Fitness Seller

Invloed lichaams temperatuur bodybuilding

Armament

Novice
Waardering
0
Lengte
1m66
Hallo iedereen.

Voordat ik eind 2010 begon met bodybuilding. Was ik 60 kilo verloren met extreem dieten. En even later schoot dit door naar bulimia. Toen ik nog op ondergewicht zat, had ik mijn temperatuur laten meten. En was deze 35 graden. Destijds kon het mij niets schelen want ik wilde alleen maar afvallen. Ik dacht dat mijn lichaams temperatuur wel weer omhoog zou gaan door bodybuilding. Nu meet ik net mijn lichaams temperatuur op en is deze nogsteeds 35,3 graden.

Nou is mijn vraag? Heeft mijn lage lichaams temperatuur een negatieve invloed op de spiergroei? Ik maak de gains van me leven dus het lijkt van niet in ieder geval. Of weet iemand hier een leuk artikeltje over?

Alvast bedankt.

nieuwe thermometer kopen

Beter presteren bij hoge lichaamstemperatuur
Dr. G.A. Kerkhof van de Universiteit van Amsterdam ontdekte dat zijn testpersonen het beste presteerden op het moment dat hun lichaamstemperatuur piekte en dat ze hun slechtste prestatie leverden bij een beduidend lagere temperatuur. Deze resultaten verklaren misschien waarom we praten over ochtend- en avondmensen.
[Link niet meer beschikbaar]

“een verlaagde lichaamstemperatuur is een indicatie voor verminderde vitaliteit” [Link niet meer beschikbaar]

• Topic Starter Topic Starter
Bedankt voor het artikel alvast. Heb de website nog even goed doorgelezen. En het schijnt dat er wel capsules op de markt zijn die de lichaamstemperatuur verhogen. Dus misschien de moeite waard te proberen.

Hou er wel rekening mee dat een hogere lichaamstemp. gepaard gaat met een hoger energie verbruik en dat je waneer je temp omhoog gaat dus ook je voeding bij moet stellen.

Is er wel eens naar je schildklier gekeken?

• Topic Starter Topic Starter
Yep daar hadden ze toen ze mijn temperatuur hadden opgemeten ook naar gekeken. Maar alles bleek in orde te zijn. Behalve dan te tekorten aan mineralen en ijzer. Wat nu zeker wel goed moet zijn. Ik zat er aan te denken binnekort nog eens mijn bloed te laten prikken. Zitten daar extra kosten aan verbonden?

Laatst bewerkt:
Terug
Naar boven