Fitness Seller

Islam Q&A

Status
Niet open voor verdere reacties.
De koran staat vol met wetenschappelijke feiten waar wetenschappers pas vrij recentelijk achter zijn gekomen. Zoals ik al in een eerdere reactie heb laten zien over astronomie.

De Koran doet de problemen in quantum mechanica zeker ook zo even uit de doeken?

je moet die wetenschappelijk feiten met een korreltje interpertatie nemen.

volgens TheDeen was '' the sun and the moon have thier on cycle, they cannot pass eaother, the night will not become the day''

het bewijs dat de koran wist dat de zon in een baan door de melkweg gaat.

theDeen,
De Koran is een boek geschreven door mensen die wilden leiden over een volk, over natie en over de wereld. Net zoals elke andere godsdienst met leiders en instituties.
De Koran kon geschreven worden na vele oorlogen tussen de andere godsdiensten en vele geschillen, maar is nog steeds een manier om mensen te onderdrukken en aan de leiband te hangen. En wat is de beste manier om iemand te laten gehoorzamen: Ervoor zorgen dat ze het zichzelf opleggen, dat ze voor zichzelf een mentale en spirituele ketting rond zich binden en zich volledig laten leiden.
Dit is wat een godsdienst met de mens doet. Het is moeilijk om deze ketting te breken, van alle godsdiensten heeft de Islam namelijk de beste staallegering kunnen maken, maar het is perfect mogelijk zoals vele moslims al hebben bewezen.

---------- Toegevoegd om 22:18 ---------- De post hierboven werd geplaatst om 22:10 ----------

Bekijk eens "The Believer" en "Agora".
De eerste heeft me laten beginnen met het boek van elke godsdienst te lezen en deze proberen te begrijpen. Agora kan je perfect vergelijken met de Islam vandaag.

...

Er beginnen godzijdank steeds meer mensen de waarheid van islam in te zien. ...

Ik denk dat er een hoop mensen zijn die op zoek zijn naar een houvast, iets om mee bezig te zijn in het leven dat hen een goed/warm gevoel geeft. Vaak zie je dat bekeerlingen een beetje labiel zijn, of niets om handen hebben. Religie is voor die mensen gewoon een uitweg. Ze zijn echt niet bezig met rationaliteit of het achterhalen van de waarheid. Gewoon een kort gesprek met zo iemand maakt dat al snel duidelijk.

je moet die wetenschappelijk feiten met een korreltje interpertatie nemen. volgens TheDeen was '' the sun and the moon have thier on cycle, they cannot pass eaother, the night will not become the day'' het bewijs dat de koran wist dat de zon in een baan door de melkweg gaat.
Iedereen kan eens een foutje schrijven hé, maar als je teksten absurt worden door de schrijffouten kan je niet serieus worden genomen...

“Ayesha, I have heard this about you. If you are innocent, I expect that Allah will declare your innocence. But if you have committed the sin, you should offer repentance, and ask for Allah’s forgiveness; when a servant (of Allah) confesses his guilt and repents, Allah forgives him."

Waarom mag de overspelerige h**r aisha vergeven worden, maar worden huidige overspelerige h**ren gestenigd?

q'ran kowed 3:223

omdat aisha een habibi is.

Iedereen kan eens een foutje schrijven hé, maar als je teksten absurt worden door de schrijffouten kan je niet serieus worden genomen...

ja mijn spelling controller staat op engels en ik ben nogal dyslectisch.

je moet die wetenschappelijke feiten met een korreltje interpretatie nemen. volgens TheDeen was '' the sun and the moon have their own cycle, they cannot pass each other, the night will not become the day'' het bewijs dat de koran wist dat de zon in een baan door de melkweg gaat.

beter?

je kan mij niet vertellen dat je de eerste versie niet snapte, maar there you go. (inb4 je interpunctie is fout )

Laatst bewerkt:
  • Topic Starter Topic Starter
Je reageert voor het eerst naar mij door niet op een inhoudelijke manier te reageren maar direct met de volgende beschuldiging
Ik zie jullie continu dingen zeggen zonder enige fundament uit de islam.

Los van dat dit een misplaatste ontwijkende discussietechniek is, slaat dit antwoord nergens op.

Mijn reactie (islam is vrede gebaseert op en alleen onder het juk van de islam!) ontkennen duidt duidelijk, ik zeg het nogmaals, op je naiviteit en onwetendheid van koran en de islam of je bent wetend en je pleegt taqiyya!

Ben je onwetend dan heeft kennis uitwisselen misschien nog zin.
Ben je wetend en pleeg je taqiyya dan heeft discusseren geen enkele zin met je. Heb ik dan ook geen interesse in.

Toch nog even dit: Je zegt: Er is geen dwang in islam.
Weet je serieus in te gaan op wat de koran en de islam zeggen over afvalligen?
En als alle gelovigen die wel uitgaan van dwang in de islam geen islamiet zijn dan zijn er maar verrekte weinig echte islamieten op de wereld en is de islam dus de snelst krimpende godsdienst. Of kan je dit onderbouwen als je dit anders ziet?

Op je volgende antwoord:
"Wat betreft taqiyya. kan je alleen doen om je eigen leven te beschermen of het leven van anderen te beschermen. Het is ten strengste verboden om te liegen over de islam."
blijft mijn reactie: of je bent naief en onwetend of je pleegt taqiyya!

Verder ben ik nog nooit tijdens mijn aardse leventje vergeleken met Geert Wilders. Erg kinderachtig en doorzichtig om op deze manier een gefundeerd antwoord te ontwijken en proberen van onderwerp te veranderen.:headbang:

Ik ben het trouwens niet eens met Virusje die liever met jou discusseert dan met Black Cobra.
Black Cobra is bij nader inzien absoluut een interessanter gesprekspartner omdat hij van alles inbracht.

Zo was ik bijzonder gecharmeerd van zijn bijdrage over dat Allah's met de gulden snede had bepaald dat op het Arabisch schiereiland op het kruispunt van de gulden snede, het heiligdom lag.
In gesprek daarover met een hierover deskundige vriendin heeft zij mij laten ontdekken hoe ik eea. moest interpreteren want de gulden snede was namelijk een nogal vrouwelijke aangelegenheid.
Op een bedevaartstocht van een hele avond en nacht naar de gulden snede op haar Arabisch schiereiland heeft zij laten ontdekken dat op het kruispunt van de gulden snede daar het heiligdom lag waar veel, heel veel rondjes om moeten worden gedraaid voordat het heiligdom opent en naar binnen mag worden gegaan om het paradijs te ervaren.
En dat heb ik aan Black Cobra te danken :)
Het nep islamitisch geneuzel in dit topic daarintegen levert geen enkele positieve bijdrage in welke vorm dan ook.

Eerst wil ik dit zeggen:

Gast je huilt.

Man up en accepteer dat je in dit leven niet altijd gelijk kan hebben.

Ten tweede:

Ik heb dingen gezegd zoals ik die heb gezegd, omdat ik zeker weet dat wat jij zegt niet klopt.
(Misschien dat je misinformed bent, zo ja dan bied ik mijn excuses m.b.t. de Wilders opmerking)

Ik blijf bij mijn opmerkingen. Denk je nou echt dat ik hier alles uit mijn duim loop te zuigen?

Echt man... hoe naïef kan je zijn...

Bewijs maar dat wat ik zeg leugens zijn en ik aan taqqiya doe. Zou toch heel makkelijk moeten?

Aanvullend op mijn eerdere reactie wil ik nog even het volgende kwijt:

islam spreekt negatief over afvalligen, daar geef ik je gelijk in (ik vind dit normaal, welk religie doet dit niet)
Maar je moet eerst wel WETEN wat onder een afvalligen verstaan wordt. En niet net als GEERT WILDERS dingen zelf ingaan vullen en verdraaien (Ik doe aan taqiya? :p het ziet er eerder naar uit dat jij aan taqiya doet). Stel je vragen aan de Imam of een moslim die er wat vanaf weet.

Ik zeg het nogmaals Taqiya mag je alleen gebruiken uit directe noodzaak om jouw leven of het leven van anderen te beschermen.

Wij mogen nooit maar dan ook nooit liegen over ons Godsdienst.

Verder wil ik ook nog even kwijt dat moslims alleen andere moslims mogen forceren om de islam te volgen, we mogen elkaar alleen dwingen.

Anders gelovige moeten wij met rust laten. Het bestaan van de Christelijke kerk en de yezidi gemeenschap in het midden-oosten is daarvan bewijs.

Hoe verklaar jij dit dan ??

Please enlighten me...

Ikzelf heb het "onderzoek" waar jullie om vragen gelezen. En ben als gevolg van dat "onderzoek" een overtuigd moslim geworden (100%). Weet wel dat dit proces bij mij een tijdje heeft geduurd.

Ik kan jullie niet uit losse pols alles gelijk geven. Is ook niet de juiste manier, zoals ik al de hele tijd zeg door de bomen zul je het bos niet meer zien. Je zult geleidelijke stappen moeten nemen. (begin maar met het filmpje dat ik poste in een eerdere reactie op dit bericht).

Je wilt dus een voorbeeld vanuit de Koran waaruit blijkt dat God bestaat?

Simpel antwoord: de Koran

De koran staat vol met wetenschappelijke feiten waar wetenschappers pas vrij recentelijk achter zijn gekomen. Zoals ik al in een eerdere reactie heb laten zien over astronomie.

Hier een filmpje die dieper ingaat op dit wonder.

http://www.youtube.com/watch?v=SST4-_hlnIc (dit filmpje gaat over oncorumpeerbaarheid van de Koran, wat op zichzelf ook een wonder is)

http://www.youtube.com/watch?v=HMSlY7b4yFM (be sure to check all parts)

Hoe verklaar jij dit.

Het kan niet anders dan dat dit boek van god komt.

Daarvoor moet god wel bestaan.

Die filmpjes zijn beweringen, het enige "bewijs" is weer de cirkelredenering van "God is waarheid en waarheid is God". Dat is niet rationeel, dus fout.

https://www.youtube.com/watch?v=jEYwwb33g3s

Kijk deze discussie even, vanaf de 10 minuten word het interessant.

Wetenschap toewijden aan een God ipv wetenschappelijk onderzoek is irrationeel en daarom ook gewoon niet waar :o

---------- Toegevoegd om 00:39 ---------- De post hierboven werd geplaatst om 00:32 ----------

Trouwens; met al dat vrede gedoe ben ik het eens. Mits kritisch gelezen zijn godsdienstige boeken erg leerzaam over hoe een mens zich zou moeten gedragen. Dat daar een sprookje bij verzonnen moet worden omdat men de behoefte heeft dingen die ze niet weten te verdoezelen met Goden, is slechts nodig om de denkwijze op te starten. Daarna is het gewoon een machtsspel om het volk dom te houden.

Dat je zelf zei dat vrij en rationeel nadenken gevaarlijk is, zegt daar al genoeg over.

Je kan niet ontkennen dat vrij en rationeel denken van ONGELOOFLIJK groot belang is geweest voor de hele mensheid, want als je kijkt naar o.a. de Griekse filosofen/humanisme/de verlichting dan weet je wat voor impact dat gehad heeft en in welke richting.

Onderstaande link licht het uitgebreid toe:

[Link niet meer beschikbaar]

Moet er wel bij zeggen dat evolutie zoals moslims geloven wat verschilt.

Moslims geloven dat dieren niet uit zichzelf kunnen evolueren. God is diegene die ons laat evolueren.

En ikzelf geloof niet dat evolutie van toepassing is geweest op de mens. Ik geloof erin dat de creatie van de mens een wonder is. (Enige intelligente wezen op de wereld.)

Er is wel een kleine minderheid die gelooft dat wij mensen ook geëvolueerde wezens zijn).

---------- Toegevoegd om 22:44 ---------- De post hierboven werd geplaatst om 22:43 ----------

Keeping it a mystery.

In time i will share the message with you

Laten we dan de hele wetenschap maar meteen overboord gooien en allemaal bidden, God doet blijkbaar alles :(

En ikzelf geloof niet dat evolutie van toepassing is geweest op de mens. Ik geloof erin dat de creatie van de mens een wonder is. (Enige intelligente wezen op de wereld.)

.
ik vind dat we ons hier weer teveel credit geven, waarom zijn wij de enige echte intelligente wezens op aarde?

we zijn echt maar een fractie intelligenter dan sommige dieren.

nou dat jij bent gemaakt is heus geen wonder.

flikkertje.

ik hoopte eigenlijk op beastiality met die domeinnaam

uh ik bedoel ik verwachtte NIET HOOPTE

De Koran doet de problemen in quantum mechanica zeker ook zo even uit de doeken?

Maybe

lol

Heb er nog niet naar gekeken. Er zijn wel mensen die hiernaar hebben gekeken.

Maybe worth a look:

https://www.youtube.com/watch?v=43s2L85tjcA

https://www.youtube.com/watch?v=s1FngSoDLGY

---------- Toegevoegd om 23:00 ---------- De post hierboven werd geplaatst om 22:51 ----------

Die filmpjes zijn beweringen, het enige "bewijs" is weer de cirkelredenering van "God is waarheid en waarheid is God". Dat is niet rationeel, dus fout.

http://www.youtube.com/watch?v=jEYwwb33g3s

Kijk deze discussie even, vanaf de 10 minuten word het interessant.

Wetenschap toewijden aan een God ipv wetenschappelijk onderzoek is irrationeel en daarom ook gewoon niet waar :o

---------- Toegevoegd om 00:39 ---------- De post hierboven werd geplaatst om 00:32 ----------

Trouwens; met al dat vrede gedoe ben ik het eens. Mits kritisch gelezen zijn godsdienstige boeken erg leerzaam over hoe een mens zich zou moeten gedragen. Dat daar een sprookje bij verzonnen moet worden omdat men de behoefte heeft dingen die ze niet weten te verdoezelen met Goden, is slechts nodig om de denkwijze op te starten. Daarna is het gewoon een machtsspel om het volk dom te houden.

Dat je zelf zei dat vrij en rationeel nadenken gevaarlijk is, zegt daar al genoeg over.

Je kan niet ontkennen dat vrij en rationeel denken van ONGELOOFLIJK groot belang is geweest voor de hele mensheid, want als je kijkt naar o.a. de Griekse filosofen/humanisme/de verlichting dan weet je wat voor impact dat gehad heeft en in welke richting.

Sorry hoor maar ik weet niet waar jij een cirkelredenering ziet.

Verklaar jij maar aan mij hoe deze wonderen (door mensen) geschreven konden worden. En hoe de Koran ongecorumpeerd is. Terwijl de bijbel en andere boeken dit wel zijn. Er bestaat maar een versie van de Koran in de 1000 + jaar dat Islam er is.

Volgens mij moet jij je eens verdiepen in wat (voor gevaarlijk dingen) die Griekse filosofen zeggen over bijvoorbeeld vrouwen. En wat voor ONGELOOFLIJKE groot belang dat is geweest voor vrouwen in Europa.

Je moet echt weten waar je over praat.

---------- Toegevoegd om 23:03 ---------- De post hierboven werd geplaatst om 23:00 ----------

Laten we dan de hele wetenschap maar meteen overboord gooien en allemaal bidden, God doet blijkbaar alles :(

Als moslim wordt ik door de Islam aangespoord om continu kennis op te doen. En wetenschap te verbeteren.

Islam is dus pro wetenschap.

We moeten alleen het bestaan van GOD niet ontkennen.

http://www.islamweb.net/emainpage/articles/137288/knowledge-in-islam-and-how-to-seek-it

Mijn terughoudenheid op het gebied van wetenschap is iets dat ik persoonlijks heb en ik vind dat wij dat allemaal moeten zijn. Science veranderd namelijk continu.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Naar boven