AndroidHealthClinic

Islamitische scholen scoren slecht

Alleen heb jij geen invloed Zelda, ik overigens ook niet. Politiek zou je wel iets kunnen regelen natuurlijk, maar dat vereist een grondwetswijziging. Artikel 23 om precies te zijn.

Voordat iemand overigens denkt dat ik aan het ijlen ben over de invloed van de Wahabisten :

Van de Fourqan-moskee en de gerelateerde school (Stichting Waqf El Islamia) was al langer bekend dat zij geld ontvingen vanuit Saoedi-Arabië, waar de Waqf-stichting haar hoofdzetel heeft. Hetzelfde geldt voor de Tawheed-Stichting in Amsterdam, waar de Tawheed-moskee en de As Siddiq-school onder vallen. De Tawheed-stichting heeft in het verleden geld ontvangen van de Stichting El Haramain uit Saoedi-Arabië. Beide genoemde niet-gouvernementele organisaties (NGO's) zijn bekeringsorganisaties, die de in Saoedi-Arabië overheersende wahabitische geloofsleer uitdragen. Deze geloofsleer kenmerkt zich door een orthodoxe interpretatie van de islam. Zowel in Eindhoven als Amsterdam (Waqf en Tawheed) is sprake van een sterke controle van het overkoepelende bestuur op school en moskee. Het bestuur van de Waqf in Eindhoven komt hierbij gematigder naar voren dan het bestuur van de Tawheed-stichting in Amsterdam, waar bestuursleden in het verleden hun orthodoxie op openlijke wijze hebben beleden. Bij de Tawheed is er daarnaast een symbiose van imamschap, moskeebestuur en schoolbestuur. Eén persoon is imam, voorzitter van het Tawheed-bestuur en bestuurder op de school. In Eindhoven is de scheiding tussen imams, moskee en schoolbestuur iets strikter, wederzijdse beïnvloeding is echter niet uit te sluiten. Beide moskeeën zijn een verzamelplaats voor bezoekende orthodox-radicalen die weinig op hebben met de westerse samenleving en de daarin geldende normen en waarden.

Uit de cache van google :

[Link niet meer beschikbaar]

De echte bron is het ministerie van buitenlandse zaken maar die ****ers laten direct linken niet toe zo te zien. Dit gaat echter wel om andere scholen, maar zeer waarschijnlijk hebben onze Saudi vrienden ook een vinger in de pap op andere scholen.

Ja, die oliedollars van ons hebben een mooie bestemming. Waarom moest al die olie nou uitgerekend dáár onder de grond zitten? Je zou bijna in Allah gaan geloven.

Daar hebben we weinig invloed op, maar we hebben wel invloed gehad op de opkomst van extremisme. Iets wat ik al eerder naar voren heb gehaald.

'Hadden we maar', alleen hebben we daar nu niks meer aan. Gelukkig zijn er nog moslimlanden met een gematigde regering, anders hadden we helemaal de poppen aan het dansen.

sja, zo gaat het natuurlijk ook met die radicale moskeen hier, met geld kun je een hoop bereiken.

jammer dat dit soort gasten het dan verpesten voor de rest.

christelijk onderwijs trouwens ook afschaffen!

Net op het NOS Journaal: Het is de leraren contractueel verboden om te vertellen over de keuzevrijheid die de Nederlandse maatschapppij biedt. In de schoolboeken staat dat ongelovigen liegen, en dat je je dus niets van niet Moslims aan hoeft te trekken.

Mooi hoor die Islam!
Die scholen zijn ideale selectiecentra voor moslim-extremistische organisaties. IMO is het gewoon pure indoctrinatie van jeugdige Islamitische jongeren, wat ze op deze school doen.

christelijk onderwijs trouwens ook afschaffen!

Ik ben er niet tegen om bijvoorbeeld godsdienstles te houden op scholen. Echter, het moet niet puur en alleen om de godsdienst draaien en tevens moet het niet alleen voor leerlingen zijn, die het bepaalde geloof belijden.

motiveert

hoe het ook zij, ik ben tegen bijzonder onderwijs: afschaffen!
Als boogie het al zegt, dan zal het wel waar zijn :thumbup:

Voor mij is dit hetzelfde als ouderwetse Katholieke scholen, en die Islamitische ziekenhuizen, allemaal afschaffen en iedereen gelijk voor de wet.

Net op het NOS Journaal: Het is de leraren contractueel verboden om te vertellen over de keuzevrijheid die de Nederlandse maatschapppij biedt. In de schoolboeken staat dat ongelovigen liegen, en dat je je dus niets van niet Moslims aan hoeft te trekken.

Mooi hoor die Islam!

Allemachtig. Stelletje vieze vuile randmongolen. Het enige waar dat soort volk nog mee moet integreren zijn de grachten van amsterdam.

Ja dit zijn overduidelijk mensen die de islam verkeerde interpreteren. Dit soort scholen worden naar alle waarschijnlijkheid gesubsideerd door de Wahabisten, oftewel de Saudi's. Die hebben wereldwijd een heel netwerk van media en scholen opgezet om hun haat te laten prediken.

Het is gewoon een vorm van propaganda waarmee vaak achteloze gelovigen worden gelokt. Wahabisme is niet exemplarisch voor de islam, maar door het extremisme komt het wel het meeste naar boven drijven. Tevens houdt het Westen de Saudi's een hand boven het hoofd, want oliebelangen. In zekere zin is iedere getankte liter benzine goed voor weer een radicale mosilm. Even gechargeerd gesteld.

Ben nu zelf bezig om het boek van Bernard Lewis 'De Crisis van de Islam' te lezen. Lewis is overigens zelf een controversieel figuur met zijn uitspraken, maar wel een gerenommeerd kenner van de moslim cultuur.

Waar gaat al dat geld voor de bestrijding van het terrorisme dan heen? Dit is toch ongehoord? In nederland, dergelijke voorwaarden in een contract voor onderwijsinstellingen... Ik hoop dat het ministerie van OC&W dit heel hoog opneemt.

Ik ben er niet tegen om bijvoorbeeld godsdienstles te houden op scholen. Echter, het moet niet puur en alleen om de godsdienst draaien en tevens moet het niet alleen voor leerlingen zijn, die het bepaalde geloof belijden.

Ik heb zelf mijn basis- en middelbaaronderwijstijd op christelijke scholen doorgebracht. Nooit enig geluid gehoord dat ook maar enigszins radicaliserend is op de basisschool. Op het voortgezet onderwijs heeft de school wel een keer een video over zelfmoord verboden in de lessen. Een leraar en een leerlinge (die net een poging had gedaan) wilden deze laten zien aan de klas van het meisje tijdens godsdienst of maatschappijleer. Maar aangezien men besloot dat zelfmoord een zonde is, was het niet toegestaan de video te vertonen.... Toen brak mijn klomp wel even heel hard. Dit is overigens al weer een jaar of 6 geleden dus kan ondertussen veranderd zijn. Mag het hopen...

Mooi hoor die Islam!

dat geloof je toch zelf niet?!

En kunnen jullie wel lezen?

ze aanvaardden leerlingen die ergens aders geweigerd werden waardoor ze procentueel dus meer zwakke leerlingen hadden; En ook het feit dat ze pas opstarten, heeft er mee te maken. Elke school die aps opstart en die veel leerlingen aanvaard die ergens anders niet meer binnengeraken zullen slecht scoren; Tevens zit men hier men een concentratieschool waar de meerderheid dus uit armere wijken komen. Dus heb je een extra negatieve selectie!

De tekst in de starttopic zegt dus heel duidelijk hoe het komt dat ze zo slechte resultaten hebben maar dat negeren jullie gewoon. Ik heb nog nooit zoveel intellectuele oneerlijkheid gezien op 1 site.

Ja dit zijn overduidelijk mensen die de islam verkeerde interpreteren. Dit soort scholen worden naar alle waarschijnlijkheid gesubsideerd door de Wahabisten, oftewel de Saudi's. Die hebben wereldwijd een heel netwerk van media en scholen opgezet om hun haat te laten prediken.

Het is gewoon een vorm van propaganda waarmee vaak achteloze gelovigen worden gelokt. Wahabisme is niet exemplarisch voor de islam, maar door het extremisme komt het wel het meeste naar boven drijven. Tevens houdt het Westen de Saudi's een hand boven het hoofd, want oliebelangen. In zekere zin is iedere getankte liter benzine goed voor weer een radicale mosilm. Even gechargeerd gesteld.

Ben nu zelf bezig om het boek van Bernard Lewis 'De Crisis van de Islam' te lezen. Lewis is overigens zelf een controversieel figuur met zijn uitspraken, maar wel een gerenommeerd kenner van de moslim cultuur.

zorg ervoor dat moslims zich niet verstoten voelen op een normale school en dan zal er geen nood zijn aan islamitische scholen.

ze aanvaardden leerlingen die ergens aders geweigerd werden waardoor ze procentueel dus meer zwakke leerlingen hadden; En ook het feit dat ze pas opstarten, heeft er mee te maken. Elke school die aps opstart en die veel leerlingen aanvaard die ergens anders niet meer binnengeraken zullen slecht scoren; Tevens zit men hier men een concentratieschool waar de meerderheid dus uit armere wijken komen. Dus heb je een extra negatieve selectie!

De tekst in de starttopic zegt dus heel duidelijk hoe het komt dat ze zo slechte resultaten hebben maar dat negeren jullie gewoon. Ik heb nog nooit zoveel intellectuele oneerlijkheid gezien op 1 site.

Ik maak me pissig om die contracten en de financiering van bepaalde scholen. Totaal niet de bedoeling imo.

Komt het eigenlijk wel eens één moment in je op om je hand eens in eigen boezem te steken? Echt alles is volgens jou de schuld van het westen. Overal ter wereld waar de islam een grote invloed heeft zie je ellende, maar toch is dit allemaal de schuld van het westen. Zou het misschien niet kunnen dat hier en daar wat kritiek op de islam gerechtvaardigd is?

Zou het ook niet kunnen dat we niet constant moeten vervallen in algemeenheden?

Overal waar het Westen invloed heeft gehad zien we ook ellende als we die lijn doortrekken. Niet dat het de waarheid is natuurlijk, maar overal is een beetje erg ruim begrip. Denk dat je beter kan betrekken op de radicale islam, daar zit nog wel een wereld van verschil tussen vergeleken met hoe in gematigdere landen omgegaan wordt met de islam.

Komt het eigenlijk wel eens één moment in je op om je hand eens in eigen boezem te steken? Echt alles is volgens jou de schuld van het westen. Overal ter wereld waar de islam een grote invloed heeft zie je ellende, maar toch is dit allemaal de schuld van het westen. Zou het misschien niet kunnen dat hier en daar wat kritiek op de islam gerechtvaardigd is?

Ik blijf het principieel fout vinden om iets dergelijks aan een geloof vast te knopen. Dit is gewoon crimineel. Ik zal niet ontkennen dat een bepaald geloof meer openingen schept voor dergelijke zaken.
Ik ben wel benieuwd naar een specificatie van die cijfers. en dan met name de verschillen tussen geslaagden en gezakten. Hoe is de participatiegraad van de ouders etc?
Maar dat van die contracten en financieringen. Echt walgelijk.

zorg ervoor dat moslims zich niet verstoten voelen op een normale school en dan zal er geen nood zijn aan islamitische scholen.

Dat is het punt niet, de invloed van radicale stromingen zorgt er des te meer dat er op die scholen slecht gescoord wordt. Overigens gaat het bij om de Ibn Ghaldoun-school om Salafisten en geen Wahabisten. Maar dat blijft een radicale stroming.

De leerlingen krijgen les in zaken die hun doen vervreemden van de samenleving. Erg zorgelijk.

Maar goed het blijft de radicale islam en niet de hele islam die hier voor problemen zorgt. Radicalen zullen altijd proberen hun ideeen over te brengen, desnoods met geweld. De gematigden hoor je niet, maar dat is overal ter wereld zo. Ongeacht geloof, afkomst etc.

Zou het ook niet kunnen dat we niet constant moeten vervallen in algemeenheden?

Overal waar het Westen invloed heeft gehad zien we ook ellende als we die lijn doortrekken. Niet dat het de waarheid is natuurlijk, maar overal is een beetje erg ruim begrip. Denk dat je beter kan betrekken op de radicale islam, daar zit nog wel een wereld van verschil tussen vergeleken met hoe in gematigdere landen omgegaan wordt met de islam.

Ik heb niet de indruk dat dit de radicale islam is, de gemiddelde moslim, of thinkalot in dit geval, vindt het in ieder geval niet de moeite waard er ook maar één woord aan vuil te maken.

Ik hoop dat ik ongelijk heb Eric, maar ik ben bang dat jij onderschat hoeveel moslims dit soort schoolboeken prima vindt.

Ik ben daar niet bang voor, ik kan door het rookgordijn heenkijken wat opgeworpen wordt door twee kanten. Zowel de radicale moslims als de conservatieve Westerlingen werken daar hard aan mee. Maar goed als je zo graag wil zien dat iedere moslim een potentiele radicaal is, be my guest. Dat is gebaseerd op aannames namelijk, terwijl er duidelijk afbakeningen zijn te plaatsen tussen radicale islam en een islam die honderden jaren lang vrij vreedzaam werd beleden.

En ja ook die landen werden oorlogen gevoerd, maar dat had minder met geloof te maken dan met het verspreiden van macht.

Thinkalot is overigens teveel in slachterofferrol gaan denken, dat belemmert zijn zichtsveld.

Laatst bewerkt:
Terug
Naar boven