Fitness Seller

Is bol.com goed?

• Topic Starter Topic Starter
Zijn de barbarian-schijven beter in gebruik dan de anderen? ze ogen in elk geval al toffer

Zijn de barbarian-schijven beter in gebruik dan de anderen? ze ogen in elk geval al toffer
De Barbarian halterschijven zijn inderdaad wat mooier (al is dat persoonlijk) en hebben handgrepen waardoor je eventueel ook gemakkelijker oefeningen met de halterschijven zelf kunt doen.

Maar gewicht is gewicht uiteindelijk dus als je een krap budget hebt kun je ook voor een eenvoudige gietijzeren uitvoering kiezen :)

Is Kettler een deftig merk? Of beter gewoon naamloze op de sites zoals fitness seller

lQkfL7E.png

4x5kg 4x2,5kg 4x1.25, goed? Ikzelf vind deze optie wel goed, wat is jullie mening?

@johnyjordaan @Fitness Seller

Laatst bewerkt:
Mijn plan was trouwens nooit om enkel thuis te trainen, het is als extra om thuis te trainen op dagen met te veel huiswerk of in het weekend (ik ga direct na school naar een gym op de hoek vant straat) het is dus niet de bedoeling om ermee te stoppen ofzo, ik ben echt wel gemotiveerd in fitness en ga nu al enkele maanden 3-4 keer per week.
Thanks! In perfecte form is mijn max op deadlift en squat tog maar rond de 60kg misschien iets meer maar ik doe nooit op max, liever wat meer reps in goede form. Dit kan de 30mm bar aan he? Over de barbell heb ik het dan he, de dumbbell zal sowieso nog wel even meegaan.
Ik zou je trainingsstijl ook reviseren. Doe eens de komende maanden 5x5 om een goede krachtbasis op te bouwen. Dan zal je in de toekomst veel beter evolueren als bodybuilding je doel is. Zelfs Arnold heeft dit een lange tijd gedaan om een basis op te bouwen.

Is Kettler een deftig merk? Of beter gewoon naamloze op de sites zoals fitness seller
Kettler is brol, je kan beter degelijk materiaal kopen van Fitness Seller of een andere betrouwbare winkel.

Die set lijkt me een goed begin. Als je toch naar de sportschool gaat en zeker en vast in de toekomst geen plaats/geld wilt uitgeven om thuis alles op te zetten kan je beter gaan voor 30mm materiaal. Dumbells zijn sowieso beter in 30mm vanwege het kleinere formaat.
En als je geen Powercage en bank gaat aanschaffen zal 50mm materiaal overbodig zijn.
Ik veronderstel dan wel dat je de grote 3 (bench, squat en deadlift) in de sportschool zal uitvoeren op de dagen dat je niet thuis traint.

Vergeet ook niet wat creatief te zijn met je oefeningen en materiaal. Je kan bijvoorbeeld een rugzak laden met je gewichten om weighted pushups te doen, je voeten hoger positioneren om "incline" te werken en een pullup stang gebruiken om je rug en armen actief te houden.
Als je budget nog iets toelaat zou ik zeker en vast een ab-wheel aanschaffen. Als je deze goed uitvoert (zie YouTube!), dan is dit niet alleen een stimulans voor je abs, maar voor je volledige lijf. Je zal er zeker nog jaren gebruik van kunnen maken en het hoort zelfs thuis in een gym van 10.000 euro.

Ik zou je trainingsstijl ook reviseren. Doe eens de komende maanden 5x5 om een goede krachtbasis op te bouwen. Dan zal je in de toekomst veel beter evolueren als bodybuilding je doel is. Zelfs Arnold heeft dit een lange tijd gedaan om een basis op te bouwen.

Kettler is brol, je kan beter degelijk materiaal kopen van Fitness Seller of een andere betrouwbare winkel.

Die set lijkt me een goed begin. Als je toch naar de sportschool gaat en zeker en vast in de toekomst geen plaats/geld wilt uitgeven om thuis alles op te zetten kan je beter gaan voor 30mm materiaal. Dumbells zijn sowieso beter in 30mm vanwege het kleinere formaat.
En als je geen Powercage en bank gaat aanschaffen zal 50mm materiaal overbodig zijn.
Ik veronderstel dan wel dat je de grote 3 (bench, squat en deadlift) in de sportschool zal uitvoeren op de dagen dat je niet thuis traint.

Vergeet ook niet wat creatief te zijn met je oefeningen en materiaal. Je kan bijvoorbeeld een rugzak laden met je gewichten om weighted pushups te doen, je voeten hoger positioneren om "incline" te werken en een pullup stang gebruiken om je rug en armen actief te houden.
Als je budget nog iets toelaat zou ik zeker en vast een ab-wheel aanschaffen. Als je deze goed uitvoert (zie YouTube!), dan is dit niet alleen een stimulans voor je abs, maar voor je volledige lijf. Je zal er zeker nog jaren gebruik van kunnen maken en het hoort zelfs thuis in een gym van 10.000 euro.

Thanks voor de tips, ik dacht idd dat kettler redelijk shit zou zijn, en ik ga idd ook voor de 30mm nu

Als je dat via marktplaats zou kopen ben je ca 55 euro kwijt. Daar is het meestal 1.50 euro per kilo. Handigste is gewoon een hoop in een keer opkopen, dan kan het nog goedkoper. Ik vind het nieuw zo een hoop geld. En wat kan je nou met 2 dumbells met een 35 kilo?

Als je dat via marktplaats zou kopen ben je ca 55 euro kwijt. Daar is het meestal 1.50 euro per kilo. Handigste is gewoon een hoop in een keer opkopen, dan kan het nog goedkoper. Ik vind het nieuw zo een hoop geld. En wat kan je nou met 2 dumbells met een 35 kilo?

35 kilo per dumbell en een bankje kan je al heel veel,maar wel niet genoeg als je deftig thuis wil trainen.
Dan zou ik nog een lange baar en een squatrackje bijkopen.

Maar ts gaat ook naar een gym squaten kan hij daar ook.

Schijven zijn schijven :) ik zou allesinds alleen maar ronde schijven kopen. Geen van die met hoeken. Die zijn minder goed om te deadliften.

Ik moet het deze week nog hebben, dus 2dehands is een beetje te laat :/ daar had ik vroeger aan moeten beginnen + ik woon in belgie, ik heb geen zin om naar nederland te rijden
Al mijn non-compound movements zijn met onder de 20 per dumbbell, alleen bench deadlift en squat gaan daarover, dus daarom kan ik naar een echte gym gaan

35 kilo per dumbell en een bankje kan je al heel veel,maar wel niet genoeg als je deftig thuis wil trainen.
Dan zou ik nog een lange baar en een squatrackje bijkopen.

Maar ts gaat ook naar een gym squaten kan hij daar ook.

Ik squat inderdaad in de gym waar ik 4x per week ga (keep in mind mijn 'homegym' is een bonusje voor in weekends of voor als ik weinig tijd heb, by no means wordt dit mijn dagelijkse gebruik)

Schijven zijn schijven :) ik zou allesinds alleen maar ronde schijven kopen. Geen van die met hoeken. Die zijn minder goed om te deadliften.

Ja sowieso ronden, en kga ook niet voor die barbarians, beetje handiger en beetje mooier wegen niet tegen minder duur op op dit moment voor mij

35 kilo is niet per dumbell. maar totaal dan.
en dan rekenen ze 2 kilo per haltertje.

Terug
Naar boven