XXL Nutrition

Islam Q&A

Status
Niet open voor verdere reacties.
  • Topic Starter Topic Starter
slecht geïnformeerde politici en een agenda tegen cannabis.
beetje het zelfde verhaal als waarom AAS illegaal zijn.

zolang alcohol en tabak legaal zijn heeft geen enkel argument tegen canabis een voet om op te staan.

AAS is volgens mij niet illegaal als geneesmiddelen.

Is alleen illegaal als je het gebruikt om cosmetische redenen (meer spieren) terwijl je al gezond bent. En ik begrijp best waarom. Its just too risky for the average joe. Gyno, ballenverkleining, etc.

Stuur me maar een PM als je zin hebt. Heb er nog nooit van gehoord ?papierindustrie?

Nee dat heb ik niet gezegd. Het is meestal wel zo. De wetten zijn meestal in lijn met de sharia (islamitisch wetgeving).

Daardoor is het vroeger illegaal gemaakt, tegenwoordig heeft het andere redenen, zoals Basmca al aangaf.

Bedankt voor je antwoord en wil even melden, respect hoe je hier in discussie gaat, op een nette normale manier, hopelijk wordt er niet te veel getrolled.

Bij nader inzien had ik me vraag anders moeten stellen.
Waarom heeft Allah deze besnijdenis niet uitgevoerd? Zijn creatie zou immers perfect zijn?

a) Een test van Allah
b) Allah is imperfect, (geboorte zonder voorhuid zou voor complicaties zorgen, dus wij moeten de fout herstellen)
c) Allah bestaat niet
d) Anders namelijk...

Overduidelijk een test van Allah. Of we als mens het zouden aandurven een stukje van onze penis te verwijderen. In dit geval een stukje van de penis van je kind natuurlijk om het wat extremer te maken.

Als je dit aandurft ben je het waard om de hemel te betreden. Extra punten als je het op latere leeftijd laat doen. En extra maagden als je het zelf doet.

Hoeveel extra maagden krijg ik dan nu wel niet als ik mijn voorhuid verwijder?

Laatst bewerkt:
AAS is volgens mij niet illegaal als geneesmiddelen.

Is alleen illegaal als je het gebruikt om cosmetische redenen (meer spieren) terwijl je al gezond bent. En ik begrijp best waarom. Its just too risky for the average joe. Gyno, ballenverkleining, etc.

nee, maar cannabis is ook niet illegaal als geneesmiddel.

het probleem is dus, AAS voor niet medische doeleinden is illegaal, maar is minder slecht voor het lichaam dan b.v.b regelmatig alcohol gebruik of roken.

Bedankt voor je antwoord en wil even melden, respect hoe je hier in discussie gaat, op een nette normale manier, hopelijk wordt er niet te veel getrolled.

Bij nader inzien had ik me vraag anders moeten stellen.
Waarom heeft Allah deze besnijdenis niet uitgevoerd? Zijn creatie zou immers perfect zijn?

a) Een test van Allah
b) Allah is imperfect, (geboorte zonder voorhuid zou voor complicaties zorgen, dus wij moeten de fout herstellen)
c) Allah bestaat niet
d) Anders namelijk...

Zijn creatie is perfect in imperfectie.

Imperfectie is hetgeen dat ons mens maakt.

Wij stelen, doden, moeten onszelf scheren en besnijden bijv. En nu vraag je waarom? Omdat ik als moslim geloof dat wij hier op deze wereld zijn om een reden een doel. Het leven is een test. Je slaagt voor die test door als een goed mens te leven en de waarheid zo volledig mogelijk te volgen. Besnijdenis valt ook hieronder, net als elkaar respectvol behandelen, jezelf verzorgen en armen geld geven. (Van nature doen wij sommige van deze dingen niet.)

Eenmaal geslaagd zal je ware perfectie vinden in de hemel. Alleen in de hemel is er volledige perfectie iedereen kan krijgen wat hij wil.

Als we allemaal perfect waren was er geen point in this life.

Perfectie heeft op zichzelf uiterraad wel een doel (namelijk genieten) maar daar hebben wij moslims de hemel voor.

Haha, dat wordt genieten als je je hele leven jezelf beperkt en als je sterft blijkt dat religie een en al bullshit is.

Overduidelijk een test van Allah. Of we als mens het zouden aandurven een stukje van onze penis te verwijderen. In dit geval een stukje van de penis van je kind natuurlijk om het wat extremer te maken.

Als je dit aandurft ben je het waard om de hemel te betreden. Extra punten als je het op latere leeftijd laat doen. En extra maagden als je het zelf doet.

Hoeveel extra maagden krijg ik dan nu wel niet als ik mijn voorhuid verwijder?

Jezelf besnijden valt onder hygiene. Een moslim moet zichzelf goed verzorgen. Je moet je best doen om zo gezond mogelijk te leven.

Haha, dat wordt genieten als je je hele leven jezelf beperkt en als je sterft blijkt dat religie een en al bullshit is.

I am really happy as I am.

Trust me.

Het gevoel dat islam mij geeft. Het innerlijk gevoel van vrede en rust kan ik niet in woorden uitdrukken.

En het is niet alsof ik alles beperk en mijn hele leven heb wegegooid lol

Zijn creatie is perfect in imperfectie.

Imperfectie is hetgeen dat ons mens maakt.

Wij stelen, doden, moeten onszelf scheren en besnijden bijv. En nu vraag je waarom? Omdat ik als moslim geloof dat wij hier op deze wereld zijn om een reden een doel. Het leven is een test. Je slaagt voor die test door als een goed mens te leven en de waarheid zo volledig mogelijk te volgen. Besnijdenis valt ook hieronder, net als elkaar respectvol behandelen, jezelf verzorgen en armen geld geven. (Van nature doen wij sommige van deze dingen niet.)

Eenmaal geslaagd zal je ware perfectie vinden in de hemel. Alleen in de hemel is er volledige perfectie iedereen kan krijgen wat hij wil.

Als we allemaal perfect waren was er geen point in this life.

Perfectie heeft op zichzelf uiterraad wel een doel (namelijk genieten) maar daar hebben wij moslims de hemel voor.

Oke goed antwoord.

Kan je meer vertellen over de hemel en dat je alles kan krijgen wat je wilt.
Blijf je voor oneindig in de hemel wanneer je deze hebt bereikt of krijg je/kan je de keuze maken om weer als simpele sterveling de aarde te bewandelen?

Welk bewijs heb jij dat Allah en Mohammed bestaan?

Het bestaan van profeet Mohamed (v.z.m.h.) is een historische feit. Just ask your history teacher about him.

Het bewijs voor god.

Korte antwoord: Alle oorzaken worden veroorzaakt door iets. En van daaruit naar de bron gaande kom je terecht bij de maker ofwel God.

Het is vanzelfsprekend dat een huis of telefoon is gebouwd. That same view heb ik met de wereld. Ik vind het vanzelfsprekend dat het is gemaakt. Alles is in balans er bestaat geen chaos. Alles en iedereen heeft een rol/doel in dit leven. (water, stenen, land, lucht, berg, grond, dieren, mensen, huizen, wereld, zon, planeten, etc.)

Bijv. Wetenschap heeft bevestigd dat het heelal een punt van bestaan heeft gehad. De big bang heeft geleid tot het bestaan van het heelal.

Atheisten zeggen dat de big bang is ontstaan uit het niets met niets.

Moslims zeggen dat de big bang is ontstaan uit het niets met niets door God.

Het irrationeel om te zeggen dat iets uit zichzelf met niets en uit het niets kan ontstaan.

Ik kan en zal dat nooit kunnen begrijpen en zal daarom altijd geloven in een maker.

Wat ik hierboven geef is slecht een short to the point samenvatting er zijn sprekers op youtube die het veel beter en mooier kunnen uitleggen.

Interessant debat tussen islam en atheisme (echte aanrader)

https://www.youtube.com/watch?v=YI9owlpOQl0

Het bestaan van profeet Mohamed (v.z.m.h.) is een historische feit. Just ask your history teacher about him.

Het bewijs voor god.

Korte antwoord: Alle oorzaken worden veroorzaakt door iets. En van daaruit naar de bron gaande kom je terecht bij de maker ofwel God.

Het is vanzelfsprekend dat een huis of telefoon is gebouwd. That same view heb ik met de wereld. Ik vind het vanzelfsprekend dat het is gemaakt. Alles is in balans er bestaat geen chaos. Alles en iedereen heeft een rol/doel in dit leven. (water, stenen, land, lucht, berg, grond, dieren, mensen, huizen, wereld, zon, planeten, etc.)

Bijv. Wetenschap heeft bevestigd dat het heelal een punt van bestaan heeft gehad. De big bang heeft geleid tot het bestaan van het heelal.

Atheisten zeggen dat de big bang is ontstaan uit het niets met niets.

Moslims zeggen dat de big bang is ontstaan uit het niets met niets door God.

Het irrationeel om te zeggen dat iets uit zichzelf met niets en uit het niets kan ontstaan.

Ik kan en zal dat nooit kunnen begrijpen en zal daarom altijd geloven in een maker.

Wat ik hierboven geef is slecht een short to the point samenvatting er zijn sprekers op youtube die het veel beter en mooier kunnen uitleggen.

Interessant debat tussen islam en atheisme (echte aanrader)

http://www.youtube.com/watch?v=YI9owlpOQl0

hier kom je alleen meteen in het gigantische gat van deze logica, waar komt god dan vandaan?

Oke goed antwoord.

Kan je meer vertellen over de hemel en dat je alles kan krijgen wat je wilt.
Blijf je voor oneindig in de hemel wanneer je deze hebt bereikt of krijg je/kan je de keuze maken om weer als simpele sterveling de aarde te bewandelen?

Iedereen kan letterlijk alles krijgen wat hij/zij wilt. Alles is wel perfect dus je kan niet doodgaan (is dus oneindig genieten) en of je zal niks of niemand missen zo perfect is het.

Ik denk niet dat een mens nog aan aarde zal kunnen denken als hij in de hemel is en perfectie heeft omarmd. Perfectie zal je moeilijk kunnen missen. (Waarom zou jij weer blind willen worden?)

Going to bed. Hoop dat ik meer vragen morgen zal kunnen beantwoorden.

Een huis of telefoon is idd gebouwd, maar een boom of plant groeit, dat is een hele andere kijk erop.
Alles groeit in harmony en is niet gebouwd, althans dat is mijn mening.

---------- Toegevoegd om 02:54 ---------- De post hierboven werd geplaatst om 02:51 ----------

Iedereen kan letterlijk alles krijgen wat hij/zij wilt. Alles is wel perfect dus je kan niet doodgaan (is dus oneindig genieten) en of je zal niks of niemand missen zo perfect is het.

Ik denk niet dat een mens nog aan aarde zal kunnen denken als hij in de hemel is en perfectie heeft omarmd. Perfectie zal je moeilijk kunnen missen. (Waarom zou jij weer blind willen worden?)

Going to bed. Hoop dat ik meer vragen morgen zal kunnen beantwoorden.

Als perfectie gaat vervelen, wil je imperfectie.
Je kan niet oneindig genieten, omdat je op een gegeven moment al het mogelijke al hebt gedaan en je je simpelweg gaat vervelen?

hier kom je alleen meteen in het gigantische gat van deze logica, waar komt god dan vandaan?

God kent geen begin of einde hij is er en was er en zal er altijd zijn.

PS Volgens de islam is god niet te vergelijken met iets. Niks is of lijkt op hem in dit leven en je kan niks bedenken wat op hem lijkt. Het is onmogelijk voor iemand om te kunnen begrijpen of bevatten wat god is en hoe hij is.

God is dus geen man maar een onuitdrukelijk, onbegrijpelijke krachtvorm (<-- zelfs hiermee kan ik hem niet uitdrukken).

Hou het op de grootse (Allah Akbar). God is groter dan alles en iedereen.

---------- Toegevoegd om 02:08 ---------- De post hierboven werd geplaatst om 01:56 ----------

Een huis of telefoon is idd gebouwd, maar een boom of plant groeit, dat is een hele andere kijk erop.
Alles groeit in harmony en is niet gebouwd, althans dat is mijn mening.

---------- Toegevoegd om 02:54 ---------- De post hierboven werd geplaatst om 02:51 ----------

Als perfectie gaat vervelen, wil je imperfectie.
Je kan niet oneindig genieten, omdat je op een gegeven moment al het mogelijke al hebt gedaan en je je simpelweg gaat vervelen?

Eerste punt moet ik toegeven dat ik niet echt sterk ben ken alleen de basis. Voor diepere vragen (die ik zelf ook had) verwijs ik je door naar youtube zie eerder reactie.

Ik geef je helemaal gelijk! Als (imperfect) mens op deze (imperfecte) wereld kan je niet oneindig genieten.

Nu kom je bij het volgende deel:

De reden die jij aanhaalt is het wereldse perfectie. Ikzelf geloof daar als moslim ook niet in.

Perfectie in letterlijke zin bestaat niet in dit leven. Alleen in de hemel bestaat perfectie en zullen wij ook in geestelijke zin perfect zijn. Daarom zei ik ook ik weet niet of je nog aan dit wereld zal denken. Ons manier van denken zal veranderen alles maar dan ook alles zal perfect zijn. Je zal geen jaloezie, honger, verveling hebben.

Alles in dit leven (het materiële aspect) is leeg en tijdelijk zelfs ons gevoel zoals jij zegt. Dat is een reminder voor je dat je nooit echt gelukkig kan zijn. En om diezelfde reden hebben wij ook het aangeboren gevoel om te geloven (het spirituele aspect). Je lichaam weet dat dit leven fake is en wilt geloven. Alleen door te geloven zal je echt tot innerlijk rust vrede kunnen komen. Geld en spierballen doen niet veel en is tijdelijk.

God kent geen begin of einde hij is er en was er en zal er altijd zijn.

PS Volgens de islam is god niet te vergelijken met iets. Niks is of lijkt op hem in dit leven en je kan niks bedenken wat op hem lijkt. Het is onmogelijk voor iemand om te kunnen begrijpen of bevatten wat god is en hoe hij is.

God is dus geen man maar een onuitdrukelijk, onbegrijpelijke krachtvorm (<-- zelfs hiermee kan ik hem niet uitdrukken).

Hou het op de grootse (Allah Akbar). God is groter dan alles en iedereen.

tja zo'n antwoord zou voor mij dus niet genoeg zijn.
hoe geloof jij dan dat god het antwoord is als een mens niet kan bedenken or bevatten wat god is?

waarom zou een almachtige god ons niet laten begrijpen of bevatten wat het is?

Alles in dit leven (het materiële aspect) is leeg en tijdelijk zelfs ons gevoel zoals jij zegt. Dat is een reminder voor je dat je nooit echt gelukkig kan zijn. En om diezelfde reden hebben wij ook het aangeboren gevoel om te geloven (het spirituele aspect). Je lichaam weet dat dit leven fake is en wilt geloven. Alleen door te geloven zal je echt tot innerlijk rust vrede kunnen komen. Geld en spierballen doen niet veel en is tijdelijk.

Ben het hier wel gedeeltelijk mee eens, ik denk dat de mens in essentie een spiritueel wezen is.

Alcohol is verboden zonder enige twijfel. Tabak is ook verboden zonder enige twijfel.

Allaah heeft een aantal van Zijn Namen en Eigenschappen aan ons geopenbaard in de Qor-aan en authentieke Sunnah, zo krijgen we een beeld van hoe Hij is maar hoe Hij eruit ziet? Dat is iets die wij met ons verstand niet kunnen inbeelden.

Allaah zegt in Soerah al Ichlaas:

"Zeg: Hij is Allaah, de Enige
Allaah is de enige van wie al het geschapene afhankelijk is (zelf is Hij onafhankelijk)
Hij verwekte niet noch is Hij verwekt
En niet en niemand is met Hem in enig opzicht te vergelijken.

Allaah staat boven Zijn schepping en Hij heeft geen begin noch einde. Ik vind het uiterst vreemd dat Zijn bestaan wordt ontkent door sommige mensen.. Hoe komt dit vraag ik me af?

Laatst bewerkt:
tja zo'n antwoord zou voor mij dus niet genoeg zijn.
hoe geloof jij dan dat god het antwoord is als een mens niet kan bedenken or bevatten wat god is?

waarom zou een almachtige god ons niet laten begrijpen of bevatten wat het is?

Ik vind het niet nodig om god te kunnen zien. (in de hemel zal ik hem wel kunnen zien als ik dat wil). Het is niet nodig om god te zien om in hem te geloven.

Geloof jij in je over over over groot vader. Je hebt hem nooit gezien maar je weet wel dat hij er is. Datzelfde heb ik met god. Ik weet dat hij er is ik hoef hem niet te zien.

God heeft zich in de koran uitgedrukt in 99 verschillende namen/attributen. http://nl.wikipedia.org/wiki/99_Schone_Namen_van_God

God als entiteit uitdrukken is onmogelijk in dit leven.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Naar boven