Ok, dit is mijn laatste post naar jou gericht, want je zou dringend eens je geschiedenisles bij moeten spijkeren....
Respect voor de oorlog tegen het terrorisme? Irak vormde hét orgelpunt in de oorlog tegen het terrorisme, omdat er so-called massawapens zouden zijn. Zoals ik reeds in een vorige post heb aangehaald, was reeds VOORDAT men Irak binnenviel op de hoogte dat er geen massawapens waren, maar heeft Bush opzettelijk de info van de CIA genegeerd. Zo heeft hij niet enkel het bloed van vele onschuldige Irakezen, maar ook van veel moedige Amerikaanse soldaten aan zijn handen. En de situatie in Irak is nu ook niet bepaald om over naar huis te schrijven na die fantastische interventie...
Enneuh... Afghanistan willen helpen? Omg, ben je echt zoooo naïef? De VS gaat echt niet ergens tussenkomen als ze er zelf geen optimaal profijt uit halen. Ze hadden ook massaal Amerikanen kunnen sturen naar Afghanistan om de problemen daar ff op te lossen, maar het was natuurlijk gemakkelijker om extremisten op te leiden, van wapens te voorzien, en laat hen het maar opknappen
Nog een voorbeeldje dat we überrespect moeten tonen voor de VS, is jouw stokpaardje, het feit dat we anders Duits zouden praten etc etc etc. In een vorige post (die je blijkbaar selectief genegeerd hebt

) heb ik wel duidelijk aangetoond waarom ik denk dat de VS ook daar enkel was tussen gekomen uit eigenbelang. In het begin van de oorlog hebben ze zich afzijdig gehouden van het vechten, en hebben ze zich gewoon bezig gehouden met economische handelsembargo's tegen Japan, en de eigen zakken vullen door wapens te verkopen aan oa Groot Brittannië. Weet je wanneer ze effectief zijn overgegaan tot een fysieke oorlog? Juist ja, toen HUN Pearl Harbour werd aangevallen en daags daarop Italie en Duitsland de oorlog verklaarden aan de VS. Tuurlijk hebben we mede dankzij de VS de Duitsers verslagen, maar als het echt uit puur altruïsme was dat ze ons hadden geholpen, gingen ze meteen bij de start van de oorlog ook hun manschappen extra ingezet hebben, ipv "neutraal" te blijven en pas beginnen mee te vechten op het moment dat ze zelf aangevallen werden.
Bon, zoals ik al zei, dit is mijn laatste post naar jou toe, want ik ben het beu om alles gewoon tien x te blijven herhalen naar jou toe