MuscleMeat

Is bol.com goed?

Ik zou liever eerste starten met dumbbells, daar kan een starter als ik nu wat meer mee, en dan koop ik me na de feesten zelf zo'n bar aan.

mijn excuses je zei idd dumbbell stang. Ik heb korte dumbbell stangen en iets langere. De kortere vind ik praktischer bij bepaalde oefeningen. Op de langere kan je wat meer gewicht aanhangen. Maar als beginner niet nodig.

Een bankje heb ik nog niet, maar kan ik wel makkelijk kopen, het zijn vooral de gewichten die ik nu nodig heb. En voor 150 euro kon ik 4 gewichten van elke soort tot en met 5kg hebben, dus wat ik nodig zou hebben voor mijn 14kg dumbbell presses atm.

Je weet dat een degelijk bankje duurder is dan gewichten ? Zonder bankje ga je toch ook geen dumbbell bench press kunnen doen zoals je aangaf te willen doen.

Heb je veel plek? Ik zou gaan voor een 2 meter stang om te squaten en te benchen. En achteraf een ez stang om te curlen. Je polsen gaan je op latere leeftijd dankbaar zijn.

Dat is inderdaad beter maar dan moet ie ook gelijk squatstands of een rack en een bankje gaan kopen ... en volgens mij wilt ie alleen een set dumbbells :dunno:

• Topic Starter Topic Starter
Je weet dat een degelijk bankje duurder is dan gewichten ? Zonder bankje ga je toch ook geen dumbbell bench press kunnen doen zoals je aangaf te willen doen.

Dat is inderdaad beter maar dan moet ie ook gelijk squatstands of een rack gaan kopen ... en volgens mij wilt ie alleen een set dumbbells :dunno:

Ja zo'n bankje, kan je dat niet WEL van bijvoorbeeld brol.com kopen? Daar maakt de kwaliteit toch niet zoveel uit?

Ja zo'n bankje, kan je dat niet WEL van bijvoorbeeld brol.com kopen? Daar maakt de kwaliteit toch niet zoveel uit?

Voor een bankje zou ik wel voor betere kwaliteit gaan dan bol.com.

En best een bankje waarvan de rugleuning verstelbaar is.

De heel goedkope bankjes kunnen niet zo veel gewicht aan.(lichaamsgewicht+ de gewichten )

Voor een bankje zou ik wel voor betere kwaliteit gaan dan bol.com.

En best een bankje waarvan de rugleuning verstelbaar is.

De heel goedkope bankjes kunnen niet zo veel gewicht aan.(lichaamsgewicht+ de gewichten )

Om te starten is het misschien goed genoeg maar eenmaal serieus aan het trainen moet er dan idd toch echt wel iets degelijker aangekocht worden weer, dan ben je dus 2x aan het kopen.
Nu kun je zeggen, koop van de 1ste keer goed maar TS moet volgens mij ook nog eerst wat uitzoeken of het hem wel allemaal gaat bevallen en hij er effectief meer door gaat blijven gaan.

Pff dit werd al snel een dure grap, is er zelfs IETS dat ik NU voor minder dan 100 euro kan kopen?
Je kunt ook gewoon beginnen met een dumbbell set van bijvoorbeeld 2 x 20 kg, eventueel met een curlstang erbij. Dan kun je later een 30 mm halterstang en extra 30 mm gewichten erbij kopen...

Om te starten is het misschien goed genoeg maar eenmaal serieus aan het trainen moet er dan idd toch echt wel iets degelijker aangekocht worden weer, dan ben je dus 2x aan het kopen.
Nu kun je zeggen, koop van de 1ste keer goed maar TS moet volgens mij ook nog eerst wat uitzoeken of het hem wel allemaal gaat bevallen en hij er effectief meer door gaat blijven gaan.

Dan zet hij het op 2e hands en dan is een andere beginner goedkoop gesteld :D

Mijn plan was trouwens nooit om enkel thuis te trainen, het is als extra om thuis te trainen op dagen met te veel huiswerk of in het weekend (ik ga direct na school naar een gym op de hoek vant straat) het is dus niet de bedoeling om ermee te stoppen ofzo, ik ben echt wel gemotiveerd in fitness en ga nu al enkele maanden 3-4 keer per week.

Qua bankje kan je echt beter marktplaats of tweedehands bekijken. Dit soort bankjes: Bremshey fitnessbank | Roman halterbank | Bremsheystore moet je voor 50 euro wel kunnen vinden. Best stabiel en als je zelf niet zo zwaar bent kan je meer dan 100 kilo bankdrukken. Daarnaast koop je gewoon een gietijzeren dubmellset 2x ??kg bij fitness-seller: Professionele 30mm haltersets koop je bij Fitness Seller - Fitness Seller
Tweedehands kan je gietijzer 30mm materiaal voor 1 á 1,50 per kilo kopen. Schroefdraad is handig voor dumbells, een lange halterstang kan best glad en met veerklemmen. Anders is je warmup al irritant. Mocht je ooit een squatrack of cage willen kan je het beste de 200cm stang halen.

Qua bankje kan je echt beter marktplaats of tweedehands bekijken. Dit soort bankjes: Bremshey fitnessbank | Roman halterbank | Bremsheystore moet je voor 50 euro wel kunnen vinden. Best stabiel en als je zelf niet zo zwaar bent kan je meer dan 100 kilo bankdrukken. Daarnaast koop je gewoon een gietijzeren dubmellset 2x ??kg bij fitness-seller: Professionele 30mm haltersets koop je bij Fitness Seller - Fitness Seller
Tweedehands kan je gietijzer 30mm materiaal voor 1 á 1,50 per kilo kopen. Schroefdraad is handig voor dumbells, een lange halterstang kan best glad en met veerklemmen. Anders is je warmup al irritant. Mocht je ooit een squatrack of cage willen kan je het beste de 200cm stang halen.

Doe dan toch maar liever meteen 220cm ;)

Laatst bewerkt:
dankuwel voor de hulp ik zal zeker eens rondkijken bij de sets :)

Terug
Naar boven