MuscleMeat

Israël & Joodse Diaspora

Een aanzienlijk gedeelte van beide groeperingen grijpt iedere kans om een bepaald voordeel te behalen, ongeacht of zij hierbij slachtoffers maken en/of regels overtreden. Zowel aan de joodse als de palestijnse kant zijn er individuen die zich graag als slachtoffer presenteren naar de rest van de wereld om op die manier zoveel mogelijk medestanders te krijgen. Beide groeperingen willen zichzelf in een zo goed mogelijk licht en de tegenovergestelde groepering in een zo zwart mogelijk licht stellen. Zelf zijn ze heilig, begripvol en geduldig. Maar de andere groepering is aggressief en fout bezig.

Aan beide kanten worden er ernstige misdrijven gepleegd. Beide kanten zetten dingen in scene. Liegen. etc. Het blijft een zij hebben dit gedaan, Ja, maar zij hebben dat gedaan. Welles. Nietes. Het idiote is dat de rest van de wereld ook nog meent zich daarmee te moeten bemoeien en zich te laten gebruiken.

Het zou veel gezonder zijn als de rest van de wereld zich er niet mee zou bemoeien (inclusief amerika). Dan is er een hoop minder woede en komt er snel genoeg een einde aan de oorlog daar.

Dit conflict kun je niet enkel meer beperken tot één uitgangssituatie waaruit het conflict tientallen jaren geleden gestart is. Er zijn over en weer vele misdrijven gepleegd, aanslagen gepleegd, mensen vermoord, gefolterd, etc. Beide partijen roepen moord en brand als aan hun zijde slachtoffers vallen, maar veroorzaken ze net zo hard. Idiote logica wordt gehanteerd die stelt dat geweld beantwoord mag worden met geweld. Wij hebben slachtoffers geleden dus mogen wij verdere slachtoffers veroorzaken. Zo kom je nooit tot een oplossing. De ene groep is geen haar beter dan de ander.

Als jouw voorbeeld de realiteit was en 72 jaar geleden zou dit van kracht zijn gegaan (de huidige generatie was toen geeneens geboren), dan zou ik niet 72 jaar later een conflict blijven zoeken.
Wow! Genuanceerde posten die beide kanten de schuld geven, seriously? :eek:

:clap:

Het Joodse volk is ook massaal door Arabieren verjaagd en in WO2 als oud vuil vernietigd ,in het huidige Europa is het onmogelijk om openlijk Joods te zijn ,in Marokko
zijn ze bijna allemaal verjaagd,
kortom dit volk heeft echt afgezien

en toch is er geen een die blijft hangen in zelfmedelijden ,haat,
disfunctioneren ,sterker nog de staat
Israël is een van de modernste landen
op het gebied van persvrijheid, homo's hoeven in Tel Aviv niet bang te zijn,op het gebied van ontwikkeling en scholing zijn ze superieur aan elk land in het midden Oosten

Tsja waar ligt het dan aan,
ik denk aan het eeuwige zelfmedelijden,het ziekelijke gebrek
aan zelfreflectie en daarbij
de zeer misplaatste trots van onze Arabische medemensen
Joden zijn nu wel de kampioen van het zelfmedelijden en het verontwaardigd reageren ;)

Het Joodse volk is ook massaal door Arabieren verjaagd en in WO2 als oud vuil vernietigd ,in het huidige Europa is het onmogelijk om openlijk Joods te zijn ,in Marokko
zijn ze bijna allemaal verjaagd,
kortom dit volk heeft echt afgezien

en toch is er geen een die blijft hangen in zelfmedelijden ,haat,
disfunctioneren ,sterker nog de staat
Israël is een van de modernste landen
op het gebied van persvrijheid, homo's hoeven in Tel Aviv niet bang te zijn,op het gebied van ontwikkeling en scholing zijn ze superieur aan elk land in het midden Oosten

Tsja waar ligt het dan aan,
ik denk aan het eeuwige zelfmedelijden,het ziekelijke gebrek
aan zelfreflectie en daarbij
de zeer misplaatste trots van onze Arabische medemensen
De Joden zijn gevlucht uit Europa naar de Arabische landen toen de Europeanen hen het leven zuur maakte. De Arabieren hebben eeuwenlang vreedzaam samengeleefd.
Toen de Joodse staat werd gecreerd, verwittigde Ben Gurion dat er door het verjagen van de Palestijnen negatieve gevoelens zouden kunnen ontstaan ten aanzien van de joden. En dat bleek te kloppen. Maar de meeste joden vertrokken uit de arabische landen omdat ze GRATIS land kregen in Israel. Je moet je duidelijk inlezen in de materie.

Je beschrijft een ideaalbeeld van Israel die niet bestaat. Het is ééén van de modernste landen, tja.. als je land steelt, en de Palestijnen voor peanuts laat werken, dan ben je al een stapke verder. En mag ik je er aan herinneren dat ze over de jaren 100 000 000 000 dollars hebben gekregen van de de VS. Trouwens, financiele welgesteldheid vertelt niks over de integriteit of moraliteit van een land.
Denken dat homo's veilig zijn in Israel en vrij zijn is zeer naïef. In Tel Aviv kan dat kloppen, in de rest van het land riskeer je als homo slaag of de dood.

• Topic Starter Topic Starter
Israel wil geen co-existentie. Noam Chomsky en Norman Finkelstein hebben duidelijk aangetoond dat Israel er alles aan doet om de tweestatenoplossing onmogelijk te maken. De verplaatsing van de ambassade naar Jeruzalem is daar een extra bewijs van.

De tweestatenoplossing is al lang niet meer realistisch. Ik snap niet waarom veel (europese) politici het blijven opperen.

Oke Yasmine. Succes met je kruistocht.

Deze wil ik je nog wel geven;

Dit stond ook tijden in zijn twitter bio. Kijk naar waar hij spreekt, wie fans van hem zijn, het is een wat extreem figuur. Maakt verder niks uit maar als je dat al aanvalt of niet wilt inzien ja dan kap ik ermee.

Nogmaals, je haalt er een quote bij en negeert al zijn argumenten.
Israel werd op de kap van de Palestijnen gecreeerd door de BAlfourverklaring; Het was pure landdiefstal dus wat hij vraagt is gerechtvaardigd. Maak van ISrael terug Palestina (het herstellen van een historische fout) en laat de volkeren, samenleven in 1 land, met gelijke rechten.
Maar dat wil ISrael niet. want dan zouden er meer moslims zijn dan joden.
Nogmaals, waarom zou een Amerikaanse jood het recht hebben op Palestijns land te gaan wonen? Ook daar heb je geen antwoord op gegeven.

Ik heb heel veel argumenten aangehaald (bijvoorbeeld over dat de VN beslist dat Nederland van België wordt) maar dat negeer je.

Israel verliet Gaza, Sharon haalde 8000 kolonisten weg en iedereen riep: waw, wat een moed. Maar men verzweeg dat hij onmiddellijk erna 240 000 kolonisten toeliet op de Westelijke Jordaanoever.

Draadje.

Dat ze lebensraum willen voor hun eigen volk kan niet ontkent worden. En ze hebben al lang duidelijk gemaakt dat het een staat is voor joden. Dus hij zegt niks wat we niet allemaal reeds weten. Dat hij "hen gelijkstelt met Nazi-Duitsland " is een interpretatie die door CIDI wordt gemaakt en CIDI is nu eenmaal zelden intellectueel eerlijk.

Het is zeer tekenent dat je de illegale nederzettingen zelf niet in vraag stelt.

Het is zeer tekenent dat je de illegale nederzettingen zelf niet in vraag stelt.
Wil je ermee ophouden door te doen alsof ik het per se eens/oneens ben met hetgeen ik post, en daar vervolgens waardeoordelen aan te verbinden. Dank.

Wil je ermee ophouden door te doen alsof ik het per se eens/oneens ben met hetgeen ik post. Dank.
DUs je post dingen zonder een eigen mening eromtrent te hebben? Het is duidelijk afgaande op wat je voorheen schreef dat je zijn standpunt radicaal vond; Je vond het niet nodig om te zeggen dat de illegale nederzettingen de oorzaak zijn dat vele Palestijnen sterven. Is maar een detail misschien?
Mag ik trouwens ook jouw adres, dan kan ik ook jouw huis komen inpikken. Want blijkbaar vind je het normaal dat het slachtoffer niet reageert en wordt doodgeschoten als hij zich verzet.

Je mag mijn adres hebben hoor, geen probleem. Je mag koffie komen drinken, thee of iets anders. En ik post idd niet altijd per se iets waar ik een uitgesproken mening over heb. Zolang ik het maar vindt passen bij het topic, in zoverre is dat al een mening.

DUs je post dingen zonder een eigen mening eromtrent te hebben? Het is duidelijk afgaande op wat je voorheen schreef dat je zijn standpunt radicaal vond; Je vond het niet nodig om te zeggen dat de illegale nederzettingen de oorzaak zijn dat vele Palestijnen sterven. Is maar een detail misschien?
Mag ik trouwens ook jouw adres, dan kan ik ook jouw huis komen inpikken. Want blijkbaar vind je het normaal dat het slachtoffer niet reageert en wordt doodgeschoten als hij zich verzet.
Jij bent een vreselijk irritante vent.

Joden zijn nu wel de kampioen van het zelfmedelijden en het verontwaardigd reageren ;)
Wees jij nu maar blij met de joden, zonder joden waren jullie nu nog altijd publiekelijk fascisten namelijk. Dat de joden nu in eens voldoende gebruikt zijn en niet interessant genoeg meer zijn voor jou en je soortgenoten kunnen hun ook niet helpen....

ozG7OUfQ_t.jpg

lol

Net zoals Abou Jahjah, vieze dikke hond

Wees jij nu maar blij met de joden, zonder joden waren jullie nu nog altijd publiekelijk fascisten namelijk. Dat de joden nu in eens voldoende gebruikt zijn en niet interessant genoeg meer zijn voor jou en je soortgenoten kunnen hun ook niet helpen....
Wat voor onzin kraam je nu toch weer uit :rolleyes:

Links vindt het wel goed dat In Amsterdam-Oost huizen worden ingepikt door uitgeprocedeerde asielzoekers maar als het om Israël die dat bij de Palestijnen doet? :thinking:

Las iets over huizen inpikken net

draadje.

Terug
Naar boven