Fitness Seller

Israël & Joodse Diaspora

Bezoekers in dit topic

Een aanzienlijk gedeelte van beide groeperingen grijpt iedere kans om een bepaald voordeel te behalen, ongeacht of zij hierbij slachtoffers maken en/of regels overtreden. Zowel aan de joodse als de palestijnse kant zijn er individuen die zich graag als slachtoffer presenteren naar de rest van de wereld om op die manier zoveel mogelijk medestanders te krijgen. Beide groeperingen willen zichzelf in een zo goed mogelijk licht en de tegenovergestelde groepering in een zo zwart mogelijk licht stellen. Zelf zijn ze heilig, begripvol en geduldig. Maar de andere groepering is aggressief en fout bezig.

Aan beide kanten worden er ernstige misdrijven gepleegd. Beide kanten zetten dingen in scene. Liegen. etc. Het blijft een zij hebben dit gedaan, Ja, maar zij hebben dat gedaan. Welles. Nietes. Het idiote is dat de rest van de wereld ook nog meent zich daarmee te moeten bemoeien en zich te laten gebruiken.

Het zou veel gezonder zijn als de rest van de wereld zich er niet mee zou bemoeien (inclusief amerika). Dan is er een hoop minder woede en komt er snel genoeg een einde aan de oorlog daar.
Een Palestijn die zich als slachtoffer presenteert? Nou, dat komt omdat ze ook slachtoffer zijn. Laten we even een vergelijking maken. Stel je voor, de VN beslist dat Nederland vanaf vandaag tot België behoort en alle Nederlanders moeten vluchten naar Duitsland of ze sterven. 2 miljoen Belgen palmen het land in van de Nederlanders en vestigen zich in de huizen van de Nederlanders. Een paar Nederlanders keert de weken en maanden nadien terug naar hun eigendom en eisen hun land terug. Ze worden doodgeschoten. We noemen hen terroristen.
Er is geen enkele Nederlander die dit normaal vindt, maar voor de Palestijnen vinden we dat wel normaal.
 
Ik heb geen tijd om deze Hasbara onzin te ontkrachten.
Het is heel simpel: wij Europeanen hebben gewapend verzet geleverd tegen de Nazi's die bij ons binnenvielen. Dat doen de Palestijnen ook. Dat recht hebben ze.
Als je geen tijd hebt ook goed, als jij denkt dat dit te vergelijken is met het gewapende verzet tegen de nazi's vraag ik mij af welke wieken je hebt geraakt van de molen.
Waarom schrijf je de eerste twee letters van Israel telkens bewust als IS..?
 
Als je geen tijd hebt ook goed. Als jij denkt dat dit te vergelijken is met het gewapende verzet tegen de nazi's vraag ik mij af welke wieken je hebt geraakt van de molen.

Waarom schrijf je de eerste twee letters van Israel telkens bewust als IS..?
Leg me dan eens het verschil uit. Een illegale bezetter steelt land, verjaagt en doodt de lokale bevolking en plaatst er zijn eigen inwoners,... gedurende 70 jaar Maar ze moeten gewoon rustig blijven en het aanvaarden, nietwaar?
 
Leg me dan eens het verschil uit. Een illegale bezetter steelt land, verjaagt en doodt de lokale bevolking en plaatst er zijn eigen inwoners,... gedurende 70 jaar Maar ze moeten gewoon rustig blijven en het aanvaarden, nietwaar?
Wat moet ik hieraan uitleggen. Je hebt kennelijk geen idee en wauwelt maar wat na over 70 jaar, bezetten en illegaal. Doe eens wat onderzoek. Is en heeft Israel dingen gedaan die het daglicht niet kunnen verdragen, jazeker. Dat kan niemand ontkennen, wordt ook niet vaak gedaan. Beweer je hetzelfde over de palestijnen krijg je me toch een bagger over je heen, vaak verpakt in het sausje waarmee jij roert in je posts. Ik kan daar niks mee.
 
Ik zou eens willen weten waarom mensen zoals Miko Peled, Amira Hass (woonde heel lang in de Palestijnse gebieden en schrijft vor de Haaretz en ze is heeeeeeeeeeeeeeeel kritisch voor de Palestijnse gezagvoerders), Norman Finkelstein, EXACT hetzelfde zeggen van wat ik zeg. Deze mensen hebben duizend keer meer credentials dan u en ik op dit vlak. Ik zou dus wel eens willen weten waarom je denkt dat hun argumenten geen steek houden.
 
Ik zou dus wel eens willen weten waarom je denkt dat hun argumenten geen steek houden.
Ik heb het over jouw argumenten in jouw posts. Die zijn zo ontzettend uit de context gehaald en geisoleerd van de geschiedenis dat het verleidelijk is om daarin mee te gaan maar het mes snijdt echt aan twee kanten.
 
Wat moet ik hieraan uitleggen. Je hebt kennelijk geen idee en wauwelt maar wat na over 70 jaar, bezetten en illegaal. Doe eens wat onderzoek. Is en heeft Israel dingen gedaan die het daglicht niet kunnen verdragen, jazeker. Dat kan niemand ontkennen, wordt ook niet vaak gedaan. Beweer je hetzelfde over de palestijnen krijg je me toch een bagger over je heen, vaak verpakt in het sausje waarmee jij roert in je posts. Ik kan daar niks mee.
Dus de bezetting is niet illegaal? Het is geen bezetting? Ik zie je geen argumenten gebruiken. Ik hoor je enkel zeggen dat ik niks weet en that is it. Ik herhaal, bekijk de video van Miko Peled en weerleg zijn argumenten. Wat ik schreef is wat hij zegt, maar uitgebreider en onderbouwd met historische feiten en bewijzen. Maar misschien is dat iets te rationeel voor jou?
 
Dit conflict kun je niet enkel meer beperken tot één uitgangssituatie waaruit het conflict tientallen jaren geleden gestart is. Er zijn over en weer vele misdrijven gepleegd, aanslagen gepleegd, mensen vermoord, gefolterd, etc. Beide partijen roepen moord en brand als aan hun zijde slachtoffers vallen, maar veroorzaken ze net zo hard. Idiote logica wordt gehanteerd die stelt dat geweld beantwoord mag worden met geweld. Wij hebben slachtoffers geleden dus mogen wij verdere slachtoffers veroorzaken. Zo kom je nooit tot een oplossing. De ene groep is geen haar beter dan de ander.

Als jouw voorbeeld de realiteit was en 72 jaar geleden zou dit van kracht zijn gegaan (de huidige generatie was toen geeneens geboren), dan zou ik niet 72 jaar later een conflict blijven zoeken.
 
Dus de bezetting is niet illegaal? Het is geen bezetting? Ik zie je geen argumenten gebruiken. Ik hoor je enkel zeggen dat ik niks weet en that is it. Ik herhaal, bekijk de video van Miko Peled en weerleg zijn argumenten. Wat ik schreef is wat hij zegt, maar uitgebreider en onderbouwd met historische feiten en bewijzen. Maar misschien is dat iets te rationeel voor jou?
Het lijkt alsof je emotioneel betrokken bent bij dit alles. Ik heb in dit topic in een post twee korte reacties gegeven op een eerdere post van jou. Niet over een video, niet over verdere inhoud. Daarop geef je de reactie dat je geen tijd hebt, en het allemaal onzin is. Prima. Maar de hele geschiedenis gaat veel en veel verder dan 1948.

Peled is wel wat extreem vind je niet, op het demagogische af. Maak van Israel weer Palestina, dat soort teksten zijn niet serieus te nemen. Die vergelijking van jou met nazi Duitsland komt ook vast en zeker uit zijn pen. Zwart wit en erg kort door de bocht. Is ook een marginaal figuur en heeft geen grote achterban. Figuren als Anja Meulenbelt lopen met hem weg. Je zou hem credits kunnen geven voor zijn gedrevenheid en inzet voor Palestijnen maar er mag een lading meer nuance komen.

Palestijnen zijn in veel gevallen ook slachtoffer, van de manier waarop ze van jongs af aan al opgroeien tot en met geslachtofferd worden door Hamas, Arabische landen en misbruikt worden voor talloze politieke doeleinden. Dat moet ook eens stoppen. Het is niet alleen Israel. Uit jouw post merk ik empathie op voor Palestijnen vanwege bezetten, verdrijven, etnisch zuiveren etc, dan voel je toch zeker ook enige sympathie met Joden?
 
Laatst bewerkt:
0,0 respect voor die Palestijnse drammers ,

+1 respect voor het niveau waarop Israël zich heeft ontwikkeld waar elk ander Arabisch land

behalve olie nog nooit iets bijzonders heeft gepresteerd behalve onderdrukking ,oorlog en ellende
 
behalve olie nog nooit iets bijzonders heeft gepresteerd behalve onderdrukking ,oorlog en ellende

Dit conflict kun je niet enkel meer beperken tot één uitgangssituatie waaruit het conflict tientallen jaren geleden gestart is. Er zijn over en weer vele misdrijven gepleegd, aanslagen gepleegd, mensen vermoord, gefolterd, etc. Beide partijen roepen moord en brand als aan hun zijde slachtoffers vallen, maar veroorzaken ze net zo hard. Idiote logica wordt gehanteerd die stelt dat geweld beantwoord mag worden met geweld. Wij hebben slachtoffers geleden dus mogen wij verdere slachtoffers veroorzaken. Zo kom je nooit tot een oplossing. De ene groep is geen haar beter dan de ander.
Hier ben ik het wel mee eens. Noem mij naïef, maar ik denk dat als Palestina echt vrede wilt dat geregeld kan worden. Israel zal zich niet onderdanig opstellen en in geen enkel geval terug laten drijven. Noem dat hoe je wilt maar dat leidt niet tot vrede. Oorlog is voor de Palestijnse kant ook handel.
 
Het is niet eens relevant of de bezetting 'illegaal' is, want het zal niet meer veranderen. Dus get the fuck over it en richt je op vreedzame co-existentie.

De VN zal overigens helemaal niets doen want alle sleutelspelers hebben last van islamitisch terrorisme. Vooral de VS heeft baat bij de Israëlische inlichtingendiensten.
 
En alle leiders zijn miljardairs? Zie je wat ik bedoel? Een hoop valse aantijgingen, op niks gebaseerd. En dan moeten we dat maar geloven?
Of ze allemaal miljardair zijn weet ik niet. Maar dat velen rijk zijn is algemeen bekend, en ontzettend corrupt. Het gaat om een gebied dat amper twee keer zo groot is als Texel, er leven relatief veel miljonairs en verreweg het grootste gedeelte leeft in erbarmelijke omstandigheden. Het is echt goed geregeld daar door de "politiek".

Meet the Hamas billionaires - Globes English
Villa's met fitnesscentra: zo rijk zijn de Hamas-leiders - Elsevierweekblad.nl

Waar komt al dat geld nu toch vandaan? In elk geval is duidelijk dat de Israëlische blokkade van de Gazastrook Hamas geen windeieren legt. Het meeste geld wordt verdiend door enorme belastingen te heffen over gesmokkelde goederen vanuit Egypte door tunnels. De leiders krijgen bovendien flinke financiële steun van Qatar en Iran.

Veel hulpgelden– en goederen verdwijnen in de zakken van de hoogste Hamas-figuren. De corruptie tiert welig. En dat terwijl de 1,8 miljoen tellende zielen van Gaza het vaak moeten doen zonder basisvoorzieningen.
Als je er meer over wilt weten, met de juiste zoektermen vind je een hoop. Ze zijn niet bepaald armlastig en ik heb sterk de indruk dat ze de oorlog misbruiken voor het financieren van hobby's.
 
Het lijkt alsof je emotioneel betrokken bent bij dit alles. Ik heb in dit topic in een post twee korte reacties gegeven op een eerdere post van jou. Niet over een video, niet over verdere inhoud. Daarop geef je de reactie dat je geen tijd hebt, en het allemaal onzin is. Prima. Maar de hele geschiedenis gaat veel en veel verder dan 1948.

Peled is wel wat extreem vind je niet, op het demagogische af. Maak van Israel weer Palestina, dat soort teksten zijn niet serieus te nemen. Die vergelijking van jou met nazi Duitsland komt ook vast en zeker uit zijn pen. Zwart wit en erg kort door de bocht. Is ook een marginaal figuur en heeft geen grote achterban. Figuren als Anja Meulenbelt lopen met hem weg. Je zou hem credits kunnen geven voor zijn gedrevenheid en inzet voor Palestijnen maar er mag een lading meer nuance komen.

Palestijnen zijn in veel gevallen ook slachtoffer, van de manier waarop ze van jongs af aan al opgroeien tot en met geslachtofferd worden door Hamas, Arabische landen en misbruikt worden voor talloze politieke doeleinden. Dat moet ook eens stoppen. Het is niet alleen Israel. Uit jouw post merk ik empathie op voor Palestijnen vanwege bezetten, verdrijven, etnisch zuiveren etc, dan voel je toch zeker ook enige sympathie met Joden?
"Peled is wat extreem...". Kan je me even zeggen waar en in welke context hij zegt dat Israel terug Palestina moet worden? Want opnieuw haal je geen argumenten aan. Ad hominem aanvallen, maar geen enkel argument. Begrijpelijk want de Israelische houding is niet verdedigbaar.
En aub, insinueer niet dat ik anti-semiet ben, want dan maak je je werkelijk belachelijk.
Joden, moslims en christenen die daar de afgelopen drie eeuwen samen geleefd hebben, hebben alle recht om daar te wonen. Joden die in de VS geboren zijn en geen enkele voorouder hebben die in ISrael heeft gewoond of misschien 1000 jaar geleden, heeft geen enkel recht land te claimen.
Nogmaals, ik heb heel veel argumenten aangehaald, maar je hebt er geen enkele aangekaart.
 
Of ze allemaal miljardair zijn weet ik niet. Maar dat velen rijk zijn is algemeen bekend, en ontzettend corrupt. Het gaat om een gebied dat amper twee keer zo groot is als Texel, er leven relatief veel miljonairs en verreweg het grootste gedeelte leeft in erbarmelijke omstandigheden. Het is echt goed geregeld daar door de "politiek".

Meet the Hamas billionaires - Globes English
Villa's met fitnesscentra: zo rijk zijn de Hamas-leiders - Elsevierweekblad.nl


Als je er meer over wilt weten, met de juiste zoektermen vind je een hoop. Ze zijn niet bepaald armlastig en ik heb sterk de indruk dat ze de oorlog misbruiken voor het financieren van hobby's.
Hamas zijn walgelijke mensen, daar ben ik zeker van. Maar de Palestijnen hebben niet de leiders die ze verdienen. Hamas is er enkel aan de macht geraakt omdat Abbas van FAtah corrupt was en samenwerkte met Israel.
Hamas won omdat ze er twintig jaar voor zorgden dat mensen toch medicijnen en eten hadden. Israel legt een illegale blokkade aan, en de mensen sterven van de honger. Er worden tunnels aangemaakt, en dan is het de schuld van Hamas??? Ben je lekker?

En aub, gebruik eens ernstige objectieve en onafhankelijke bronnen om aan te tonen dat er heel veel rijke leiders zijn in Palestina.
En gebruik de juiste woorden want eerst citeer je iemand die zegt "all Palestinian leaders are billionaires," en daarna is het "ja niet allemaal maar velen...", dan kan ik enkel concluderen dat je maar wat roept.
 
0,0 respect voor die Palestijnse drammers ,

+1 respect voor het niveau waarop Israël zich heeft ontwikkeld waar elk ander Arabisch land

behalve olie nog nooit iets bijzonders heeft gepresteerd behalve onderdrukking ,oorlog en ellende
Mag ik je adres? Dan kom ik je uit je huis gooien, en mag je helemaal opnieuw beginnen. Ik word de nieuwe eigenaar van je huis. Val je me aan, dan laat ik je oppakken door de politie en vlieg je in de cel voor terrorisme.
 


Hier ben ik het wel mee eens. Noem mij naïef, maar ik denk dat als Palestina echt vrede wilt dat geregeld kan worden. Israel zal zich niet onderdanig opstellen en in geen enkel geval terug laten drijven. Noem dat hoe je wilt maar dat leidt niet tot vrede. Oorlog is voor de Palestijnse kant ook handel.
JA de Palestijnen zijn zoooooooooo rijk geworden door deze 70 jaar durende oorlog. Al is het geen oorlog he. Het gaat om een hooggesofisticeerd leger die mensen afslacht vanuit hun helicopters en tanks.
 
Het is niet eens relevant of de bezetting 'illegaal' is, want het zal niet meer veranderen. Dus get the fuck over it en richt je op vreedzame co-existentie.

De VN zal overigens helemaal niets doen want alle sleutelspelers hebben last van islamitisch terrorisme. Vooral de VS heeft baat bij de Israëlische inlichtingendiensten.
Israel wil geen co-existentie. Noam Chomsky en Norman Finkelstein hebben duidelijk aangetoond dat Israel er alles aan doet om de tweestatenoplossing onmogelijk te maken. De verplaatsing van de ambassade naar Jeruzalem is daar een extra bewijs van.
 
Oke Yasmine. Succes met je kruistocht.

Deze wil ik je nog wel geven;

Dit stond ook tijden in zijn twitter bio. Kijk naar waar hij spreekt, wie fans van hem zijn, het is een wat extreem figuur. Maakt verder niks uit maar als je dat al aanvalt of niet wilt inzien ja dan kap ik ermee.
 
Laatst bewerkt:
Mag ik je adres? Dan kom ik je uit je huis gooien, en mag je helemaal opnieuw beginnen. Ik word de nieuwe eigenaar van je huis. Val je me aan, dan laat ik je oppakken door de politie en vlieg je in de cel voor terrorisme.


Het Joodse volk is ook massaal door Arabieren verjaagd en in WO2 als oud vuil vernietigd ,in het huidige Europa is het onmogelijk om openlijk Joods te zijn ,

in Marokko zijn ze bijna allemaal verjaagd,kortom dit volk heeft echt afgezien


en toch is er geen een die blijft hangen in zelfmedelijden ,haat, disfunctioneren ,sterker nog de staatIsraël is een van de modernste landen

op het gebied van persvrijheid, homo's hoeven in Tel Aviv niet bang te zijn,

op het gebied van ontwikkeling en scholing zijn ze superieur aan elk land in het middenOosten

Tsja waar ligt het dan aan,

ik denk aan het eeuwige zelfmedelijden,het ziekelijke gebrek

aan zelfreflectie en daarbij de zeer misplaatste trots van onze Arabische medemensen
 
Laatst bewerkt:
Back
Naar boven