Fitness Seller

Is dit genoeg voor mijn eiwitten

rickybalboa

Novice
Waardering
0
Lengte
1m70
Massa
79kg
Vetpercentage
14%
Hallo, na wat gesprekken met de mensen op mijn fitnesscentrum en hier op het forum ben ik nu een paar weekjes bezig met het letten op mijn eten om tot een beter resultaat te komen. Omdat ik het niet breedt heb op het moment en mijn ouders me niet willen sponseren kan ik de whey shakes niet betalen. Dus moet ik mijn eiwitten uit mijn voedsel halen.

Ik heb niet een specifiek voedselprogramma maar dit is wat ik ongeveer per dag eet op het moment (doordeweeks!)

7.30 Ontbijt 2 boterhammen met Runderrookvllees of kipfilet
10.00 2 boterhammen met runderrookvlees of kipfilet
12.00 2 boterhammen met pindakaas
14.00 2 boterhammen met runderrookvlees of kipfilet
+-16.00 2 gekookte eieren met een boterham met pindakaas en een banaantje voor het trainen
+-19.00 avondeten (wat de pot schaft) aardappels,groente & vlees
20.30 1 of 2 boterhammen met kip of pindakaas & 500 gram magere kwark

Soms eet ik als tussendoortje een evergreen koek en voor de rest drink ik water of coca cola light.

Ik ben btw 16 jaar
+- 1,65
+- 65 kg
train 5x per week

Is wat ik eet voldoende aan vetten ? tips ? aanvullingen ? of dingen die ik meer of minder of anders moet doen ?

alvast bedankt

Ik zou om 12.00 of 14.00 brood vervangen door wat anders. Beetje rijst met kip, salade met tonijn of zoiets. Anders is het wel erg eenzijdig.

Vind je ontbijt wat magertjes..

• Topic Starter Topic Starter
Ja dat is het probleem ik kan niet echt rijst en kip ofzo smiddags eten want ik studeer dus ...

Hoeveel kipfilet doe je tussen je boterham ?

Volgens mij zijn het geen 10 gram eiwit wat je er tussen hebt liggen

2 plakkies per boterham
Moet er meer op dan ?

2 plakkies per boterham
Moet er meer op dan ?

Kijk uit met teveel eiwitten. Je kunt ook een plakje nemen.

Maar zonder dollen, 2 plakjes komt overeen met ongeveer 4 gram eiwit. Wil je een goede portie (30 gr) eiwit dan zul je er dus zo'n 8 plakjes op moeten doen, ervan uitgaande dat je 2 boterhammen eet.

Gesneden kipfilet is overigens berekend naar het aantal eiwitten die je ervoor krijgt beduidend duurder dan voordelige whey.

Eet 's morgens havermout en brinta
Neem een bak kwark mee naar school

Zet er eens waarden bij, dat is makkelijker.
Zou er nog noten aan toevoegen en snap niet waarom je allemaal kleine maaltijdjes hebt, vooral overdag.. zou er daar eentje schrappen en dan voor je gaat slapen die extra noten en de helft van je kwark van wat je om 20:30 neemt. Bij maaltijd 2,3 en 4 heb je wel erg weinig eiwit. Ontbijt mag ook wel wat uigebreider zoals sanca zegt, zou ook nog 1-2 stukken fruit hier bij doen.

Je zit nogal laag met je eiwitten. Ik weet niet of je melk lust anders kun je dat ook nog aan je schema toevoegen.

1 Liter melk bevat al snel 35 gram eiwitten. (karnemelk kan ook natuurlijk)

Misschien willen je ouders wel een "treetje" melk sponsoren :D

Je moet een stuk kipfilet bakken in de pan. Een stuk van 300 gram, dat in plakjes snijden, en tussen je boterham leggen.

Platte kaas zoals Sanca kun je ook een keer meenemen

Gwoon doen zoals Sanca zegt!!!

:D

en vreet veel tonijn 23gr eiwit per 100gr en goeie vetten

In de tonijn die ik eet (op waterbasis) zitten anders zo goed als geen vetten..

Heej jongens alvast erg bedankt voor jullie tips, ik zal eens een nieuw schema vragen en de boodschappenlijst van men moeder aanvullen !

Terug
Naar boven