MuscleMeat

Israël & Joodse Diaspora

• Topic Starter Topic Starter
Nou, ze hebben enorm geholpen.

Israëlische klokkenluiders: Palestijnen mishandeld in gevangeniskamp - https://nos.nl/l/2519427#UPDATE-container-77418921

Amputaties omdat de handboeien te strak hebben gezeten ? Hebben de Israeliers ook Poolse beulen, of hebben ze het afgekeken?

Het zijn broeders van andere moeders die elkaar naar het leven staan, daar gaan demonstraties niets aan veranderen.

"Anaconda"

De enige reden dat Israël nu doet wat ze doen is door 7 October 2023. Dat Hamas ontstond door onderdrukking is toch een compleet non-argument. Sinds wanneer keuren we dat soort tactieken goed? We hebben hier zelf om de zoveel tijd te maken met terrorisme uit die hoek.

De enige reden dat Hamas dat deed was omdat Israël deed wat ze al jarenlang doen.
Is dat niet exact het probleem? Het continu wijzen met de vinger naar elkaar. Je ziet die irrationaliteit ook terug in allerlei discussies. Israël heeft dit gedaan, Hamas heeft dat gedaan... (en zo blijven ze aan de gang) Sommigen gaan zelfs 100 jaar terug in de tijd. Nou, dat zal ook niet voor de oplossing zorgen.

Verder heb ik geen flauw idee wat Hamas wou bereiken in oktober. Ik vond het neigen naar het uitlokken van extreme represailles. Dat lijkt me nu niet echt bevorderlijk voor een onderdrukt volk.

Leuk linkje in de comments:

It is absolutely appalling that, while Israeli forces were inflicting massive death and destruction upon the people in Gaza, Hamas forces took the opportunity to ruthlessly settle scores, carrying out a series of unlawful killings and other grave abuses,
:roflol:

Wie onderdrukt wie?

Is dat niet exact het probleem? Het continu wijzen met de vinger naar elkaar. Je ziet die irrationaliteit ook terug in allerlei discussies. Israël heeft dit gedaan, Hamas heeft dat gedaan... (en zo blijven ze aan de gang) Sommigen gaan zelfs 100 jaar terug in de tijd. Nou, dat zal ook niet voor de oplossing zorgen.

Verder heb ik geen flauw idee wat Hamas wou bereiken in oktober. Ik vond het neigen naar het uitlokken van extreme represailles. Dat lijkt me nu niet echt bevorderlijk voor een onderdrukt volk.

Nja met elke oorlog is het 'wie begon er'. In dit geval Israël dus.

Wat Hamas wilde bereiken heb je denk ik net gequote: wraak, even the score.

Wat ze deden keur ik overigens absoluut niet goed. Wat Israël daarvoor én daarna deed ook niet.
Alleen vergelijk je dan jarenlange genocide en aanval dan wel met één tegenaanval.

Absoluut helpt het niet, maar wat ze de afgelopen pakweg 75 jaar hebben geprobeerd werkte ook niet. Het tegenovergestelde want elke keer werden de Palestijnse bevolking zo verder geduwd tot ze nu alleen maar in Gaza zitten en ook daar worden ze aangevallen..wat zou jij doen als het land waar jouw grootouders, ouders, andere familie en jijzelf zijn geboren, werd afgepakt?

Genocide?

Episode 14 Abandon Thread GIF by The Simpsons

Terug
Naar boven