MuscleMeat

Invloed groeihormoon op herstel

DieNase

Forum therapeut
Elite Member
20 jaar lid
10.000 berichten
Waardering
2.136
Lengte
1m88
Massa
95kg
Vetpercentage
22%
Jawel mijn eerste topic in deze sectie! ;)

Mijn vraag is beroepsmatig. Ik ben fysio/manueel therapeut en heb momenteel twee patienten onder behandeling die geen groeihormoon meer aanmaken (beiden door een tumor). Deze mensen krijgen dus op doktersvoorschrift groeihormoon (welke geen idee) in een zoals de arts het zegt, lage dosering. Nu herstellen deze mensen voor geen meter van hun simpele schouder/nekklachten. Sterker nog ze krijgen er allerlei blessures bij, zweepslag kuit, onderrug klachten, enkel klachten.

Mijn eerste gedachte was dat het misschien aan de dosering groeihormoon zou kunnen liggen, dat haar herstelvermogen daardoor gewoon zeer slecht is. Dit heeft ze aan de internist gevraagd en hij zegt dat het niet kan en dat het groeihormoon alleen invloed heeft op de spieren.

Ik ben leek op dit gebied, dus ik denk ik leg het jullie eens voor.

Alvast bedankt.

de internist loopt dudielijk achter qua kennis. GH heeft wel degelijk invloed op oa. collageen vorming (pezen, huid etc)..heb zelf 3 jaar terug de patella pezen van allebei mijn knieen volledig afgescheurd..heb daarna veel onderzoek gedaan en besloten GH te gaan gebruiken wat mijn herstel zeker heeft geholpen

grten

Ik heb zelf 2 maanden op 5IU per dag (5on/2off) gezeten en moet zeggen dat het behoorlijk veel goeds heeft gedaan voor me schouder. Ik kon maanden lang me linkerarm niet eens meer zonder pijn optillen en dat was verholpen. Ik heb daarna nog wel wat ceasar therapie en discolations (bezem/handdoek oefening) gedaan en nu voelt ie weer 95% goed.

Ik zelf had helemaal geen pijnklachten ofzoiets, maar ik heb regelmatig gelezen dat veel mensen pijn in hun handen krijgen wat dan weer makkelijk te verhelpen is met dosering iets verlagen en meer opbouwen en/of vitamine B6 te gebruiken.