MuscleMeat

Invloed groeihormoon op herstel

DieNase

Forum therapeut
Elite Member
20 jaar lid
10.000 berichten
Waardering
2.136
Lengte
1m88
Massa
95kg
Vetpercentage
22%
Jawel mijn eerste topic in deze sectie! ;)

Mijn vraag is beroepsmatig. Ik ben fysio/manueel therapeut en heb momenteel twee patienten onder behandeling die geen groeihormoon meer aanmaken (beiden door een tumor). Deze mensen krijgen dus op doktersvoorschrift groeihormoon (welke geen idee) in een zoals de arts het zegt, lage dosering. Nu herstellen deze mensen voor geen meter van hun simpele schouder/nekklachten. Sterker nog ze krijgen er allerlei blessures bij, zweepslag kuit, onderrug klachten, enkel klachten.

Mijn eerste gedachte was dat het misschien aan de dosering groeihormoon zou kunnen liggen, dat haar herstelvermogen daardoor gewoon zeer slecht is. Dit heeft ze aan de internist gevraagd en hij zegt dat het niet kan en dat het groeihormoon alleen invloed heeft op de spieren.

Ik ben leek op dit gebied, dus ik denk ik leg het jullie eens voor.

Alvast bedankt.

de internist loopt dudielijk achter qua kennis. GH heeft wel degelijk invloed op oa. collageen vorming (pezen, huid etc)..heb zelf 3 jaar terug de patella pezen van allebei mijn knieen volledig afgescheurd..heb daarna veel onderzoek gedaan en besloten GH te gaan gebruiken wat mijn herstel zeker heeft geholpen

grten

Ik heb zelf 2 maanden op 5IU per dag (5on/2off) gezeten en moet zeggen dat het behoorlijk veel goeds heeft gedaan voor me schouder. Ik kon maanden lang me linkerarm niet eens meer zonder pijn optillen en dat was verholpen. Ik heb daarna nog wel wat ceasar therapie en discolations (bezem/handdoek oefening) gedaan en nu voelt ie weer 95% goed.

Ik zelf had helemaal geen pijnklachten ofzoiets, maar ik heb regelmatig gelezen dat veel mensen pijn in hun handen krijgen wat dan weer makkelijk te verhelpen is met dosering iets verlagen en meer opbouwen en/of vitamine B6 te gebruiken.

Hoe lang zijn jouw patienten al aan de GH en welke dosering ? Hoe ziet hun verdere bewegings routine eruit ?

• Topic Starter Topic Starter
1 van de twee is zwaar gehandicapt en kan slechts korte stukjes lopen (echt een drama). De andere patient werkt gewoon en fietst veel. Van beiden weet ik de doseringen niet (de internist noemt het een lage dosering). Die eerste patient is een jaar bezig, de 2de een half jaar.

ben zelf al een jaar aan het sukkelen met mijn knie en ben nu zover dat ik ook aan gh zit te denken voor het herstel ;verdomme volgende week weer onder de scan en dan weer verder...

ik veronderstel dat je patienten dagelijks inspuiten en het dus thuis zelf doen. kan je toch gemakkelijk weten welke dosis ze inspuiten. hoeveel gram of IU zit er in een flesje, hoeveel ml water hebben ze erbij gevoegd en hoeveel ml ervan moeten ze inspuiten. dan weet je het toch en dan doe je de omrekening van mg naar IU. 1mg = 3IU want groeihormonen die je bij de apothker koopt worden in mg aangegeven en niet meer in IU.

2,7 mg.. :)

Ja, mierenneuker ik weet het :P

• Topic Starter Topic Starter
ik veronderstel dat je patienten dagelijks inspuiten en het dus thuis zelf doen. kan je toch gemakkelijk weten welke dosis ze inspuiten. hoeveel gram of IU zit er in een flesje, hoeveel ml water hebben ze erbij gevoegd en hoeveel ml ervan moeten ze inspuiten. dan weet je het toch en dan doe je de omrekening van mg naar IU. 1mg = 3IU want groeihormonen die je bij de apothker koopt worden in mg aangegeven en niet meer in IU.

Ik zeg gewoon dat IK het niet weet aangezien ik het ze nu niet kan vragen. Zelf weten ze heus wel wat de dosering is. ;)

Marktprijs zoals beschreven bijhet topic: marktprijzen Anabolen is €450,- per 100IU

Voor 130IU zou dit dus €585,- zijn.

Daar kun je ook andere leuke dingen mee doen:)

Koen, wat bedoel je. is 1mg gelijk aan 2,7IU of is 2,7 mg gelijk aan 3IU? je hebt je vergist door mg te zetten, denk ik.

Laatst bewerkt:
Is meer dan 1 10e.
Dus als je 5IU per dag zet 5dagen on 2dagen off is dit 2,5IU per week

52x2,5IU=130 IU per jaar.

Het maakt dus toch wel verschil ook als je geen mierenneuker bent;)

het is al laat en ik heb gedronken maar zoals ik het lees zeg je 5 iu per dag en dat maal 5 is bij mij 25 iu per week en dat maal 52 verdomme dit word echt moeilijk hehehehe ik gebruik gewoon jouw uitkomst maar dan heb ik 1300 iu per jaar is een klein verschil he.

OK lees nu nog eens ik heb het ff aangepast. Ik hoop dat je me nu wel kunt volgen.

aha nu snap ik hem hmmm minder drinken voortaan ....hahahaha het is vakantie en deze week had ik toestemming om te drinken

voor alle duidelijkheid: 1IU = 0.375mg
1mg = 2.66 IU afgerond 2.7 IU

en niet 1IU = 2.7 mg!!!!

Terug
Naar boven