XXL Nutrition

Islamitische scholen scoren slecht

We praten inderdaad langs elkaar heen als je dat op die manier probeert te zeggen. Ik ga niet beoordelen wat in algemene zin een goede interpretatie van de islam is, maar durf wel te stellen dat iemand die homocoïtusualiteit wil vervolgen met de dood de islam verkeerd interpreteert.

Vervolging van homo's en onderdrukking van vrouwen heeft zeker wel te maken met de islam. Maar niet iedere moslim wil homo's vervolgen of vrouwen vervolgen. Dat wil ik nou duidelijk maken. Als er echter constant algemeniseringen voorbij komen vliegen is dat vrij zinloos.

Probleem is ook dat er talrijke versies zijn van de Sharia, daarom is er al geen eenduidig beeld te scheppen van hoe de moslimwereld in elkaar zit. Wat in het ene land is toegestaan is in een ander land weer verboden.

We praten inderdaad langs elkaar heen als je dat op die manier probeert te zeggen. Ik ga niet beoordelen wat in algemene zin een goede interpretatie van de islam is, maar durf wel te stellen dat iemand die homocoïtusualiteit wil vervolgen met de dood de islam verkeerd interpreteert.

Vervolging van homo's en onderdrukking van vrouwen heeft zeker wel te maken met de islam. Maar niet iedere moslim wil homo's vervolgen of vrouwen vervolgen. Dat wil ik nou duidelijk maken. Als er echter constant algemeniseringen voorbij komen vliegen is dat vrij zinloos.

Hèhè, ik ben blij dat we daar uit zijn dan. Ik hoop alleen dat thinkalot zich hier ook in kan vinden. :)

Ik vraag me trouwens af hoe het heeft kunnen gebeuren dat jij de indruk hebt dat ik denk dat elke moslim homo's aan de hoogste boom wil hangen. Ik benadruk ongeveer om de post dat niet alle moslims zo zijn. Moet ik het in m'n sig zetten ofzo?

Nee hoor, maar je algemeniseringen zijn toch ook al voorbij gekomen, of niet? Ik hoef ze toch niet weer te herhalen?

Nu doe je het voorkomen alsof ik constant vanalles op één hoop gooi. Ik zit er ook wel eens naast, dat geef ik toe, maar wat jij 'veralgemeniseringen' noemt zijn vooral verschillen van mening tussen ons. Ik ben nu een beetje discussiemoe, en jij ook volgens mij. Maar als ik mijn posts in dit topic zo doorlees, sta ik nog steeds overal achter, behalve de dingen waarvan ik al heb aangegeven dat ze gecompliceerder zitten dan ik het deed voorkomen. Zo is het inderdaad niet in élk islamitisch land een puinhoop, maar wel in een hele hoop. En ik blijf volhouden dat de plaatselijke visie op de islam daar veel mee te maken heeft.

Ik ben nooit discussiemoe :D De zaken direct relateren aan een religie is gewoon fout, vooral omdat wereldwijd de meeste personen die in armoede leven of onderdrukt worden juist geen moslim zijn.

Slechte zaak dit, bijzonder onderwijs op zich is niet slecht. Wel als het zich daardoor buiten de samenleving plaatst.

Voor een objectieve kijk op de islam is een goed boek trouwens: Waardenburg, J.D.J. (red.): Islam, norm, ideaal en werkelijkheid.

Voor de mensen die veel tijd hebben. Het is namelijk een redelijk dik boek:)

Hmm mensewn die slecht doen namens hun godsdienst zijn niet gelovig??
Terwijl zij juist denken van wel.

Beetje dom gewouwel.
Net als marokanen die iets verkeerd doen geen marokanen zijn, kampers die jatten geen kampers zijn, enz enz.

Ontkenning noem ik dat.
Ze zijn misschien te gelovig (extreem). Vandaar dat ze dingen ander interpreteren, echter bepaalde belangrijke personene sturen daar op aan in deze religie.

Hmm mensewn die slecht doen namens hun godsdienst zijn niet gelovig??
Terwijl zij juist denken van wel.

Beetje dom gewouwel.
Net als marokanen die iets verkeerd doen geen marokanen zijn, kampers die jatten geen kampers zijn, enz enz.

Ontkenning noem ik dat.
Ze zijn misschien te gelovig (extreem). Vandaar dat ze dingen ander interpreteren, echter bepaalde belangrijke personene sturen daar op aan in deze religie
.

klopt Richard, vanuit mijn geloof word Geloof-Hoop-Liefde gepreekt.........maar het meest nog de Liefde

dat wil zeggen dat je geloof niet teveel aan regels moet ophangen, maar juist mensen moet leren respecteren en lief te hebben, het is niet de mens die fout is maar zijn/haar gedrag: dit is namelijk te beinvloeden ( door geloof, therapie, enz.)
ik kom soms wel wat radicaal over, maar ben dit in RL zeker niet.......ook ik heb nog mijn fouten waaraan ik moet werken........maar daarom ben ik niet slechter dan een pastor of dominee!
;)

Terug
Naar boven