Fitness Seller

Islam Q&A

Status
Niet open voor verdere reacties.
''En wanneer Allah jou met een tegenslag treft, dan is er niemand die deze kan wegnemen, behalve Hij. En wanneer Hij voor jou iets goeds wenst, dan kan niemand Zijn gunst tegenhouden. Hij treft daarmee wie Hij wil van Zijn dienaren. En Hij is de Vergevingsgezinde, de Meest Barmhartige.'' (Soerat Yoenoes: 107)

Ondertussen creëert Allah wel de mens ? Met al zijn gebreken en onvolmaaktheden, om die vervolgens te straffen met eeuwig vuur indien er niet naar bepaalde regels wordt geleefd? Wat is hier precies vergevingsgezind en barmhartig aan ?

• Topic Starter Topic Starter
Alcohol is verboden zonder enige twijfel. Tabak is ook verboden zonder enige twijfel.

Allaah heeft een aantal van Zijn Namen en Eigenschappen aan ons geopenbaard in de Qor-aan en authentieke Sunnah, zo krijgen we een beeld van hoe Hij is maar hoe Hij eruit ziet? Dat is iets die wij met ons verstand niet kunnen inbeelden.

Allaah zegt in Soerah al Ichlaas:

"Zeg: Hij is Allaah, de Enige
Allaah is de enige van wie al het geschapene afhankelijk is (zelf is Hij onafhankelijk)
Hij verwekte niet noch is Hij verwekt
En niet en niemand is met Hem in enig opzicht te vergelijken.

Allaah staat boven Zijn schepping en Hij heeft geen begin noch einde.

As-salaam alaikum broeder,

Wat betreft alcohol geef ik je gelijk.

Zover ik weet is er geen harde bewijs om tabak te verbieden. Heb jij die wel? Zo ja zou jij dat met mij kunnen delen?

Ik vind het niet nodig om god te kunnen zien. (in de hemel zal ik hem wel kunnen zien als ik dat wil). Het is niet nodig om god te zien om in hem te geloven.

Geloof jij in je over over over groot vader. Je hebt hem nooit gezien maar je weet wel dat hij er is. Datzelfde heb ik met god. Ik weet dat hij er is ik hoef hem niet te zien.

God heeft zich in de koran uitgedrukt in 99 verschillende namen/attributen. http://nl.wikipedia.org/wiki/99_Schone_Namen_van_God

God als entiteit uitdrukken is onmogelijk in dit leven.

''de Alwetende''

Allah is dus alwetend ? Wanneer komt dan precies het punt dat Allah besluit of iemand naar de hemel of hel gaat ? Aangezien Allah alwetend is, weet hij ook of jij als persoon gaat geloven of niet. Als jij stelt dat Allah dit niet weet, dan impliceer je dat hij niet alwetend is en dus de Koran niet klopt ?

''En wanneer Allah jou met een tegenslag treft, dan is er niemand die deze kan wegnemen, behalve Hij. En wanneer Hij voor jou iets goeds wenst, dan kan niemand Zijn gunst tegenhouden. Hij treft daarmee wie Hij wil van Zijn dienaren. En Hij is de Vergevingsgezinde, de Meest Barmhartige.'' (Soerat Yoenoes: 107)

Ondertussen creëert Allah wel de mens ? Met al zijn gebreken en onvolmaaktheden, om die vervolgens te straffen met eeuwig vuur indien er niet naar bepaalde regels wordt geleefd? Wat is hier precies vergevingsgezind en barmhartig aan ?

In islam krijgen alleen ongelovigen en mensen die afgoderij plegen de straf van eeuwige vuur. Allah weet het best. (Alleen god kan beslissen over hemel en hel)

Sommige mensen zullen wel naar hel gaan maar niet voor eeuwig. Eeuwig hel is alleen voor mensen die willens en wetens de waarheid afkeuren en/of aan afgoderij doen.

Kortom de vraag die gesteld moet worden is wanneer kan iemand als ongelovigen bestempeld worden. En dat is wanneer jij bijv. weet dat Islam de waarheid is maar je het willens en wetens afkeurt.

Mensen die een verkeerd/incorrect beeld hebben over de islam kan je geen/moeilijk ongelovige noemen, omdat die namelijk de ware islam niet kennen en dus islam niet hebben afgekeurd. (Extreme die zien hier het verschil niet in en noemen iedereen gelijk ongelovigen.)

Die trolls op dit forum zijn mischien bijv. wel ongelovig maar volgens de islam worden jullie niet gecategoriseerd als ongelovig maar eerder als onwetend.

Ik vind het niet nodig om god te kunnen zien. (in de hemel zal ik hem wel kunnen zien als ik dat wil). Het is niet nodig om god te zien om in hem te geloven.

Geloof jij in je over over over groot vader. Je hebt hem nooit gezien maar je weet wel dat hij er is. Datzelfde heb ik met god. Ik weet dat hij er is ik hoef hem niet te zien.

God heeft zich in de koran uitgedrukt in 99 verschillende namen/attributen. http://nl.wikipedia.org/wiki/99_Schone_Namen_van_God

God als entiteit uitdrukken is onmogelijk in dit leven.

zoals je zegt, god is niet te bevatten, niet te bedenken, niet uit te drukken.
mijn overgrootvader was mijn overgrootvader. ik kan hem uitdrukken, bevatten en bedenken.

hoe kan jij trouwens weten dat de god uit de koran de echte god is zonder te weten wat god is?
ik vind het raar dat moslims de islam ( en andere gelovigen veel andere geloven) als de absolute waarheid nemen terwijl er nog zoveel fouten en vragen zijn.

Zonder je betovergrootouder zou je niet bestaan, natuurlijk was hij er ooit. Wist niet dat dat ook al een kwestie van geloof was.

Dat is het niet.

Jij weet dat en zoals jij weet dat hij heeft bestaan weet ik dat god bestaat

---------- Toegevoegd om 02:47 ---------- De post hierboven werd geplaatst om 02:40 ----------

''de Alwetende''

Allah is dus alwetend ? Wanneer komt dan precies het punt dat Allah besluit of iemand naar de hemel of hel gaat ? Aangezien Allah alwetend is, weet hij ook of jij als persoon gaat geloven of niet. Als jij stelt dat Allah dit niet weet, dan impliceer je dat hij niet alwetend is en dus de Koran niet klopt ?

Allah (swt) weet alles.

God geeft ons een keuze (of intentie alles staat namelijk al vast). Waarop wij worden beoordeeld.

In zijn alwetendheid weet god natuurlijk al wat de uitkomst zal zijn.

De wil van god is alleen te verklaren door god zelf. Wij zijn onderworpen (als slaven) aan de wil van god. God heeft het leven gemaakt en vormgegeven zoals hij dat wilt. De wereld is rond en niet vierkant omdat god dat zo heeft gewild. (Do you get me?)

---------- Toegevoegd om 02:49 ---------- De post hierboven werd geplaatst om 02:47 ----------

zoals je zegt, god is niet te bevatten, niet te bedenken, niet uit te drukken.
mijn overgrootvader was mijn overgrootvader. ik kan hem uitdrukken, bevatten en bedenken.

hoe kan jij trouwens weten dat de god uit de koran de echte god is zonder te weten wat god is?
ik vind het raar dat moslims de islam ( en andere gelovigen veel andere geloven) als de absolute waarheid nemen terwijl er nog zoveel fouten en vragen zijn.

Onderzoek en godsdiensten vergeleken. Mijn keuze is uiteindelijk gevallen op Islam.

Ikzelf heb geen fouten kunnen zien in Islam. Show me a mistake?

En alle vragen die ik heb gehad heeft islam kunnen beantwoorden. Daarom heb ik ervoor gekozen om als moslim islam elhamdullilah (met alle dank aan god) te gaan volgen.

Laatst bewerkt:
ben jij een kloontje van Killy ofzo?

TheDeen, hoe weet jij dit allemaal? Ben je zelf moslim?

NVM, het is nog vroeg :)

Laatst bewerkt:
Waarom moet je dood als je geen zin meer hebt in Islam?

TheDeen.

Waarom geloven zoveel mensen in God en dat hij goed is, terwijl de halve wereld omkomt van de honger en er zoveel ellende is in de wereld?

Islamitische regelgeving omtrent honden

Volgens de islamitische Shari'a is het niet toegestaan om een hond te houden, behalve binnen bepaalde grenzen, zoals de Profeet salla Allahu 'Alayhi wa sallam verklaard heeft: “De goede daden van degene die een hond houdt, zullen elke dag afnemen met één qiraat (een maateenheid), tenzij het een hond voor de landbouw of het hoeden is.” Volgens een andere overlevering: “…tenzij het een hond voor hoeden, landbouw of jagen is.” [1]

Al-‘Iraqi heeft in Tarh al-Tathrib (6/28) gezegd: Onze metgezellen en anderen zeiden: “het is toegestaan om een hond voor deze drie doeleinden te houden, voornamelijk jagen en het beschermen van het vee en het bouwland. Ze verschilden van mening over het houden van een hond voor het vierde doel; het bewaken van huizen of wegen enz. Sommige van onze metgezellen zeiden dat het niet toegestaan is vanwege deze hadith en anderen die duidelijk stellen dat het haram is, behalve voor één van deze drie dingen. Maar de meeste van hen zeiden dat het toegestaan is vanwege vergelijkbaarheid, gebaseerd op de reden dat opgemaakt kan worden uit deze hadith, namelijk noodzakelijkheid. En dit is de correctere mening.”

Honden zijn uiterst najis (onrein). De Profeet salla Allahu 'Alayhi wa sallam heeft gezegd: “Als een hond uit de kom van één van jullie drinkt, laat diegene het zeven keer wassen.” [2] Volgens een andere overlevering: “…en reinig het acht keer met aarde.” [3]

Het is verboden in de islam om een hond te verkopen en er geld voor te ontvangen, zoals overgeleverd is in sahih al-Bukhari van Abu Mas’oud al-Ansari: “De Boodschapper van Allah salla Allahu 'Alayhi wa sallam verbood (het aannemen van) de prijs van een hond.” [4]

De Profeet salla Allahu 'Alayhi wa sallam heeft ons opgedragen om niet op honden te lijken door onze onderarmen op de grond te plaatsen tijdens de sujood (knieling), zoals is overgeleverd in de Hadith van Anas ibn Malik volgens wie de Profeet salla Allahu 'Alayhi wa sallam zei: “Doe de sujood behoorlijk; niemand van jullie zou zijn onderarmen moeten spreiden zoals een hond doet.” [5]

Degene die een hond in zijn huis houdt, wordt de zegening van de aanwezigheid van engelen in zijn huis ontzegd, aangezien de Boodschapper van Allah salla Allahu 'Alayhi wa sallam heeft gezegd: “De engelen betreden geen huis waar een hond binnen is.” [6]

Nu rest ons te zeggen dat het feit dat het verboden is om een hond te houden en er close mee om te gaan, niet betekent dat we niet goed moeten zijn tegenover honden of geen mededogen moeten voelen wanneer we hen in een meelijwekkende toestand zien. Dit zijn twee volledig afzonderlijke kwesties. De Profeet salla Allahu 'Alayhi wa sallam heeft ons verteld: “Een man zag een hond in het stof bijten vanwege zijn dorst dus nam hij zijn schoen en begon er water mee op te lepelen totdat de dorst van de hond gelest was. Allah waardeerde zijn goede daad en verleende hem daarvoor toegang tot het Paradijs.” [7]

Volgens een andere overlevering zei de Profeet salla Allahu 'Alayhi wa sallam: “Een man die aan het wandelen was kreeg erge dorst dus daalde hij naar een put af en dronk ervan. Toen hij eruit kwam, zag hij een hond hijgen en in de aarde bijten vanwege zijn dorst. De man zei: ‘Hij leidt net zoals ik geleden heb,’ dus vulde hij zijn schoen (met water) en liet de hond drinken totdat zijn dorst gelest was. Allah waardeerde zijn goede daad en vergaf heb vanwege dit.” De mensen vroegen: “O Boodschapper van Allah, zullen we beloond worden voor hoe we dieren behandelen?” Hij zei: “In elk levend ding zit een beloning.” [8]

En Allah Ta’ala weet het beste

Voetnoten:

[1] Overgeleverd door al-Bukhari, al-Fath 2322
[2] Overgeleverd door Muslim 279
[3] Sahih Muslim 280
[4] al-Fath nr. 2237
[5] al-Bukhari, Fath nr. 822
[6] Overgeleverd door al-Bukhari 3225
[7] Overgeleverd door al-Bukhari 174
[8] Overgeleverd door al-Bukhari, Fath 2363

https://www.youtube.com/watch?v=GCs-333Ytf0

blablabla

TheDeen, wat vind je dan van het feit dat verschillende (groepen) mensen de sharia in o.a. Nederland in willen laten voeren? Een wetgeving welke in een aantal landen een zeer achterhaalde manier van straffen hanteert. Voor zover ik heb begrepen is de sharia reeds ingevoerd in verschillende plaatsen in Groot-Brittannië. Dit is toch een typisch voorbeeld van het niet willen aanpassen en een mislukte integratie?

Ik bedoel; wij zouden eens moeten proberen om eens Westers model te introduceren in Saoedi-Arabië. Mission Impossible.

Islamitische regelgeving omtrent honden

Volgens de islamitische Shari'a is het niet toegestaan om een hond te houden, behalve binnen bepaalde grenzen, zoals de Profeet salla Allahu 'Alayhi wa sallam verklaard heeft: “De goede daden van degene die een hond houdt, zullen elke dag afnemen met één qiraat (een maateenheid), tenzij het een hond voor de landbouw of het hoeden is.” Volgens een andere overlevering: “…tenzij het een hond voor hoeden, landbouw of jagen is.” [1]

Al-‘Iraqi heeft in Tarh al-Tathrib (6/28) gezegd: Onze metgezellen en anderen zeiden: “het is toegestaan om een hond voor deze drie doeleinden te houden, voornamelijk jagen en het beschermen van het vee en het bouwland. Ze verschilden van mening over het houden van een hond voor het vierde doel; het bewaken van huizen of wegen enz. Sommige van onze metgezellen zeiden dat het niet toegestaan is vanwege deze hadith en anderen die duidelijk stellen dat het haram is, behalve voor één van deze drie dingen. Maar de meeste van hen zeiden dat het toegestaan is vanwege vergelijkbaarheid, gebaseerd op de reden dat opgemaakt kan worden uit deze hadith, namelijk noodzakelijkheid. En dit is de correctere mening.”

Honden zijn uiterst najis (onrein). De Profeet salla Allahu 'Alayhi wa sallam heeft gezegd: “Als een hond uit de kom van één van jullie drinkt, laat diegene het zeven keer wassen.” [2] Volgens een andere overlevering: “…en reinig het acht keer met aarde.” [3]

Het is verboden in de islam om een hond te verkopen en er geld voor te ontvangen, zoals overgeleverd is in sahih al-Bukhari van Abu Mas’oud al-Ansari: “De Boodschapper van Allah salla Allahu 'Alayhi wa sallam verbood (het aannemen van) de prijs van een hond.” [4]

De Profeet salla Allahu 'Alayhi wa sallam heeft ons opgedragen om niet op honden te lijken door onze onderarmen op de grond te plaatsen tijdens de sujood (knieling), zoals is overgeleverd in de Hadith van Anas ibn Malik volgens wie de Profeet salla Allahu 'Alayhi wa sallam zei: “Doe de sujood behoorlijk; niemand van jullie zou zijn onderarmen moeten spreiden zoals een hond doet.” [5]

Degene die een hond in zijn huis houdt, wordt de zegening van de aanwezigheid van engelen in zijn huis ontzegd, aangezien de Boodschapper van Allah salla Allahu 'Alayhi wa sallam heeft gezegd: “De engelen betreden geen huis waar een hond binnen is.” [6]

Nu rest ons te zeggen dat het feit dat het verboden is om een hond te houden en er close mee om te gaan, niet betekent dat we niet goed moeten zijn tegenover honden of geen mededogen moeten voelen wanneer we hen in een meelijwekkende toestand zien. Dit zijn twee volledig afzonderlijke kwesties. De Profeet salla Allahu 'Alayhi wa sallam heeft ons verteld: “Een man zag een hond in het stof bijten vanwege zijn dorst dus nam hij zijn schoen en begon er water mee op te lepelen totdat de dorst van de hond gelest was. Allah waardeerde zijn goede daad en verleende hem daarvoor toegang tot het Paradijs.” [7]

Volgens een andere overlevering zei de Profeet salla Allahu 'Alayhi wa sallam: “Een man die aan het wandelen was kreeg erge dorst dus daalde hij naar een put af en dronk ervan. Toen hij eruit kwam, zag hij een hond hijgen en in de aarde bijten vanwege zijn dorst. De man zei: ‘Hij leidt net zoals ik geleden heb,’ dus vulde hij zijn schoen (met water) en liet de hond drinken totdat zijn dorst gelest was. Allah waardeerde zijn goede daad en vergaf heb vanwege dit.” De mensen vroegen: “O Boodschapper van Allah, zullen we beloond worden voor hoe we dieren behandelen?” Hij zei: “In elk levend ding zit een beloning.” [8]

En Allah Ta’ala weet het beste

Voetnoten:

[1] Overgeleverd door al-Bukhari, al-Fath 2322
[2] Overgeleverd door Muslim 279
[3] Sahih Muslim 280
[4] al-Fath nr. 2237
[5] al-Bukhari, Fath nr. 822
[6] Overgeleverd door al-Bukhari 3225
[7] Overgeleverd door al-Bukhari 174
[8] Overgeleverd door al-Bukhari, Fath 2363

http://www.youtube.com/watch?v=GCs-333Ytf0

As-salaamu Aleikom broeder,

We moeten heel voorzichtig zijn in de manier waarop wij dingen zeggen.

For the record: Het is WEL toegestaan om huisdieren te hebben in de islam.

Keeping and raising pets is something that is permitted in Islam and there is nothing wrong with it.

Al-Bukhaari (6203) and Muslim (2150) narrated that Anas (may Allaah be pleased with him) said: The Prophet (peace and blessings of Allaah be upon him) was the best of people in attitude. I had a brother who was called Abu ‘Umayr. He (the narrator) said: I think he said: He was a weanling. When the Messenger of Allaah (peace and blessings of Allaah be upon him) came and saw him, he said: “Abu ‘Umayr, what happened to the nughayr (nightingale)?” He used to play with it.

Al-Haafiz Ibn Hajar (may Allaah have mercy on him) said:

It indicates that it is permissible for children to play with birds, and it is permissible to spend money on permissible things that will entertain children, and it is permissible to keep birds in cages and the like, and to clip the wings of birds, because one or the other must have been done in the case of Abu ‘Umayr’s bird, and whichever is the case, the other comes under the same ruling. End quote.

Hond kan je ook als huisdier nemen.

Moet wel oppassen met de Nederlandse taal (huisdier/pet) en zoals ik zelf ook eerder zij je mag hem niet in je huis laten, om de eerder genoemde reden die Black Cobra aangaf.

Een hond moet ook een andere (belangrijke) rol hebben naast het houden van gezelschap. Een moslim mag een hond niet nemen puur en alleen voor gezelschap (daar hebben we elkaar voor en dieren die schoon zijn), maar dient dit alleen te mogen doen voor jacht of bescherming.

Een hond is daarnaast niet onrein, (maar hier bestaan verschillende meningen over, ik volg de mening die de overgrote meerderheid van de moslims volgt). Als ik een hond aanraak verbreek ik niet mijn (wudu) rituele reinheid en kan ik gewoon bidden. Pas als ik in contact kom met het speeksel van de hond, dan pas verbreek ik mijn reinheid.

Maliki Madhhab
[T]he position of the Maliki school is that spittle/saliva of all living animals is pure (even if it is from a dog or a pig). The entire living animal itself is also pure (even if it is a pig or a dog).From Guiding Helper, p. 40,http://www.guidinghelper.com/downloadBoo...

Shafi`i Madhhab
The Immaculate Raiment
http://qa.sunnipath.com/issue_view.asp?H...
Filth includes the following [7] bodies: (1) dogs and pigs and what comes from them...

Dog filth

See also
Keeping a Dog: Impermissibility Explained

What is the ruling of keeping dogs in the Shariah?

Washing off a dog's touch

What is the ruling if a dog touches you or your clothes i.e. his nose or other parts of his body
http://qa.sunnipath.com/issue_view_print...

Niet de hond wordt gezien als onrein maar de speeksel van een hond is onrein. Dat is de mening van de meerderheid van de moslims.

---------- Toegevoegd om 10:23 ---------- De post hierboven werd geplaatst om 10:22 ----------

ben jij een kloontje van Killy ofzo?

Srry i dont know Killy...

---------- Toegevoegd om 10:30 ---------- De post hierboven werd geplaatst om 10:23 ----------

TheDeen, hoe weet jij dit allemaal? Ben je zelf moslim?

NVM, het is nog vroeg :)

Yes I am elhamdullilah (godzijdank)

Wat ik weet is niet zo speciaal its just the basics.

Wat ik weet is niks nieuws of bijzonder voor de meerderheid van de moslims. Helaas leven wij in een tijd waarin de moslims gebrekkig geschoold worden in hun eigen religie. Er zijn naar mijn mening niet genoeg instellingen die moslims onderwijzen in islam.

---------- Toegevoegd om 10:32 ---------- De post hierboven werd geplaatst om 10:30 ----------

Waarom moet je dood als je geen zin meer hebt in Islam?

Got any evidence to support this?

Zover ik weet moet je niet dood? Of vind jij van wel?

Wat ik weet is niks nieuws of bijzonder voor de meerderheid van de moslims. Helaas leven wij in een tijd waarin de moslims gebrekkig geschoold worden in hun eigen religie. Er zijn naar mijn mening niet genoeg instellingen die moslims onderwijzen in islam.
Nou ik weet niet waar jij woont, maar ik zie in mijn omgeving meer moskeeën en islamitische scholen dan dat van een andere religie. en dan vind jij dat er nog meer van zulke instellingen moeten komen?

Misschien heeft het wel iets te maken met de mentaliteit van een hoop jongeren, inplaats van de hoeveel scholen en moskeeën, waar er in nld meer dan genoeg van zijn

TheDeen.

Waarom geloven zoveel mensen in God en dat hij goed is, terwijl de halve wereld omkomt van de honger en er zoveel ellende is in de wereld?

Als moslim geloof ik dat god zowel het kwade als het goede heeft geschapen. Alles heeft een doel/reden in dit leven (het leven heeft een doel).

Allah (God) is o.a. de “The Destroyer, The Bringer of Death” (al-mumit) en "The Giver of Life" (al-muhyl).

Het slechte is er bijv. om een onderscheid te kunnen maken tussen goed en kwaad in dit leven. Zonder het kwade zouden wij nooit weten wat het goede is. Het bestaan van het kwade geeft waarde en begrip aan het goede.

Als moslim geloof ik dat god zowel het kwade als het goede heeft geschapen. Alles heeft een doel/reden in dit leven (het leven heeft een doel).

Allah (God) is o.a. de “The Destroyer, The Bringer of Death” (al-mumit) en "The Giver of Life" (al-muhyl).

Het slechte is er bijv. om een onderscheid te kunnen maken tussen goed en kwaad in dit leven. Zonder het kwade zouden wij nooit weten wat het goede is. Het bestaan van het kwade geeft waarde en begrip aan het goede.
Dit is ook zoiets vreemds... als god ook het kwade schept. dan geeft hij bij voorbaat die ´kwade´ personen al geen kans om in de hemel terecht te komen. Hoe maakt hij dan de keuze wie slecht of goed is? aangezien slechte mensen niet naar de hemel gaan, loopt god dus gewoon met ons te trollen?

daarbij nog een vraag. als god zo oppermachtig is en alles en iedereen heeft geschapen. waarom is dan niet iedereen moslim? ik bedoel waarom heeft hij dan christenen geschapen?

Laat dit topic een plek zijn waarin eenieder zijn vragen kan stellen over de islam. Ik verzoek iedereen om hier alleen te posten als je oprecht met vragen zit en hier antwoorden op wilt hebben. Als je islam afkeurt, islam haat, moslims haat, of moslims niet over islam wilt horen praten, dan is dat jouw vrije keuze. Maar sta dan AUB niet in de weg van mensen die iets willen leren.

Als een moslim naar de hemel gaat word hij beloond met 70 af meer maagden. Waar komen al deze maagden vandaan? En wat ontvangt een vrouw als beloning als ze naar de hemel gaat?

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Naar boven