AndroidHealthClinic

Islamitische scholen scoren slecht

Asj-Sjoaraa :

165. "Nadert gij van alle schepselen de mannen? 166. En verlaat gij uw vrouwen, die uw Heer voor u heeft geschapen? Neen, gij zijt een volk dat de perken te buiten gaat."

An-Naml :

54. En Lot, toen hij tot zijn volk zeide: "Begaat gij onzedelijkheid tegen beter weten in? 55. Nadert gij wellustig de mannen in plaats van de vrouwen? Neen, gij zijt een onwetend volk."

Al-Aa'raaf :

80. En Lot, toen hij tot zijn volk zeide: "Pleegt gij een gruweldaad zoals niemand ter wereld ooit vóór u pleegde?" 81. "Gij nadert met wellust mannen, in plaats van vrouwen. Neen, gij zijt een volk dat de perken te buiten gaat."

Het staat natuurlijk open voor interpretatie, maar deze versen worden wel zo uitgelegd dat het homocoïtusualiteit als onnatuurlijk ziet.

en feit is dat vroegah (7de eeuw) moslimas meer rechten hadden dan hier, hoe het gebeurt is weet ik niet, maar ondertussen is dat 180° omgedraaid

Tja ik kan je vertellen dat in het dorp waar ik woon een paar 'zware' kerken zitten waar men niet al te frisse denkbeelden heeft over homo's en anderspraktiserende mensen (''ongelovigen'') zoals jij en ik.
Er zijn hier zelfs gezinnen (met kinderen) bedreigd omdat ze naar een andere kerk overgestapt zijn.
Religie fundamentalisten zijn gewoon tuig van de hoogste richel. :kots:

Dus je weet niks over een religie waar je dus al een hele tioic over zit te zeiken?
De reden van de rechten van homo's en vrouwen hebben te leiden onder een streng dictatoriaal regime.... lees mijn vorige post; Ik ga niet alles tien keer herhalen!

Homovervolging en vrouwonderdrukking zie je anders alleen in islamitische landen, en niet in andere dictaturen zoals Noord-Korea, Birma of Cuba. Daar hoef je geen koran of bijbelstudie voor gedaan te hebben. Hoe verklaar je dat dan?

En nogmaals, ik heb niks tegen de meerderheid van de moslims, de gematigden. Maar wees een vent en geef toe dat homo en vrouwenonderdrukking echt wel wat te maken heeft met de fundamentalistishe islam. Als je dat niet ziet ben je echt stekeblind.

We gaan nu dus repressie verbijzonderen om toch maar een punt te maken Zelda? Repressie is volgens mij gewoon repressie hoor, alleen heb je wel gradaties in welke groepen het meest onderdrukt worden.

Asj-Sjoaraa :

165. "Nadert gij van alle schepselen de mannen? 166. En verlaat gij uw vrouwen, die uw Heer voor u heeft geschapen? Neen, gij zijt een volk dat de perken te buiten gaat."

An-Naml :

54. En Lot, toen hij tot zijn volk zeide: "Begaat gij onzedelijkheid tegen beter weten in? 55. Nadert gij wellustig de mannen in plaats van de vrouwen? Neen, gij zijt een onwetend volk."

Al-Aa'raaf :

80. En Lot, toen hij tot zijn volk zeide: "Pleegt gij een gruweldaad zoals niemand ter wereld ooit vóór u pleegde?" 81. "Gij nadert met wellust mannen, in plaats van vrouwen. Neen, gij zijt een volk dat de perken te buiten gaat."

Het staat natuurlijk open voor interpretatie, maar deze versen worden wel zo uitgelegd dat het homocoïtusualiteit als onnatuurlijk ziet.

ik las de engelse tekst en het woord lewdness: wellustigheid. dus als mannen vrouwen en mannen verkrachtten en meerdere coïtuspartners hebben dat daarom de stad werd vernietigd. dus om ^hun promiscuiteit en omdat ze de regels van god niet hadden gevolgd dat dat hen werd gezegd da tze het niet mochten doen.

----------

en feit is dat vroegah (7de eeuw) moslimas meer rechten hadden dan hier, hoe het gebeurt is weet ik niet, maar ondertussen is dat 180° omgedraaid

Inderdaad,; tot de 10 de eeuw hadden de vrouwen ernorm veel rechten maar ergens us het verkeerd gelopen en hebben de mannen de zaken omgedraaid in hun eigen voordeel . Jammer.

Tja ik kan je vertellen dat in het dorp waar ik woon een paar 'zware' kerken zitten waar men niet al te frisse denkbeelden heeft over homo's en anderspraktiserende mensen (''ongelovigen'') zoals jij en ik.
Er zijn hier zelfs gezinnen (met kinderen) bedreigd omdat ze naar een andere kerk overgestapt zijn.
Religie fundamentalisten zijn gewoon tuig van de hoogste richel. :kots:

mooi gezegd.

Homovervolging en vrouwonderdrukking zie je anders alleen in islamitische landen, en niet in andere dictaturen zoals Noord-Korea, Birma of Cuba. Daar hoef je geen koran of bijbelstudie voor gedaan te hebben. Hoe verklaar je dat dan?

En nogmaals, ik heb niks tegen de meerderheid van de moslims, de gematigden. Maar wees een vent en geef toe dat homo en vrouwenonderdrukking echt wel wat te maken heeft met de fundamentalistishe islam. Als je dat niet ziet ben je echt stekeblind.

lees jij verdomme wel at ik schrijf?
DE RADICALE DICTATORIALE REGIMES IN ISLAMITSICHE LANDEN MISBRUIKEN DE RELIGIE OM HUN EIGEN MACHT TE VRIJWAREN;

HEEFT NIKS MET DE ISLAM TE ZIEN; TUURLIJK GAAN ZE HOMOSEXUALITEIT TRACHTE TE VERBIEDEN AAN DE HAND VAN DE kORAN; BIJ DE AZIATEN GEBRUIKTE MEN EEN ANDERE REDEN. DE CHRISTENEN GEBRUIKTEN DE BIJBEL

ALS JE EEN MOORD PLEEGT MET EEN MES IS HET MES DAN DE SCHULDIGE?

Historically the punishment has been less severe compared to its Abrahamic counterparts: Judaism and Christianity. The Qur'an states that if a person commits the sin they can repent and save their life

Same-coïtus intercourse officially carries the death penalty in six Muslim nations: Saudi Arabia, Iran, Mauritania, Sudan, Somalia and Yemen.[7] It formerly carried the death penalty in Afghanistan under the Taliban. The legal situation in the United Arab Emirates is unclear. In many Muslim nations, such as Bahrain, Qatar, Algeria, Pakistan and the Maldives, homocoïtusuality is punished with jail time, fines, or corporal punishment. In some Muslim-majority nations, such as Turkey, Jordan, Egypt, or Mali, same-coïtus intercourse is not specifically forbidden by law. In Egypt openly gay men have been prosecuted under general public morality laws. (See Cairo 52.) On the other hand, Turkey has made tremendous efforts to legalize homocoïtusuality and protect gays and lesbians from discrimination.

In Saudi Arabia, the maximum punishment for homocoïtusuality is public execution, but the government will use other punishments — e.g., fines, jail time, and whipping — as alternatives, unless it feels that homocoïtusuals are challenging state authority by engaging in LGBT social movements. [8] Iran is perhaps the nation to execute the largest number of its citizens for homocoïtusuality. Since the 1979 Islamic revolution in Iran, the Iranian government has executed more than 4000 people charged with homocoïtusual acts. In Afghanistan after the fall of the Taliban homocoïtusuality went from a capital crime to one that it punished with fines and prison sentence.

Most international human rights organizations, such as Human Rights Watch and Amnesty International, condemn laws that make homocoïtusual relations between consenting adults a crime. Since 1994 the United Nations Human Rights Committee has also ruled that such laws violated the right to privacy guaranteed in the Universal Declaration of Human Rights and the International Covenant on Civil and Political Rights. However, most Muslim nations (except for Turkey, which has been ruled by secular law since 1923 and recently has modernized its laws in order to meet the requirements of entry to the European Union) insist that such laws are necessary to preserve Islamic morality and virtue. Of the nations with a majority of Muslim inhabitants, only Lebanon has an internal effort to legalize homocoïtusuality.[9]

Some Muslims have expressed criticism of the legal sanctions used against homocoïtusuality. Reasons given by Muslims condemning the executions include the fact that some legal schools (e.g., Hanafi) regard it as unjustified, the argument that the death penalty is not specified for it in the Qur'an, the idea that the punishment is unduly harsh, and opposition to the idea that the state's laws should be based on religion. The introduction of the AIDS pandemic in the Muslim world has also promoted more discussion about the legal status of homocoïtusuality, as the legal sanctions against homocoïtusuality have made it difficult to initiate any educational programs directed at high risk groups.

While executions and other criminal sanctions curtail any public gay rights movement, it is impractical to give criminal sanctions to all homocoïtusuals living in a Muslim country, and it is common knowledge (e.g. to visiting foreigners) that some young men will experiment with homocoïtusual relations as an outlet to coïtusual desires born out of a natural love for the same coïtus. These discreet and casual homocoïtusual relations allow men to engage in premarital coïtus with a low risk of facing the social or legal sanctions that would occur if they involved in adultery or fornication with a woman, where it is more likely to be found out about, as a result of a pregnancy or the woman hoping to force the man into marriage. Most of these men do not consider themselves to be gay or bicoïtusual as these are coïtusual orientations. Muslim minds do not use these labels but rather the definitions mentioned previously.

A related problem to full enforcement of the laws against homocoïtusuality is that because men are encouraged to developed close friendships with other men, and women are encouraged to develop close friendships with other women, homocoïtusual love is encouraged, and while lust is not encouraged, both male to male and female to female coïtusual relationships have increased in recent years.

Since Islamic law requires a certain number of male witnesses to the homocoïtusual act to testify in front of jurists, and Islam does place a strong value on the right to privacy in the home, thus homocoïtusual relations that occur in private are theoretically outside the bounds of the law, unless it is brought out in the open as is the case if lewdness, theft, blackmail, murder, etc is also involved.

[

[edit] Liberal Islamic stances on homocoïtusuality
Some self-described liberal Muslims, such as the members of the Al-Fatiha Foundation, accept and consider homocoïtusuality as natural, either regarding these verses as obsolete in the context of modern society, or pointing out that the Qu'ran speaks out against homocoïtusual lust, and is silent on homocoïtusual love. B]

We gaan nu dus repressie verbijzonderen om toch maar een punt te maken Zelda? Repressie is volgens mij gewoon repressie hoor, alleen heb je wel gradaties in welke groepen het meest onderdrukt worden.

Sorry, wat wil je zeggen?

Interessant stuk thinkalot. :)

Moet het trouwens ook echt beiden zijn? Want in Zimbabwe worden homo's toch ook aardig vervolgd. Of vrouwen specifiek worden onderdrukt durf ik niet te zeggen, maar onder Mugabe wordt zo'n beetje iedereen onderdrukt.

lees jij verdomme wel at ik schrijf?
DE RADICALE DICTATORIALE REGIMES IN ISLAMITSICHE LANDEN MISBRUIKEN DE RELIGIE OM HUN EIGEN MACHT TE VRIJWAREN;

HEEFT NIKS MET DE ISLAM TE ZIEN;

Je hoeft niet zo te schreeuwen.

Wat ik dus vraag is waarom alleen islamitische dictaturen vrouwen en homo's onderdrukken. Waarom doet Noord Korea dat niet dan? Dan heeft dat toch wel wat met de islam te maken? Misschien niet met een visie op de islam waar jij het mee eens bent, maar een visie die bij anderen weldegelijk bestaat.

Moet het trouwens ook echt beiden zijn? Want in Zimbabwe worden homo's toch ook aardig vervolgd. Of vrouwen specifiek worden onderdrukt durf ik niet te zeggen, maar onder Mugabe wordt zo'n beetje iedereen onderdrukt.

Kan zijn, weet ik niet. Maar jij weet net zo goed als ik dat het wel degelijk zo is dat je dit sterker ziet bij dictatoriale regimes die islamitisch zijn.

Dat weet je best. Je zoekt iets uit, je roept iets. Je kan het niet hard maken en dan ga je maar iets anders roepen. Maar goed vooral blijven roepen.

Algemenisering na algemenisering en achteraf gezien blijken die algemeniseringen niet helemaal waar te zijn.

Net zo goed als homo-onderdrukking niet iets specificieks voor moslims is. Maar je roept het wel. In Zimbabwe worden homo's eveneens onderdrukt, daar vind je toch bijzonder weinig moslims.

Of net zo goed dat je roept dat niet moslimlanden in Azie welvarender zijn, maar achteraf blijkt dat toch niet helemaal waar te zijn.

Dat weet je best. Je zoekt iets uit, je roept iets. Je kan het niet hard maken en dan ga je maar iets anders roepen. Maar goed vooral blijven roepen.

Algemenisering na algemenisering en achteraf gezien blijken die algemeniseringen niet helemaal waar te zijn.

Net zo goed als homo-onderdrukking niet iets specificieks voor moslims is. Maar je roept het wel. In Zimbabwe worden homo's eveneens onderdrukt, daar vind je toch bijzonder weinig moslims.

Of net zo goed dat je roept dat niet moslimlanden in Azie welvarender zijn, maar achteraf blijkt dat toch niet helemaal waar te zijn.

Ik sta nog steeds achter beide beweringen hoor, hoewel jij ze nu wel een beetje sterker uitdrukt dan ik dat oorspronkelijk deed.

edit: bij nader inzien wil ik wel toegeven dat indonesie het economisch niet zo heel beroerd doet, hoewel ik in de toekomst van china en india veel gunstiger inzie, om maar bij de grote landen te blijven.

waarom heeft nl geen vrouwelijke premier of ne homo?

Je hoeft niet zo te schreeuwen.

Wat ik dus vraag is waarom alleen islamitische dictaturen vrouwen en homo's onderdrukken. Waarom doet Noord Korea dat niet dan? Dan heeft dat toch wel wat met de islam te maken? Misschien niet met een visie op de islam waar jij het mee eens bent, maar een visie die bij anderen weldegelijk bestaat.

Ik heb je vraag al drie ker beantwoord en je blijft het negeren. !

In Azië zie bijvoorbeeld ook dat de niet islamitsche landen daar over het algemeen vrijer en welvarender zijn. Is dat allemaal toeval?

Dus daar sta je nog steeds achter, alhoewel inmiddels duidelijk is dat er in Azie verre van een eenduidig beeld is wat betreft repressie en welvaart?

Homovervolging en vrouwonderdrukking zie je anders alleen in islamitische

Net zo goed als je er achter staat dat homo-onderdrukking iets met de islam te maken heeft? Dus buiten de islamistische landen worden homo's niet onderdrukt? Als je zegt 'alleen' ben je namelijk nog al deterministisch bezig, dat sluit alle andere mogelijkheden uit.

Terug
Naar boven