MuscleMeat

Is mijn Trainingsschema ok?

Deville

Novice
Waardering
0
ik ben bijna 15 jaar op 1 maand na weeg 60 kilo en ben 1.80m
ik ben speciaal naar de ziekenhuis gegaan om uitezoeken hoe lang ik werd en dat was dan min. 1.84m op de weegschaal zag ik een vet percentage van 10.7 en een vocht percentage van ergens bij 63 %

mijn doel is er breder uit zien en sterker zijn dan meeste van mijn leeftijd

ik heb eerst geprobeer zelf een trainingsschema voor thuis te maken maar zelf denk ik dat het te intensief is miss voor mijn leeftijd en miss omdat ik in de groei ben

ik heb het niet in de bodybuild taal zoals al die crowls enzo gedaan omdat ik dan het niet snap en ik hoop dat jullie het bij een reactie ook een beetje kunnen uitleggen

maandag: Buik
Sit-ups met knieen gebogen 2 sets van 50 reps
sit-ups met rechte benen 2 sets van 50
twist sit-ups 1 set van 50

Dinsdag: Borst
Push ups :3 sets van 5 reps
Push ups met 2 handen bij elkaar in driehoek: 2 sets van 5

woensdag: Rust

Donderdag: Rug en Schouders
omhoog trekken m.b.v. trainingsapparaat: 5 sets van 30 reps

vrijdag: armen
Biceps:
heet dumbbell crawl volgens mij(3kg) :5 sets van 30
Triceps:
Bench dips: 5 sets van 10 reps

Zaterdag: Benen kuiten
Benen
zon stoel waar je moet zitten en dan met je benen iets omhoog tillen van af verticale stand naar horizontaal : 5 sets van 30 sec vasthouden (krijg hem niet eens helemaal omhoog)

Kuiten:
met 5 kg van staande posietie op je tenen staan: 5 sets van 30

zondag:rust

ik heb geprobeerd een trainingsschema te maken met de middelen die ik heb als je jullie tips hebben of dingen die ik moet veranderen dan hoor ik dan graag

alvast bedankt

Als je deze aantallen haalt zul je de oefeningen moeten verzwaren... al gedacht hoe je dat wil gaan doen ?

Voor groei zit je idealiter onder de 15 reps, dus setjes van 50 zijn leuk voor uithoudingsvermogen maar helpen vrij weinig bij groei (en als je nog meer gaat doen wordt het effect nog minder).

• Topic Starter Topic Starter
hmm oke ik heb eingelijk geen flauw idee hoe ik dat moet gaan verzwaren van die sit ups heb ik eergister wel 150 achter elkaar gedaan maar als dat niet helpt

maar dan bedoel je met 15 reps dat het zo zwaar moet zijn dat je dat dan nog net kan volhouden?

Lees de stickies

;)

Koop je halters aan ;)
Doe elke dag 3 setjes van 20x , doe 2 setjes van 50 set-ups en enkele bench press. Eet elke dag een eitje of een eiwitrijke maaltijd
en het komt wel.

Geduld ..

ik d8 dat je om de ene dag een spiergroep m,oest trainen

Nee hoor, hangt van heel veel dingen af.

Aangezien je jong bent, neem ik aan dat je ouders je liever geen zware krachttraining zien doen, en dat je daarom maar met je eigen lichaamsgewicht in de weer gaat?

Ik kan je dan jump squats aanraden en pullups.
Verder wat haltertjes halen en bench pressen.

Dan moet het helemaal goedkomen. Vergeet niet dat je pas 15 bent, en dus midden in de groei. Dit betekent dat bijna al je energie naar lengte gaat, en dat aankomen erg lastig is!

Pak voldoende slaap, eet veel en train kort maar zwaar.
Met pullups en jump squats moet het zwaar genoeg zijn eerst.

Nadat je 16 bent geworden zou je naar een gym kunnen gaan, waar je zwaarder kunt gaan trainen.

Mochten je ouders niet tegen krachttraining zijn, ga dan lekker naar een gym toe, ipv thuis met je lichaamsgewicht te trainen.

Als je ouders dit niet prettig vinden, raad ik je aan om bijvoorbeeld te gaan rughbyen.
Daar word je behoorlijk breed van.

Succes ermee! Het komt vanzelf, gewoon blijven doen, en blijf het zwaar maken voor jezelf!

dankjewel volgens mij heb ik hier wel wat aan

en heb je miss nog iets voor mijn buikspieren?
en onderarmen miss want heb veel te dunne onderarmen

Tips

Ik zou gewoon een fitness abbo nemen joch ;)
Je kan er elke dag full body doen (licht) en dan kan je later zoals de echte BB'ers tekeer gaan.
Je lichaam is nog in groei dus train niet te zwaar, van eens een zware training ga je heus niet dood , maar 6/7 zware trainingen wel haha :rolleyes:

Doe thuis elke dag 100 crunches en alles volgt wel :D
En je onderarmen doe je best in fitness

Sportieve groeten,
Barga

ik ben bijna 15 jaar op 1 maand na weeg 60 kilo en ben 1.80m
ik ben speciaal naar de ziekenhuis gegaan om uitezoeken hoe lang ik werd en dat was dan min. 1.84m op de weegschaal zag ik een vet percentage van 10.7 en een vocht percentage van ergens bij 63 %

mijn doel is er breder uit zien en sterker zijn dan meeste van mijn leeftijd

ik heb eerst geprobeer zelf een trainingsschema voor thuis te maken maar zelf denk ik dat het te intensief is miss voor mijn leeftijd en miss omdat ik in de groei ben

ik heb het niet in de bodybuild taal zoals al die crowls enzo gedaan omdat ik dan het niet snap en ik hoop dat jullie het bij een reactie ook een beetje kunnen uitleggen

maandag: Buik
Sit-ups met knieen gebogen 2 sets van 50 reps
sit-ups met rechte benen 2 sets van 50
twist sit-ups 1 set van 50

Dinsdag: Borst
Push ups :3 sets van 5 reps
Push ups met 2 handen bij elkaar in driehoek: 2 sets van 5

woensdag: Rust

Donderdag: Rug en Schouders
omhoog trekken m.b.v. trainingsapparaat: 5 sets van 30 reps

vrijdag: armen
Biceps:
heet dumbbell crawl volgens mij(3kg) :5 sets van 30
Triceps:
Bench dips: 5 sets van 10 reps

Zaterdag: Benen kuiten
Benen
zon stoel waar je moet zitten en dan met je benen iets omhoog tillen van af verticale stand naar horizontaal : 5 sets van 30 sec vasthouden (krijg hem niet eens helemaal omhoog)

Kuiten:
met 5 kg van staande posietie op je tenen staan: 5 sets van 30

zondag:rust

ik heb geprobeerd een trainingsschema te maken met de middelen die ik heb als je jullie tips hebben of dingen die ik moet veranderen dan hoor ik dan graag

alvast bedankt

Hoe kom je in godsnaam bij crawl?

Ook kan je misschien beter een paar dagen per week (bijvoorbeeld 4) een stuk meer trainen dan een 'spiergroep' per dag.

1 keer buik is bijvoorbeeld in mijn ogen veel te weinig.

Je kan best zonder apparaten trainen, maar zorg dan dat je ergens kan optrekken en dat je bijvoorbeeld je schooltas vult met flessen water.

Zo kun je pull ups en weighted push ups doen, met alle variaties die er zijn tot en met alles met 1 hand. Hetzelfde geld voor one legged squats.

Wie zegt dat je niet sterk kan worden met bodyweight oefeningen?

---------- Toegevoegd om 14:38 ---------- De post hierboven werd geplaatst om 14:38 ----------

het beste blijft natuurlijk wel: lid worden van een sportschool!

Terug
Naar boven