AndroidHealthClinic

Israël & Joodse Diaspora

Genocide?

Episode 14 Abandon Thread GIF by The Simpsons
Ja maar... jij ontkent de holocaust ook.

Oh sorry.

Nja met elke oorlog is het 'wie begon er'. In dit geval Israël dus.

Wat Hamas wilde bereiken heb je denk ik net gequote: wraak, even the score.

Wat ze deden keur ik overigens absoluut niet goed. Wat Israël daarvoor én daarna deed ook niet.
Alleen vergelijk je dan jarenlang het Palestijnse volk verdrijven en doodmaken, met één tegenaanval.

Absoluut helpt het niet, maar wat ze de afgelopen pakweg 75 jaar hebben geprobeerd werkte ook niet. Het tegenovergestelde want elke keer werden de Palestijnse bevolking zo verder geduwd tot ze nu alleen maar in Gaza zitten en ook daar worden ze aangevallen..wat zou jij doen als het land waar jouw grootouders, ouders, andere familie en jijzelf zijn geboren, werd afgepakt?

Heb het aangepast. Beter? Of ga je mijn vraag nu weer negeren?

Oh sorry.

Nja met elke oorlog is het 'wie begon er'. In dit geval Israël dus.

Wat Hamas wilde bereiken heb je denk ik net gequote: wraak, even the score.

Wat ze deden keur ik overigens absoluut niet goed. Wat Israël daarvoor én daarna deed ook niet.
Alleen vergelijk je dan jarenlang het Palestijnse volk verdrijven en doodmaken, met één tegenaanval.

Absoluut helpt het niet, maar wat ze de afgelopen pakweg 75 jaar hebben geprobeerd werkte ook niet. Het tegenovergestelde want elke keer werden de Palestijnse bevolking zo verder geduwd tot ze nu alleen maar in Gaza zitten en ook daar worden ze aangevallen..wat zou jij doen als het land waar jouw grootouders, ouders, andere familie en jijzelf zijn geboren, werd afgepakt?

Sla je nu niet wat aanvallen, invallen en bezetting door Jordanië en Egypte over?

• Topic Starter Topic Starter
Je bent weer in de war.
Jurkje uitdoen en manup :thumb:
Over the whole period of the camp's existence, at least 1.1 million and possibly as many as 1.5 million people were killed at Auschwitz; 90 per cent of them, probably about 960,000, were Jews, amounting to between a fifth and a quarter of all Jews killed in the war.

Poland: 300,000
France: 69,000
Holland: 60,000
Greece: 55,000
Bohemia & Moravia: 46,000
Slovakia: 27,000
Belgium: 25,000
Germany: 23,000
Croatia: 10,000
Italy: 6,000
Belarus: 6,000
Austria: 1,600
Norway: 700
Hungary: 394,000

70,000 non-Jewish Poles
21,000 Gypsies
15,000 Soviet POWs
15,000 People of a whole variety of nationalities, mainly East Europeans

The minority who were 'selected' for work on arrival were registered, and a number tattooed on their forearm. There were about 400,000 of these, and about half of them were Jewish. At least half of the registered prisoners died from malnutrition, disease, exhaustion or hypothermia.

Samenvatting:

Altogether during the war, some 3 millions Jews were murdered in the extermination camps. 700,000 were killed in mobile gas vans and 1.3 million were shot by SS Task Forces, police units and allied forces or auxiliary militias. Anything up to a million Jews died of hunger, disease or SS brutality and shootings in the concentration camps and especially the ghettos the Third Reich established in the occupied territories. A precise total is impossible to arrive at, but it is certain that at least 5.5 million Jews were deliberately killed in one way or another by the Nazis and their allies. Since the opening of the archives in the former Soviet bloc in the 1990s it has become clear that the probable total is around 6 million, the figure given by Adolf Eichmann at his trial in Jerusalem in 1961.

:dunno:
Wat ik zou doen als Palestijn zijnde?

Daar beide partijen een mogelijke bedreiging zijn zou ik hem trachten te peren uit Gaza.

Ik zie geen andere opties.
Door hen richting Palestina?
Ik hou het ivm het topic nu over Israël, maar weet ook niet heel zeker dat ik precies weet wat je bedoelt.
De oorlog van 1948.

Over the whole period of the camp's existence, at least 1.1 million and possibly as many as 1.5 million people were killed at Auschwitz; 90 per cent of them, probably about 960,000, were Jews, amounting to between a fifth and a quarter of all Jews killed in the war.

Poland: 300,000
France: 69,000
Holland: 60,000
Greece: 55,000
Bohemia & Moravia: 46,000
Slovakia: 27,000
Belgium: 25,000
Germany: 23,000
Croatia: 10,000
Italy: 6,000
Belarus: 6,000
Austria: 1,600
Norway: 700
Hungary: 394,000

70,000 non-Jewish Poles
21,000 Gypsies
15,000 Soviet POWs
15,000 People of a whole variety of nationalities, mainly East Europeans

The minority who were 'selected' for work on arrival were registered, and a number tattooed on their forearm. There were about 400,000 of these, and about half of them were Jewish. At least half of the registered prisoners died from malnutrition, disease, exhaustion or hypothermia.

Samenvatting:

Altogether during the war, some 3 millions Jews were murdered in the extermination camps. 700,000 were killed in mobile gas vans and 1.3 million were shot by SS Task Forces, police units and allied forces or auxiliary militias. Anything up to a million Jews died of hunger, disease or SS brutality and shootings in the concentration camps and especially the ghettos the Third Reich established in the occupied territories. A precise total is impossible to arrive at, but it is certain that at least 5.5 million Jews were deliberately killed in one way or another by the Nazis and their allies. Since the opening of the archives in the former Soviet bloc in the 1990s it has become clear that the probable total is around 6 million, the figure given by Adolf Eichmann at his trial in Jerusalem in 1961.

:dunno:

Wat ik zou doen als Palestijn zijnde?

Daar beide partijen een mogelijke bedreiging zijn zou ik hem trachten te peren uit Gaza.

Ik zie geen andere opties.

De oorlog van 1948.
Wil je dit even vertalen?
Mijn Engels is bad.

Dat het waarschijnlijke aantal 6 miljoen vermoorde Joden is.
Wat veel.

Ben in Bergen Belsen geweest.
Er passen toch geen 150.000 joden in 1 massagraf? Behalve dat zouden ze elkaar het graf uitvechten, dus redelijk onwaarschijnlijke aantallen.
Let wel, ik ontken het niet, maar je weet in een oorlog sneuveld de waarheid als eerste.

Je eigen land verlaten en Israël laten winnen dus?
Ik hoop dat ik zo verstanding zou zijn, want ‘t lijk me echt een gruwel om in Gaza te leven. Anderzijds, als je daar opgroeit, dan was ik misschien ook een TBS patiënt van Hamas geworden.

Verder weet ik niet wat Israël van plan is, maar ik ze geen winnaars in deze poepshow.

Ik hoop dat ik zo verstanding zou zijn, want ‘t lijk me echt een gruwel om in Gaza te leven. Anderzijds, als je daar opgroeit, dan was ik misschien ook een TBS patiënt van Hamas geworden.

Verder weet ik niet wat Israël van plan is, maar ik ze geen winnaars in deze poepshow.

Israël wilt alle palestijnen weg of dood hebben.
Lijkt een beetje op...genocide..

Wat veel.

Dat was geen vernietigingskamp, "slechts" 70k doden volgens wikipedia.
Er passen toch geen 150.000 joden in 1 massagraf? Behalve dat zouden ze elkaar het graf uitvechten, dus redelijk onwaarschijnlijke aantallen.
Let wel, ik ontken het niet, maar je weet in een oorlog sneuveld de waarheid als eerste.
Die in een concentratiekamp werden na het vergassen verbrand, dan kan je ze compacter opbergen.

Is dat officieel Israëlisch beleid? Kunnen we dat ergens terugvinden?

Ben je niet in de war wat Hamas met Israëli's en Joden wil doen?

Nee, dat is wat Israël wilt doen en al sinds '48 aan het doen is. Geen idee of dat is terug te vinden. Was het officieel Duitslands beleid om alle Joden weg te werken of dood te maken? (Serieuze vraag. Imho gebeuren zulke dingen niet officieel want tja..mensenrechten enzo).

Wat veel.

@Mentat was me voor, maar er is sowieso geen massagraf met dat aantal mensen in BB.
Israël wilt alle palestijnen weg of dood hebben.
Lijkt een beetje op...genocide..
Ik wacht nog even af om te zien wat ze doen met de stad die ze willen innemen.
Was het officieel Duitslands beleid om alle Joden weg te werken of dood te maken?
Ja

In tegenstelling tot Aktion T4 hebben ze wel geen document(en) gevonden met de handtekening van Hitler.

Laatst bewerkt:
Nee, dat is wat Israël wilt doen en al sinds '48 aan het doen is. Geen idee of dat is terug te vinden. Was het officieel Duitslands beleid om alle Joden weg te werken of dood te maken? (Serieuze vraag. Imho gebeuren zulke dingen niet officieel want tja..mensenrechten enzo).
Waar zijn de vernietigingskampen van Israël?

Dat is ook de consequentie van het aanvallen van 5 Arabische landen in 1948?

Waarom is er tussen pakweg 1948 en 1967 geen Palestijnse Staat (of staten) gekomen?

Heeft Israël zich teruggetrokken uit Gaza begin van de jaren 2000?

Overigens vind ik wat er met nederzettingen gebeurd op de Westelijke Jordaanoever een schande. Daar wordt meer en meer gebied ingenomen, dat brengt vrede niet dichterbij. Daar zou wat mij betreft Israël hetzelfde moeten doen als met nederzettingen in Gaza: allemaal ontruimen.

Terug
Naar boven