MuscleMeat

Islam Q&A

Status
Niet open voor verdere reacties.
  • Topic Starter Topic Starter
Nou ik weet niet waar jij woont, maar ik zie in mijn omgeving meer moskeeën en islamitische scholen dan dat van een andere religie. en dan vind jij dat er nog meer van zulke instellingen moeten komen?

Misschien heeft het wel iets te maken met de mentaliteit van een hoop jongeren, inplaats van de hoeveel scholen en moskeeën, waar er in nld meer dan genoeg van zijn

Je kan gelijk hebben misschien is het ook zo dat er genoeg moskeeën zijn.

Maar ik weet zeker dat er zeker niet genoeg plekken of instellingen zijn die investeren in het onderwijzen van moslims over de Islam. Op dit moment gebeurt dit veelal vrijwillig door mensen (laatste tijd wordt steeds vaker gedaan door extremisten).

Er bestaat niet echt een goed systeem in Nederland waarin moslims zichzelf GOED kunnen onderwijzen in islam (er zijn heel weinig islam studies of bijv. imamopleidingen).

Ik denk dat door te investeren in een soortgelijke systeem je extremisme veel beter kunt bestrijden. Wij moeten niet dweilen met de kraan open. Het probleem in Nederlands en het westen is een verkeerde (uitleg) van Islam, wij moeten mensen de juiste uitleg geven over de Islam.

Met leugens en onjuistheden over de islam zal het terrorisme probleem alleen maar groter worden. Wij moeten stoppen met liegen en beginnen met het verkondigen van de waarheid.

Waarom word een hond aanzien als onrein maar is een geit dan wel weer best ok? (if you know what I mean)
Een hond wordt niet gezien als onrein. Een moslim mag en kan gewoon een hond als huisdier nemen, maar hij mag de hond alleen niet in het huis of de woonruimte laten. Dit omdat honden veel viezigheid met zich meebrengen (modder e.d.). Een kat mag je bijvoorbeeld wel gwn in huis laten, omdat die hygienischer zijn. De profeet Mohamed (v.z.m.h.) had zelf ook een kat als huisdier die hij zelfs een naam gaf. Een moslim mag geen vleesetende dieren eten. Honden eten vlees en kun je dus niet zien als voedsel. Geiten daarentegen wel die eten namelijk geen vlees.
As-salaamu Aleikom broeder, We moeten heel voorzichtig zijn in de manier waarop wij dingen zeggen. For the record: Het is WEL toegestaan om huisdieren te hebben in de islam. Keeping and raising pets is something that is permitted in Islam and there is nothing wrong with it. Al-Bukhaari (6203) and Muslim (2150) narrated that Anas (may Allaah be pleased with him) said: The Prophet (peace and blessings of Allaah be upon him) was the best of people in attitude. I had a brother who was called Abu ‘Umayr. He (the narrator) said: I think he said: He was a weanling. When the Messenger of Allaah (peace and blessings of Allaah be upon him) came and saw him, he said: “Abu ‘Umayr, what happened to the nughayr (nightingale)?” He used to play with it. Al-Haafiz Ibn Hajar (may Allaah have mercy on him) said: It indicates that it is permissible for children to play with birds, and it is permissible to spend money on permissible things that will entertain children, and it is permissible to keep birds in cages and the like, and to clip the wings of birds, because one or the other must have been done in the case of Abu ‘Umayr’s bird, and whichever is the case, the other comes under the same ruling. End quote. Hond kan je ook als huisdier nemen. Moet wel oppassen met de Nederlandse taal (huisdier/pet) en zoals ik zelf ook eerder zij je mag hem niet in je huis laten, om de eerder genoemde reden die Black Cobra aangaf. Een hond moet ook een andere (belangrijke) rol hebben naast het houden van gezelschap. Een moslim mag een hond niet nemen puur en alleen voor gezelschap (daar hebben we elkaar voor en dieren die schoon zijn), maar dient dit alleen te mogen doen voor jacht of bescherming. Een hond is daarnaast niet onrein, (maar hier bestaan verschillende meningen over, ik volg de mening die de overgrote meerderheid van de moslims volgt). Als ik een hond aanraak verbreek ik niet mijn (wudu) rituele reinheid en kan ik gewoon bidden. Pas als ik in contact kom met het speeksel van de hond, dan pas verbreek ik mijn reinheid. Maliki Madhhab [T]he position of the Maliki school is that spittle/saliva of all living animals is pure (even if it is from a dog or a pig). The entire living animal itself is also pure (even if it is a pig or a dog).From Guiding Helper, p. 40,http://www.guidinghelper.com/downloadBoo... Shafi`i Madhhab The Immaculate Raiment http://qa.sunnipath.com/issue_view.asp?H... Filth includes the following [7] bodies: (1) dogs and pigs and what comes from them... Dog filth http://qa.sunnipath.com/issue_view.asp?H... See also Keeping a Dog: Impermissibility Explained http://qa.sunnipath.com/issue_view.asp?H... What is the ruling of keeping dogs in the Shariah? http://qa.sunnipath.com/issue_view.asp?H... Washing off a dog's touch http://qa.sunnipath.com/issue_view.asp?H... What is the ruling if a dog touches you or your clothes i.e. his nose or other parts of his body http://qa.sunnipath.com/issue_view_print... Niet de hond wordt gezien als onrein maar de speeksel van een hond is onrein. Dat is de mening van de meerderheid van de moslims. ---------- Toegevoegd om 10:23 ---------- De post hierboven werd geplaatst om 10:22 ---------- Srry i dont know Killy... ---------- Toegevoegd om 10:30 ---------- De post hierboven werd geplaatst om 10:23 ---------- Yes I am elhamdullilah (godzijdank) Wat ik weet is niet zo speciaal its just the basics. Wat ik weet is niks nieuws of bijzonder voor de meerderheid van de moslims. Helaas leven wij in een tijd waarin de moslims gebrekkig geschoold worden in hun eigen religie. Er zijn naar mijn mening niet genoeg instellingen die moslims onderwijzen in islam. ---------- Toegevoegd om 10:32 ---------- De post hierboven werd geplaatst om 10:30 ---------- Got any evidence to support this? Zover ik weet moet je niet dood? Of vind jij van wel?

Wa alaikom salam

Ik snap dat je voorzichtig moet zijn,de reden dat een hond als onrein wordt gezien staat in de hadith aangegeven en heeft niks met modder..etc te maken.
Een huisdier is toegestaan tenzij anders aangegeven,zoals een hond houden zonder functie (waakhond,jacht/speurhond..etc) en zomaar voor de fun is niet toegestaan. De hadith wat jij plaatst gaat over een vogel.
Ik vond je antwoord niet goed genoeg en liet teveel ruimte voor misverstanden,we moeten elkaar verbeteren waar mogelijk.:)

Dit is ook zoiets vreemds... als god ook het kwade schept. dan geeft hij bij voorbaat die ´kwade´ personen al geen kans om in de hemel terecht te komen. Hoe maakt hij dan de keuze wie slecht of goed is? aangezien slechte mensen niet naar de hemel gaan, loopt god dus gewoon met ons te trollen?

daarbij nog een vraag. als god zo oppermachtig is en alles en iedereen heeft geschapen. waarom is dan niet iedereen moslim? ik bedoel waarom heeft hij dan christenen geschapen?

Nee jij en ik weten niet (en zullen ook nooit weten) of een kwaad persoon ook daadwerkelijk naar hel zal gaan. Alleen god weet wie er uiteindelijk naar de hemel of hel zal gaan. Wij moslims weten alleen wat goed en fout is.

Het kan dus zo zijn dat god besluit om een kwaad persoon toch naar de hemel te sturen (, omdat zijn intenties wel goed waren bijv.) Een moslim mag nooit een oordeel vellen over hemel en hel bij iemand. Alleen god mag en kan dat.

Kort antwoord op je tweede vraag:
Alles in dit leven is er om een reden en een doel. Check me vorige antwoorden in dit topic. Wij worden in dit leven slechts getest. De test vindt zowel geestelijk als fysiek plaats. Als alles al perfect was zou dit leven zoals die nu is geen doel hebben.

Got any evidence to support this?

Zover ik weet moet je niet dood? Of vind jij van wel?

Nee, dat vind het geloof zelf.
Apostasy is waar ik het over heb en jouw grote heikel punt. Dit ga je nooit goed kunnen praten.

3 – What is the ruling on the apostate?

If a Muslim apostatizes and meets the conditions of apostasy – i.e., he is of sound mind, an adult and does that of his own free will – then his blood may be shed with impunity. He is to be executed by the Muslim ruler or by his deputy – such as the qaadi or judge, and he is not to not be washed (after death, in preparation for burial), the funeral prayer is not to be offered for him and he is not to be buried with the Muslims.

The evidence that the apostate is to be executed is the words of the Prophet (peace and blessings of Allaah be upon him): “Whoever changes his religion, execute him.” (Narrated by al-Bukhaari, 2794). What is meant by religion here is Islam (i.e., whoever changes from Islam to another religion).

The Prophet (peace and blessings of Allaah be upon him) said: “It is not permissible to shed the blood of a Muslim who bears witness that there is no god except Allaah and that I am His Messenger, except in one of three cases: a soul for a soul (i.e., in the case of murder); a married man who commits adultery; and one who leaves his religion and splits form the jamaa’ah (main group of Muslims).” (Narrated by al-Bukhaari, 6878; Muslim, 1676). http://islamqa.info/en/20327
Het is dan ook niet raar dat Islam de meeste aanhangers heeft. Niemand die eruit durft te stappen als je dreigt hem z'n leven te ontnemen.

Wa alaikom salam

Ik snap dat je voorzichtig moet zijn,de reden dat een hond als onrein wordt gezien staat in de hadith aangegeven en heeft niks met modder..etc te maken.
Een huisdier is toegestaan tenzij anders aangegeven,zoals een hond houden zonder functie (waakhond,jacht/speurhond..etc) en zomaar voor de fun is niet toegestaan. De hadith wat jij plaatst gaat over een vogel.
Ik vond je antwoord niet goed genoeg en liet teveel ruimte voor misverstanden,we moeten elkaar verbeteren waar mogelijk.:)

Thank you, your right :p.

Ik probeerde alleen te benadrukken dat er geen consensus bestaat onder de geleerde over de status van honden. In de hanafi & maliki madhab worden honden wel gezien als rein bijvoorbeeld, de hanafi madhab zegt dat alleen de speeksel onrein is (de maliki madhab zegt zelfs dat de speeksel ook rein is). En beiden wetsscholen baseren alles uiteraard ook op de hadith.

De hadith heb ik aangehaald om aan te tonen dat wij wel gewoon huisdieren kunnen/mogen nemen, maar er zijn ook grenzen zoals jij ook aangaf.

Waarom zou jezus geen gelijk hebben en Mohammed wel?

Wat als de mormonen bij het juiste eind zitten?

Nee, dat vind het geloof zelf.
Apostasy is waar ik het over heb en jouw grote heikel punt. Dit ga je nooit goed kunnen praten.

Het is dan ook niet raar dat Islam de meeste aanhangers heeft. Niemand die eruit durft te stappen als je dreigt hem z'n leven te ontnemen.

Als eerst wil ik zeggen dat er geen eenduidig straf bestaat voor apostasy.

https://www.youtube.com/watch?v=IDE0z42wpr4

Maar ik geef je wel gelijk dat het executeren van afvalligen een straf is dat vaak wordt gebruikt.

Maar de vraag die je jezelf moet stellen is wanneer is iemand een afvalligen. Heeft de persoon wel gelooft in de ware vorm van Islam en om welke reden is hij "eruit gestapt".

De afvallige zal voor hij berecht worden hierin bevraagd worden.

Wat gelooft hij? Waarom wijst hij de waarheid (islam) af?

Alleen als de afvallige weet dat islam de waarheid is en om bijv. haat redenen niet wilt accepteren dat de islam de waarheid is. Dan pas zal hij berecht worden als een verader en in veel gevallen ter dood worden veroordeeld.

Helaas zijn extremisten wel heel snel en makkelijk in het (ONTERECHT) verklaren van afvalligheid bij veel ex-moslims.

---------- Toegevoegd om 11:22 ---------- De post hierboven werd geplaatst om 11:17 ----------

Waarom zou jezus geen gelijk hebben en Mohammed wel?

Wat als de mormonen bij het juiste eind zitten?

Jezus (v.z.m.h.) heeft ook gelijk!!!

Wij moslims geloven ook in de boodschap van de profeten Jezus en Mozes (v.z.m.h.).

De profeet Jezus (vzmh) wordt in de nobele koran vaker genoemd dan profeet Mohamed (vzmh).

De boodschap van Jezus (vzmh) was gericht op alleen het Joodse volk en de boodschap van profeet Mohamed (vzmh) voor de hele mensheid.

TheDeen, wat vind je dan van het feit dat verschillende (groepen) mensen de sharia in o.a. Nederland in willen laten voeren? Een wetgeving welke in een aantal landen een zeer achterhaalde manier van straffen hanteert. Voor zover ik heb begrepen is de sharia reeds ingevoerd in verschillende plaatsen in Groot-Brittannië. Dit is toch een typisch voorbeeld van het niet willen aanpassen en een mislukte integratie?

Ik bedoel; wij zouden eens moeten proberen om eens Westers model te introduceren in Saoedi-Arabië. Mission Impossible.

Nog even een kickje, omdat hij net boven je lange reactie staat. Dacht dat je er misschien overheen had gelezen.

Ben de Koran aan het lezen om de Islam beter te begrijpen en lees net Surah Maidah 51:
O Jullie die geloven! Neemt niet de Joden en Christenen tot vriend. Zij zijn als vrienden van elkaar. En wie van jullie hen als vriend neemt, behoort ongetwijfeld tot hen. Voorwaar, Allah leidt het onrechtvaardige volk niet.
Dit samen met andere passages in de Koran laten me sterk vermoeden dat de Islam acties als deze in Parijs, 9/11,... Eigenlijk goedkeurt en zelfs oproept om zo'n acties uit te voeren in naam van het geloof.
Zou je dit kunnen bijlichten aub?

Ben de Koran aan het lezen om de Islam beter te begrijpen en lees net Surah Maidah 51:
O Jullie die geloven! Neemt niet de Joden en Christenen tot vriend. Zij zijn als vrienden van elkaar. En wie van jullie hen als vriend neemt, behoort ongetwijfeld tot hen. Voorwaar, Allah leidt het onrechtvaardige volk niet.
Dit samen met andere passages in de Koran laten me sterk vermoeden dat de Islam acties als deze in Parijs, 9/11,... Eigenlijk goedkeurt en zelfs oproept om zo'n acties uit te voeren in naam van het geloof.

Iemand niet als vriend nemen, betekent iemand neerschieten, huh? Goeie inrepratatie brah.

Als je een boek leest moet jij de context begrijpen (je moet eerst weten waar het om draait en als je het niet begrijpt vragen stellen ;)). In de surah die jij naar voren brengt is de context oorlog als ik met niet vergis.

De vertaling die jij aanhaalt is een interpretatie van de vertaler. Zoals ik het lees staat bij wordt het term vriend in het arabisch in die surah verwoord als beschermer (in zin van oorlog).

Een moslim man mag trouwen met joodse en christelijke vrouwen.

http://islamqa.info/en/20227

Ik mag trouwen met een jood en christen en toch blijven de haters roepen dat ik niet je vriend mag zijn.

Daarnaast ging de profeet mohamed (v.z.m.h.) geregeld op bezoek en in gesprek met Joden.

Context is muy importante.

TheDeen, wat vind je dan van het feit dat verschillende (groepen) mensen de sharia in o.a. Nederland in willen laten voeren? Een wetgeving welke in een aantal landen een zeer achterhaalde manier van straffen hanteert. Voor zover ik heb begrepen is de sharia reeds ingevoerd in verschillende plaatsen in Groot-Brittannië. Dit is toch een typisch voorbeeld van het niet willen aanpassen en een mislukte integratie?

Ik bedoel; wij zouden eens moeten proberen om eens Westers model te introduceren in Saoedi-Arabië. Mission Impossible.

Het invoeren van de sharia in Nederland is alleen goed te praten als de meerderheid in Nederland dit wil.

Een geldig invoering van de sharia vereist de steun van de meerderheid van de bevolking. Anders wordt het gezien als ongeldig. Wij moeten de sharia zelf willen.

Zover ik weet is de sharia regelgeving zoals die in GB is alleen van toepassing op moslims die dit zelf willen.

Het volgen van de sharia is hetzelfde als het volgen van je geloof. Dus als je vraagt aan een moslim of afstand te nemen van de sharia vraag je hem om afstand te nemen van zijn godsdienst.

Op het moment is er helaas geen land waar de sharia correct is en wordt geimplenteerd (ISIS BOKO HARAM).

Als het westen de moslims hierin wilt helpen zullen veel problemen verdwijnen, helaas gebeurt dit niet :(. Islam in negatief daglicht blijven stellen brengt namelijk meer voordelen met zich mee voor het westen.

Oh oke, sorry. ;)

---------- Toegevoegd om 13:08 ---------- De post hierboven werd geplaatst om 13:06 ----------

Saudi-Arabië / Iran ook niet?

Nope.

Saudi Arabie is een koninkrijk met enkele elementen an sharia. Het is eerder de wil en gedachten van de koning die leidend zijn daar. Je mag en kan geen kritiek hebben op de koning of zijn familie bijv.

Iran is een vorm zelfverzonnen (of ongefundeerde) sharia regelgeving. De meerderheid van de moslims is van mening dat de sharia zoals die in Iran is niet echt sharia genoemd kan worden.

Honden zijn uiterst najis (onrein). De Profeet salla Allahu 'Alayhi wa sallam heeft gezegd: “Als een hond uit de kom van één van jullie drinkt, laat diegene het zeven keer wassen.” [2] Volgens een andere overlevering: “…en reinig het acht keer met aarde.” [3]

Waarom zever keer wassen? Is het na één keer niet schoon? En waarom vervolgens weer acht keer vies maken met aarde?

---------- Toegevoegd om 13:19 ---------- De post hierboven werd geplaatst om 13:17 ----------

Waarom is het geloven in een bepaalde religie cultureel bepaald? En wat zegt dat over de validiteit van religie?

Waarom zever keer wassen? Is het na één keer niet schoon? En waarom vervolgens weer acht keer vies maken met aarde?

---------- Toegevoegd om 13:19 ---------- De post hierboven werd geplaatst om 13:17 ----------

Waarom is het geloven in een bepaalde religie cultureel bepaald? En wat zegt dat over de validiteit van religie?

Voor de wat diepere vragen verwijs ik je door naar de links die ik in eerder antwoorden over de reinheid van honden heb gepost. Daarin wordt alles in detail voor je uitgestippeld.

Het geloven in een bepaalde religie is helemaal niet cultureel bepaald. Islam is terug te vinden in veel verschillende culturen in deze wereld.

Bijv. Een van de bekendste mariniers/zeehelden in China was bijv. moslim.
http://nl.wikipedia.org/wiki/Zheng_He

Ik kan je tal van voorbeelden geven als je dat wil.

Waarom zijn er zo veel verschillende stromingen binnen de islam? En waarom voeren deze ook strijd met elkaar?

Waarom wordt er meteen ER IS GEEN ENKELE JUISTE INTERPRETATIE geschreeuwd als er iets achterlijks uit de koran geciteerd wordt? Wat heeft zon boek voor zin als je blijkbaar alles zo vrij kan interpreteren als je wilt.

Het is ook HEEL toevallig dat islam rijmt met haram!

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Naar boven