AndroidHealthClinic

Islamitische scholen scoren slecht

Dus daar sta je nog steeds achter, alhoewel inmiddels duidelijk is dat er in Azie verre van een eenduidig beeld is wat betreft repressie en welvaart?

Net zo goed als je er achter staat dat homo-onderdrukking iets met de islam te maken heeft? Dus buiten de islamistische landen worden homo's niet onderdrukt? Als je zegt 'alleen' ben je namelijk nog al deterministisch bezig, dat sluit alle andere mogelijkheden uit.

Misschien had in plaats van 'alleen' beter 'veel meer' kunnen gebruiken. Maar het punt wat ermee wilde aangeven, namelijk dat fundamentalisme en homo onderdrukking een verband met elkaar hebben wordt daar toch niet door veranderd?

Voor dat gedeelte over Azië zie edit in vorige post. :)

[Link niet meer beschikbaar]

dit artikel legt uit dat de islamitische wetgeving homocoïtusualiteit niet verbiedt maar wel anaal geslachtsverkeer. (arabische woord liwat) Tevens is de doodstraf nergens genoemd in de islamitsiche geschriften. Als een regime dat toch toepast, dan heeft dit niks met de islam te zien, al willen ze je dat doen geloven.

"considering the sources of islamic law, this paper reasons neither the holy book, nor the most authentic and earliest apostolic sayings impose a death sentence for sodomy in this life"

Misschien had in plaats van 'alleen' beter 'veel meer' kunnen gebruiken. Maar het punt wat ermee wilde aangeven, namelijk dat fundamentalisme en homo onderdrukking een verband met elkaar hebben wordt daar toch niet door veranderd?

Dat niet, maar je eerdere uitspraak over welvaart en onderdrukking was wel heel erg algemeen. Azie is als werelddeel al moeilijk te vatten en een lijn ontdekken in onderdrukking of welvaart is heel erg lastig. Daar heeft de islam op zich weinig mee te maken eigenlijk, half Azie maakt zich schuldig aan corruptie, onderdrukking, kleptocratie etc.

[Link niet meer beschikbaar]

dit artikel legt uit dat de islamitische wetgeving homocoïtusualiteit niet verbiedt maar wel anaal geslachtsverkeer. (arabische woord liwat)

"considering the sources of islamic law, this paper reasons neither the holy book, nor the most authentic and earliest apostolic sayings impose a death sentence for sodomy in this life"

Bedankt voor het opzoeken. Jammer dat sommige islamieten dit zien als aanleiding homo's te vervolgen. Net als sommige christenen dat maar wat graag zouden zien overigens.

Dat niet, maar je eerdere uitspraak over welvaart en onderdrukking was wel heel erg algemeen. Azie is als werelddeel al moeilijk te vatten en een lijn ontdekken in onderdrukking of welvaart is heel erg lastig. Daar heeft de islam op zich weinig mee te maken eigenlijk, half Azie maakt zich schuldig aan corruptie, onderdrukking, kleptocratie etc.

Is idd niet zo 1-2-3 iets over te zeggen. Toch denk ik dat als je een statistische analyse zou uitvoeren naar het verband tussen welvaart (gecorrigeerd voor olie-inkomsten), vrijheid en geloof, dat je zult zien dat seculiere landen het over het algemeen beter doen.

aardige discussie vanochtend mbt homocoïtusualiteit binnen de islam op NMO:
Player omroep.nl

N.B.: gaat overigens niet echt op de materie van de Koran zelf in, helaas...

ja inderdaad dat sommige dictatoriale regimes dat doen.

Inderdaad, en met name islamitische.

Daarmee wil ik niks naars zeggen over mensen die normaal hun geloof beleiden. Maar het is wel gewoon een feit dat de gemiddelde homo liever niet in een streng islamitisch land zou wonen.

Is idd niet zo 1-2-3 iets over te zeggen. Toch denk ik dat als je een statistische analyse zou uitvoeren naar het verband tussen welvaart (gecorrigeerd voor olie-inkomsten), vrijheid en geloof, dat je zult zien dat seculiere landen het over het algemeen beter doen.
seculier zoals de vs? zoals turkije?

wat betreft mensenrechten en weinig onderdrukking doen seculiere landen het niet beter, rijke landen doen het beter!
Waar armoede is zullen de zwaksten en de minderheden in de samanelving het het zwaarst de verduren krjgen. deze onderdrukking wordt in elk land op een andere manier uitgedrukt maar ze bestaat wel;
In sommige dictaroriale islamitsiche regimes misbruikt men de koran, bij de aziaten het rode boekje van mao, bij de russen vroeger stalin, bij de christenen de bijbel,...

Inderdaad, en met name islamitische.

Daarmee wil ik niks naars zeggen over mensen die normaal hun geloof beleiden. Maar het is wel gewoon een feit dat de gemiddelde homo liever niet in een streng islamitisch land zou wonen.

nogmaals, dat heeft te maken met de interpreatie van de koran en het misbruik er van. Elk land gebruikt een andere reden om zijn volk te odnerdrukken. hoe armer het land, hoe zwaarder de onderdrukking.

nogmaals, dat heeft te maken met de interpreatie van de koran en het misbruik er van. Elk land gebruikt een andere reden om zijn volk te odnerdrukken. hoe armer het land, hoe zwaarder de onderdrukking.
arm :scratch: ???

in arabie had/heeft iedere bewoner recht op gratis ziekteverzekering, openbaar vervoer, ...

die oliestaten zijn niet bepaald arm

arm :scratch: ???

in arabie had/heeft iedere bewoner recht op gratis ziekteverzekering, openbaar vervoer, ...

die oliestaten zijn niet bepaald arm

ja klopt maar lees de lijst eens van landen die de doodstraf uitvoeren.

Arabia, Iran, Mauritania, Sudan, Somalia and Yemen (deze voeren de doodstraf nog uit voor anale coïtus (dus niet voor homocoïtusualiteit !)
en inderdaad, de meeste oliestaten zijn rijk maar of het gewone volk daar veel van merkt is me nog maar de vraag.

Zonder islam waren die oliestaten nog veel rijker geweest.

Trouwens Eric, ik vind dat je wel een beetje meer kleur mag bekennen. Ik kan me nog een topic herinneren over de kapers van 11 september waarin je stelde dat ze high waren van gerin oil ofwel religion. Nu stem je zwijgend in met thinkalot dat de islam er niets mee te maken heeft.

Trouwens Eric, ik vind dat je wel een beetje meer kleur mag bekennen. Ik kan me nog een topic herinneren over de kapers van 11 september waarin je stelde dat ze high waren van gerin oil ofwel religion. Nu stem je zwijgend in met thinkalot dat de islam er niets mee te maken heeft.

hahahah, je hebt het nog steeds niet door he?

Zal ik het nogmaals herhalen? Mensen maken misbruik van religie of laten zich misbruiken door religie; Daar heeft de religie gen schuld aan, Je kan een pistool goed en slecht gebruiken. Ga je de schuld van de moord op de kogel steken?

verwacht je maar aan een felle en overdonderende repliek van ericr.

Zucht, ik geef het op. Wat heeft 9-11 nou te maken met de algemenisering dat islam gekoppeld is aan onderdrukking en geen welvaart? :scratch: Of dat alleen in moslimlanden homo's worden vervolgd? 9-11 is gepleegd door een stel idioten die inderdaad high waren van hun religie, maar zijn dan alle moslims gelijk extremist of verbijzonderd is iedere extremist een potentiele vliegtuigkaper? Nee zelfs dat niet eens.

Ik kleur bekennen? :roflol: Ik zal straks mijn witte puntmuts uit de kast halen.

Volgens mij praten we volstrekt langs elkaar heen heren. Jullie blijven maar zeggen dat mensen die homo's en vrouwen onderdrukken en zich opblazen de islam als excuus gebruiken. Ik zeg dat zij diep gelovig zijn.

Misschien bedoelen jullie te zeggen dat dit niets te maken heeft met de islam zoals jullie die zien en zoals die door miljoenen mensen beleden wordt. Dat klopt, maar zij hangen een andere islamstroming aan. Om te zeggen dat deze islamstroming niets met de islam te maken heeft is volstrekt belachelijk. Wie ben ik of wie zijn jullie om te beoordelen wat de goede interpretatie is van de islam? Dat is wat ik probeer te zeggen.

Waar veralgemeniseer ik de islam te een godsdienst van louter terroristen? Ik stel alleen vast dat niet elke interpretatie van de islam vredelievend is.

Terug
Naar boven