatief snel kan worden verwerkt in je lichaam. dextrose is inderdaad "sneller" maar wordt door zijn structuur alsnog niet zo snel opgenomen (maltodextrine is bv. sneller omdat het een complexe koolhydraat is.) dextrose is inderdaad sneller dan honing, maar als jij op low carb zit zal dextrose een enorme insulinepiek veroorzaken terwijl je je insuline beter laag kunt houden ivm de mogelijke vetwinst.

snelle suikers zijn altijd voordelig, alleen je moet ze juist plannen, onderzoek toont aan dat dextrose icm aminozuren tijdens je workout je herstel versnelt.

Hey, ik heb nog niet het hele topic doorgelezen dus ik weet niet of je nog schema's maakt. maar als je ze nog maakt ben ik zeeer geinteresseerd.

Ik heb mn best gedaan, uren stickys en andere topics gelezen over voeding etc. Aantal keer geprobeerd om te beginnen met een voedingsschema maar ik kwam er gewoon niet uit

Ik train 4 x per week namelijk op maandag, dinsdag, donderdag en vrijdag. In de vakantie wisselen de tijden waarop ik train heel erg, soms 'smorgens om 10 uur soms 's avonds om 10 uur, maar als de vakantie voorbij is zal t 's avonds na t avondeten zijn. Ik wil gaan cutten, weet alleen nog niet echt hoeveel kcal dat voor mij zou betekenen, misschien dat je me daarmee kan helpen dat ik het bereken en het dan doorgeef aan jou. 17 jaar, 1.79 meter lang en weeg 78 Kg.

Eettijden maken in principe nu nog niks uit, maar zodra mn school weer begint zal ik dus beperkte tijden hebben. maarja daar hoef je voor nu geen rekening mee te houden dat los ik dan wel op.

Ik ben ook wel bereid om alles te eten dus daar hoef je verder ook niet op te letten, alleen heb ik wel moeite met vis maar daar zet ik me dan maar overheen.

Mijn doel is dus om vet kwijt te raken en zodra ik daar vanaf ben dus spiermassa bijkomen. Maar het hoofdpunt is nu dus om vetmassa kwijt te raken

In ieder geval bedankt voor je tijd.

Radical

Laatst bewerkt:
he riggard,
heb je een pm gestuurd ;)

echt onacceptabel dat mensen zo weinig fruit eten..

Terug
Naar boven