XXL Nutrition

Islam Q&A

Status
Niet open voor verdere reacties.
2) Regelgeving omtrent aandelen

Er is niets mis met het kopen en verkopen van aandelen. Wel is er een aantal zaken dat je moet vermijden:
- Het kopen en verkopen van aandelen in bedrijven waarvan het verboden is om aandelen in te hebben. Dit kan zijn omdat deze bedrijven dingen verkopen die Haraam zijn of dat deze bijdragen aan het verspreiden van corruptie en bedrog.

Allah zegt dat we geen aandelen mogen kopen van b en f shop.

Zelfs allah is tegen b en f!

• Topic Starter Topic Starter
Een beetje de boefjes van de islam, aangezien vrij denken niet de bedoeling is?

Nee. (alleen extreme suffis zijn boefjes, Moslims moeten balans zien te vinden 50% sufi en 50% fiqh)

Als ik heel eerlijk moet zijn.

Westerse mensen die proberen vrij te denken maar zij weten niet hoe dat moet.

They try but fail most of the time.

Het is niet echt vrij denken. Maar meer gevoelsmatig denken.

Is niet uit te leggen, kwestie van aanvoelen etc.

please lawd strike him with lightning.

Maar als je in harmony leeft met het universum is het toch goed?
Of moet je dan branden in vuur 70x heter dan het heetste vuur op aarde, omdat je de koran niet hebt gelezen en niet op je knieën bent gegaan voor Allah.

allah is mijn minst favoriete sprookjesfiguur voor eeuwig

Maar als je in harmony leeft met het universum is het toch goed?
Of moet je dan branden in vuur 70x heter dan het heetste vuur op aarde, omdat je de koran niet hebt gelezen en niet op je knieën bent gegaan voor Allah.

Lees me eerdere berichten met betrekking tot hemel en hel svp.

Er is maar een waarheid.

Absolute waarheid bestaat.

Begrijp je wat ik bedoel?

Fijn, ik kijk uit naar je onderbouwde uiteengezette feiten :)

Kijk, het enige wat wij willen is bewijs van God en de perfectie van de Koran op de manier zoals ik in mijn vorige zin zei. Alleen op rationele wijze kan je me overtuigen. Geen drogredenen dus.

Slaapwel, ik lees je reactie morgen wel.

Ik verwacht morgen wel een antwoord.

Zolang je je kinderen vrij een keuze laat maken en hen de mogelijkheid tot onderzoek en rationaliteit geeft, kan ik nog best met het feit leven dat je zelf logica verloochend hebt.

Slaapwel, steen

westerse mensen en vrij denken.

dit bedoel ik.

Maybe you will in time.

(is eigenlijk wet wat diep voor beginners maarjah, jullie weigeren de stap voor stap naar de top. Veel ongeduld bij westerse denkers, daar liggen de zwaktes.)

---------- Toegevoegd om 01:08 ---------- De post hierboven werd geplaatst om 01:06 ----------

Ik verwacht morgen wel een antwoord.

Zolang je je kinderen vrij een keuze laat maken en hen de mogelijkheid tot onderzoek en rationaliteit geeft, kan ik nog best met het feit leven dat je zelf logica verloochend hebt.

Slaapwel, steen

Ik mag mijn kinderen forceren. Zijn zijn immers moslim. (Iedereen die geboren is is moslim, pas later als hij een conscience heeft kan hij ingedeeld worden.).

Moslims mogen alleen moslims forceren.

Hoe oud was aisha toen mo haar poesje vingerde?

westerse mensen en vrij denken.

dit bedoel ik.

Maybe you will in time.

(is eigenlijk wet wat diep voor beginners maarjah, jullie weigeren de stap voor stap naar de top. Veel ongeduld bij westerse denkers, daar liggen de zwaktes.)

Dus als westers persoon mag ik niet vrijdenken maar moet ik me overleveren aan de Koran.
What about, stammen die afgelegen liggen in oerwouden, die mogen wel vrijdenken?

Dus als westers persoon mag ik niet vrijdenken maar moet ik me overleveren aan de Koran.
What about, stammen die afgelegen liggen in oerwouden, die mogen wel vrijdenken?

Je mag het wel maar je kan het niet.

Komt waarschijnlijk door factoren zoals je opvoeding en omgevingsfactoren die jouw manier van denken hebben beinvloedt.

Kost meestal wat meer tijd bij westerlingen.

Maybe in time you will see the light.

Ik dacht dat dit de islam q en a was. Stel ik vragen ivm islam maar er komt geen antwoord. Hoe kan ik nu moslim worden?? Nu ga ik zeker branden in hel omdat OP, zogezegde dienaar van allah, mij in de steek laat. Ik hoop dat je savonds op je beide oren kunt slapen OP.

Ik leef niet in duisternis dus ben ook niet zozeer op zoek naar het licht.
Overigens niks mis met de ''duistere'' kant van de wereld, it's all part of the game. :D

Als je het duisternis willens en wetens accepteerd is het een slechte zaak.

OP hield zn zogenaamde goedaardige moslim act zon 140 posts vol voordat hij toch maar rare generaliserende uitspraken over 'het westen' ging doen

langer dan de meeste r**ards op, chapeau

---------- Toegevoegd om 02:38 ---------- De post hierboven werd geplaatst om 02:25 ----------

[Afbeelding niet meer beschikbaar]

---------- Toegevoegd om 02:39 ---------- De post hierboven werd geplaatst om 02:38 ----------

[Afbeelding niet meer beschikbaar]

Ik denk dat er een hoop mensen zijn die op zoek zijn naar een houvast, iets om mee bezig te zijn in het leven dat hen een goed/warm gevoel geeft. Vaak zie je dat bekeerlingen een beetje labiel zijn, of niets om handen hebben. Religie is voor die mensen gewoon een uitweg. Ze zijn echt niet bezig met rationaliteit of het achterhalen van de waarheid. Gewoon een kort gesprek met zo iemand maakt dat al snel duidelijk.
Ben jij eigenlijk ooit religieus geweest in je jonge jaren?

En die waarheid is dus de koran. Voor de interpretatie ben je echter afhankelijk van mensen (die zoals je zei imperfect zijn).
'Ja maar de meeste moslimgeleerden zijn het erover eens, dus...' De meeste geleerden waren het er vroeger ook over eens dat de aarde plat is.

Waarom zou jouw waarheid (en die van je geleerden) of interpretatie de juiste zijn?

religie is zowat de eerste sport op de ladder naar waarheid....:rolleyes:

Hij raakt niet eens zijn eigen "voorstelling" voorbij (cfr Kant...)

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Naar boven